Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

inrichting: rekening houden met de kinderen?

+22
kwak
tweeling
Makamba
SarahKey
loesje
Puggle
meisjesmama
Linda
Liadan
nillis
*Lookie*
Tania
Wennes
studiebol
PapillonRose
Susan
rapa nui
Annemie
Slakje
PiP
Viva
Lejow
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

inrichting: rekening houden met de kinderen? Empty inrichting: rekening houden met de kinderen?

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 0:10

Wij zijn op het moment bezig met een grote verbouwing, over alles moeten we nadenken, van de keuken tot de kleur buitenkozijnen en van de soort trap tot de inrichting. Op dit moment gaat onze voorkeur uit naar mooi, boven praktisch met kinderen. Nu krijgen we alleen ontzettend veel opmerkingen over de keuzes die we maken. We hebben bijv. gekozen voor een hoogglans witten keuken (iiiieeeh, vette kindervingertjes), een witte leren bank (zou je dat wel doen met kinderen, wit?), maar bijvoorbeeld ook voor horizontale spijlen bij de balustrade van de trap (niet doehoen, daar gaan kinderen op klimmen) en zo nog wel meer van die dingen

Nu vraag ik me af wat wijsheid is, de inrichting en alle keuzes die daarbij horen afstemmen op de leeftijd waarin de kinderen nu zitten, of wel kiezen voor datgene wat we het mooist vinden, maar niet het meest praktische/veilige op dit moment.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

inrichting: rekening houden met de kinderen? Empty Re: inrichting: rekening houden met de kinderen?

Bericht  Lejow zo 17 jun 2012 - 0:11

Ik zou voor mooi gaan, jij moet nog jaaaaaren in dat huis (als het goed is haha) en je kids worden snel groot.
Daarbij denk ik (hoop ik) dat je kinderen ook een hele hoop duidelijk kunt maken over wat ze wel en niet mogen (klimmen of weet ik het wat).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

inrichting: rekening houden met de kinderen? Empty Re: inrichting: rekening houden met de kinderen?

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 0:12

Doe gewoon wat je mooi vindt. Ik word echt niet goed van al die mensen die anderen allerlei negativiteit rondom kinderen proberen in te praten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 0:15

Herkenbaar! Wij gaan en gingen ook voor mooi.
Anderhalf jaar terug kochten we een nieuwe bank, lichte stof, nou je had onze omgeving eens moeten horen, ten eerste was het al belachelijk om een nieuwe bank te kopen met kleine kinderen en ten tweede was een stoffe en lichte kleur al helemaal niet te doen volgens sommige..
Naja dat zou dus betekenen dat we de komende jaren niets nieuws of moois meer moesten kopen, ik zeg onzin!

Gast
Gast

Bericht  Viva zo 17 jun 2012 - 0:16

Ik zou ook voor mooi gaan, alleen die horizontale spijlen zou ik niet doen/aandurven.
Maar goed, ik heb bij het idee alleen al hele verkeerde voorstellingen gelijk in mijn hoofd erover :P
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  PiP zo 17 jun 2012 - 0:17

Ik zou wel voor mooi boven praktisch gaan, maar niet voor mooi boven veiligheid.
Dat je meer moet schoonmaken kies je natuurlijk zelf voor en trouwens ik heb ook constant vingers op mijn matte vanilekleurige kastjes en oven. Leer kan je ook laten impregneren, dan krijg je stift etc er ook vanaf.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Slakje zo 17 jun 2012 - 0:17

Je kan je kinderen wel aanleren wat mag en wat niet. Maar als je vooral voor mooi wilt gaan moet je er wel aan denken dat je meer gaat moeten schoonmaken (dan doel ik vooral op het wit of dingen die snel vuil worden).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Annemie zo 17 jun 2012 - 0:23

Viva schreef:Ik zou ook voor mooi gaan, alleen die horizontale spijlen zou ik niet doen/aandurven.
Maar goed, ik heb bij het idee alleen al hele verkeerde voorstellingen gelijk in mijn hoofd erover :P

Dat lijkt mij ook doodeng.. een witte bank is wel mooi,hadden wij ook,maar zou het niet meer willen met die vlekken die je dan meteen zag..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  rapa nui zo 17 jun 2012 - 0:23

Ik heb geen kinderen maar zou denk ik wel gewoon voor mooi gaan als nog iets praktisch blijft, een witte leren bank lijkt me al makkelijker schoon te maken als een witte stoffen bank. Ik zat alleen je trap nog even te bekijken en vond hem gisteren gewoon mooi maar voor kinderen lijken me die horizontale spijlen te link, dat zou ik dan niet gedaan hebben. Mijn ene buren wilden ook geen schutting met horizontale planken met het oog op het klimmen van de kinderen, dus aan die kant heb ik vertikale planken. Aan de andere kant zitten wel horizontale planken en ik was op mijn verjaardag best wel verbaasd dat een kindje van 2 daar zo snel tegen op kon klauteren en er binnen een paar tellen over hing. Ze was samen met haar broertje buiten aan het spelen in mijn omheinde tuin en wij zaten binnen maar vond het er wel erg gevaarlijk uitzien toen ik uit mijn raam keek. Dus zou zelf niet het risico willen lopen dat kinderen in de kelder zouden vallen (in jouw geval).
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Susan zo 17 jun 2012 - 0:25

*

Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 9:45; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  PapillonRose zo 17 jun 2012 - 0:27

Ik ga binnenkort de woonkamer onder handen nemen. Zelf probeer ik een compromis te vinden tussen mooi en praktisch + veilig. Hier gaat het dan met name om meubels. Zo vind ik hoogglans wit mooi voor de salontafel, maar ga ik waarschijnlijk voor gewoon wit (weet dat ik me anders ga ergeren of de helr dag poets). Als ik jou was zou ik doen wat jullie zelf graag willen, in elk geval anderen laten kletsen. Natuurlijk is bijv. hoogglans meer schoonmaken denk ik, maar dat weet je van tevoren zelf ook wel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  studiebol zo 17 jun 2012 - 0:34

Ik zou voor mooi gaan. Zo'n witte hoogglans keuken, tja jij zit er toch zelf ook met je handen aan, dus je houd vlekken. Dat moet je gewoon accepteren denk ik dan, en wat vaker schoonmaken. Over een paar jaar doen je kinderen dat al veel minder en zit jij msischien met een keuken die je minder mooi vind. Het is duurder om die te vervangen dan om wat vaker de boel schoon te maken.

De trap.. tja dat weet ik dan weer niet, ik vind trappen enge dingen dus daar zou ik dan voor de veiligheid voor gaan denk ik.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Wennes zo 17 jun 2012 - 0:37

Ik zou ook voor mooi gaan, maar ook zeker voor veilig. De horizontale spijlen bij de trap zou ik niet doen ivm klimmen en het gevaar wat het op kan leveren als ze vallen. Maar ik zou zeker voor de witte keuken gaan. Tja dan maar een keer extra een doekje eroverheen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Tania zo 17 jun 2012 - 0:38

Ik zou er wel rekening mee houden, maar dan bijvoorbeeld wel een witte bank maar eentje die goed schoon te maken is. Die horizontale spijlen zou ik echt nooit doen, mijn zoontje kennende zou hij het reuze interessant vinden om daar op te klimmen en dan kun je nog zo goed opletten het hoeft maar een keer fout te gaan.

Dus ja mooi zou ik nog wel kunnen combineren met praktisch maar qua veiligheid zou ik nooit het risico nemen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 0:38

voor de trap had ik al een oplossing: een traphekje over de breedte van de gang, zodat ze sowieso niet in de buurt van de trap kunnen komen. Het gaat overigens om deze trap in dezelfde opstelling, bij ons gaat op dezelfde plek een trap naar boven en eentje naar beneden. Een trap met verticale spijlen vind ik gewoon Ă©cht niet mooi.

inrichting: rekening houden met de kinderen? Moderne_trap_hm_127_klein

Ik vind het nu zo zonde om voor iets te kiezen wat niet helemaal je voorkeur is met het oog op het praktische/veiligheid, terwijl je maar een paar jaar in deze fase zit, maar de keuken of een trap veel langer mee gaat. Wij moeten dan nog jaren tegen iets aankijken wat het nét niet is, ook als de kinderen al wel groter zijn en het geen gevaar meer oplevert. Daarbij zitten wij nú in de grote verbouwing en moet ik er eerlijk gezegd niet aan denken om er over een jaar of vijf weer opnieuw een keuken (dit keer wél naar onze smaak) in te 'moeten' zetten.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* zo 17 jun 2012 - 0:42

Ik zou kiezen voor wat je zelf mooi vindt, zolang het wel leefbaar blijft voor iedereen. Als jij ermee kan leven dat je misschien wat vaker met een doekje over de kastjes moet, of over de bank.. prima toch? Je kinderen moeten inderdaad niet op eieren hoeven lopen, maar een paar regels als 'schoenen uit op de bank' (lijkt me sowieso een logische regel trouwens) en 'niet klimmen op het overloophek' voorkomen al een heleboel, en dan heb jij wel je mooie witte meubels.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413

Bericht  nillis zo 17 jun 2012 - 0:54

Ik zou de keuken en trap doen. Een witte leren bank is niet mijn ding. Er hoeft maar iemand op te zitten met een nieuwe spijkerbroek die afgeeft en je hebt een blauw. Maar dat is een keus die ieder voor zich moet maken.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  Liadan zo 17 jun 2012 - 1:34

Wij hebben zelf wel rekening gehouden met de kinderen bij het kopen van een inrichting. Maar dat is meer omdat ik zelf geen zin heb om vaker schoon te maken of om er de hele tijd op te letten dat ze de witte bank niet viesmaken enz. Ik zou zelf stapelgek worden van een hoogglanskeuken omdat je daar alles op ziet, maar dat zou ik ook worden zonder kinderen Wink . Als jou dat niet uitmaakt dan zou ik gewoon kiezen voor wat je zelf het mooist vindt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Linda zo 17 jun 2012 - 1:38

In onze situatie zou ik kiezen voor praktisch en veilig. Maar dat komt ook voornamelijk door het feit dat ik dat ook vaak mooier en handiger vind.
Ik moet zelf niet denken aan hoogglans wat goor wordt en veel gepoetst moet worden, ik hou niet van poetsen.
In de woonkamer vind ik het belangrijk dat ik m'n kind even achter kan laten in haar eentje zonder dat er gevaarlijke situaties staan.
Maar ik ben daar vrij makkelijk in. Wij hebben bijv ook niks op de salontafel staan. Dat komt wel weer als dl echt goed begrijpt dat ze niet alles eraf mag trekken.

Je moet voor jezelf gewoon de voor en nadelen afwegen en zelf een keus maken. En daarna alle andere mensen laten kletsen. Jullie moeten er wonen zij niet. Ik vind het gek dat iemand zo z'n mening geeft.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 1:46

en dan zit ik me nu af te vragen of je niet beter een wit leren bank kunt hebben, dan een stoffen bank in wat voor kleur dan ook. Over een leren bank haal je even vlug een doekje als er drinken of een mondje spuug overheen gaat, maar bij een stoffen bank trekt dit erin. Nu kun je 'm wel laten impregneren, maar ik kan me niet voorstellen dat dit een langere termijn oplossing is.

en de hoogglanskeuken is nog even afwachten hoe het gaat en hoe poetserig ik er straks van word (nu ben ik to-taal niet gevoelig voor vingerafdrukjes). Hij is besteld, dus we kunnen sowieso niet meer terug.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama zo 17 jun 2012 - 2:01

ook hier komt een hoogglans witte keuken. Een hoogglans witte salontafel.
We houden wel wat rekening met de meiden. Zo nemen we nu een donkere bank.
We hebben straks witte strakke muren (niet allemaal hoor) maar die laten we sauzen met afneembare verf. Zodat we de handen er wel makkelijk af kunnen poetsen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Puggle zo 17 jun 2012 - 3:04

Ik zou zeker voor mooi gaan en dat het ook wel praktisch is. Dat je er toch makkelijk een doekje over heen kunt halen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  loesje zo 17 jun 2012 - 3:11

zo'n soort trap hebben mij ouders ook en toen ik klein was heb ik een keer met mijn hoofd vast gezeten tussen die spijlen.
ik zou een bank nemen die makkelijk schoon is te maken en die kan ook wit zijn anders ben je de hele dag aan het poetsen ipv met de kinderen iets leuks doen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  SarahKey zo 17 jun 2012 - 3:23

Hier staat veiligheid boven aan, daarna praktisch en daarna mooi.
De spijlen zou ik dus niet horizontaal willen, zou veel te benauwd zijn dat er een kind tussendoor glijd en hoppa zo de trap af.

Wij hebben een lichte bank maar man wat kan ik me eraan ergeren. Er zitten onverklaarbare vlekken op die ik met de wasmachine er niet eens meer uit krijg. S spuugt een keer en daar zit weer een vlek.
Den volgende keer als wij een bank uitzoeken kijken we naar wat praktisch is, want telkens dingen uitwassen vreet ook tijd en energie.
Wit zou ik hier nooit kiezen met onze spijkerbroeken en een hond en kinderen.

Wij krijgen over 3 jaar een nieuwe keuken :cheering: En zitten al wat rond te kijken. hoogglans, ja viel toch af wbt de vingers en alles wat je er op ziet. Ik ga echt niet constant keukenkastjes schoon maken. Ik heb al een vreselijke hekel aan poetsen en schoonmaken en zie echt niet zitten om elke dag van alles te moeten poetsen omdat het me anders vreselijk irriteerd. Maar nu vinden wij hoogglans sowieso niet mooi en zijn we meer van de normale witte keukens.

Ja vind je poetsen niet erg, lekker doen! Dan zou ik voor mooi kiezen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Makamba zo 17 jun 2012 - 3:35

Charlie schreef:Doe gewoon wat je mooi vindt. Ik word echt niet goed van al die mensen die anderen allerlei negativiteit rondom kinderen proberen in te praten.

+1

Hier zijn de meubels ook wit, dan wel geen hoogglans maar wel veel met glas! Doekje erover en klaar.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: