Flinke schuld, hoe kom ik er vanaf?
+4
Dennenappel
Niekske
xxlisaxx
Liselot
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Flinke schuld, hoe kom ik er vanaf?
Ik heb een flinke schuld van in totaal 9000 euro, ik ga liever niet te diep in op hoe deze schuld is ontstaan.
Inmiddels ben ik 4 dagen per week aan het werk, maar helaas hou ik met dit salaris weinig over om af te lossen, hooguit 250 euro per maand.
Nu zoek ik manieren om bij te verdienen en van deze schuld af te komen, want ik vind het verschrikkelijk!
Mijn vrije dag is woensdag. Ik heb al bij mijn baas geinformeerd of hij me op de woensdag werk kan bieden, maar dit is helaas niet het geval, dus ik zoek iets voor erbij.
Heeft iemand een idee voor werk waar je op zeer korte termijn terecht kunt voor de woensdag, de zaterdag of avonden?? of een andere manier om geld bij te verdienen?
Alvast Bedankt!
Inmiddels ben ik 4 dagen per week aan het werk, maar helaas hou ik met dit salaris weinig over om af te lossen, hooguit 250 euro per maand.
Nu zoek ik manieren om bij te verdienen en van deze schuld af te komen, want ik vind het verschrikkelijk!
Mijn vrije dag is woensdag. Ik heb al bij mijn baas geinformeerd of hij me op de woensdag werk kan bieden, maar dit is helaas niet het geval, dus ik zoek iets voor erbij.
Heeft iemand een idee voor werk waar je op zeer korte termijn terecht kunt voor de woensdag, de zaterdag of avonden?? of een andere manier om geld bij te verdienen?
Alvast Bedankt!
Liselot- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 08-11-11
Re: Flinke schuld, hoe kom ik er vanaf?
Ik heb niet zozeer een idee hoe je extra geld kan verdienen. Misschien via het uitzendbureau? Het is dan wel je 2e baan dus je krijgt geen loonheffingskorting meer. Per saldo hou je er daardoor denk ik niet heel veel aan over.
Waarom ik eigenlijk reageer is omdat ik je mee wil geven ten alle tijden contact te houden met je schuldeisers. Ik weet niet in hoeverre je schuld(en) al bij het incassobureau/deurwaarderskantoor lig(t)(gen) maar zodra er eenmaal een vonnis is gewezen bestaat er een mogelijkheid tot loonbeslag, roerend beslag, onroerend beslag. Om deze beslagen te voorkomen is het belangrijk je schuldeisers op de hoogte te houden en voor zover mogelijk betalingsregelingen te treffen. Je kan ook contact opnemen met de GKB of een particulier bewindvoeringsbureau. Zij kunnen bemiddelen bij een eventueel minnelijk akkoord. Ze zullen dan proberen met je schuldeisers tot een akkoord te komen. Dit kan betekenen dat je bijvoorbeeld van je schulden 10% over een bepaalde periode aan iedere schuldeiser aflost tegen finale kwijting. Daarna ben je dus van je schulden af. Een bewindvoerder kan samen met jou bepalen wat het maximaal haalbare is. Zodra het bij de deurwaarder ligt zijn schuldeisers meestal een stuk minder bereidwillig en loop je het risico verhoging van je schuld door executiekosten, verhoging door rentes en beslag. Als er eenmaal loonbeslag ligt, leef je, als je alleenstaande zonder kinderen bent, beneden bijstandsniveau. Dat is dus echt heel weinig. Probeer dus voorzover dat nog mogelijk is in de minne regelingen te treffen met je schuldeisers, het liefst met bemiddeling van een bewindvoerder.
Waarom ik eigenlijk reageer is omdat ik je mee wil geven ten alle tijden contact te houden met je schuldeisers. Ik weet niet in hoeverre je schuld(en) al bij het incassobureau/deurwaarderskantoor lig(t)(gen) maar zodra er eenmaal een vonnis is gewezen bestaat er een mogelijkheid tot loonbeslag, roerend beslag, onroerend beslag. Om deze beslagen te voorkomen is het belangrijk je schuldeisers op de hoogte te houden en voor zover mogelijk betalingsregelingen te treffen. Je kan ook contact opnemen met de GKB of een particulier bewindvoeringsbureau. Zij kunnen bemiddelen bij een eventueel minnelijk akkoord. Ze zullen dan proberen met je schuldeisers tot een akkoord te komen. Dit kan betekenen dat je bijvoorbeeld van je schulden 10% over een bepaalde periode aan iedere schuldeiser aflost tegen finale kwijting. Daarna ben je dus van je schulden af. Een bewindvoerder kan samen met jou bepalen wat het maximaal haalbare is. Zodra het bij de deurwaarder ligt zijn schuldeisers meestal een stuk minder bereidwillig en loop je het risico verhoging van je schuld door executiekosten, verhoging door rentes en beslag. Als er eenmaal loonbeslag ligt, leef je, als je alleenstaande zonder kinderen bent, beneden bijstandsniveau. Dat is dus echt heel weinig. Probeer dus voorzover dat nog mogelijk is in de minne regelingen te treffen met je schuldeisers, het liefst met bemiddeling van een bewindvoerder.
xxlisaxx- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10
Gelukkig liggen de schulden niet bij deurwaarders. Het is gekomen doordat ik flink belazerd ben door mijn ex, waardor ik nu verantwoordelijk ben voor deel van zijn schulden. dit plus het feit dat ik zelf een tijd zonder werk heb gezeten....
maar gelukkig is het geen schuld waarbij er veel schuldeisers komen kijken....thank god.
maar gelukkig is het geen schuld waarbij er veel schuldeisers komen kijken....thank god.
Liselot- Zwijger
- Aantal berichten : 3
Punten : 5
Registratiedatum : 08-11-11
Des te beter dat je met 1 schuldeiser te maken hebt. Dan is een regeling treffen nog veel makkelijker omdat je maar met 1 schuldeiser te maken hebt. Weet je zeker dat je aansprakelijk bent voor de schuld? heb je dit juridisch laten onderzoeken?
edit: ik zie dat je wel meerdere schuldeisers hebt.
edit: ik zie dat je wel meerdere schuldeisers hebt.
xxlisaxx- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10
Ik heb geen verstand van schulden, maar als extra baantje kun je misschien iets zwart gaan doen, zoals poetsen of oppassen ofzo? In mijn omgeving nemen steeds meer mensen een poetshulp, er is volgens mij veel vraag naar. En mensen hebben er ook best wat geld voor over als ze zelf niet meer hoeven te poetsen
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Lastig!
Ik zou de tip van boven meenemen, blijf met ze in contact!
Vraag nu al betalingsregelingen aan, 250,- is misschien niet veel op het bedrag, maar het is iets (en veel mensen doen het met veel kleinere bedragen)! Zo begin je alvast aan de aflossing en meestal zijn ze dan ook coulanter qua ophogingen. Zodra je er een baan bij hebt, kan je het bedrag verhogen. Dit is ook nog eens een extra goed teken naar de schuldeisers toe.
Zwart werken qua schoonmaken bij mensen e.d. is het gemakkelijkst. Verder wellicht 's avonds (weekend) in de horeca? Er wordt inderdaad meer belasting ingehouden doordat je geen loonheffing kan toepassen, maar een groot deel kan je later weer terug vragen bij de belastingdienst.
Ik zou de tip van boven meenemen, blijf met ze in contact!
Vraag nu al betalingsregelingen aan, 250,- is misschien niet veel op het bedrag, maar het is iets (en veel mensen doen het met veel kleinere bedragen)! Zo begin je alvast aan de aflossing en meestal zijn ze dan ook coulanter qua ophogingen. Zodra je er een baan bij hebt, kan je het bedrag verhogen. Dit is ook nog eens een extra goed teken naar de schuldeisers toe.
Zwart werken qua schoonmaken bij mensen e.d. is het gemakkelijkst. Verder wellicht 's avonds (weekend) in de horeca? Er wordt inderdaad meer belasting ingehouden doordat je geen loonheffing kan toepassen, maar een groot deel kan je later weer terug vragen bij de belastingdienst.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik zou tich ook nog proberen te kijken of je ergens op kunt bezuinigen qua boodschappen etc.. Wellicht met hulp van iemand die er met een frisse blik naar kijkt.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Ik zou tich ook nog proberen te kijken of je ergens op kunt bezuinigen qua boodschappen etc.. Wellicht met hulp van iemand die er met een frisse blik naar kijkt.
Mijn schoonmoeder heeft zo een vriend uit een enorme schuld geholpen. Twee paar ogen zien meer dan een.
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Als het je zelf echt niet lukt kan je naar de schuldhulpverlening gaan. Zij kunnen je hierbij helpen.
Wellicht kom je in de regeling terecht dat je 3 jaar lang weinig te besteden hebt (maar dat heb je nu al) en dat na 3 jaar je rest schuld kwijtgescholden wordt.
Wellicht kom je in de regeling terecht dat je 3 jaar lang weinig te besteden hebt (maar dat heb je nu al) en dat na 3 jaar je rest schuld kwijtgescholden wordt.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Caresses schreef:Als het je zelf echt niet lukt kan je naar de schuldhulpverlening gaan. Zij kunnen je hierbij helpen.
jij bedoelt de WSNP. maar daar kom je niet zomaar voor in aanmerking. TO heeft 1 schuld van 9000 en is in staat om elke maand 250,00 af te lossen. Dat is niet bepaald een situatie waarbij de rechter jouw aanvraag om toegelaten tot de WSNP honoreert. En geloof me, je kunt veel beter zelf een betalingsregeling treffen dan in de WSNP terehct komen, want dat is echt geen pretje.
ik zou inderdaad proberen een betalingsregeling te treffen, en verder proberen te bezuinigen op boodschappen en andere uitgaven, een dag er zwart bij gaan werken en daardoor nog meer kunnen aflossen.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Als je een regeling treft en daarbij 250 euro per maand kan aflossen dan zit je best redelijk. Het gaat tijd in beslag nemen, dat sowieso, maar het is wel te doen. Echt snel geld bijverdienen is niet zo gemakkelijk, zoals hierboven ook al staat i.v.m. belasting. Moeilijk zo'n situatie.
Gast- Gast
Wat vervelend voor je!
Ik zou idd contact opnemen met de schuldeisers, hoe moeilijk dit misschien ook is.
Als je op 9000 euro 250 euro in de maand aflost, los je vaak alleen maar je rente af, of een groot deel van dat bedrag gaat op aan de rente. Wellicht kunnen ze regeling met je treffen dat ze de rente laten vallen of lager laten uitkomen.
En natuurlijk kijken of de mogelijkheid er is dat je je 13de maand of vakantiegeld naar hun toe stort, dan los je wat sneller af.
Heel goed van je trouwens dat je er gelijk mee aan de slag gaat en het niet laat versloffen, en wat vervelend van die ex van je! Laat het idd even onderzoeken als de mogelijkheid er is of jij wel echt debet hebt aan de schulden van je ex!
Ik zou idd contact opnemen met de schuldeisers, hoe moeilijk dit misschien ook is.
Als je op 9000 euro 250 euro in de maand aflost, los je vaak alleen maar je rente af, of een groot deel van dat bedrag gaat op aan de rente. Wellicht kunnen ze regeling met je treffen dat ze de rente laten vallen of lager laten uitkomen.
En natuurlijk kijken of de mogelijkheid er is dat je je 13de maand of vakantiegeld naar hun toe stort, dan los je wat sneller af.
Heel goed van je trouwens dat je er gelijk mee aan de slag gaat en het niet laat versloffen, en wat vervelend van die ex van je! Laat het idd even onderzoeken als de mogelijkheid er is of jij wel echt debet hebt aan de schulden van je ex!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Schuld aflossen IBG/DUO
» Schuld bij belastingdienst wat nu?
» Een (te) dik kind is de schuld van de ouders
» En waarvan heb jij dan onterecht de schuld gekregen?
» Net een flinke smak gemaakt
» Schuld bij belastingdienst wat nu?
» Een (te) dik kind is de schuld van de ouders
» En waarvan heb jij dan onterecht de schuld gekregen?
» Net een flinke smak gemaakt
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: