Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers
Pagina 22 van 26
Pagina 22 van 26 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26
Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
Hoezo jip?
Ik ben nu na 16 km wel echt moe hoor.. en zere kuiten enzo..
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben pas net begonnen met hardlopen en ik heb de app van Start to Run op mijn telefoon gezet, maar nu blijkt dat ik alleen de eerste twee trainingen kan gebruiken, irritant. Is er een andere app met zo'n coach, waarbij je wel muziek kan luisteren tussendoor?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Plien84 schreef:Hoezo jip?
Dat snap ik, maar als je 16 km kan, dan kun je vaak 21 ook. Ik train voor een marathon en 30km wordt mijn langste duurloop. Want..als je 30 kan, dan kun je 42 ook. (Excuses als kunnen en kannen verkeerd gebruikt zijn...)
Jip83- Fluisteraar
- Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13
Susan schreef:Ik ben pas net begonnen met hardlopen en ik heb de app van Start to Run op mijn telefoon gezet, maar nu blijkt dat ik alleen de eerste twee trainingen kan gebruiken, irritant. Is er een andere app met zo'n coach, waarbij je wel muziek kan luisteren tussendoor?
Ik heb Get Running gebuikt en vond die erg fijn!
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Jip83 schreef:Plien84 schreef:Hoezo jip?
Dat snap ik, maar als je 16 km kan, dan kun je vaak 21 ook. Ik train voor een marathon en 30km wordt mijn langste duurloop. Want..als je 30 kan, dan kun je 42 ook. (Excuses als kunnen en kannen verkeerd gebruikt zijn...)
Met een marathon train je toch ook tot 37 kilometer, en bouw je dan langzaam weer af tot aan de marathon?
Ik ben gister ook weer geweest, les 4 van Keep Running 5-10 km. Maar ik heb last van mijn knie. Gister met bandage gelopen, maar hielp niets. Baal er echt van, ik wil niet stoppen omdat ik bang ben dat mijn conditie snel wegzakt, maar ik wil ook geen langdurige of blijvende blessure ontwikkelen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Nee. Tenminste ik niet, mijn vriend niet en de andere atleten die ik ken ook niet. Dat is een veel te zware belasting om te trainen.
Jip83- Fluisteraar
Ok! Nou zal ik me maar gewoon inschrijven dan? Nee eerst in oktober maar eens een 10 km run, dat wordt sowieso pas mn eerste run ever, dus maar even kijken hoe dat gaat.
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Balen Blond! Kan dat misschien door je nieuwe schoenen komen of had je er daarvoor al last van?
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Carra schreef:Balen Blond! Kan dat misschien door je nieuwe schoenen komen of had je er daarvoor al last van?
Nee had ik daarvoor ook al! Zal ook komen omdat ik altijd op verharde wegen loop, en die zijn echt niet goed soms (slechte stoepen). Probeer er nu op te letten dat ik op asfalt loopt. Ik heb ook geen onverharde wegen in de buurt waar ik heen kan gaan.
Blond- Lady Post-a-lot
Taeda schreef:Susan schreef:Ik ben pas net begonnen met hardlopen en ik heb de app van Start to Run op mijn telefoon gezet, maar nu blijkt dat ik alleen de eerste twee trainingen kan gebruiken, irritant. Is er een andere app met zo'n coach, waarbij je wel muziek kan luisteren tussendoor?
De betaalde versie?
Auxo- Ratel
- Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Taeda schreef:Susan schreef:Ik ben pas net begonnen met hardlopen en ik heb de app van Start to Run op mijn telefoon gezet, maar nu blijkt dat ik alleen de eerste twee trainingen kan gebruiken, irritant. Is er een andere app met zo'n coach, waarbij je wel muziek kan luisteren tussendoor?
Ik heb nu RunTrainer, die is ook wel fijn. Wel deels betaald, je koopt steeds een pakket trainingen, maar het is niet heel duur. Ik wil gewoon steeds horen hoeveel minuten ik moet rennen of wandelen en tussendoor wil ik muziek kunnen luisteren, al die extra tips en dat motiverende gepraat vind ik alleen maar storend (ik weet niet of dat bij die app van jou zo is). RunTrainer voldoet daar wel aan. De trainingen zijn iets korter en intensiever dan bij Start to Run, maar dat vind ik ook juist wel handig.
Kun je bij jouw app wel muziek luisteren tijdens het trainen?
Susan- Lady Post-a-lot
Hoi meiden,
Ik wil maandag ook beginnen met hardlopen. Lopen jullie allemaal met Evy?
Sportkleding is geen probleem want dat heb ik wel maar ik heb een jaar geleden sportschoenen gekocht die bedoelt zijn voor fitness, kan ik deze ook gebruiken voor het hardlopen? En nemen jullie water mee voor onderweg? Dat lijkt mij nogal lastig meenemen namelijk En euhm deden jullie alle lessen 1x of ook wel vaker? Ik heb net namelijk even een aantal lessen geluisterd en ik, met een conditie van een slak hihi, zie mijzelf niet al meteen de eerste les 2 minuten hardlopen. Oja en wat eten jullie voor én na het hardlopen? En lopen jullie 'smorgens hard of 'savonds?
Ik wil maandag ook beginnen met hardlopen. Lopen jullie allemaal met Evy?
Sportkleding is geen probleem want dat heb ik wel maar ik heb een jaar geleden sportschoenen gekocht die bedoelt zijn voor fitness, kan ik deze ook gebruiken voor het hardlopen? En nemen jullie water mee voor onderweg? Dat lijkt mij nogal lastig meenemen namelijk En euhm deden jullie alle lessen 1x of ook wel vaker? Ik heb net namelijk even een aantal lessen geluisterd en ik, met een conditie van een slak hihi, zie mijzelf niet al meteen de eerste les 2 minuten hardlopen. Oja en wat eten jullie voor én na het hardlopen? En lopen jullie 'smorgens hard of 'savonds?
StuiterBalletje- Zwijger
- Aantal berichten : 7
Punten : 11
Registratiedatum : 02-07-13
Ik heb ook de conditie van een slak, maar twee minuten hardlopen lukt echt wel hoor.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb ook een conditie van 0,0 maar 1 of 2 minuten moet lukken. Begin ook echt rustig aan, ga niet meteen een te hoog tempo lopen, want dan ben je na een halve minuut al kapot. En als de eerste minuut zwaar is niet stoppen, als je weer een paar minuten gewoon gewandeld hebt en op adem bent gekomen zul je merken dat het de tweede keer beter gaat.
Auxo- Ratel
- Aantal berichten : 3459
Punten : 3541
Jaaa, ik ben ook weer begonnen. Train met het schema die de hardloopcoach vorig jaar heeft opgesteld. Heftige opbouw, maar wel lekker om weer te lopen. Morgen ga ik mijn tweede les lopen. Moet alleen nog even een leuke route vinden door het dorp hier. 13 oktober moet ik ruim 6 kilometer kunnen lopen binnen 45 minuten!
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Over Get Running: Ja hij is betaald, ik geloof dat ik er 89 cent voor heb betaald destijds (drie jaar geleden). Het fijne aan deze app vind ik dat je je eigen afspeellijst met muziek aan kan zetten. De muziek wordt zachtgedraaid zodra ze iets wil zeggen, in het begin is dat best vaak. Dan zegt ze wanneer je een halve minuut aan het rennen bent en wanneer je nog tien seconden moet, dit wordt naarmate de stukken langer worden minder. Ook zitten er vijf minuten opwarmen/cool down in. Je kunt lessen skippen of binnen een les de pauze doorzetten. Ik was er blij mee en heb hem meerdere keren gebruikt om op te bouwen. Nu af en toe nog voor interval.
Oh en even mijn prestatie van vanavond, 3 km gerend op 9,7 km/u gemiddeld! Bijna bij de 10, wat echt hard is voor mij!
Oh en even mijn prestatie van vanavond, 3 km gerend op 9,7 km/u gemiddeld! Bijna bij de 10, wat echt hard is voor mij!
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Taeda, netjes!
StuiterBalletje, ik ben ook begonnen met Evy. In het begin denk je dat je het niet vol gaat houden, maar achteraf valt het wel mee. Ik heb elke les 1 keer gelopen. Dat vond ik goed te doen. Ik heb vorig jaar wel hardloopschoenen gekocht en die vind ik beter lopen dan gewone sportschoenen. Ik loop hier beter op. Ik neem geen water mee. Als ik thuis kom, neem ik altijd een glas water en rust ik even uit. Ik loop op verschillende tijdstippen. Het is maar net hoe het me uitkomt.
Ik heb net weer een rondje gelopen. Was heerlijk! Er was een klein beetje zon en wat wind.
StuiterBalletje, ik ben ook begonnen met Evy. In het begin denk je dat je het niet vol gaat houden, maar achteraf valt het wel mee. Ik heb elke les 1 keer gelopen. Dat vond ik goed te doen. Ik heb vorig jaar wel hardloopschoenen gekocht en die vind ik beter lopen dan gewone sportschoenen. Ik loop hier beter op. Ik neem geen water mee. Als ik thuis kom, neem ik altijd een glas water en rust ik even uit. Ik loop op verschillende tijdstippen. Het is maar net hoe het me uitkomt.
Ik heb net weer een rondje gelopen. Was heerlijk! Er was een klein beetje zon en wat wind.
_Liv- Fluisteraar
- Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13
Ik heb vanmorgen ook lekker gelopen. 10'ingelopen daarna 4x5 minuten versneld en 10' uitgelopen. Het voelde heerlijk!
Jip83- Fluisteraar
Ik ben net ook weer geweest, sinds ik begonnen ben, ben ik iedere dag gegaan, zelfs gisteren toen het heel hard regende. Dat was wel even minder, maar ik ben er wel trots op. Ik hoop echt dat ik het na de vakantie ook ga volhouden. Dit is wel een fijnere omgeving om te rennen dan in de stad.
Susan- Lady Post-a-lot
Wat zijn er veel mensen aan het hardlopen. Goed bezig! Ik ga vanavond weer. Het weer ziet er in ieder geval prima uit.
@Stuiterballetje: Ik ben 4 jaar geleden begonnen met Evy en inmiddels heb ik haar hulp niet meer nodig. Verder raad ik je wel aan om hardloopschoenen te kopen, want dat is toch beter voor je voeten. Drinken neem ik pas mee als ik langer dan 1,5 uur ga lopen of wanneer het heel warm is. Lopen met een flesje water vind ik echt ontzettend onhandig. Ik heb ook wel zo'n riem waar van die flesjes in kunnen, maar ook daar ben ik niet een heel groot fan van. Hier in het bos zijn er hardlooproutes en daar langs staan vaak wat waterkraantjes, dus daar wil ik ook nog wel eens langslopen als ik dorst heb. Qua eten doe ik eigenlijk niks speciaals. Ik eet 2 uur voor het hardlopen niks meer want anders krijg ik daar last van. Doordeweeks loop ik meestal 's avonds en daarna eet ik dan mijn gewone avondmaaltijd. In het weekend loop ik altijd 's ochtends en dan eet ik de ene keer niks en de andere keer gewoon een boterham. Het is maar waar ik zin in heb.
@Stuiterballetje: Ik ben 4 jaar geleden begonnen met Evy en inmiddels heb ik haar hulp niet meer nodig. Verder raad ik je wel aan om hardloopschoenen te kopen, want dat is toch beter voor je voeten. Drinken neem ik pas mee als ik langer dan 1,5 uur ga lopen of wanneer het heel warm is. Lopen met een flesje water vind ik echt ontzettend onhandig. Ik heb ook wel zo'n riem waar van die flesjes in kunnen, maar ook daar ben ik niet een heel groot fan van. Hier in het bos zijn er hardlooproutes en daar langs staan vaak wat waterkraantjes, dus daar wil ik ook nog wel eens langslopen als ik dorst heb. Qua eten doe ik eigenlijk niks speciaals. Ik eet 2 uur voor het hardlopen niks meer want anders krijg ik daar last van. Doordeweeks loop ik meestal 's avonds en daarna eet ik dan mijn gewone avondmaaltijd. In het weekend loop ik altijd 's ochtends en dan eet ik de ene keer niks en de andere keer gewoon een boterham. Het is maar waar ik zin in heb.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Woehoe! Net 38 minuten hardgelopen! (Les 5 van Keep Running).
@StuiterBalletje: ik ben ook begonnen met Evy, begin juni. Eind juli liep ik een half uur achter elkaar, je bouwt je conditie dus echt snel op. En wat die 2 minuten betreft, die moet je gewoon van jezelf volhouden. Eerste les moet je op het einde zelfs al 3 minuten lopen
Ik zou eerst testen of je het leuk vindt, en daarna wel hardloopschoenen kopen. Ze hadden ze afgelopen week bij de Lidl, wie weet zijn ze daar nog te koop. Die zijn prima om mee te beginnen, heb ik ook gedaan. Ik neem geen water mee, drink vooraf 1 of 2 glazen en als ik thuiskom weer.
Succes!!
@StuiterBalletje: ik ben ook begonnen met Evy, begin juni. Eind juli liep ik een half uur achter elkaar, je bouwt je conditie dus echt snel op. En wat die 2 minuten betreft, die moet je gewoon van jezelf volhouden. Eerste les moet je op het einde zelfs al 3 minuten lopen
Ik zou eerst testen of je het leuk vindt, en daarna wel hardloopschoenen kopen. Ze hadden ze afgelopen week bij de Lidl, wie weet zijn ze daar nog te koop. Die zijn prima om mee te beginnen, heb ik ook gedaan. Ik neem geen water mee, drink vooraf 1 of 2 glazen en als ik thuiskom weer.
Succes!!
Blond- Lady Post-a-lot
Ik heb wel meteen hardloopschoenen gekocht, ik heb ze van Asics. Water neem ik ook niet mee, misschien wel als ik trainingen ga doen die langer duren. Nu ben ik zo'n 20-25 minuten weg.
Susan- Lady Post-a-lot
Zo! Ben weer terug van een rondje dijk. Ik voel m'n benen goed. Ik heb alleen last van m'n rechterenkel. Ik denk dat dat komt, omdat ik gister ook ben wezen lopen. Mijn hardloopschoenen krijgen een paar dagen rust, want ik ga morgen op vakantie. Ik neem ze wel mee, want wil maandag proberen om daar een rondje te lopen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat in een andere omgeving/andere temperatuur.
_Liv- Fluisteraar
- Aantal berichten : 203
Punten : 201
Registratiedatum : 28-06-13
Ik heb het sinds 2 weken ook weer opgepakt. Had een pauze ingelast omdat het even niet meer ging vanwege een vitamine B12 tekort. Nu lijk ik weer redelijk op m'n oude peil, ik ren 2 of 3 keer in de week en heb vandaag les 19 gedaan met Evy. Moest vandaag 10 minuten aan één stuk lopen en dat lukte.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ik heb weer een keer een beetje terug gelezen hier. Ik ben ook nog aan het hardlopen, ben nu eindelijk wel aan het opbouwen naar de 10 km, zit nu op 6 km dus moet nog even. Ik ga 6 oktober weer meedoen aan een loop en dan wil ik de 10 km lopen, dus ik heb een goed doel om naartoe te werken.
Jip, ik lees dat je de triathlon inmiddels gelopen hebt, respect voor jou! Ik vind het erg knap van je!
Stuiterballetje, ik ben ook begonnen met Evy, vond ik erg fijn opbouwen. Toen ik klaar was met start 2 run ben ik met mijn eigen muziek gaan lopen. Ik heb eerst gelopen met gewone sportschoenen die ik nog had, maar na een paar weken kreeg ik veel last van mijn schenen en toen heb ik meteen goede hardloopschoenen aan laten meten.
Dat liep meteen een stuk beter.
De lessen deed ik allemaal 1 keer, mijn conditie was ook niet goed, maar je bouwt het heel snel op en ik vond het goed vol te houden.
Vorig jaar liep ik meestal 's avonds, nu bij voorkeur 's ochtends. Ik zorg dat ik een uur voor het hardlopen niks gegeten heb. Water neem ik nog niet mee onderweg maar ga ik als ik verder heb opgebouwd wel meenemen.
Jip, ik lees dat je de triathlon inmiddels gelopen hebt, respect voor jou! Ik vind het erg knap van je!
Stuiterballetje, ik ben ook begonnen met Evy, vond ik erg fijn opbouwen. Toen ik klaar was met start 2 run ben ik met mijn eigen muziek gaan lopen. Ik heb eerst gelopen met gewone sportschoenen die ik nog had, maar na een paar weken kreeg ik veel last van mijn schenen en toen heb ik meteen goede hardloopschoenen aan laten meten.
Dat liep meteen een stuk beter.
De lessen deed ik allemaal 1 keer, mijn conditie was ook niet goed, maar je bouwt het heel snel op en ik vond het goed vol te houden.
Vorig jaar liep ik meestal 's avonds, nu bij voorkeur 's ochtends. Ik zorg dat ik een uur voor het hardlopen niks gegeten heb. Water neem ik nog niet mee onderweg maar ga ik als ik verder heb opgebouwd wel meenemen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 22 van 26 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26
Soortgelijke onderwerpen
» Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
Pagina 22 van 26
Permissies van dit forum: