Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schuld bij belastingdienst wat nu?

+9
Xanna
Fearie
June
RioolSpook
Rush
Didi
Steep
Rose
Pussycat
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Schuld bij belastingdienst wat nu? Empty Schuld bij belastingdienst wat nu?

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 0:42

Gelukkig niet ik, maar wel iemand in mijn omgeving.

Even in het kort:

Diegene kreeg vorig jaar een aanslag, kon deze niet betalen want geen werk.
Heeft meerdere aanmaningen gekregen. En nu zelfs een dwangbevel en mag het lang niet eens uit. Echt serieus dus....
Vandaag moet diegene dus even zo'n 700 euro ophoesten anders dan wordt het van de loon ingehouden. (sinds 1 maand ongeveer heeft diegene pas werk).
Dit wil diegene natuurlijk voorkomen, want dat betekend dat het hele loon ingehouden wordt van 1 maand (is ook nog student) en dus andere rekeningen weer blijven liggen. (huur, zorgverzekering etc...)

Wat nu? Is er nog een andere oplossing? Geld lenen bij anderen is geen optie. Omdat er niemand is die dat kan/wilt lenen.
Sowieso liever eerst een andere oplossing.
Dus mocht iemand hier verstand van hebben... Help!

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuld bij belastingdienst wat nu? Empty Re: Schuld bij belastingdienst wat nu?

Bericht  Rose ma 15 apr 2013 - 0:48

Geld lenen bij de bank?
En dat dan maandelijks aflossen.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Steep ma 15 apr 2013 - 0:49

Normaal kun je altijd een betalingsregeling treffen. Ik weet niet of dat nu nog kan eerlijk gezegd. Heeft die persoon wel contact opgenomen met de bd?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Didi ma 15 apr 2013 - 0:49

Gelijk de belastingtelefoon bellen
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Rush ma 15 apr 2013 - 0:51

Diegene had geen werk, maar wat wel? Ook helemaal geen uitkering ofzo? En wat is er met die aanmaning gedaan? Gewoon weggelegd? Niet het BD gebeld?

Want als diegene vorig jaar de aanslag heeft gekregen, had hij/zij toen een betalingsregeling moeten treffen. Dat is nu gewoon te laat ben ik bang, maar je kan het altijd alsnog proberen. Het minimum is €20 per maand.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 0:51

Er is inderdaad al gebeld naar de belastingdienst. Maar die mevrouw zegt: u bent te laat omdat er nu al een dwangbevel is. Regelingen kunnen gemaakt worden vóór de dwangbevel nu is de situatie ingewikkeld.

Geld lenen bij de bank lijkt mij geen optie met schulden?
Trouwens diegene staat sowieso al standaard in het rood bij 1 bank dat ik weet.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  RioolSpook ma 15 apr 2013 - 0:52

Idd betalingsregeling bij de belastingdienst aanvragen. Doen ze meestal niet zo moeilijk over en het mot doen binnen 12 maanden worden afgelost
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 0:53

Rush schreef:Diegene had geen werk, maar wat wel? Ook helemaal geen uitkering ofzo? En wat is er met die aanmaning gedaan? Gewoon weggelegd? Niet het BD gebeld?

Diegene is student. Dus kreeg wel studiefinanciering wat gebruikt werd voor rekeningen. Maar dus niet voor deze. Wat er is gedaan met die aanmaningen enzo? Tja gewoon er achterlijk mee omgegaan dus inderdaad opzij leggen. 1 jaar lang Rolling Eyes

Want als diegene vorig jaar de aanslag heeft gekregen, had hij/zij toen een betalingsregeling moeten treffen. Dat is nu gewoon te laat ben ik bang, maar je kan het altijd alsnog proberen. Het minimum is €20 per maand.

Bovenstaande dus.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 0:54

RioolSpook schreef:Idd betalingsregeling bij de belastingdienst aanvragen. Doen ze meestal niet zo moeilijk over en het mot doen binnen 12 maanden worden afgelost

Die vrouw aan de telefoon zei dus dat, dat geen optie meer is.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 15 apr 2013 - 0:54

Ja, diegene had een betalingsregeling moeten treffen en dan moet je dat bedrag gewoon zien als rekening, betalen van de stufi dus, hoe krap ook.

Ik ben bang dat diegene nu gewoon te laat is, daar het een jaar lang genegeerd is en er nu een dwangbevel afgegeven is.

Je kan echt heel veel met het BD regelen, maar dan wel tijdig. Niet meer als ze al zover zijn.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 0:57

Ja daar was ik al bang voor... maar ik denk wie weet...
Hoe dom kan je zijn!
Dat snap ik echt niet hé. Kan me er zo kwaad om maken ook. (dit is niet de eerste keer) en vast ook niet de laatste.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Rose ma 15 apr 2013 - 1:00

Ik ben bang dat er geen andere optie is....
Het enige wat je zou kunnen doen is regelen dat diegene iedere dag ergens kan eten zodat er toch wat geld bespaard kan worden en misschien er toch iets van de andere rekeningen betaald kan worden.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  June ma 15 apr 2013 - 1:00

Pussycat schreef:Ja daar was ik al bang voor... maar ik denk wie weet...
Hoe dom kan je zijn!
Dat snap ik echt niet hé. Kan me er zo kwaad om maken ook. (dit is niet de eerste keer) en vast ook niet de laatste.

Volgens mij weet ik door eerdere berichten om wie het gaat. Ik snap je verantwoordelijkheidsgevoel, maar die persoon is boven de achttien en zal toch zelf eerst in moeten zien hoe belangrijk het is om goed met geld om te gaan. Dit is een harde straf, maar misschien wel eentje die ervoor zorgt dat er de volgende keer wel direct wordt gehandeld.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Fearie ma 15 apr 2013 - 1:00

Betalingsregeling zal niet meer mogelijk zijn, optie is dan geld lenen en afbetalen.
Als nog sprake is van stufi, 1 maand extra volledig lenen en daarmee afbetalen. En anders wordt het lenen van iemand in omgeving. Betalen in 1x zal hoe dan ook wss moeten.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Didi ma 15 apr 2013 - 1:01

Degene had idd veel eerder een betalingsregeling moeten treffen, daar is de belastingdienst helemaal niet moeilijk in.
Maar voor nu is er weinig keuze, of 700,- betalen of er wordt beslag gelegd op zijn of haar loon.
Kan er niet van familie geleend worden, eventueel bij meerdere personen?
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Rush ma 15 apr 2013 - 1:01

Je kan trouwens bij je zorgverzekering uitstel van premie betaling aanvragen. Dat hebben wij ook al eens voor m`n broer geregeld toen hij max. rood stond en op z`n uitkering zat te wachten. Hij hoefde toen 2 maanden geen premie te betalen. Later moet je dat wel inhalen natuurlijk (met een betalingsregeling).

Dus eventueel kan hij/zij dat misschien nog wel regelen als ze beslag gaan leggen op haar salaris.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush ma 15 apr 2013 - 1:02

June schreef:
Hoe dom kan je zijn!

Volgens mij weet ik door eerdere berichten om wie het gaat. Ik snap je verantwoordelijkheidsgevoel, maar die persoon is boven de achttien en zal toch zelf eerst in moeten zien hoe belangrijk het is om goed met geld om te gaan. Dit is een harde straf, maar misschien wel eentje die ervoor zorgt dat er de volgende keer wel direct wordt gehandeld.
Ja. Ik weet ook waar het om gaat denk ik. Ik zou diegene nu echt even laten. Dan maar beslag op het salaris. Hopelijk vindt diegene dat zo erg dat hij/zij het niet weer zover laat komen.

Laatst aangepast door Rush op ma 15 apr 2013 - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 1:02

June schreef:
Hoe dom kan je zijn!

Helemaal mee eens. Daarom wil ik ook niet lenen. Maar pff wat is dit moeilijk. Volgens mij leren sommige mensen nooit...

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 1:04

Rush schreef:Je kan trouwens bij je zorgverzekering uitstel van premie betaling aanvragen. Dat hebben wij ook al eens voor m`n broer geregeld toen hij max. rood stond en op z`n uitkering zat te wachten. Hij hoefde toen 2 maanden geen premie te betalen. Later moet je dat wel inhalen natuurlijk (met een betalingsregeling).

Dus eventueel kan hij/zij dat misschien nog wel regelen als ze beslag gaan leggen op haar salaris.

Daar heeft ze al een regeling mee Schuld bij belastingdienst wat nu? 394967

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 15 apr 2013 - 1:05

Oh my! Ik weet hoe moeilijk het is en het gaat je aan het hart, zo gaat dat gewoon. Maar als je nu gaat helpen komt ze er weer makkelijk vanaf. Dan leert ze het nooit.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Xanna ma 15 apr 2013 - 1:06

Als het om dezelfde persoon gaat waar je eerder een topic van geopend hebt, vind ik dat je je handen er vanaf moet trekken (hoe moeilijk ook..). Diegene heeft een jaar lang de brieven van de belastingdienst genegeerd en nu het feitelijk te laat is, wordt er bij jou aangeklopt voor een (financiële) oplossing?

Als het een bekende van mij was geweest had ik diegene zelf laten voelen wat de gevolgen zijn. Dan maar beslaglegging op het salaris. Ze zal toch eerst het een af moeten lossen voor ze verder kan met het ander. Wanneer ze eenmalig haar zorgkosten en huur e.d. niet betaald, kan ze daar vervolgens weer een betalingsregeling voor treffen. De prioriteit ligt wat mij betreft bij het betalen van de BD om het dwangbevel er af te krijgen.

Er van uitgaande dat het om dezelfde persoon gaat: kan diegene geen hulp krijgen van de gemeente bij de financiële situatie? (zaken op orde brengen, eventuele schulden in kaart brengen etc.)

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Rush ma 15 apr 2013 - 1:08

Xanna schreef:
Er van uitgaande dat het om dezelfde persoon gaat: kan diegene geen hulp krijgen van de gemeente bij de financiële situatie? (zaken op orde brengen, eventuele schulden in kaart brengen etc.)
Mijn broer heeft inderdaad ook zo`n hulp van een welzijn/hulp organisatie. Zij helpen hem met praktisch alles. Echt heel handig en een rust voor ons allen!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 1:09

Ik weet het. Gelukkig kan mijn vriend daar wat makkelijker in zijn omdat zijn emoties er wat verder vanaf staan.
Anders had ik volgens mij al duizenden euro's weggegooid.
Maar wat je zegt het is gewoon zo moeilijk om iemand zo de afgrond in te zien gaan. Het gaat alleen maar van kwaad tot erger. En dan gewoon het feit dat ik er wat in kan veranderen maar het niet wil (wel met gegronde redenen, maar toch) het voelt zo fout. En dat maakt me zo verdrietig en boos en weet ik veel alles tegelijk Cry
Ow en mijn hormonen spelen hier nu ook vast in mee Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 1:11

Rush schreef:
Xanna schreef:
Mijn broer heeft inderdaad ook zo`n hulp van een welzijn/hulp organisatie. Zij helpen hem met praktisch alles. Echt heel handig en een rust voor ons allen!

Bij welke organisatie zit jouw broer dan? Want hier heeft ze wel eens naar gekeken, maar ze viel niet in een doelgroep.
Ze heeft gewoon schulden maar te weinig inkomsten. (en gaat er te laks mee om)

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 15 apr 2013 - 1:15

Pussycat schreef:
Rush schreef:
Xanna schreef:

Bij welke organisatie zit jouw broer dan? Want hier heeft ze wel eens naar gekeken, maar ze viel niet in een doelgroep.
Ze heeft gewoon schulden maar te weinig inkomsten. (en gaat er te laks mee om)
Ik weet helaas niet hoe het heet. Deze mensen helpen jongeren ook met begeleidend wonen en dat soort dingen. Ik stuur je wel even een PM met de website. Dat is alleen van onze regio, maar zij hebben m`n broer geholpen aan hulp in een andere regio. Als je dan toch wilt helpen, zou je misschien naar hun kunnen mailen of ze misschien zo'n instantie bij jullie in de buurt weten. Volgens mij werkt dat toch wel veel samen!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: