Schuld aflossen IBG/DUO
+6
Niekske
Makamba
mickey
rianne287
Zora
Primrose
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schuld aflossen IBG/DUO
Laatst kreeg ik een brief, dat ik in januari 2012 moet gaan beginnen met het aflossen van mijn schuld. Het bedrag is vastgesteld op 56,nog wat per maand. Nu zat ik me af te vragen, blijft dit zo of wordt dit bedrag jaarlijks bijgesteld?
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Schuld aflossen IBG/DUO
Ik heb 'm ook net gekregen. Volgens mij is dit zo berekend dat je met dit maandbedrag in 15 jr je schuld hebt afbetaald, inclusief rente.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik meen dat het vaststaat.. want als je het maandbedrag niet kunt betalen kun je bezwaar maken..
en als je meer wilt aflossen kun je dit ook doen..
Bij mij is het 45, nogwat
en als je meer wilt aflossen kun je dit ook doen..
Bij mij is het 45, nogwat
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Beetje slecht, was te lui om op de site te kijken, ik dacht ik zal eerst eens kijken hoe ver ik kom met jullie hulp haha.
@Zora, en, valt het je mee? Mij wel, ik zat me er al druk om te maken dat het misschien best een hoog bedrag zou zijn. We zijn nu nog wat dingen af aan het lossen bij de belastingdienst (en met een beetje pech dadelijk dus nog 2000 extra :s), daar zijn we van de zomer mee klaar, dus ik had bedacht dat ik dat geld, iets van 125 euro per maand, dan maar vast opzij ga zetten voor DUO. Maar ik twijfel, misschien doe ik het ook wel niet, want die paar tientjes per maand daar ga ik ook niet dood van natuurlijk. Maar het voelt denk ik wel fijner als ik het snel heb afgelost. Even denken nog maar :p
@rianne, ik ga geen bezwaar maken, vind het wel ok. Gelukkig
@Zora, en, valt het je mee? Mij wel, ik zat me er al druk om te maken dat het misschien best een hoog bedrag zou zijn. We zijn nu nog wat dingen af aan het lossen bij de belastingdienst (en met een beetje pech dadelijk dus nog 2000 extra :s), daar zijn we van de zomer mee klaar, dus ik had bedacht dat ik dat geld, iets van 125 euro per maand, dan maar vast opzij ga zetten voor DUO. Maar ik twijfel, misschien doe ik het ook wel niet, want die paar tientjes per maand daar ga ik ook niet dood van natuurlijk. Maar het voelt denk ik wel fijner als ik het snel heb afgelost. Even denken nog maar :p
@rianne, ik ga geen bezwaar maken, vind het wel ok. Gelukkig
Primrose- Fluisteraar
Mij viel het uiteindelijk nog wel mee ja. Ik heb een behoorlijk hoge schuld, en dacht dat het maandbedrag boven de 200 zou uitkomen ofzo, maar dat is gelukkig niet zo. Ik ben inderdaad ook al een beetje aan het opzij zetten. Maar goed, zoals je weet moet ik inderdaad eerst ook nog terugbetalen aan de B-dienst
Zora- Ratel
Ok, gelukkig maar. Boven de 200 per maand lijkt me idd best pittig! Mijn schuld viel eerst wel mee, maar afgelopen zomer (ik ben echt van de financiele tegenvallers) kreeg ik een brief van ze, dat ik 1880 teveel had ontvangen. Dat heb ik maar bij mn schuld op laten tellen, dus nu is het meer. Echt krom, in 2009 kreeg ik die 1880 omdat ik dat te weinig had ontvangen, en nu was het ineens een grapje of zo, maar ja, niets aan te doen. We kunnen elkaar idd een handje geven qua aflossen bij de b.d., hiephoi :s
Primrose- Fluisteraar
Ik heb dus het laatst mogelijke bedrag gekregen per maand, dat is dus die 45, nogwat.
Dat is puur omdat mijn studieschuld maar van 1 schooljaar hbo is, dus het is niet zo hoog.
ik geloof dat ik in 3,5 jaar het afgelost heb dan
Dat is puur omdat mijn studieschuld maar van 1 schooljaar hbo is, dus het is niet zo hoog.
ik geloof dat ik in 3,5 jaar het afgelost heb dan
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb een studieschuld van 2 jaar HBO, alleen de basisbeurs en OV-kaart. Ik moet vanaf januari €45,nogwat gaan betalen en ben er dan binnen 2 jaar ofzo al vanaf!
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Het bedrag staat gewoon vast!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
@aardbeiencakeje, ok thanks! Dat scheelt een hoop, dan komt t wel goed haha. Kan ik ondertussen mooi even nadenken of ik hard ga sparen om meer af te lossen, of niet. Eigenlijk valt de rente me een beetje tegen, dus ik denk dat ik dat wel ga doen. Maar ja, dan komt die bruiloft er ook nooit, wat een dilemma's. (ben nog niet eens gevraagd, maar dat terzijde :p)
@Isabella, hiephoi het feest begint ook voor jou :s Valt het maandbedrag je mee of niet?
@Isabella, hiephoi het feest begint ook voor jou :s Valt het maandbedrag je mee of niet?
Primrose- Fluisteraar
Ik moet ook vanaf 1 januari 2012 gaan terugbetalen, maar best een aardig bedrag... ik heb een universitaire studie gedaan en ik heb alles zelf betaald. Het scheelt wel dat ik nu al een jaar elke maand aflos, zelfs een hoger bedrag als wat ik dalijk per maand moet gaan betalen. Ik kan het nu nog missen, dus doe ik het nu, maar ik vraag me wel af hoe het gaat als ik straks een andere baan ga zoeken (ik heb nog een contract voor 2 jaar en daarna wil ik echt weg hier) ze berekenen het bedrag enkel en alleen adhv je schuld en dat het in 15 jaar afbetaald moet zijn, ze kijken niet naar je draagkracht en dat vind ik wel slecht. Nu nog maar betalen zolang het kan en daarna zien we wel...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Helaas ben ik dit jaar ook begonnen met het afbetalen van de schuld. Ik betaal zo'n 142 euro per maand, een flink bedrag, en zit er ook wel 10-15 jaar aan vast geloof ik! Maar goed, op zich ben ik wel blij dat de schuld nu alleen maar minder wordt... Het lijkt me zo heerlijk als die schuld afgelost is, ik denk dat ik dan een feestje geef
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Hey Bliss, ha iemand die ongeveer even veel moet betalen als ik dacht al dat ik echt een uitzondering was. Alhoewel mijn vriend nog meer zal gaan betalen denk ik. Viel het jou ook nog mee vergeleken met je totale schuld?
Zora- Ratel
Nou ja, ik wist hoe hoog mijn schuld was, maar het viel me niet mee. Heb nog geprobeerd verlaging aan te vragen, maar kwam er toen op uit dat ik 200 euro per maand moest betalen! Haha, ik heb dus maar wijselijk mijn mond gehouden.
Het stomme is dat ik mijn studie dus niet eens zelf hoefde te betalen en niet echt gekke dingen heb gedaan (zoals in t buitenland stage lopen ofzo). Ik ging alleen op een gegeven moment op mezelf wonen én heb langer over de studie gedaan en heb een flinke tijd maximaal geleend. Toen liep de schuld dus lekker op!!
Ik was ook altijd bang dat ik een uitzondering was, maar heb inmiddels nog wel van hogere schulden gehoord. Niet dat het daarom minder erg is, maar ach, gedeelde smart is halve smart
Het stomme is dat ik mijn studie dus niet eens zelf hoefde te betalen en niet echt gekke dingen heb gedaan (zoals in t buitenland stage lopen ofzo). Ik ging alleen op een gegeven moment op mezelf wonen én heb langer over de studie gedaan en heb een flinke tijd maximaal geleend. Toen liep de schuld dus lekker op!!
Ik was ook altijd bang dat ik een uitzondering was, maar heb inmiddels nog wel van hogere schulden gehoord. Niet dat het daarom minder erg is, maar ach, gedeelde smart is halve smart
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Haha precies
Ik heb inderdaad ook weinig boeiende dingen gedaan, wel altijd op vakantie geweest etc., en een tijdje maximaal geleend. Is dus gewoon mijn eigen schuld (letterlijk en figuurlijk ). Ik had gedacht dat ik wel meer moest terugbetalen, dus mij valt het mee. Al zal het misschien vanaf volgend jaar toch er best inhakken denk ik. Ik ga er maar vanuit dat ik tegen die tijd ook meer verdien :p
Ik heb inderdaad ook weinig boeiende dingen gedaan, wel altijd op vakantie geweest etc., en een tijdje maximaal geleend. Is dus gewoon mijn eigen schuld (letterlijk en figuurlijk ). Ik had gedacht dat ik wel meer moest terugbetalen, dus mij valt het mee. Al zal het misschien vanaf volgend jaar toch er best inhakken denk ik. Ik ga er maar vanuit dat ik tegen die tijd ook meer verdien :p
Zora- Ratel
Ik heb net terug gevonden in een brief (had er eerder overheen gekeken :p) dat ik 130 euro per maand moet gaan betalen per jan 2012. Het valt me alles mee gezien de schuld die ik heb en had hoger verwacht! Ik ga dus ook geen verlaging oid aanvragen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik las ergens dat je nu al geld op zij zet om het af te betalen.PlugInBaby schreef:Laatst kreeg ik een brief, dat ik in januari 2012 moet gaan beginnen met het aflossen van mijn schuld. Het bedrag is vastgesteld op 56,nog wat per maand. Nu zat ik me af te vragen, blijft dit zo of wordt dit bedrag jaarlijks bijgesteld?
Dat kan, maar je kunt het dan ook gelijk naar DUO overmaken, dat scheelt je weer rente betalen.
Mijn schuld was 2800 en is nu nog 2200 (voor stage in het buitenland) en ik hoef ook pas vanaf jan. 2012 terug te betalen.
Toch ga ik proberen om het dit jaar terug te betalen.. dan ben ik er maar vanaf en dat scheelt me ook kosten in de rente.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
nina schreef:Ik las ergens dat je nu al geld op zij zet om het af te betalen.PlugInBaby schreef:Laatst kreeg ik een brief, dat ik in januari 2012 moet gaan beginnen met het aflossen van mijn schuld. Het bedrag is vastgesteld op 56,nog wat per maand. Nu zat ik me af te vragen, blijft dit zo of wordt dit bedrag jaarlijks bijgesteld?
Dat kan, maar je kunt het dan ook gelijk naar DUO overmaken, dat scheelt je weer rente betalen.
Mijn schuld was 2800 en is nu nog 2200 (voor stage in het buitenland) en ik hoef ook pas vanaf jan. 2012 terug te betalen.
Toch ga ik proberen om het dit jaar terug te betalen.. dan ben ik er maar vanaf en dat scheelt me ook kosten in de rente.
In principe kun je het zo wegzetten dat je meer rente ontvangt over wat je spaart, dan dat je rente moet terugbetalen aan DUO
Zora- Ratel
Dat zou inderdaad kunnen ja.. maar persoonlijk zou ik liever mijn schuld niet meer hebben en dan gaan sparen..Zora schreef:nina schreef:Ik las ergens dat je nu al geld op zij zet om het af te betalen.PlugInBaby schreef:Laatst kreeg ik een brief, dat ik in januari 2012 moet gaan beginnen met het aflossen van mijn schuld. Het bedrag is vastgesteld op 56,nog wat per maand. Nu zat ik me af te vragen, blijft dit zo of wordt dit bedrag jaarlijks bijgesteld?
In principe kun je het zo wegzetten dat je meer rente ontvangt over wat je spaart, dan dat je rente moet terugbetalen aan DUO
..maar dat is maar net wat je zelf wil...
nina- Kletskop
Het is het slimste om direct te beginnen met terugbetalen als je dat kunt. Stel jij leent 100 euro en je betaalt 5% rente per jaar. Dan na een jaar zou dat je een schuld hebben van 105. Daarna berekenen ze de rente over 105, dan wordt het al iets meer dan 110 euro. Als je niet uitkijkt, betaal je straks meer rente dan wat je daadwerkelijk hebt geleend.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Je hebt helemaal gelijk.. maar je betaalt toch altijd meer terug dan dat je geleend hebt? (rente)girli schreef:Het is het slimste om direct te beginnen met terugbetalen als je dat kunt. Stel jij leent 100 euro en je betaalt 5% rente per jaar. Dan na een jaar zou dat je een schuld hebben van 105. Daarna berekenen ze de rente over 105, dan wordt het al iets meer dan 110 euro. Als je niet uitkijkt, betaal je straks meer rente dan wat je daadwerkelijk hebt geleend.
nina- Kletskop
Dat ligt aan de hoogte van je lening en wat je aflost per maand. Als je bijvoorbeeld heel weinig verdient en een heel laag bedrag per maand terugbetaalt, heb je kans dat je alleen maar rente aflost en niet de daadwerkelijk lening.nina schreef:Je hebt helemaal gelijk.. maar je betaalt toch altijd meer terug dan dat je geleend hebt? (rente)girli schreef:Het is het slimste om direct te beginnen met terugbetalen als je dat kunt. Stel jij leent 100 euro en je betaalt 5% rente per jaar. Dan na een jaar zou dat je een schuld hebben van 105. Daarna berekenen ze de rente over 105, dan wordt het al iets meer dan 110 euro. Als je niet uitkijkt, betaal je straks meer rente dan wat je daadwerkelijk hebt geleend.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Oh op die manier ja..girli schreef:Dat ligt aan de hoogte van je lening en wat je aflost per maand. Als je bijvoorbeeld heel weinig verdient en een heel laag bedrag per maand terugbetaalt, heb je kans dat je alleen maar rente aflost en niet de daadwerkelijk lening.nina schreef:Je hebt helemaal gelijk.. maar je betaalt toch altijd meer terug dan dat je geleend hebt? (rente)girli schreef:Het is het slimste om direct te beginnen met terugbetalen als je dat kunt. Stel jij leent 100 euro en je betaalt 5% rente per jaar. Dan na een jaar zou dat je een schuld hebben van 105. Daarna berekenen ze de rente over 105, dan wordt het al iets meer dan 110 euro. Als je niet uitkijkt, betaal je straks meer rente dan wat je daadwerkelijk hebt geleend.
nina- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Aflossingsvrije hypotheek: aflossen?
» Schuld bij belastingdienst wat nu?
» Flinke schuld, hoe kom ik er vanaf?
» Een (te) dik kind is de schuld van de ouders
» En waarvan heb jij dan onterecht de schuld gekregen?
» Schuld bij belastingdienst wat nu?
» Flinke schuld, hoe kom ik er vanaf?
» Een (te) dik kind is de schuld van de ouders
» En waarvan heb jij dan onterecht de schuld gekregen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: