Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 8 van 24 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 16 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 8 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Linda do 25 apr 2013 - 21:10

Het is niks voor mij, maar ik zit sterk te overwegen om te stoppen met de bv. Sad
Ik zit er helemaal doorheen. Zoon is morgen 4 weken en ik ben bijna de hele tijd steeds ziek. Eerst buikgriep, toen 2 keer gewone griep. Nu nog griep en een oorontsteking incl loopoor er bovenop.
Zoon is ook nog ziek. Die meldt zich om de 1,5 uur. Ik kan dus niet slapen. Liggend voeden gaat niet. Hij spuugt heel erg veel en dan helemaal.
Waarschijnlijk is hij m'n productie aan het opkrikken en komt hij daardoor zo vaak. Want er is weinig van over.... Bah wat voel ik me ernstig klote!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Dora do 25 apr 2013 - 21:14

Idee om tijdelijk over te gaan op fv en dan wel blijven kolven? Dan kun je het eventueel na een week wel weer oppikken
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pink! do 25 apr 2013 - 21:33

Maar dat is ook het zwaarst wat er is, zelf ziek zijn, je kind heel vaak voeden, geen nachtrust hebben en je bent net bevallen. Logisch dat je er door heen ziet.
Ik zou proberen wat te kolven en je man dan een flesje laten geven zodat jij wat uurtjes slaap kan pakken.
Verder overdag veel hulp laten komen om je te helpen met de rest zodat je lekker op bed kan blijven en zo ook je rust kan pakken.

Ik denk dat als je nu stopt dat je dan wel erg veel spijt krijgt.

Je kan ook nog doen zoals Dora zegt, tijdelijk fles geven en wel afkolven of bijvoorbeel donor melk laten komen zodat jij wat meer rust hebt.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Happydobby do 25 apr 2013 - 21:37

Pink! schreef:

Je kan ook nog doen zoals Dora zegt, tijdelijk fles geven en wel afkolven of bijvoorbeel donor melk laten komen zodat jij wat meer rust hebt.

Maar zoon heeft koemelk allergie (waarschijnlijk) toch?

Moeilijk is dit linda, je bent niet fit, net bevallen en je hebt een peuter die ook aandacht wil, mijn gedachte is ook hulp voor de andere dingen, jij met zoon in bed. en hopen dat jullie snel weer fit zijn.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Pineco do 25 apr 2013 - 21:39

Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit Linda, maar ik ben net als Pink bang dat je er spijt van gaat krijgen en eenmaal gestopt is het natuurlijk heel lastig je productie weer op te krikken. Is er wel iemand die de zorg voor je zoontje kan overnemen op de momenten dat je niet hoeft te voeden? Dat je in ieder geval tussendoor steeds even je rust kunt pakken?

Sterkte in ieder geval, het lijkt me vreselijk rottig om deze overweging überhaupt te moeten maken nu je zoontje pas een paar weken is. Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 8 699888
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Pink! do 25 apr 2013 - 23:02

Happydobby schreef:
Pink! schreef:

Maar zoon heeft koemelk allergie (waarschijnlijk) toch?

Moeilijk is dit linda, je bent niet fit, net bevallen en je hebt een peuter die ook aandacht wil, mijn gedachte is ook hulp voor de andere dingen, jij met zoon in bed. en hopen dat jullie snel weer fit zijn.

Ohja daar had ik even niet bij nagedacht ( onthoud niet alles smile )
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 23:25

Nou ik heb vandaag eigenlijk weinig last van die klachten van gisteren!
Heb alleen echt nauwelijks productie nog. Zoon wil uren drinken, vannacht van 2.30 u-4.30 aan beide borsten gelegen en toen was hij nog niet tevreden. Ik was doodop, dat was ik gisteren al, dus uiteindelijk heb ik hem alsnog de fles gegeven waar hij 50 cc uit dronk. Vervolgens kwam hij om 6 uur weer, en vanaf dat moment ging hij steeds tien minuutjes slapen en dan piepen. Hij heeft telkens aan de borst gelegen en ook nog 100 cc uit de fles gekregen in de hoop dat ik nog even kon slapen. Ik heb toen nog gekolfd, er kwam 70 cc uit beide borsten. Maar hij slaapt nog steeds niet en blijft zoeken en happen. Ik wil vandaag niet meer flesjes geven, maar ik denk dat de productiedip deels door de vermoeidheid komt dus ik zou eigenlijk graag willen slapen... Pfff weet ook niet zo goed wat ik er mee moet! Zoon is ook wel moe geloof ik, maar zelfs met het ommetje in de wagen bleef hij wakker. Hij geeft overigens nauwelijks een kik, hij ligt nu ook een beetje te graaien op schoot. Ga hem maar weer eens aanleggen...

Iemand ideeën hoe ik naast hem vaak aanleggen mijn productie weer op peil krijg?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Teddyaapje do 25 apr 2013 - 23:47

Linda schreef:Het is niks voor mij, maar ik zit sterk te overwegen om te stoppen met de bv. Sad
Ik zit er helemaal doorheen. Zoon is morgen 4 weken en ik ben bijna de hele tijd steeds ziek. Eerst buikgriep, toen 2 keer gewone griep. Nu nog griep en een oorontsteking incl loopoor er bovenop.
Zoon is ook nog ziek. Die meldt zich om de 1,5 uur. Ik kan dus niet slapen. Liggend voeden gaat niet. Hij spuugt heel erg veel en dan helemaal.
Waarschijnlijk is hij m'n productie aan het opkrikken en komt hij daardoor zo vaak. Want er is weinig van over.... Bah wat voel ik me ernstig klote!

Wat vervelend dat t je zo zwaar valt, wat trouwens heel begrijpelijk is in jullie situatie op dit moment. Welk advies zou je jezelf hebben gegeven als je dit van een afstandje zou kunnen bekijken? Ik zelf zou en oplossing zoeken om zelf even rust te kunnrn pakken en zou kunnen slapen om weer energie te krijgen. Ik zou er geen vrede mee kunnen hebben om te stoppen. Waarschijnlijk voelen jullie je over een paar dagen weer een stuk beter en ben je blij als je door hebt gezet. De enigr die kan brslissen ben jr zelf. Heel verl betetschap voot jullir beiden!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby vr 26 apr 2013 - 1:35

Pompoen schreef:
Iemand ideeën hoe ik naast hem vaak aanleggen mijn productie weer op peil krijg?

Behalve veel aanleggen wat je al doet lees ik.
Veel drinken is heel belangrijk.
Je hebt borstvoedings thee bij de tuinen.
Lekker in bed of op de bank met je zoon op schoot. (rust nemen)

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Pink! vr 26 apr 2013 - 1:39

Happydobby schreef:
Pompoen schreef:

Behalve veel aanleggen wat je al doet lees ik.
Veel drinken is heel belangrijk.
Je hebt borstvoedings thee bij de tuinen.
Lekker in bed of op de bank met je zoon op schoot. (rust nemen)

+1 venkelthee hielp hier ook goed.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Bericht  Pompoen vr 26 apr 2013 - 1:42

Ik heb 'm al sinds de laatste voeding in de draagdoek, dat slaapt voor mij niet echt lekker, maar L. is heerlijk onder zeil op deze manier. Ik ga hem zometeen weer aanleggen ook al slaapt hij nog want ik moet straks weg en dat is meer de voedingstijd maar ik wil het liever vervroegen dan uitstellen in deze situatie! Hopelijk kan ik als ik weer terug ben nog even een paar uurtjes slapen!

Veel drinken, dat is altijd goed als iemand me daar aan helpt herinneren want ik vergeet dat echt. 's Nachts drink ik meestal een liter water tijdens de voedingen omdat ik dan echt dorst heb, maar dan ben ik dus eigenlijk al te laat. Overdag schiet het er heel vaak bij in om te drinken...niet goed! Maar goed dat probleem had ik al die tijd al, toen hij nog in het ziekenhuis lag dronk ik nog veel minder en had ik de hele dag dorst, toen had ik een enorme overproductie...
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 vr 26 apr 2013 - 5:45

Pompoen, als je dit leest: pak even en glas (of 2) drinken;)

Ik drink best veel.water. Mij helpt t om zo'n halve liter flesje in de huiskamer te hebben staan.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Pompoen vr 26 apr 2013 - 5:49

sanne-84 schreef:Pompoen, als je dit leest: pak even en glas (of 2) drinken;)

Ik drink best veel.water. Mij helpt t om zo'n halve liter flesje in de huiskamer te hebben staan.

Haha thanx! Heb gelijk een extra glas water gedronken. Ik heb overigens een hele literfles staan, maar ik vergeet het gewoon toch. Komt omdat ik overdag bijna nooit dorst heb en eigenlijk altijd al te weinig dronk, 's avonds kreeg ik dan dorst en ging ik dat 'inhalen', dat doet ik eigenlijk nog steeds een beetje.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda vr 26 apr 2013 - 5:51

Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben gelijk... Ik ga er spijt van krijgen. Ik heb het er met m'n man over gehad en die denkt dat ook.
Ik ben ook bang dat m'n productie gelijk in stort. Door het ziek zijn is m'n productie echt mega terug gelopen.
Maar aan de andere kant... Ik ben echt helemaal op, sta echt op instorten. Vooral die nachten zijn pittig. Door de oorontsteking slaap ik heel slecht en zoon komt om de 1,5 uur voor een voeding. Gelukkig slaapt dochter weer door (alsof ze het merkt), dus m'n man kan mij helpen. Hij verschoond zoon en houdt hem vast. Hij slaapt alleen rechtop ivm het ziek zijn van hem.

We hebben besloten om het vannacht nog even aan te kijken. Ik hoop dat de ab kuur snel aan slaat, dat zou al schelen.
Morgen maar even wat flesjes halen en dan gaan we oefenen, want dat hebben we nog niet gedaan. Dan kolf ik en dan kan man dat misschien s nachts geven.

Ik durf inderdaad niet gewone kv te geven ivm zijn mogelijke allergie. Zeker niet nu hij zelf ook zo ziek is.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pineco vr 26 apr 2013 - 5:56

Goed dat je het nog even aankijkt Linda! Het moet natuurlijk niet ten koste gaan van alles en als je je zo ellendig voelt, is het moeilijk positief te blijven, maar het zou zo zonde zijn als jullie over een week of twee allebei beter zijn en er dan geen weg terug meer is. Ik hoop op een goede nacht voor jullie, sterkte!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Pink! vr 26 apr 2013 - 5:57

Slik je zelf ook dubbele PCM? Wellicht slaap je dan beter. De ab kuur sloeg bij mij aan na 3 dagen (heb oorontsteking met kerst gehad dus weet klein beetje hoe je je voelt)
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Bericht  Linda vr 26 apr 2013 - 6:06

Ik slik 4 keer per dag 2 maal PCM en 3 keer per dag 1 maal declofenac.
Ik heb als kind eens oorontsteking gehad. Verder nooit. Wat een pijn he?! Ook het idee dat m'n trommelvlies is gesprongen, bah... Al die troep die eruit komt, echt vies! Het blijft maar stromen, je zou denken dat de druk minder wordt, maar dat is niet helaas...

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Pink! vr 26 apr 2013 - 6:14

Ja verschrikkelijk pijn, mijn oor was toen niet gesprongen er stond wel een fikse blaar op volgens de ha. Wat je kan doen als je t idee hebt dat t open is, een washandje vullen met wat keuken zout en dat even warm maken in magnetron en met je oor op liggen, zout trekt heel goed vocht aan en trekt fan de troep eruit. Klinkt stom maar helpt wel. Beterschap! Ik hoop voor je dat t snel wat beter gaat, en dat je dan snel weer kan genieten van alles, dit is niet leuk.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Bericht  sanne-84 vr 26 apr 2013 - 9:15

Pompoen schreef:
sanne-84 schreef:Pompoen, als je dit leest: pak even en glas (of 2) drinken;)

Haha thanx! Heb gelijk een extra glas water gedronken. Ik heb overigens een hele literfles staan, maar ik vergeet het gewoon toch. Komt omdat ik overdag bijna nooit dorst heb en eigenlijk altijd al te weinig dronk, 's avonds kreeg ik dan dorst en ging ik dat 'inhalen', dat doet ik eigenlijk nog steeds een beetje.

Fles nog meer in zicht zetten;)
Of aanwennen om bepaalde momenten 1 of 2 glazen te drinken, bijv voor of tijdens eetmomenten
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Printje vr 26 apr 2013 - 9:25

Linda schreef:Het is niks voor mij, maar ik zit sterk te overwegen om te stoppen met de bv. Sad

Stop toch meis, denk aan jezelf. Ook met fv kunnen ze goed en gezond groot worden en jij bent er zelf ook nog, en ook je peuter. Je hebt gedaan wat kon, het ging deze keer niet zo lekker maar je kan zeggen ik heb mijn best gedaan het is goed zo.

gewoon lekker aan de fles, kan iemand ook eens overnemen zodat jij meer rust krijgt. Ook kun je misschien meer zorgen dat hij niet meer zoveel spuugt door bepaalde voeding te kiezen of jbpm.

Ik snap dat gedwing om daar te gaan hier niet zo goed eerlijk gezegd. Je bent al een paar keer ziek geweest, je lichaam is misschien wel helemaal doodop.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast vr 26 apr 2013 - 11:08

Zet 'm op Linda! Blijf dit weekend lekker in bed liggen om alle energie te gebruiken om beter te worden! Met flesvoeding kun je nu een paar nachten doorslapen, maar dat is ook het enige voordeel nu. Zeker met die KMA is borstvoeding echt veel beter voor je ventje en als je weer beter bent ga je echt spijt krijgen van de keuze om te stoppen (als ik je goed inschat op het forum). Nu lijkt stoppen met bv de oplossing, maar de bv op zich is het hele probleem niet. Het is nu vooral het hele ziek zijn erbij wat je opbreekt, niet de bv. Zorg er eerst voor dat je beter wordt, voordat je zo'n definitieve beslissing maakt.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje vr 26 apr 2013 - 18:11

Eens met Rejoy, ik denk ook dat je enorm spijt gaat krijgen. Natuurlijk, het is je goed recht om te stoppen, maar denk er héél goed over na.

Voor nu heel veel beterschap hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  red rose vr 26 apr 2013 - 18:14

Ik ben het zeker ook eens met reejoy en muppetje. De kans dat je spijt gaat krijgen als je nu stopt lijkt me heel erg groot. Zet hem op en accepteer alle hulp die je kunt krijgen. Beterschap!
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587

Bericht  Jade vr 26 apr 2013 - 18:33

Beterschap Linda! Ik hoop dat het geholpen heeft dat je man de nachtvoeding heeft gedaan.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Liadan vr 26 apr 2013 - 19:11

Linda, wat naar dat je er zo doorheen zit, het is ook niet niks wat je allemaal mee maakt. Je kleine ventje in het ziekenhuis gelegen, jij ook ziek, heel logisch dat je je zo voelt en het even niet meer ziet zitten. Ik denk zelf ook dat je spijt gaat krijgen als je nu stopt. Als je zelf niet meer ziek bent dan kijk je er waarschijnlijk weer heel anders tegenaan.
Beterschap en ik hoop dat jullie snel opknappen.

Printje, ik snap je goede bedoelingen, maar ik zou het zelf niet fijn vinden als ik zo'n reactie gehad had als ik in de situatie van Linda had gezeten. De meeste reacties voor haar zijn omdat ze Linda een beetje kennen van het forum en wel in kunnen schatten dat ze het geven van borstvoeding belangrijk vindt en hoogstwaarschijnlijk spijt zou krijgen als ze nu stopt.
Ik zie het ook niet als pushen maar meer als aanmoediging om door te gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 24 Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 16 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: