Boeken over de Tweede Wereldoorlog (en sektes)
+10
Esperanza
Bazinga
Krullebol
nina
Nora
Liadan
Monte
Curious
Caro
Jade
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Boeken over de Tweede Wereldoorlog (en sektes)
En dan bedoel ik niet informatieboeken maar leesboeken.
Welke ik al gelezen heb:
-Haar naam was Sarah
-Het familieportret
-Suskind
-De jongen in de gestreepte pyjama (nouja, de film gezien, boek wil ik nog lezen)
Ben nu bezig in ‘Moffenmeisje’ wat een mooi/spannend boek zeg, durf soms gewoon niet verder te lezen
Heeft er iemand nog tips voor mij voor spannende/mooie/aangrijpende boeken over de Tweede Wereldoorlog?
Oh, en boeken over sektes lijkt me ook wel interessant. Maura, als jij dit leest, jij hebt veel van die boeken gelezen, toch? Aanraders misschien?
Of, andere boeken die ik gelezen moét hebben? Ik vond 'We moeten het even over Kevin hebben' bijvoorbeeld ook heel erg goed.
Welke ik al gelezen heb:
-Haar naam was Sarah
-Het familieportret
-Suskind
-De jongen in de gestreepte pyjama (nouja, de film gezien, boek wil ik nog lezen)
Ben nu bezig in ‘Moffenmeisje’ wat een mooi/spannend boek zeg, durf soms gewoon niet verder te lezen
Heeft er iemand nog tips voor mij voor spannende/mooie/aangrijpende boeken over de Tweede Wereldoorlog?
Oh, en boeken over sektes lijkt me ook wel interessant. Maura, als jij dit leest, jij hebt veel van die boeken gelezen, toch? Aanraders misschien?
Of, andere boeken die ik gelezen moét hebben? Ik vond 'We moeten het even over Kevin hebben' bijvoorbeeld ook heel erg goed.
Gast- Gast
Re: Boeken over de Tweede Wereldoorlog (en sektes)
Ik heb de Celliste gelezen. Ik vond het op sommige punten lastig te lezen, maar aan het eind valt alles op z'n plaats! Ik vond het een mooi boek!
De mooie dagen van mijn jeugd vond ik ook erg mooi! Dit boek leest heel makkelijk weg!
De mooie dagen van mijn jeugd vond ik ook erg mooi! Dit boek leest heel makkelijk weg!
Laatst aangepast door Jade op wo 25 apr 2012 - 21:27; in totaal 2 keer bewerkt
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Suskind is zeker een aanrader heb dat boek thuis. Erg indrukwekkend. De man die naar Auchwits wilde is ook een mooi boek, wel met heftige hoofdstukken. Het familiportret gaat over WW2. Vind zulke boeken ook erg interessant. Ben sowieso wel een boekennerd! Edet: zie dat ik weer te snel ben sommige heb je al gelezen. Sowwie!
Gast- Gast
Ik heb er thuis héél veel staan. Ook van sektes, ik geloof dat een van die boeken was: Ik was pas 13... best indrukwekkend. Qua WOII moet ik even voor je nakijken!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Jade, jouw tips zijn ook goed. Ken deze boeken nog niet, straks maar even snuffelen op bol.com
Gast- Gast
Caro schreef:Ik heb er thuis héél veel staan. Ook van sektes, ik geloof dat een van die boeken was: Ik was pas 13... best indrukwekkend. Qua WOII moet ik even voor je nakijken!
Fijn! Ga even online kijken of mijn bieb 'Ik was pas 13' heeft.
Gast- Gast
Ik was dertien, Lea Saskia Laasner
Heel mooi en ingrijpend boek over een meisje in een sekte (die daarnaast ook flink seksueel misbruikt werd door de sekteleider)
Heel mooi en ingrijpend boek over een meisje in een sekte (die daarnaast ook flink seksueel misbruikt werd door de sekteleider)
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-kleine-meisje-van-meneer-linh/1001004007577180/index.html#product_judgement
Gast- Gast
Cimic schreef:Jade, jouw tips zijn ook goed. Ken deze boeken nog niet, straks maar even snuffelen op bol.com
Me to! Alleen dan in de bieb Heb sinds kort weer een abonnement, ben er zoooo blij mee en het scheelt zoooooveel geld
Gast- Gast
Mijn moeder heeft laatst deze gelezen en die vond ze heel erg mooi:
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Carrie schreef:Caro schreef:Ik heb er thuis héél veel staan. Ook van sektes, ik geloof dat een van die boeken was: Ik was pas 13... best indrukwekkend. Qua WOII moet ik even voor je nakijken!
Als je hem niet kan vinden, laat het dan maar even weten. Ik heb het boek thuis (als ik t vinden kan) en je mag het gerust hebben.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Carrie schreef:Cimic schreef:Jade, jouw tips zijn ook goed. Ken deze boeken nog niet, straks maar even snuffelen op bol.com
Me to! Alleen dan in de bieb Heb sinds kort weer een abonnement, ben er zoooo blij mee en het scheelt zoooooveel geld
Dan zou ik ze zeker lezen! Echt aanraders!
Ik vind het juist prachtig om een mooie boekenkast vol te hebben! Ik kan echt uren naar mijn boeken kijken:oops:.
Door dit topic krijg ik echt de drang om een boek te kopen:oops:.
Jade- Ratel
Ja ik ook, ik koop al te veel boeken en de boekenkast wordt z'n beetje te klein. Maar ik heb nog een cadeaubon van Bol, dus dan mag ik mijzelf best trakterenCarrie schreef:Cimic schreef:Jade, jouw tips zijn ook goed. Ken deze boeken nog niet, straks maar even snuffelen op bol.com
Gast- Gast
Cimic schreef:Ja ik ook, ik koop al te veel boeken en de boekenkast wordt z'n beetje te klein. Maar ik heb nog een cadeaubon van Bol, dus dan mag ik mijzelf best trakterenCarrie schreef:Cimic schreef:Jade, jouw tips zijn ook goed. Ken deze boeken nog niet, straks maar even snuffelen op bol.com
nog een tip: Cosmox.nl is hetzelfde idee als bol.com, goede service! En je betaald GEEN verzendkosten!
Jade- Ratel
Jade schreef:Carrie schreef:Cimic schreef:Jade, jouw tips zijn ook goed. Ken deze boeken nog niet, straks maar even snuffelen op bol.com
Dan zou ik ze zeker lezen! Echt aanraders!
Ik vind het juist prachtig om een mooie boekenkast vol te hebben! Ik kan echt uren naar mijn boeken kijken:oops:.
Door dit topic krijg ik echt de drang om een boek te kopen:oops:.
Ja dat vind ik ook het leukst hoor! Maar mijn boekenkast zit helemaal propvol en zo'n beetje overlag liggen boeken. Ik gaf per maand zo'n 40 euro uit aan nieuwe boeken, dus ben wel blij voor mijn portomonnee en boekenkast
Gast- Gast
Curious schreef:Carrie schreef:Caro schreef:Ik heb er thuis héél veel staan. Ook van sektes, ik geloof dat een van die boeken was: Ik was pas 13... best indrukwekkend. Qua WOII moet ik even voor je nakijken!
Als je hem niet kan vinden, laat het dan maar even weten. Ik heb het boek thuis (als ik t vinden kan) en je mag het gerust hebben.
Wat lief zeg! Mijn bieb heeft het boek helaas niet. Dus wil 'm best van je lenen! Hebben hoeft niet hoor. Als je het aandurft mag je het opsturen en dan stuur ik het weer terug wanneer ik hem uit heb. Of wonen we bij elkaar in de buurt? Ik woon vlakbij Utrecht.
Gast- Gast
Jade, goede tip zal vanavond eens kijken. @carrie ken je het boek het verraad van Lily Vos? Dat is een boek over een 5 jarig meisje wat de holocaust overleefd. Ik heb dat boek thuis liggen en als je wil mag je het hebben. Ik vind het boek namelijk niet lekker weg lezen. Zal vanavond even foto's maken dan heb je een duidelijker beeld. Kijk maar!
Gast- Gast
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-kleine-meisje-van-meneer-linh/1001004007577180/index.html#product_judgement[/quote[/url]]Reva schreef:
[url=http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-kleine-meisje-van-meneer-linh/1001004007577180/index.html#product_judgement
Lijkt me een heel mooi boek! Heb 'm gereserveerd.
Gast- Gast
Cimic schreef:Jade, goede tip zal vanavond eens kijken. @carrie ken je het boek het verraad van Lily Vos? Dat is een boek over een 5 jarig meisje wat de holocaust overleefd. Ik heb dat boek thuis liggen en als je wil mag je het hebben. Ik vind het boek namelijk niet lekker weg lezen. Zal vanavond even foto's maken dan heb je een duidelijker beeld. Kijk maar!
Heb je dit boek in de winkel gekocht?
Op internet lees ik recensies, maar op bol.com kan ik hem niet vinden:x.
Jade- Ratel
Ja bij een boekenzaak gekocht, al een hele tijd geleden heb dit boek nu een jaar of 3 geloof ikJade schreef:Cimic schreef:Jade, goede tip zal vanavond eens kijken. @carrie ken je het boek het verraad van Lily Vos? Dat is een boek over een 5 jarig meisje wat de holocaust overleefd. Ik heb dat boek thuis liggen en als je wil mag je het hebben. Ik vind het boek namelijk niet lekker weg lezen. Zal vanavond even foto's maken dan heb je een duidelijker beeld. Kijk maar!
Gast- Gast
Ik vind zelf het boek ' vlucht uit het land van de vrijheid' van 'Anne Meijerink' goed om te lezen.
Zelf vind ik het boek beter geschreven dan 'ik was pas dertien'.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Ik vind zelf het boek ' vlucht uit het land van de vrijheid' van 'Anne Meijerink' goed om te lezen.
Dit boek wilde ik inderdaad ook noemen, ontzettend indrukwekkend boek!
Gast- Gast
Ik heb net het boek Tin iis van Tiny Mulder uit. Prachtig boek! Er is ook een Nederlandse vertaling en die heet Gevaarlijk ijs.
Gast- Gast
Het meisje dat verdween moet je gelezen hebben.
Gast- Gast
Cimic schreef:Ja bij een boekenzaak gekocht, al een hele tijd geleden heb dit boek nu een jaar of 3 geloof ikJade schreef:Cimic schreef:Jade, goede tip zal vanavond eens kijken. @carrie ken je het boek het verraad van Lily Vos? Dat is een boek over een 5 jarig meisje wat de holocaust overleefd. Ik heb dat boek thuis liggen en als je wil mag je het hebben. Ik vind het boek namelijk niet lekker weg lezen. Zal vanavond even foto's maken dan heb je een duidelijker beeld. Kijk maar!
Ken het boek niet nee! Als je wilt mag je het wel aan Jade geven? Ik heb echt geen ruimte meer geloof ik. Maar wel lief aangeboden van je!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Derde Wereldoorlog..
» bij de tweede ook ...
» Tweede paasdag!
» Tweede kindje
» wat te halen bij een tweede
» bij de tweede ook ...
» Tweede paasdag!
» Tweede kindje
» wat te halen bij een tweede