Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Derde Wereldoorlog..

+8
Caramba
Printje
Fayebella
La Senza
Lejow
Slakje
rapa nui
Bazinga
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Derde Wereldoorlog.. - Pagina 2 Empty Re: Derde Wereldoorlog..

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 9:45

Bazinga schreef:Eigenlijk moet je 't ook niet willen begrijpen. De dag dat ik begrijp waarom mensen hun buren hebben verraden, is de dag dat je mij 't gesticht mag in rollen.

Men kan aankomen met 'ik deed het voor mijn gezin', maar geen enkel Nederlands gezin is er iets mee opgeschoten om onschuldige Joden uit te leveren, hoeveel geld 7 gulden 50 ook was in die tijd. Je kon er een extra brood van kopen, maar ik vreet liever een bloembol, dan dat ik lekker brood eet en moet leven met dat op mijn geweten..

Er zijn zelfs vrouwen en kinderen gedeporteerd terwijl er om mannen "gevraagd" werd. Er zijn martelingen uitgevoerd die niet opgedragen werden.
Ik wil het ook niet begrijpen, maar ik vind het zo een bizar iets. Volgens mij is de mens echt het slechtste wezen op aarde.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 9:48

Dat denk ik ook Sunprincess, ik snap werkelijk niet hoe mensen kunnen opgroeien tot zulke monsters..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame ma 15 apr 2013 - 17:16

Bazinga schreef:
Lennox schreef:Natuurlijk is het mogelijk. Oorlog is helaas altijd mogelijk.

En ik bedoel een wereldoorlog, hè? Niet zoals Amerika - Vietnam of Korea - Korea..

Ik denk trouwens eerder dat er weer burgeroorlogen gaan ontstaan.

Die zijn in bijv Syrië al bezig he.

Ik denk dat een derde wereld oorlog niet zo is als de tweede of eerste. Ik de l dat een groot deel Vd westerse maatschappij dat niet doet. Wel kan ik me zo indenken dat er weer een kernwapenoorlog komt met het midden oosten en Israël wat mss van de kaart wordt geveegd.

Internet zal ook een steeds belangrijkere rol spelen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Ragazza ma 15 apr 2013 - 19:37

Ik vind dat gedreig van Noord Korea een beetje eng. Niet dat ik me echt zorgen maak, maar het zou uit de hand kunnen lopen. Maar of dat nou direct zou leiden tot een derde wereldoorlog weet ik niet. Die dreiging zie ik meer uit het middenoosten komen.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  SarahKey di 16 apr 2013 - 23:20

Slakje schreef:Ik denk daar niet teveel over na. Straks ga ik nog een bunker bouwen en blikvoeding met hopen inslaan...
Doomsday preppers Laughing Die mensen slaan wel erg ver door vind ik zelf.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 17 apr 2013 - 2:24

Bazinga schreef:Geen idee eigenlijk, ik denk dat 't bij mijn moeder vandaan komt; zij heeft ook die obsessie. Maar waar 't verder vandaan komt? Op haar opa na, heeft mijn familie de oorlog niet (bewust) meegemaakt; mijn opa's en oma's waren nog te jong. M'n moeders opa zat in 't Verzet, dus misschien dat dat de trigger is?

Verder trek ik 't me gewoon ontzettend aan, heel de Holocaust en vooral de 'nazorg' na de oorlog. Reënactment-dingen trekken me niet zo, maar ik vind vooral 't sociale gedeelte van de oorlog interessant, 't dagelijks leven in de grote stad, tijdens WO2 bijv en vooral de Holocaust en 't Verzet. Ik heb wel veel musea, exposities en begraafplaatsen bezocht en verder lees ik vooral veel, alles wat over de Holocaust gaat, lees ik, zelfs de ontkennings-verhalen.

Oh en ik kom uit IJmuiden, dus ik heb natuurlijk wel de bunkers bezocht Wink

Ik blijf me gewoon zo verbazen dat 't mogelijk is geweest.. De oorlog an sich niet, hoor, dat begrijp ik wel. Maar heel de rassen-haat is voor mij zo'n idioot iets :/ En 't uitleveren van mensen, van levens, ik kan 't gewoon niet bevatten. Maar omdat er geen antwoord op is, geen verklaring, denk ik ook niet 't ooit los te kúnnen laten!
Maar dergelijke dingen zijn nu nog op zoveel plaatsen gaande... Kijk in Kongo of in Korea. Weet je wel iets van bijv de christenvrvolging in Korea?

Gast
Gast

Bericht  Bazinga wo 17 apr 2013 - 4:01

Ja, wel wat. Tenminste, ik ben bekend met Open Doors en ik weet dat er wel strafkampen zijn, maar ik geloof niet dat er op grote schaal mensen worden vermoord, zoals tijdens WO2, omdat één idioot 't voor elkaar heeft gekregen zo'n partij zo groot te maken..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Jeanette wo 17 apr 2013 - 6:10

Ik ben niet bang voor een wereldoorlog. Maar ik vind het daar in Korea maar een beangstigde bedoeling.

Ik snap helemaal wat je bedoelt Bazinga. Ik vind de WO2 ook heel erg interessant. Ga graag naar musea en dergelijke over die tijd en vind films en documentaires erg boeiend. Dit heb ik altijd al gehad. En het bizarre is dat we vorig jaar na de dood van mijn opa achter kwamen dat mijn opa Joods was. Dit heeft niemand geweten en is altijd verzwegen door mijn opa, echt heel bizar.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: