Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers

Pagina 23 van 26 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 23 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Susan vr 9 aug 2013 - 1:25

Ik ga straks denk ik wel de les van gisteren overdoen, maar ik ga ook elke dag terwijl je in principe om de dag hoort te gaan (er zijn ook maar drie lessen voor een week) dus dat lijkt me dan ook wel verstandiger.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 23 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  StuiterBalletje vr 9 aug 2013 - 1:28

Bij de Lidl zijn ze hier niet meer Sad Maar welke hardloopschoenen hebben jullie allemaal?
Zoals bijv. Nike Free 3.0 V4 vind ik echt supermooi! Maar naast dat ze duur zijn, zijn ze ook écht beter dan een hardloopschoen van €40,-?

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 23 Z

StuiterBalletje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 11
Registratiedatum : 02-07-13

Bericht  Jip83 vr 9 aug 2013 - 1:47

StuiterBalletje schreef:Bij de Lidl zijn ze hier niet meer Sad Maar welke hardloopschoenen hebben jullie allemaal?
Zoals bijv. Nike Free 3.0 V4 vind ik echt supermooi! Maar naast dat ze duur zijn, zijn ze ook écht beter dan een hardloopschoen van €40,-?

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 23 Z
Ik heb de Brooks cadance, saucony mirage en de Newton distance. De eerste twee zijn 100/120 en de laatste is 170€. Je moet niet naar de mooi kijken, maar naar de functionaliteit bij jouw voet en loopstijl. En goede loopschoenen zijn helaas duur!
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Bericht  Pancake vr 9 aug 2013 - 2:03

Voor geschikte hardloopschoenen zou ik gewoon naar zo'n speciaalzaak gaan, daar kunnen ze wel goed advies geven wat voor schoenen het beste bij je passen.

Nu moet ik zelf eerlijk bekennen dat ik de eerste paar weken ook gewoon op mijn sneakers heb gelopen. Ik wilde toch zeker weten of ik het hardlopen wel vol zou houden. Daarna heb ik bij de decathlon een paar goedkope hardloopschoenen gekocht. Ik vond ze heerlijk lopen, veel beter dan mijn sneakers. Toen ik op een gegeven moment bij een hardloopgroepje kwam was een van de eerste dingen die de trainer zei dat mijn schoenen niet geschikt waren voor mij. Daarna ben ik dus pas naar een hardloopwinkel geweest en heb ik echt goede schoenen gekocht.

Ik heb nu de Nike Zoom Structure en Mizuno Wave Inspire. Mijn schoenen waren rond de 120 euro. Je moet inderdaad niet naar het mooie kijken, want anders had ik ook echt wel andere schoenen uitgezocht. Tegenwoordig is het al beter dan een aantal jaar terug.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan vr 9 aug 2013 - 4:44

Ik heb wel meteen hardloopschoenen gekocht maar niet meteen heel dure, omdat ik eerst wil kijken of ik het volhoud en hoe fanatiek ik ben/blijf. Als ik op een hoger niveau beland en langere afstanden ga lopen kan ik altijd nog kijken. Die van mij waren 69,95. Mooi maakt me trouwens ook niet zo uit, ik vind bijna geen enkele sportschoen mooi.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Esmee vr 9 aug 2013 - 5:31

Susan schreef:Ik ga straks denk ik wel de les van gisteren overdoen, maar ik ga ook elke dag terwijl je in principe om de dag hoort te gaan (er zijn ook maar drie lessen voor een week) dus dat lijkt me dan ook wel verstandiger.
 Elke dag is als beginnner niet heel verstandig. Ook al lukt het conditioneel, je moet je gewrichten en weefsel wel de tijd hebben om te herstellen. Zonder herstel zal je ook niet gauw vooruitgang boeken.

Qua schoenen is het inderdaad verstandig om langs een speciaal zaak te gaan. In feit maakt het niet heel veel uit of je dan een Asics van €60,- of van €120 hebt, kwalitatief gezien. Grootste verschil is dat je met die van €60 zo'n 500 km kan lopen en met een van €120 > 1000 km. Je kan er dus gewoon langer mee doen.

OT: ik zag dit topic weer langskomen, al een tijdje niet geweest! Jip, hoe is je triathlon gegaan? Je tijd verbeterd?
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Bericht  Susan vr 9 aug 2013 - 6:56

Oh, ik zie op Runnersweb dat je als beginner 4-6 keer kunt gaan lopen en dat ze een rustdag en een dag een andere sport aanraden. Misschien ga ik dan wel een keer fietsen of zo, en zondag niks, dan hebben we een verjaardag. Wel zonde, we zijn nu in zo'n fijne omgeving om hard te lopen en ik vind het zo'n fijn moment voor mezelf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania di 13 aug 2013 - 7:33

Ik ben ook van plan om te proberen te gaan hardlopen. Maar ik vroeg me af hoe jullie je telefoon meenemen? Ik heb van die banden gezien voor om je arm maar dat lijkt me niet zo lekker zitten, zijn er ook nog andere opties?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan di 13 aug 2013 - 8:32

Ik heb een band voor om mijn arm, de eerste keer vond ik het niet heel fijn zitten, daarna vond ik het niet meer vervelend en nu merk ik niet eens meer dat die band om mijn arm zit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Tania di 13 aug 2013 - 8:35

Mijn man heeft er eentje dus die kan ik wel een keer proberen. Ik heb net ook alle lessen van Evy op mn oude iPod gezet, misschien kan ik die wel in mn bh proppen Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Liadan di 13 aug 2013 - 8:39

Ja, dat kan je ook nog doen, maar ik zou die band gewoon een keer proberen. Ik liep de eerste weken trouwens met mijn telefoon gewoon in mijn hand, dat was ook niet echt fijn, ik vind zo'n band echt een uitkomst.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Blond di 13 aug 2013 - 23:25

Ik heb de lessen op mijn iPod Nano gezet, en die zit achter mijn BH bandje. Daar heb ik geen last van.

Gisteren les 6 van Keep Running gedaan. Had een paar dagen rust genomen met mijn knie en het ging erg lekker! Hoewel ik interval trainingen wel zwaar vind trouwens..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Pannetoet wo 14 aug 2013 - 1:47

Hoi dames!

Ik wil aankomende maandag beginnen met hardlopen en ik ben nu op zoek naar goed schoeisel omdat ik naar binnen hel met mijn voeten zeg maar.. Normaliter heb ik maat 36, gisteren hardloopschoenen besteld van Asics maat 38 en ze zitten heel fijn alleen zit ik in twijfel of ze niet te groot zijn..ik heb vooraan ongeveer 1.5cm over (met sokken) Wat zeggen jullie? 
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Balloon wo 14 aug 2013 - 3:43

Ik ben afgelopen zondag gestart met Evy en moet morgen les 3 doen. Het valt me tot nu toe erg mee. Wel ga ik zaterdag echte hardloopschoenen halen bij een hardloopwinkel hier in de stad want m'n gympies van 20 euro van de Bristol zijn vast niet goed genoeg! 

Maar ik vind het echt heerlijk om hard te lopen en steeds grenzen te verleggen. Mijn zwager is mijn grote voorbeeld. Haha! Die ook begonnen op nul en rent nu zo'n 20 km hard. En dat ook met Evy!
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Bericht  Balloon wo 14 aug 2013 - 3:45

O ja, ik houd m'n iPod in m'n hand. Moet ik ook maar eens iets anders op bedenken want ik heb steeds ruzie met het snoer van m'n oordopjes.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jip83 wo 14 aug 2013 - 5:21

Pannetoet schreef:Hoi dames!

Ik wil aankomende maandag beginnen met hardlopen en ik ben nu op zoek naar goed schoeisel omdat ik naar binnen hel met mijn voeten zeg maar.. Normaliter heb ik maat 36, gisteren hardloopschoenen besteld van Asics maat 38 en ze zitten heel fijn alleen zit ik in twijfel of ze niet te groot zijn..ik heb vooraan ongeveer 1.5cm over (met sokken) Wat zeggen jullie? 
Ik denk te groot...

Ik loop nooit met mijn telefoon. En ook weinig met muziek. Ik had een kleine mp3 speler, maar die is kwijt. Mis het ook niet. Vind de wind en het fluiten van vogels ook leuk om te horen. Ook heb ik tijdens wedstrijden ook geen mogelijkheid tot muziek in mijn oren, dus het is ook een goede mentale training.
Jip83
Jip83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13

Bericht  Plien84 wo 14 aug 2013 - 5:40

Ik zou niet bestellen, maar ze toch in een zaak laten aanmeten. Dan kijken ze ook naar de pasvorm en vering van de zool ed voor je voeten. Ik zeg dus: terugsturen!

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Esmee wo 14 aug 2013 - 6:03

Plien84 schreef:

Ik zou niet bestellen, maar ze toch in een zaak laten aanmeten. Dan kijken ze ook naar de pasvorm en vering van de zool ed voor je voeten. Ik zeg dus: terugsturen!
 Ik zou ook zeker naar een speciaalzaak gaan. Op zich is een dikke cm ruimte hebben helemaal niet erg. Maar je zegt zelf ook naar binnen te leunen met je voet. Heb je wel een anti-pronatieschoen besteld? Online bestellen zonder enkel advies is gewoon echt niet zo handig.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Bericht  Pannetoet wo 14 aug 2013 - 6:26

Esmee schreef:
Plien84 schreef:

Ik zou ook zeker naar een speciaalzaak gaan. Op zich is een dikke cm ruimte hebben helemaal niet erg. Maar je zegt zelf ook naar binnen te leunen met je voet. Heb je wel een anti-pronatieschoen besteld? Online bestellen zonder enkel advies is gewoon echt niet zo handig.
Ja daar had ik inderdaad al naar gekeken en die heb ik ook besteld smile Ze lopen verder heel fijn maar ze zijn toch wel écht te groot..dus ze gaan terug! Mijn nicht (echt een enorme hardloopfanaat) adviseerde ook om ze in een sportzaak aan te laten meten dus dat ga ik dan ook maar doen, lijkt mij uiteindelijk toch wel iets verstandiger..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Blond wo 14 aug 2013 - 9:28

Pannetoet, heb je wel sportschoenen? Ik zou namelijk niet zomaar al hardloopschoenen aanschaffen zonder dat je weet of het wel wat voor je is. Ik zou de eerste 3 lessen eerst eens aankijken, of je het wat vindt. Dat is misschien niet echt goed voor je, lopen op gewone sportschoenen, maar het is ook zonde om dure schoenen aan te laten meten die je maar enkele keren draagt. Bovendien wandel je toch veel de eerste lessen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Balloon wo 14 aug 2013 - 19:36

Blond schreef:Pannetoet, heb je wel sportschoenen? Ik zou namelijk niet zomaar al hardloopschoenen aanschaffen zonder dat je weet of het wel wat voor je is. Ik zou de eerste 3 lessen eerst eens aankijken, of je het wat vindt. Dat is misschien niet echt goed voor je, lopen op gewone sportschoenen, maar het is ook zonde om dure schoenen aan te laten meten die je maar enkele keren draagt. Bovendien wandel je toch veel de eerste lessen.
Inderdaad! Dat was ook de reden dat ik het even wilde aankijken. Maar nu ik zo enthousiast ben, wil ik wel echte hardloopschoenen want ik merk dat mijn knieën wel steeds klappen krijgen. Er zit natuurlijk veel betere vering in echte hardloopschoenen. 

Ik ga vanavond beginnen met les 3. Nu al zin in!
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Thunder wo 14 aug 2013 - 22:16

Ik ben ook begonnen met Evy. Hoe vaak lopen jullie 1 les? Tot je het goed volhoud of ga je al sneller door naar een volgende les? Ik heb les 2 nu al 4 keer gelopen, maar heb er nog wat moeite mee.

Edit : ja, i know heb een bar slechte conditie Wink.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Plien84 wo 14 aug 2013 - 22:20

Ik liep alle lessen gewoon 1 keer aangezien les 1, 2 en 3 hezelfde zijn, 4, 5, en 6 hetzelfde zijn enz. In principe is dat volgens mij ook de bedoeling en doe je lessen alleen over als je het echt nog niet vol houdt.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Thunder wo 14 aug 2013 - 22:28

Bedankt Plien, dan ga ik vanavond les 3 doen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  _Lacey_ wo 14 aug 2013 - 23:05

Bij mij is het alweer aan het versloffen laughcry 
Heb morgen wel een afspraak in een sportschool om te kijken naar mijn mogelijkheden.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 23 van 26 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: