Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers

Pagina 12 van 26 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 12 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Triesje1983 do 16 mei 2013 - 7:46

Vanmorgen weer gelopen. Het begin ging een beetje moeizaam, maar daarna ging het beter. Nog 3 weken tot aan de 4 mijl...
Ik hoop dat mijn bekken echt mee blijven werken, want merk nu wel dat ik al een beetje last begin te krijgen...
Ik hoop dat mijn massagetherapeute/vriendin gelijk heeft en het dat een spierenkwestie is nog nu...
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 12 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Cow ma 20 mei 2013 - 1:26

Wat is het stil hier?!

Ik heb vandaag mn wedstrijd gelopen. 5km in 32,17 :cheering:
Mn been doet goed zeer dus ben benieuwd wat de fysio morgen zegt....
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Ibbeltje ma 20 mei 2013 - 1:29

Oh cow wat goed!! Hoe was het verder om te doen? Sterkte met je been.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Pandora ma 20 mei 2013 - 1:44

Even een update van mijn kant, ik loop inmiddels de 5 kilometer in 36 minuten. Gaat erg lekker en vindt het nog steeds leuk om te doen.
Zondag 2 juni loop ik mijn eerste 'wedstrijd'. Hoop dat ik dan de 5 km in 35 minuten kan lopen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  PeperMunt ma 20 mei 2013 - 3:29

Ik heb net les 9 gedaan van renate wennemars. 2 x 8 minuten hardlopen en het ging lekker!! Ik kan niet wachten tot ik 5 kilometer in 1 keer kan lopen en mijn tijd kan gaan verbeteren enzo Very Happy En natuurlijk in september de ladies run van de dam tot dam loop smile
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Bericht  PeperMunt ma 20 mei 2013 - 5:14

Hebben jullie trouwens ook drinken/water bij je tijdens het hardlopen?
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Ibbeltje ma 20 mei 2013 - 5:21

Nee ik niet. Loop maar een half uurtje en vind het alleen maar onhandig.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Fortissimo ma 20 mei 2013 - 5:24

Gisteren weer een lekker lesje gelopen. Wat bij mij werkt is, om mijn vriend naast me te hebben fietsen. Op deze manier kan ik me concentreren op mijn houding en blijf ik veel rustiger hopen en houd ik het makkelijker vol. Ook traint hij mij na de training nog wat extra door middel van versnellingen. Daarna heb ik echt een onwijs voldaan gevoel!

Ik neem nu nog geen water mee, en ik weet ook niet of ik dat weer ga doen. Misschien als het echt warm wordt, een klein flesje.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Cow ma 20 mei 2013 - 6:00

Ibbeltje schreef:Oh cow wat goed!! Hoe was het verder om te doen? Sterkte met je been.

De pijn met lopen viel mee (was vol te houden) maar was niet zo zeker van mn been dus heb gewoon een veilig tempo gelopen en heb echt de laatste 30m pas versneld.
De echte erge pijn komt altijd pas later.

Ik neem trouwens ooks geen water mee, loop hooguit een uur dus dat kan ik wel zonder.

Goed bezig Pandora, PeperMunt en Fortissimo!!
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 8:25

Ik heb wel drinken mee, maar pas als ik meer dan een uur ga lopen. Ik heb een belt voor 4 flesjes, maar dat vind ik niet zo lekker zitten, dus ik draag ook weleens een camelbak die speciaal ontworpen is voor de hardlopende vrouw. Daar kan 2 liter in en dat was vorig jaar in het warme weer met een 2,5uur duurloop wel fijn!

Gast
Gast

Bericht  Lilypie ma 20 mei 2013 - 8:32

Ik ga zo ook hardlopen.
Begin vandaag met les 1, heb het 2 jaar terug ook gedaan maar ben toen gestopt nu wil ik het toch wel blijven doen eigenlijk smile .
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  PeperMunt di 21 mei 2013 - 23:40

Ik ga zo les 10 lopen van Renate Wennemars, ik ga het steeds leuker vinden! :cheering:
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 23:45

Gisteravond was mooi. Allemaal herten, 2 vossen, ganzen, runderen....en ik in mijn eentje in de regen! Duurloop van ruim 2uur. Heerlijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 23:59

Halloo! Ik kom even inbreken. Ik heb het idee dat ik mijn voet niet helemaal goed afrol oid. Weet iemand iets van een goede tip of een filmpje ofzo om te zien hoe het moet?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 0:03

Je moet je voet eigenlijk helemaal niet afrollen. Daardoor ga je namelijk je hak voor je lichaamszwaarte punt plaatsen en dat is heel slecht voor je knieen.

Deze dame loopt heel mooi:
https://youtu.be/DGOkGAq9T3Y

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 22 mei 2013 - 0:15

Oh men als ik dat filmpje zie, dan voel ik me zo stom. Ik sukkel echt voort. Ik probeer wel echt rechtop te rennen en goed op m'n houding te letten en kijk vooruit ipv naar onderen, maar m'n conditie is momenteel zo slecht dat ik echt vooruit sukkel.

Had echt een baal rondje vanmorgen. Ik had een nieuwe app gedownload (sportypal) want dat leek me leuk. M'n vriend gebruikt die ook met fietsen dus dan konden we echt sportypals worden. Maar dat stomme ding meet alleen afstand als ik echt ren, niet als ik wandel. En gezien ik Start to Run doe, heb ik volgens dat ding dus maar 2,5 km gerend, maar ja hallo, ik heb ook nog 2,5 km gewandeld! Niet goed voor m'n positieve boost dus. Nou ga ik maar weer Runkeeper gebruiken samen met STR, vind ik fijnere combinatie. En ik baal want het ging voor geen meter, het was koud, ik hield het niet goed vol en ik vond het stom. Maar ik moet maar mezelf voorhouden dat het toch goed is dat ik ben gegaan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Zora wo 22 mei 2013 - 0:32

Ik vind Runkeeper ook het fijnst Marin. Heb je wel eens ingelogd op de website? Die is echt pretty, en dan kun je ook bijvoorbeeld routes opslaan, en ze beter bekijken enzo. Ook kun je routes van andere mensen in jouw omgeving zien etc etc. Leuk!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ragazza wo 22 mei 2013 - 0:39

Hier meld ik me ook maar weer even. Ik heb de laatste tijd het gevoel dat mijn benen zo stijf zijn als ik aan het lopen ben. Ik loop nu gemiddeld 40 minuten en pas in de 2e helft voelt het iets beter. En toch begin ik niet meteen met hardlopen, maar wandel ik eerst een minuut of 5 om op te warmen. Het voelt heel vervelend. Ik stamp in het begin ook zo met mijn benen. Wie heeft een tip hiervoor?

Ik gebruik zelf altijd Endomondo (heb wel voor de pro versie betaald) om mijn trainingen te tracken. Endomondo heeft een mooie app en website waar je je trainingen op terug kunt kijken, compleet met route, grafieken en je kunt het verloop ook goed in de gaten houden. Ik gebruik deze app niet alleen voor hardlopen maar ook voor wandelen en fietsen, je kunt verschillende sporten selecteren. Je kunt ook een tijds- of afstandsdoel instellen en je hoort iedere km hoe snel je gaat en wat de verwachte eindtijd of -afstand is.

Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 1:23

Jip83 schreef:Je moet je voet eigenlijk helemaal niet afrollen. Daardoor ga je namelijk je hak voor je lichaamszwaarte punt plaatsen en dat is heel slecht voor je knieen.

https://youtu.be/DGOkGAq9TY
Ja dat heb ik dus ook geleerd van mijn looptrainer maar hoe doe je dat precies? Land je dan op je voorvoet? Want ze rolt wel een klein beetje af maar niet van hiel naar teen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 1:24

Ragazza schreef:Hier meld ik me ook maar weer even. Ik heb de laatste tijd het gevoel dat mijn benen zo stijf zijn als ik aan het lopen ben. Ik loop nu gemiddeld 40 minuten en pas in de 2e helft voelt het iets beter. En toch begin ik niet meteen met hardlopen, maar wandel ik eerst een minuut of 5 om op te warmen. Het voelt heel vervelend. Ik stamp in het begin ook zo met mijn benen. Wie heeft een tip hiervoor?

Ik gebruik zelf altijd Endomondo (heb wel voor de pro versie betaald) om mijn trainingen te tracken. Endomondo heeft een mooie app en website waar je je trainingen op terug kunt kijken, compleet met route, grafieken en je kunt het verloop ook goed in de gaten houden. Ik gebruik deze app niet alleen voor hardlopen maar ook voor wandelen en fietsen, je kunt verschillende sporten selecteren. Je kunt ook een tijds- of afstandsdoel instellen en je hoort iedere km hoe snel je gaat en wat de verwachte eindtijd of -afstand is.

Wat bij mij tegen die stijfheid werkt is na een km of 2 even rekken!

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 22 mei 2013 - 1:24

Zora schreef:Ik vind Runkeeper ook het fijnst Marin. Heb je wel eens ingelogd op de website? Die is echt pretty, en dan kun je ook bijvoorbeeld routes opslaan, en ze beter bekijken enzo. Ook kun je routes van andere mensen in jouw omgeving zien etc etc. Leuk!

Ja ik vind die ook veel fijner dan Sportypal. Die ga ik dus gewoon maar weer gebruiken. Ik heb pas 6 activities er op staan, maar moet mezelf maar herinneren dat ik 'm vaker aan moet zetten bij 't hardlopen. En ik heb ook een nieuwe route ontdekt, dus dat is wel zo leuk om terug te zien op de kaart.

De nieuwe website ziet er echt super veel leuker uit dan eerst (echt al jaar geleden dat ik voor 't laatst ingelogd ben geloof ik)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 1:37

Harrison schreef:
Jip83 schreef:Je moet je voet eigenlijk helemaal niet afrollen. Daardoor ga je namelijk je hak voor je lichaamszwaarte punt plaatsen en dat is heel slecht voor je knieen.

https://youtu.be/DGOkGAq9TY
Ja dat heb ik dus ook geleerd van mijn looptrainer maar hoe doe je dat precies? Land je dan op je voorvoet? Want ze rolt wel een klein beetje af maar niet van hiel naar teen.

Google eens op Chi running. Op je blote voeten rennen, dan merk je wat je gaat doen. Naar voren hangen. Ik land 'plat' op mijn voet. Eerst meer voorvoet maar zak meteen door plat op mijn voet en land met gebogen knie onder mijn lichaam. Zoiets als Chrissie Wellington, maar dan wat langzamer ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 1:38

Oke top! Daar kan ik wat mee Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 1:47

Harrison schreef:Oke top! Daar kan ik wat mee Very Happy.

Alleeeeen is het wel lastig om op een 'niet-natural-running' schoen zo te lopen. De meeste hardloopschoenen hebben een hogere hak dan voorvoet, waardoor je gedwongen wordt om op je hak te landen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 1:56

Nou ik land dus helemaal niet op mijn hak. Maar opeens vroeg ik me af of dat niet anders moest omdat ik een beetje stamp. Maar het ligt dus niet echt aan het feit dat ik niet op mijn hak land maar ik moet gewoon net iets anders mijn voet neerzetten.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 12 van 26 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 19 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: