Dagje weg , rekening houden met middagslaapje?
+22
Charles
Laurientje
Twellie
M-G
hellowkitty
Annie24
Flower_L
CCC
Coco
Amber-
Printje
Annemie
Sanne
Parel
Puggle
Fearie
Liadan
Jezzie
Floor
Schism
_Lana_
Star007
26 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Dagje weg , rekening houden met middagslaapje?
Als jullie een dagje weg gaan , naar de dierentuin o.i.d. in hoeverre houden jullie dan rekening met het middagdutje?
Wij gaan gewoon wanneer we willen gaan. D. slaapt wel in de auto en als ze nog moe is, daarna wel in de kinderwagen.
Het is niet dagelijks, dus zie vinden wij dat niet zo erg.
Hoe denken jullie hier over?
Wij gaan gewoon wanneer we willen gaan. D. slaapt wel in de auto en als ze nog moe is, daarna wel in de kinderwagen.
Het is niet dagelijks, dus zie vinden wij dat niet zo erg.
Hoe denken jullie hier over?
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Re: Dagje weg , rekening houden met middagslaapje?
Nee ik heb daar nooit rekening mee gehouden. Wij gaan gewoon en R sliep en N slaapt gewoon in de maxicosi. Anders kun je nooit meer weg.
Wij zijn bijv. zondag de hele dag gaan geocachen, als we dan iedere keer als N moe zou worden naar huis zouden moeten schiet het niet op haha. Ook toen R ouder werd heb ik er eigenlijk nooit rekening mee gehouden, ik vind uitstapjes veel te leuk haha dan maar geen of minder slaapjes, kunnen mijn apen goed tegen.
Wij zijn bijv. zondag de hele dag gaan geocachen, als we dan iedere keer als N moe zou worden naar huis zouden moeten schiet het niet op haha. Ook toen R ouder werd heb ik er eigenlijk nooit rekening mee gehouden, ik vind uitstapjes veel te leuk haha dan maar geen of minder slaapjes, kunnen mijn apen goed tegen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Wij houden rekening met de slaapjes. Maar dat komt ook omdat ze in de kinderwagen niet zo geweldig meer slapen. En als de een lekker slaapt, kan de ander zijn/haar draai niet vinden en andersom ;-).
Van de zomer wil ik wel vaker naar het strand en dan toch kijken of ze daar lekker kunnen gaan slapen.
Van de zomer wil ik wel vaker naar het strand en dan toch kijken of ze daar lekker kunnen gaan slapen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ben hier ook erg benieuwd naar!
K slaapt namelijk niet in de auto of in de buggy.
Wil heel graag met hem naar de dierentuin, maar vind de kaartjes veel te duur om maar een halve dag te gaan.
K wordt denk ik niet gezellig als hij niet slaapt, hij slaapt de laatste tijd 3 tot 4 uur tussen de middag
K slaapt namelijk niet in de auto of in de buggy.
Wil heel graag met hem naar de dierentuin, maar vind de kaartjes veel te duur om maar een halve dag te gaan.
K wordt denk ik niet gezellig als hij niet slaapt, hij slaapt de laatste tijd 3 tot 4 uur tussen de middag
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Sinds een maand houden we er geen rekening meer mee, voorheen wel. Hij slaapt niet in de kinderwagen en in de auto ook niet langer dan een half uur (uiterlijk 45 minuten). Omdat hij eerst 's nachts ook zo rampzalig sliep vond ik het wel belangrijk dat hij overdag ook kon slapen omdat er anders echt geen land mee te bezeilen is
Maar nu hij de nachten beter slaapt kan hij het overdag wat beter volhouden en blijven we dus vaak wat langer weg.
Maar nu hij de nachten beter slaapt kan hij het overdag wat beter volhouden en blijven we dus vaak wat langer weg.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Maar vinden jullie het dan niet erg dat je zo nergens meer komt overdag met de kinderen? Hier zijn ze het al vanaf het allerbegin gewend zeg maar dus dat scheelt misschien ook. En ze hebben mijn genen, weinig slaap nodig;)
Printje- Lady Post-a-lot
Wij hielden daar altijd wel rekening mee, door bijvoorbeeld op een moment te vertrekken dat ze in de auto zou kunnen slapen bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Wij houden er geen rekening mee. L slaapt goed in de auto en kinderwagen.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Dat deden we van het weekend ook speciaal maar nee hij zat klaarwakker in de auto en uiteidelijk 2 uur later was hij doodop en konden we naar huis want hij wou niks meer.Rejoy. schreef:Wij hielden daar altijd wel rekening mee, door bijvoorbeeld op een moment te vertrekken dat ze in de auto zou kunnen slapen bijvoorbeeld.
Floor- Ratel
Printje schreef:Maar vinden jullie het dan niet erg dat je zo nergens meer komt overdag met de kinderen? Hier zijn ze het al vanaf het allerbegin gewend zeg maar dus dat scheelt misschien ook. En ze hebben mijn genen, weinig slaap nodig;)
Soms vind ik het wel jammer ja. Niet omdat we zo graag dagjes weg willen, maar omdat ze tot voor kort 3x op een dag sliepen en nu nog 2x 2 uur ongeveer. Dan ben je best wel gebonden.
Maar verder heb ik me er op ingesteld dat ik even wat in moet leveren en dat ze vanzelf wel een keer minder slapen ;-). Voor nu geniet ik er maar van.
In het begin sliepen ze trouwens wel heel goed in de wagen. Dan ging ik tussen een voeding lekker weg. En verder lagen ze in bed.
Vanaf 4 maanden werkt dat niet meer.
Laatst aangepast door _Lana_ op ma 15 apr 2013 - 8:31; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_- Ratel
.
Laatst aangepast door Star007 op ma 15 apr 2013 - 21:30; in totaal 1 keer bewerkt
Star007- Kletskop
Wij houden er wel een beetje rekening mee. We zorgen bijv. dat we er meteen zijn als de dierentuin/pretpark open is. In de efteling doen we dan bijvoorbeeld eerst wat attracties en als K. moe wordt dan gaat hij in de Wompat of de buggy en dan lopen we door het sprookjesbos in de hoop dat hij wat slaapt. Als hij geslapen heeft kunnen we weer andere dingen doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wat jammer idd Lana, het is hier trouwens niet zo dat we alleen maar weggaan hoor maar met mooi weer cachen we veel of gaan we graag naar de Efteling. Maar misschien als ik gemerkt had dat R er ook niet tegen kon dat dat het toch anders maakt maar dat is hier dus gelukkig niet zo.
Printje- Lady Post-a-lot
Star is het geen optie om 's morgens naar de dierentuin te gaan. Wij hielden hier ook altijd rekening mee (en nu nog zo veel mogelijk maar als het niet anders kan dan gaan we nu wel weg met zijn slaaptijd ook van 12 tot 15).
Floor- Ratel
D valt meestal in de auto in slaap dus wij vertrekken vaak voor het slaapje zodat hij in de auto slaapt. I de buggy slapen doet ie bijna niet, daar gaat eerst een half uur brullen en vervelend aan vooraf.
We houden er wel rekening mee, anders is het niet te doen.
We houden er wel rekening mee, anders is het niet te doen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Oh ik zou het in dat geval wel gewoon proberen hoor en dan zien we wel hoe het loopt.
Hoe oud is het kindje?
Hoe oud is het kindje?
_Lana_- Ratel
Hoe oud is hun zoon?
Ik snap ze wel, ik geloof er ook niet helemaal in dat als je er zelf flexibel in bent dat kinderen er ook flexibel in worden. Bij mijn kinderen werkt dat toch niet helemaal zo. Hebben ze wel eens geprobeerd om met hun zoon een dag weg te gaan? Misschien hebben ze al wel vaker gedaan en blijkt dat het niet werkt voor hun zoon.
Ik snap ze wel, ik geloof er ook niet helemaal in dat als je er zelf flexibel in bent dat kinderen er ook flexibel in worden. Bij mijn kinderen werkt dat toch niet helemaal zo. Hebben ze wel eens geprobeerd om met hun zoon een dag weg te gaan? Misschien hebben ze al wel vaker gedaan en blijkt dat het niet werkt voor hun zoon.
Liadan- Ratel
Nou dat hadden wij best willen doen, maar in de ochtend hebben ze al iets anders.
Star007- Kletskop
.
Laatst aangepast door Star007 op ma 15 apr 2013 - 21:31; in totaal 1 keer bewerkt
Star007- Kletskop
Liadan schreef:Hoe oud is hun zoon?
Ik weet dat jij dat zo vindt, en deels kan ik me er ook echt in vinden, maar deels denk ik wel als je zelf 'makkelijk en flexibel' bent ( niet helemaal de woorden die ik bedoel maar ik kom ff niet op het juiste woord) dat je kinderen dat wel meekrijgen. Hier zijn ze bijv vanaf week 1 gewend meegesjouwd te worden door hun reepmoeder ze zijn dus ook niet anders gewend en aangezien vooral R al geen slaper is, net als ik, gaat dat gewoon prima.
Een vriendin van mij is veel meer in de stress altijd, raakt snel in paniek etc. Die kinderen hebben exact hetzelfde...dus of ze lijken enorm qua karakter op elkaar of het is toch, deels, aangeleerd gedrag.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Wat jammer idd Lana, het is hier trouwens niet zo dat we alleen maar weggaan hoor maar met mooi weer cachen we veel of gaan we graag naar de Efteling. Maar misschien als ik gemerkt had dat R er ook niet tegen kon dat dat het toch anders maakt maar dat is hier dus gelukkig niet zo.
Wel ideaal dat ze daar zo makkelijk in zijn Printje!
Van de zomer gaan we het ook gewoon maar proberen hoor, dat we na het eerste slaapje weggaan en dat ze 's middags op het strand slapen eventueel.
Mijn kindjes slapen trouwens vanaf het begin af aan al heel veel.
En vooral dochter heeft wel veel slaap nodig, anders houdt ze het gewoon niet vol.
Al slaapt zij wel makkelijker overal en zoon weer niet.
Ach ja met twee kindjes is het ook gewoon lastiger denk ik.
_Lana_- Ratel
Van begin af aan geen rekening mee gehouden. Ik ben zo vaak een hele dag weg. Ze slaapt gewoon in de wagen/maxi cosi. Nu is ze wel een makkelijke slaper.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
En als jullie een andere dag gaan waarop ze wel in de ochtend mee kunnen?
Niet alle kinderen slapen makkelijk als je ze ergens mee naartoe neemt. Mijn zoon valt ook moeilijk in slaap als we ergens zijn, vorige week in de Efteling sliep hij om 13.30 uur nog niet maar was wel heel moe en wilde niks meer. Ik ben toen gewoon naar huis gegaan.
Ik zou het wel een keer uitproberen als ik hun was, maar omdat ze 's ochtends niet kunnen zou ik er in hun geval ook voor kiezen om niet mee te gaan en het liever een keer te proberen als ze in de ochtend al weg kunnen.
Niet alle kinderen slapen makkelijk als je ze ergens mee naartoe neemt. Mijn zoon valt ook moeilijk in slaap als we ergens zijn, vorige week in de Efteling sliep hij om 13.30 uur nog niet maar was wel heel moe en wilde niks meer. Ik ben toen gewoon naar huis gegaan.
Ik zou het wel een keer uitproberen als ik hun was, maar omdat ze 's ochtends niet kunnen zou ik er in hun geval ook voor kiezen om niet mee te gaan en het liever een keer te proberen als ze in de ochtend al weg kunnen.
Liadan- Ratel
Lana, ik vind eht ook heerlijk. In de maxicosi slaapt N zelfs heel erg veel, bijna non-stop hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
Mijn kinderen krijgen het bij mij ook wel mee dat ik hier makkelijk en flexibel in ben want ik neem ze dus wel mee, maar ze worden er niet gezelliger van als ze dan niet slapen als we ergens zijn (nou ja, zoon dan) .Printje schreef:Liadan schreef:Hoe oud is hun zoon?
Ik weet dat jij dat zo vindt, en deels kan ik me er ook echt in vinden, maar deels denk ik wel als je zelf 'makkelijk en flexibel' bent ( niet helemaal de woorden die ik bedoel maar ik kom ff niet op het juiste woord) dat je kinderen dat wel meekrijgen. Hier zijn ze bijv vanaf week 1 gewend meegesjouwd te worden door hun reepmoeder ze zijn dus ook niet anders gewend en aangezien vooral R al geen slaper is, net als ik, gaat dat gewoon prima.
Een vriendin van mij is veel meer in de stress altijd, raakt snel in paniek etc. Die kinderen hebben exact hetzelfde...dus of ze lijken enorm qua karakter op elkaar of het is toch, deels, aangeleerd gedrag.
(en wat is een reepmoeder, haha).
Liadan- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Rekening houden met slaaptijden
» Rekening houden met eten tijdens de zwangerschap
» Houden jullie rekening met de buren?
» inrichting: rekening houden met de kinderen?
» Houden/hadden jullie er rekening...
» Rekening houden met eten tijdens de zwangerschap
» Houden jullie rekening met de buren?
» inrichting: rekening houden met de kinderen?
» Houden/hadden jullie er rekening...
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: