Borstvoedings(vragen) topic!
+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers
Pagina 13 van 24
Pagina 13 van 24 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18 ... 24
Re: Borstvoedings(vragen) topic!
Ja hmm, maar als je hele tepel wit wegtrekt als die hard word, dan kun je dat toch niet wijten aan spruw? Dat trekt weer weg als mijn tepel weer 'zacht' word. Ik heb een plaatje gezocht van vasospasmen en dat ziet er echt precies zo uit. En de toeschietreflex was in het begin helemaal niet zo vervelend, maar nu doet het gewoon echt pijn (maar lang niet zo veel pijn als aanhappen). Verder heb ik met kolven nergens last van, ook niet echt van de toeschietreflex!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
De tsr voel ik met kolven idd ook goed. Ik zou morgen gewoon de lk even bellen, zij zal t vast wel kunnen zien. Wel vervelend dat het zo'n pijn doet, je zou verwachten dat de pijn steeds minder wordt.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:De tsr voel ik met kolven idd ook goed. Ik zou morgen gewoon de lk even bellen, zij zal t vast wel kunnen zien. Wel vervelend dat het zo'n pijn doet, je zou verwachten dat de pijn steeds minder wordt.
Ja, ik dacht ook, kom op, ff doorzetten dan komt het vanzelf goed. Maar eigenlijk word het alleen maar erger met tussendoor een opleving. Heb trouwens net nog even goed zijn mondje bestudeerd en op zijn tong is het wat wit, maar ik kan niet goed controleren of dat melk is. Maar aan de binnenkant van zijn lip zitten ook witte plekjes en die kan ik niet wegvegen dus ik denk toch wel spruw. Las ook ergens dat dat winderigheid en krampjes kan veroorzaken en daar heeft hij de laatste week ook weer meer last van . Maar moet ik hiervoor bij de huisarts zijn of bij de lactatiekundige? De huisarts komt namelijk morgen sowieso langs!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Dan is het zeker weten spruw! Zijn z'n billetjes ook al open? Hiervoor moet je inderdaad bij de huisarts zijn, je krijgt dan iets voor in L's mondje en je moet ook zorgen dat je iets voor op je tepels krijgt, anders blijven jullie elkaar besmetten. Bh's en monddoekjes wassen op 60 graden of hoger om de schimmel te doden. Als hij luieruitslag heeft kun je het beste zijn billetjes ook insmeren met miconazol crème, want een schimmeltje kan ook door het darmkanaal gaan. Behandel nog wel een week of twee weken door nadat de klachten verdwenen zijn, een schimmel is hardnekkig.
Spruw is echt héél naar, zodra je er vanaf bent gaat het vast alweer heel veel beter!
Spruw is echt héél naar, zodra je er vanaf bent gaat het vast alweer heel veel beter!
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Dan is het zeker weten spruw! Zijn z'n billetjes ook al open? Hiervoor moet je inderdaad bij de huisarts zijn, je krijgt dan iets voor in L's mondje en je moet ook zorgen dat je iets voor op je tepels krijgt, anders blijven jullie elkaar besmetten. Bh's en monddoekjes wassen op 60 graden of hoger om de schimmel te doden. Als hij luieruitslag heeft kun je het beste zijn billetjes ook insmeren met miconazol crème, want een schimmeltje kan ook door het darmkanaal gaan. Behandel nog wel een week of twee weken door nadat de klachten verdwenen zijn, een schimmel is hardnekkig.
Bah! Ik keek net toen hij huilde en hij heeft ook achterin op zijn gehemelte plekjes...arm jong! Ik hoop niet dat hij daaraan net zo veel pijn heeft als ik aan mijn tepels!
Hmm, ik denk dat ik dan de bh's en monddoekjes beter nog een keer kan wassen, heb ze net op 40 graden gewassen. Zal de hydrofielluiers ook doen want die gebruik ik onder zijn hoofd. Moet ik ook het beddengoed waar hij vanmorgen over projectielbraakte nog eens wassen op 60 graden? Zijn billetjes zijn niet open, hij heeft sowieso geen luieruitslag. Please laten we dat zo houden!
Kan dat ook de oorzaak zijn van dat hij zo onrustig en wakker is steeds? Hij huilt niet echt, maar er zit 'm wel steeds iets dwars heb ik het idee.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Alles wat in aanraking komt met zijn mondje of jouw borsten zou ik heet wassen. Kleertjes enzo zou ik niet doen, de kans dat je daarmee opnieuw besmet wordt is niet zo groot lijkt me.
Kindjes kunnen inderdaad wel flink pijn hebben door spruw, dus die onrust zou daar best door kunnen komen. Huisartsen reageren nogal eens wisselend op het voorschrijven van spruw-medicatie. Sommigen zijn daar heel makkelijk in, anderen totaal niet (ik moest bij een vervangend huisarts het mondje maar naspoelen met water). Sta op je strepen hoor, spruw kán vanzelf overgaan, maar meestal is zo'n schimmel echt heel hardnekkig.
Kindjes kunnen inderdaad wel flink pijn hebben door spruw, dus die onrust zou daar best door kunnen komen. Huisartsen reageren nogal eens wisselend op het voorschrijven van spruw-medicatie. Sommigen zijn daar heel makkelijk in, anderen totaal niet (ik moest bij een vervangend huisarts het mondje maar naspoelen met water). Sta op je strepen hoor, spruw kán vanzelf overgaan, maar meestal is zo'n schimmel echt heel hardnekkig.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Alles wat in aanraking komt met zijn mondje of jouw borsten zou ik heet wassen. Kleertjes enzo zou ik niet doen, de kans dat je daarmee opnieuw besmet wordt is niet zo groot lijkt me.
Nou ik heb een hele fijne huisarts die erg goedkeurend knikte toen ik zei dat ik borstvoeding gaf, ze heeft zelf ook kinderen. Ik weet niet hoe ze over spruw denkt natuurlijk maar ik geloof niet dat het zo'n groot probleem zal zijn als ik vertel dat ik bijna moet huilen van borstvoeding geven en dat dit eigenlijk al weken speelt, dat het wat beter leek te gaan maar dat het net zo hard weer terug kwam. Kortom, genoeg reden vind ik om over te gaan op medicatie en op zich luistert mijn huisarts meestal wel goed naar me.
En anders heb ik nog een andere huisarts achter de hand, ook een vrouw die zelf jonge kinderen heeft. Dan probeer ik het daar wel .
Pompoen- Lady Post-a-lot
Nou, heb vanmorgen maar gelijk gebeld want het word alleen maar erger en de huisarts komt pas vanmiddag. Heb nystatine voorgeschreven gekregen voor ons allebei. Ik moet dat spul dus ook op mijn tepels smeren.
Ik heb voor mezelf bij Eurolac ook gentiaan violet zalf besteld, daar zit ook lanoline en kokosolie in, dat lijkt me heel geschikt voor mijn pijnlijke droge tepels...
Ik kan het vanmiddag ophalen, hopelijk helpt het gauw!
Ik heb voor mezelf bij Eurolac ook gentiaan violet zalf besteld, daar zit ook lanoline en kokosolie in, dat lijkt me heel geschikt voor mijn pijnlijke droge tepels...
Ik kan het vanmiddag ophalen, hopelijk helpt het gauw!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Fijn pompoen, hopelijk zijn jullie er snel vanaf.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Zoals jullie vast wel weten ben ik (mede door mn situatie) best onzeker over de borstvoeding, omdat dat iets is waar je geen controle over hebt.
Nu is ze 2 weken lang iedere week ongeveer 120 gram aangekomen, op 1 borst per keer (10 min).
Ivm het huilen van dochter ben ik over gegaan op 2 borsten per keer. Ook omdat ik dochter 3x heb gewogen voor en na de voeding, en bleek dat ze 'maar' 60 cc per borst binnenkreeg. Nu voed ik dus met 2 borsten, iedere keer zo'n 10-15 min per borst.
Nu was ik net bij het cb, en bleek dat ze in 5 dagen tijd maar 40 gram is aangekomen, terwijl ze dus juist meer melk aangeboden krijgt! En hoppa, daar is onzekere sanne weer.
Nu gaf de arts aan dat ik ook eens naar een lactatiekundige zou kunnen gaan, om weer eens mee te kijken en en kijken of het nog goed gaat. Maar ik weet nog niet zeker of een lk wel nodig genoeg is. Aan de ene kant denk ik, misschien kan er ook wel íets beter (echt goed in de gaten heb ik nog net of ze op het einde nog drinkt, of mss wel sabbelt) en kunnen er ook dingen zijn die je zelf niet in de gaten hebt. Aan de andere kant denk ik dat mijn 'probleem' niet zozeer bij het drinken van dochter ligt, maar gewoon aan mijn borstvoeding (en daar kan zij ook niet veel aan doen lijkt me)
Ook gaat het kolven nog niet denderend, maar volgens mij mag ik dat ook nog net verwachten na een paar dagen.
Nu is ze 2 weken lang iedere week ongeveer 120 gram aangekomen, op 1 borst per keer (10 min).
Ivm het huilen van dochter ben ik over gegaan op 2 borsten per keer. Ook omdat ik dochter 3x heb gewogen voor en na de voeding, en bleek dat ze 'maar' 60 cc per borst binnenkreeg. Nu voed ik dus met 2 borsten, iedere keer zo'n 10-15 min per borst.
Nu was ik net bij het cb, en bleek dat ze in 5 dagen tijd maar 40 gram is aangekomen, terwijl ze dus juist meer melk aangeboden krijgt! En hoppa, daar is onzekere sanne weer.
Nu gaf de arts aan dat ik ook eens naar een lactatiekundige zou kunnen gaan, om weer eens mee te kijken en en kijken of het nog goed gaat. Maar ik weet nog niet zeker of een lk wel nodig genoeg is. Aan de ene kant denk ik, misschien kan er ook wel íets beter (echt goed in de gaten heb ik nog net of ze op het einde nog drinkt, of mss wel sabbelt) en kunnen er ook dingen zijn die je zelf niet in de gaten hebt. Aan de andere kant denk ik dat mijn 'probleem' niet zozeer bij het drinken van dochter ligt, maar gewoon aan mijn borstvoeding (en daar kan zij ook niet veel aan doen lijkt me)
Ook gaat het kolven nog niet denderend, maar volgens mij mag ik dat ook nog net verwachten na een paar dagen.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Als je je onzeker voelt over de borstvoeding dan kan een lactatiekundige je daar zeker bij helpen, zeker ook als je dochter ook niet zo hard groeit. De lactatiekundige kan je helpen leren te zien wat goed zuiggedrag is en wat niet, ze kan meekijken hoe je dochter aan hapt, hoe ze drinkt, hoe lang ze effectief drinkt en ze kan jou leren de signalen te herkennen. Ook kan ze je vertellen hoe je kunt zorgen dat ze genoeg binnen krijgt en bijvoorbeeld ook waar je dat aan zou kunnen zien.
Je moet het zien als iemand die achter jou gaat staan om samen met jou de borstvoeding te helpen slagen. Samen kunnen jullie bedenken hoe dit het handigste kan. Ik kreeg zelf van de lactatiekundige in het ziekenhuis een stuk meer zelfvertrouwen. Dan zei ze: "je doet het hartstikke goed, je legt hem goed aan, houd hem goed vast maar hij vind het zelf nog te moeilijk, het enige wat je kunt doen is blijven oefenen en dan komt het vanzelf."
Daardoor voelde ik me gelijk niet meer zo'n mislukking dat het niet gelijk lukte.
Je vraagt je af of jullie 'geval' wel erg genoeg is. Ik zou zeggen dat dat eigenlijk niet zo veel uit maakt, jij voelt je onzeker en je dochter komt niet goed aan en is niet zo tevreden. Lijkt me reden genoeg om de borstvoeding onder de loep te nemen en indien nodig te perfectioneren. Misschien doe je wel alles helemaal zoals het zou moeten en ligt het inderdaad aan de borstvoeding, maar dan weet je dat tenminste zeker en hoef je niet onzeker te zijn over je eigen kunnen!
Wat je natuurlijk altijd kunt doen is een lactatiekundige bellen en je verhaal voorleggen en vragen of ze daar wat mee kunnen. Dan leg je de vraag of het 'erg' genoeg is eigenlijk bij de lactatiekundige neer om te beoordelen.
Je moet het zien als iemand die achter jou gaat staan om samen met jou de borstvoeding te helpen slagen. Samen kunnen jullie bedenken hoe dit het handigste kan. Ik kreeg zelf van de lactatiekundige in het ziekenhuis een stuk meer zelfvertrouwen. Dan zei ze: "je doet het hartstikke goed, je legt hem goed aan, houd hem goed vast maar hij vind het zelf nog te moeilijk, het enige wat je kunt doen is blijven oefenen en dan komt het vanzelf."
Daardoor voelde ik me gelijk niet meer zo'n mislukking dat het niet gelijk lukte.
Je vraagt je af of jullie 'geval' wel erg genoeg is. Ik zou zeggen dat dat eigenlijk niet zo veel uit maakt, jij voelt je onzeker en je dochter komt niet goed aan en is niet zo tevreden. Lijkt me reden genoeg om de borstvoeding onder de loep te nemen en indien nodig te perfectioneren. Misschien doe je wel alles helemaal zoals het zou moeten en ligt het inderdaad aan de borstvoeding, maar dan weet je dat tenminste zeker en hoef je niet onzeker te zijn over je eigen kunnen!
Wat je natuurlijk altijd kunt doen is een lactatiekundige bellen en je verhaal voorleggen en vragen of ze daar wat mee kunnen. Dan leg je de vraag of het 'erg' genoeg is eigenlijk bij de lactatiekundige neer om te beoordelen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Nou de spruw is nu in volle hevigheid bij L. losgebarsten. Zijn tong is helemaal wit, zijn lippen zitten onder de witte plekjes en ook op zijn gehemelte zitten witte plekken met een rode rand er omheen. Hij heeft duidelijk pijn want hij kreunt en piept, slaapt weinig, huilt aan de borst, trekt aan de borst en maakt enorm veel geluid bij het drinken. Hij heeft het echt niet naar zijn zin. Zó zielig! En het is weer duidelijk dat hij echt geen piepert is want huilen doet hij nog steeds nauwelijks, af en toe een schreeuw maar meestal is het voor hem voldoenden om zijn gezichtje te vertrekken.
Ik hoop maar dat de nystatine gauw aanslaat en de pijn minder wordt bij hem (en bij mij hopelijk ook). En hopelijk kunnen we dan eindelijk een beetje gaan genieten van de borstvoedingsperiode!
Ik hoop maar dat de nystatine gauw aanslaat en de pijn minder wordt bij hem (en bij mij hopelijk ook). En hopelijk kunnen we dan eindelijk een beetje gaan genieten van de borstvoedingsperiode!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen, dank je voor je reactie. Door deze reactie ga ik morgen gelijk bellen. Voel ik me geen miepert:)
Vervelend dat de spruw ineens zo hard te voorschijn is gekomen. Hopenlijk werkt de zalf/gel snel!
Vervelend dat de spruw ineens zo hard te voorschijn is gekomen. Hopenlijk werkt de zalf/gel snel!
sanne-84- Ratel
Sanne: het is voor jou zeker een aanrader om de lactatiekundige te bellen, het is alleen al fijn om te horen dat je het goed doet, gewoon de bevestiging te krijgen. En mochten er dan toch wat dingetjes zijn die jullie kunnen verbeteren weet je dat ook direct!
Verder: gooi die weegschaal uit het raam meid! Je zorgt nu voor een hoop schijnzekerheid en tegelijkertijd een hoop onzekerheid. Wegen is niet nauwkeurig, als je dochter flink geplast heeft voor het wegen kan dat al zo 100 gram schelen, het kan dus best zijn dat ze in werkelijkheid niet 40 gram, maar 140 gram is gegroeid dus. Een veel betere indicatie voor het voldoende binnenkrijgen van borstvoeding zijn bijvoorbeeld de luiers. Als je dochtertje regelmatig goede plasluiers heeft verspreid over de dag, dan krijgt ze écht genoeg binnen.
En een lactatiekundige kun je gerust bellen met dit probleem. Jij wordt er onzeker van en dat is al reden genoeg om hulp te zoeken. Gewoon die lactatiekundige bellen dus!
Pompoen: aaah, arm ventje en arme jij. Hopelijk gaat de nystatine snel werken. Ik zag al verbetering na een dag, hopelijk gaat het bij jullie ook zo snel. Ik zag ook dat je gentiaan violet besteld hebt, de combinatie van deze twee deed echt wonderen hier. Ik smeerde zelf ook vaak nog miconazol crème (te koop bij kruidvat) op mijn tepels, dat hielp ook erg goed en plak veel minder aan je bh/zoogcompressen.
Verder: gooi die weegschaal uit het raam meid! Je zorgt nu voor een hoop schijnzekerheid en tegelijkertijd een hoop onzekerheid. Wegen is niet nauwkeurig, als je dochter flink geplast heeft voor het wegen kan dat al zo 100 gram schelen, het kan dus best zijn dat ze in werkelijkheid niet 40 gram, maar 140 gram is gegroeid dus. Een veel betere indicatie voor het voldoende binnenkrijgen van borstvoeding zijn bijvoorbeeld de luiers. Als je dochtertje regelmatig goede plasluiers heeft verspreid over de dag, dan krijgt ze écht genoeg binnen.
En een lactatiekundige kun je gerust bellen met dit probleem. Jij wordt er onzeker van en dat is al reden genoeg om hulp te zoeken. Gewoon die lactatiekundige bellen dus!
Pompoen: aaah, arm ventje en arme jij. Hopelijk gaat de nystatine snel werken. Ik zag al verbetering na een dag, hopelijk gaat het bij jullie ook zo snel. Ik zag ook dat je gentiaan violet besteld hebt, de combinatie van deze twee deed echt wonderen hier. Ik smeerde zelf ook vaak nog miconazol crème (te koop bij kruidvat) op mijn tepels, dat hielp ook erg goed en plak veel minder aan je bh/zoogcompressen.
Gast- Gast
Sanne, ik wil eerste even zeggen dat ik het echt super van je vind dat je ondanks de situatie waarin je zit en de onzekerheid over de bv er toch mee doorgaat en er hulp bij zoekt! Petje af voor jou! Ik denk dat een lactatiekundige je zeker kan helpen, als je alles goed doet en geen 'technische ondersteuning' nodig hebt, dan kan ze je waarschijnlijk wel het vertrouwen bieden in jezelf wat je nodig hebt!
Verder ben ik het eens met Rejoy, een weegschaal kan een heel vertekend beeld geven, vooral in een paar dagen tijd. Ik vind het boek 'Borstvoeding' van Marij Broekhuijsen en Stefan Kleintjes heel erg fijn, misschien kun je dat eens lezen. De meeste info (of misschien wel alle) staat ook op borstvoeding.com maar dat vind ik minder overzichtelijk.
Verder ben ik het eens met Rejoy, een weegschaal kan een heel vertekend beeld geven, vooral in een paar dagen tijd. Ik vind het boek 'Borstvoeding' van Marij Broekhuijsen en Stefan Kleintjes heel erg fijn, misschien kun je dat eens lezen. De meeste info (of misschien wel alle) staat ook op borstvoeding.com maar dat vind ik minder overzichtelijk.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje, dankjewel
Ik ben ergens ook wel emand die denkt; ik zal de rest eens laten zien wat ik kan (was met t stoppen met roken ook. Ik stond er níet echt achter. Ik dacht; gewoon eens proberen, kijken waar iktegenaan zou lopen en dit onthouden voor een volgende x. En inmiddels al 4 jaar gestopt). En dat is nu ook. Ook al zou ik niet koste wat kost (zoals sommigen hier wel) alles doen om borstvoeding te kunnen geven, kan ik ook niet zomaar opgeven. Hulp van een lk is niet zo'n grote stap.
En tja die weegschaal. Omdat ik er al zo onzeker over ben hang ik wel een beetje aan die 'feit'. De cb-arts zei er ook niks schokkends over hoor, alleen dat we t gewoon in de gaten moesten houden.
Morgen ga ik de lactatiekundige bellen. Ben benieuwd wanneer ik er terecht kan
Ik ben ergens ook wel emand die denkt; ik zal de rest eens laten zien wat ik kan (was met t stoppen met roken ook. Ik stond er níet echt achter. Ik dacht; gewoon eens proberen, kijken waar iktegenaan zou lopen en dit onthouden voor een volgende x. En inmiddels al 4 jaar gestopt). En dat is nu ook. Ook al zou ik niet koste wat kost (zoals sommigen hier wel) alles doen om borstvoeding te kunnen geven, kan ik ook niet zomaar opgeven. Hulp van een lk is niet zo'n grote stap.
En tja die weegschaal. Omdat ik er al zo onzeker over ben hang ik wel een beetje aan die 'feit'. De cb-arts zei er ook niks schokkends over hoor, alleen dat we t gewoon in de gaten moesten houden.
Morgen ga ik de lactatiekundige bellen. Ben benieuwd wanneer ik er terecht kan
sanne-84- Ratel
@rejoy, de assistente vond dat ik de nystatinezooi op mijn tepels moest smeren. Ik ben blij dat ik bij de etos ook gelijk miconazolnitraatcreme heb gekocht want gadver wat is dat troep zeg, anders had ik nu plaktieten met bananensmaak gehad !
L. Vind het trouwens smerig spul, hij probeert het zo veel mogelijk naar buiten te werken. En dan geef ik hem niet eens de voorgeschreven dosering (4x per dag 1 ml) maar na elke voeding een beetje wat ik dan probeer zo goed mogelijk te verspreiden.
@Sanne, goedzo, ik hoop dat ze (zouden er ook mannen lactatiekundige zijn?) gauw tijd voor je heeft!
L. Vind het trouwens smerig spul, hij probeert het zo veel mogelijk naar buiten te werken. En dan geef ik hem niet eens de voorgeschreven dosering (4x per dag 1 ml) maar na elke voeding een beetje wat ik dan probeer zo goed mogelijk te verspreiden.
@Sanne, goedzo, ik hoop dat ze (zouden er ook mannen lactatiekundige zijn?) gauw tijd voor je heeft!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Die km was een goede zet! Vanmiddag is ze al langsgeweest.
Dochter blijkt niet goed meer aan te happen (en ik zag dit niet) en had bijna alleen de tepel in se mond, ipv ook tepelhof. Daardoor wordt de borst niet goed gestimuleerd, waardoor er minder melkproductie is. En hoe minder productie, hoe slechter zij ook d ronkt en zo is de cirkel rond. De laatste dagen was ze ook onrustiger (veel bewegen/trekjen) en vaker loslaten. Ook een teken van te weinig melk). En waardoor ik kloven ontwikkel (de ene kant was ook al wel gevoeliger)
Nu moet ik na de voeding van 1 borst allebei de borsten kolven, zodat deze zeker leger raken, en er dus weer meer wordt aangemaakt. Daardoor zal dochter ook weer beter drinken.
Hopelijk is t kolven maar voor een paar dagen. Mocht ik een x weg.zojn met een voeding dan mocht t kolven overgeslagen worden. En t afgekolfde mocht ik dan ook weer geven, omdat we wel moeten opletten voor een stil ondervoed baby, want aan de borst kreeg ze wel te weinig binnen.
Vrijdag belt ze weer terug. En als er eerder iets is, of ik dit niet zie zitten dan mocht ik eerder bellen. Wist ook niet dat t mogelijk was on de fles en borst te combineren
Heb nu 2x gekolfd, beide keren (20+40, dus niet slecht toch?
Dochter blijkt niet goed meer aan te happen (en ik zag dit niet) en had bijna alleen de tepel in se mond, ipv ook tepelhof. Daardoor wordt de borst niet goed gestimuleerd, waardoor er minder melkproductie is. En hoe minder productie, hoe slechter zij ook d ronkt en zo is de cirkel rond. De laatste dagen was ze ook onrustiger (veel bewegen/trekjen) en vaker loslaten. Ook een teken van te weinig melk). En waardoor ik kloven ontwikkel (de ene kant was ook al wel gevoeliger)
Nu moet ik na de voeding van 1 borst allebei de borsten kolven, zodat deze zeker leger raken, en er dus weer meer wordt aangemaakt. Daardoor zal dochter ook weer beter drinken.
Hopelijk is t kolven maar voor een paar dagen. Mocht ik een x weg.zojn met een voeding dan mocht t kolven overgeslagen worden. En t afgekolfde mocht ik dan ook weer geven, omdat we wel moeten opletten voor een stil ondervoed baby, want aan de borst kreeg ze wel te weinig binnen.
Vrijdag belt ze weer terug. En als er eerder iets is, of ik dit niet zie zitten dan mocht ik eerder bellen. Wist ook niet dat t mogelijk was on de fles en borst te combineren
Heb nu 2x gekolfd, beide keren (20+40, dus niet slecht toch?
sanne-84- Ratel
Dat klinkt posities Sanne! Hopelijk hoef je het kolven niet al te lang te doen en is je productie snel weer op peil.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Fijn dat de lactatiekundige zo snel kon langs komen, Sanne.
Hopelijk is je productie snel weer afgestemd op je dochter, zodat je wat meer rust hebt en lekker kunt genieten van elkaar.
Hopelijk is je productie snel weer afgestemd op je dochter, zodat je wat meer rust hebt en lekker kunt genieten van elkaar.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik wil deze link met jullie delen, wat zit er in eigenlijk in je melk:
http://www.borstvoeding.com/files/whatsinbreastmilk2.pdf
http://www.borstvoeding.com/files/whatsinbreastmilk2.pdf
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Nou hier zit ik er echt even helemaal doorheen wat betreft de borstvoeding. We zijn al zo lang aan het klooien en dan die pijn die steeds maar erger werd. Het hoogtepunt heb ik wel gehad denk ik, maar het doet nog steeds verschrikkelijk pijn. Zo veel pijn dat ik gisteren de hele dag afgekolfde melk in flesjes heb gegeven. Vannacht 1 keer aangelegd, ik kon wel janken, het deed zo'n pijn. Toen maar weer flesje en gekolfd. Vandaag overdag weer steeds flesjes gegeven en gekolfd en vanavond heb ik hem weer aangelegd, maar het ging niet van harte en het deed me te veel pijn om echt rustig met hem te gaan zitten en hem er een uur over te laten doen. Dus uiteindelijk heb ik hem toch nog maar een flesje na gegeven.
Met de flesjes is het ontzettend lastig, hij doet er vrij lang over, valt in slaap en als ik hem dan weg wil leggen om te gaan kolven word hij wakker en wil overduidelijk meer. Hij drinkt enorme hoeveelheden (hij krijgt een flesje van 120 en als dat niet genoeg is krijgt hij er nog ongeveer 50 bij) en op deze manier zijn we eeuwen bezig. Tegen de tijd dat hij tevreden en gevoed is en ik gekolfd heb zijn we meestal anderhalf uur verder.
Ik ben het zó beu, ik heb het gevoel dat ik niets anders doe dan hem voeden (en dan tussendoor alle hygiëne maatregelen, handen wassen, flesje omspoelen, kolfset omspoelen, dingen uitkoken, wasjes draaien, hem en mijzelf behandelen) en ik vind het gewoon zo totaal niet bevredigend. Bovendien zit ik me nu ook druk te maken om komende dagen. Want borstvoeding geven in het openbaar vind ik best (of nou ja, dat vind ik niet echt superfijn maar wel te doen), maar kolven niet, dat ga ik echt niet in het openbaar doen. Ik weet echt even niet hoe ik dat nou moet aanpakken met kraamvisite en ook niet hoe ik dat moet doen met zaterdag wanneer ik mijn verjaardag vier in een pannenkoekenrestaurant.
Ook kolf ik eigenlijk net niet helemaal genoeg voor zijn behoefte, daar baal ik ook een beetje van. Gelukkig heb ik een ruime voorraad in de vriezer.
Ik weet ook niet wat ik hier mee wil, maar vandaag vraag ik me de hele tijd maar af waar ik toch in vredesnaam mee bezig ben. Zou het liefst acuut stoppen. Maar als ik dan denk aan de komende tijd dan wil ik dat helemaal niet, ik wil juist gewoon borstvoeding kunnen geven voorlopig en juist niet gedonderd met flesjes. Bovendien heb ik al zo veel in borstvoeding geïnvesteerd dat ik juist eerder geneigd ben langer te willen doorgaan dan ik oorspronkelijk in mijn hoofd had.
Met de flesjes is het ontzettend lastig, hij doet er vrij lang over, valt in slaap en als ik hem dan weg wil leggen om te gaan kolven word hij wakker en wil overduidelijk meer. Hij drinkt enorme hoeveelheden (hij krijgt een flesje van 120 en als dat niet genoeg is krijgt hij er nog ongeveer 50 bij) en op deze manier zijn we eeuwen bezig. Tegen de tijd dat hij tevreden en gevoed is en ik gekolfd heb zijn we meestal anderhalf uur verder.
Ik ben het zó beu, ik heb het gevoel dat ik niets anders doe dan hem voeden (en dan tussendoor alle hygiëne maatregelen, handen wassen, flesje omspoelen, kolfset omspoelen, dingen uitkoken, wasjes draaien, hem en mijzelf behandelen) en ik vind het gewoon zo totaal niet bevredigend. Bovendien zit ik me nu ook druk te maken om komende dagen. Want borstvoeding geven in het openbaar vind ik best (of nou ja, dat vind ik niet echt superfijn maar wel te doen), maar kolven niet, dat ga ik echt niet in het openbaar doen. Ik weet echt even niet hoe ik dat nou moet aanpakken met kraamvisite en ook niet hoe ik dat moet doen met zaterdag wanneer ik mijn verjaardag vier in een pannenkoekenrestaurant.
Ook kolf ik eigenlijk net niet helemaal genoeg voor zijn behoefte, daar baal ik ook een beetje van. Gelukkig heb ik een ruime voorraad in de vriezer.
Ik weet ook niet wat ik hier mee wil, maar vandaag vraag ik me de hele tijd maar af waar ik toch in vredesnaam mee bezig ben. Zou het liefst acuut stoppen. Maar als ik dan denk aan de komende tijd dan wil ik dat helemaal niet, ik wil juist gewoon borstvoeding kunnen geven voorlopig en juist niet gedonderd met flesjes. Bovendien heb ik al zo veel in borstvoeding geïnvesteerd dat ik juist eerder geneigd ben langer te willen doorgaan dan ik oorspronkelijk in mijn hoofd had.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Heb je wel het idee dat het beter wordt met de spruw medicatie pompoen? Mijn ervaring is namelijk dat als je het idee hebt dat het beter wordt, dat je dan snel van de pijn af bent.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Heb je wel het idee dat het beter wordt met de spruw medicatie pompoen? Mijn ervaring is namelijk dat als je het idee hebt dat het beter wordt, dat je dan snel van de pijn af bent.
Ja dat wel, minder felle pijn en minder stekerig en branderig bij mij. Maar ik moet zeggen dat het kolven sowieso een stuk minder pijnlijk is dan L. laten drinken. Wel kolf ik een stuk zachter dan voorheen. Ik denk echt dat hij óók niet goed aanhapt. Ik wil er wel een LK bij halen, maar eigenlijk als de spruw wat verder genezen is zodat ik niet alleen maar zit te gillen van de pijn en we ook daadwerkelijk iets kunnen doen. Bij L. zie ik grote verbetering, zijn tongetje was gisterenochtend helemaal spierwit, zijn hele mondje zat vol plekjes, nu zijn de plekjes op zijn lippen verdwenen en achter in zijn mond voor zover ik kan zien ook en op zijn tong is het een stuk lichter.
Dus ja, ik merk wel verbetering, maar met drinken aan de borst maar minimaal.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Als je twijfelt over het aanhappen zou ik er zeker een LK bij halen. Of even bellen met een vrijwilliger van LLL of VBN, dat is misschien wat laagdrempeliger.
Gast- Gast
Pagina 13 van 24 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 18 ... 24
Soortgelijke onderwerpen
» Borstvoedings-topic
» stomme vragen topic !
» 'het domme vragen topic'
» flesvoeding-vragen-topic
» Domme vragen topic!
» stomme vragen topic !
» 'het domme vragen topic'
» flesvoeding-vragen-topic
» Domme vragen topic!