Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belastingdienst..

3 plaatsers

Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Belastingdienst..

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 2:57

Hoe definitief is een definitieve berekening van de belastingdienst? Heb net een brief gekregen dat ik behoorlijk wat terug krijg van de huurtoeslag 2010. Ik geloof er alleen geen bal van. Straks willen ze het volgend jaar weer terug. Kan dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Reeza do 15 nov 2012 - 3:17

Die vraag heb ik laatst ook gesteld over de zorgtoeslag van 2010.. Niemand wist het precies te vertellen dus ach, ik heb maar een nieuw bed gekocht van het geld :P
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Sarah1985 do 15 nov 2012 - 3:24

volgens mij is een definitieve berekening definitief. Wij hebben zakelijk veel dingen bij de belasting. En als we dan een definitieve aanslag krijgen is het altijd klaar dan
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Snack a Jack do 15 nov 2012 - 3:30

Als hij definitief is het definitief. Kunnen ze volgens mij niet meer zomaar terugdraaien.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Reeza do 15 nov 2012 - 3:33

Bij mij bij de zorgtoeslag stond er nog in kleine lettertjes bij dat dat wel kan.. Weet niet of dat er bij TO ook staat? Het was ook echt de definitieve aanslag bij mij..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Snack a Jack do 15 nov 2012 - 3:36

Op de site staat dat ze het wel terug kunnen draaien als ze er bijv achter komen dat je bewust de aangifte zo hebt ingevuld dat je meer geld terug krijgt.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 3:43

Een definitieve aanslag/beschikking is definitief. Enkel heeft de Belastingdienst vijf jaar de tijd om de aanslag/beschikking te herzien. Net als degene die de aanslag/beschikking ontvangt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 3:44

Nou zo definitief is het niet. Wij hebben net van 2009 weer ontvangen dat we tóch nog even 400 eur moeten terugbetalen en van 2010 dat we weer wat terugkrijgen, en van beiden hadden we allang een beschikking ontvangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Snack a Jack do 15 nov 2012 - 3:56

Maar had je al een definitieve beschikking gehad? Of alleen een voorlopige?

Dit staat op de site van de BD.


Blijkt binnen 5 jaar na het belastingjaar waarvoor de aanslag is opgelegd dat deze niet klopt, dan kan de inspecteur een navorderingsaanslag opleggen. Dit houdt in dat u het verschil tussen het nieuwe en het oude belastingbedrag, inclusief de rente, moet bijbetalen. Als de aanslag door een fout van u niet klopt, kunt u daarbovenop ook nog een boete krijgen. Om een navorderingsaanslag op te mogen leggen, moeten wij wel een nieuw feit hebben of u moet te kwader trouw zijn geweest. Dit laatste houdt in dat u bewust de aangifte zo hebt ingediend dat er een te lage aanslag is opgelegd.

Ik dacht serieus dat als je een definitieve aanslag had gehad dat het goed was...


Laatst aangepast door Snack a Jack op do 15 nov 2012 - 4:03; in totaal 2 keer bewerkt
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 4:00

Idd zo definitief is dat niet hoor, kan altijd terug gedraaid worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 4:37

Ik heb verder niet zelf iets gewijzigd. Er staat me wel iets bij dat ik een aantal maanden geen huurtoeslag heb gehad. Weet alleen niet meer welk jaar dat nou was. Geloof 2010 wn daar is deze aanslag ook van.Straks maar ff opzoeken. Denk dat ik het maar op een spaarrekening zet voor het geval ze het terug willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 4:41

Bij de definitieve beschikking van de huurtoeslag moet je even letten op de huurprijs en eventueel overige kosten van het huis + het inkomen, dat wat je waarschijnlijk ook hebt ingevuld bij de aanslag. Komt dat overeen, dan klopt het. Maar mocht het inkomen bv. niet kloppen, omdat het verkeerd is ingevuld bij de aangifte, dan komt er voor beiden een herziening binnen vijf jaar na datum.

Huurtoeslag en zorgtoeslag maak ik me persoonlijk nooit zoveel zorgen over. Dat zijn dingen die afgeleid zijn van het inkomen (en de huurprijs bij ht).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 4:48

De huur klopt en het inkomen ook geloof ik. Misschien dat dat zelfs iets te hoog is dan dat ik werkelijk aan inkomen heb gehad. Al scheelt dat vast niet veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 4:59

Dan kun je deze beschikking gewoon als definitief beschouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst.. Empty Re: Belastingdienst..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum