Borstvoedings(vragen) topic!
+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers
Pagina 12 van 24
Pagina 12 van 24 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18 ... 24
Re: Borstvoedings(vragen) topic!
Ik gebruikte eerder ook bepanten. Maar dat hielp niet goed. Deze zalf wel.
Je kan het ook op bol.com bestellen. http://www.bol.com/nl/p/medela-purelan-100-tepelcreme/9200000001769731/
En volgens mij gewoon bij de etos.
Je kan het ook op bol.com bestellen. http://www.bol.com/nl/p/medela-purelan-100-tepelcreme/9200000001769731/
En volgens mij gewoon bij de etos.
Gast- Gast
Ok ga ik dat proberen, ik weet niet hoe tepelkloven er uit zien, maar ik heb hele ruwe tepels momenteel dus zoiets zou wel eens kunnen helpen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Dat zijn volgens mij tepelkloven. In het begin waren mijn tepels ook helemaal stuk. Met deze zalf is het weer helemaal goed gekomen Ik hoop dat het bij jou ook zo goed werkt.
Gast- Gast
Kloven waren bij mij paarse vlekjes op de tepel.
Heb je er altijd last van en gaat t aanhappen altijd lastig? Dan zou ik een LK mee laten kijken. Misschien is t tongriempje te kort of is er iets anders aan de hand wat makkelijk te verhelpen is.
Heb je er altijd last van en gaat t aanhappen altijd lastig? Dan zou ik een LK mee laten kijken. Misschien is t tongriempje te kort of is er iets anders aan de hand wat makkelijk te verhelpen is.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Linda hoe is het nu met jullie?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Pompoen houd het even in de gaten, pijn terwijl je het daarvoor niet had is altijd een aandachtspunt.. Is het geen spruw?
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Een tijdje terug werd hier ook al over spruw gesproken, ik weet het niet zeker, maar eigenlijk hebben we verder geen symptomen en weet ik wel haast zeker dat het aanhappen niet altijd even netjes gebeurd. Bovendien is het in de tussentijd ook gewoon beter gegaan en word het meestal erger als mijn aandacht op het aanhappen verslapt. Verder heb ik enorm last van vasospasmen/reynaud, de meeste pijn heb ik als mijn tepels hard zijn en wit wegtrekken, dat gebeurt tijdens de voeding (in het begin zijn mijn tepels meestal hard) en ook gewoon spontaan tussendoor. Hij drinkt soms onrustig, maar ik weet inmiddels wel bijna zeker dat dat komt door de krampjes waar hij last van heeft.
Ik twijfel gewoon, moet ik nu gewoon stug doorzetten, blijven oefenen met aanhappen of inderdaad hulp inschakelen. Dat laatste zie ik een beetje tegenop, ik ken de lactatiekundige hier uit de buurt vanuit het ziekenhuis, ze hebben echt goed werk verricht, maar tegelijk weet ik niet of ze nog wel wat toe te voegen hebben en ben ik het zó zat dat er op mijn vingers gekeken word dat ik het liever zelf op los. Het voelt ook een beetje als falen, ik had in het ziekenhuis bijna het gevoel alsof ik borstvoedingsexamen deed, in het verslag stond dan: moeder is vaardig met aanleggen (en in mijn hoofd zag ik daar dan een vinkje achter staan).
Mijn tepels zien er anders uit dan in het begin, er zitten meer eh, gaatjes, ik weet niet hoe ik het moet noemen, maar ze zijn ruwer en er zitten een soort gaatjes en spleetjes in. Zijn dat dan tepelkloven?
Ik twijfel gewoon, moet ik nu gewoon stug doorzetten, blijven oefenen met aanhappen of inderdaad hulp inschakelen. Dat laatste zie ik een beetje tegenop, ik ken de lactatiekundige hier uit de buurt vanuit het ziekenhuis, ze hebben echt goed werk verricht, maar tegelijk weet ik niet of ze nog wel wat toe te voegen hebben en ben ik het zó zat dat er op mijn vingers gekeken word dat ik het liever zelf op los. Het voelt ook een beetje als falen, ik had in het ziekenhuis bijna het gevoel alsof ik borstvoedingsexamen deed, in het verslag stond dan: moeder is vaardig met aanleggen (en in mijn hoofd zag ik daar dan een vinkje achter staan).
Mijn tepels zien er anders uit dan in het begin, er zitten meer eh, gaatjes, ik weet niet hoe ik het moet noemen, maar ze zijn ruwer en er zitten een soort gaatjes en spleetjes in. Zijn dat dan tepelkloven?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Teddyaapje schreef:Kloven waren bij mij paarse vlekjes op de tepel.
Het aanhappen gaat vanaf het begin af aan lastig en de lactatiekundige heeft 3,5 week lang regelmatig meegekeken dus ik denk niet dat zijn tongriempje te kort is. Hij kán het ook wel, maar zodra hij een goeie grote hap heeft genomen stopt hij met zuigen en dan lijkt het wel alsof hij de tepel minder ver in de mond wil hebben en de boel zo regelt (of hij trekt zijn hooft wat naar achter of hij duwt met zijn tong) dat dat ook gebeurt. Bij zijn onderkaakje voel ik dan vaak een behoorlijk scherpe pijn. Als zijn onderkaakje wel mooi wijdopen is en zijn bovenlip ook heb ik er gelijk veel minder last van!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Dan zou je misschien eens kunnen kijken op de site van VBN of LLL of er een vrijwilliger bij je in de buurt zit die je (telefonisch) kan helpen. Of anders een andere LK zoeken als je opziet tegen die van t ziekenhuis?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Pompoen, toevallig hebben wij vandaag het tongriempje van S.iem door laten knippen. De kraam en de VK zeiden allebei dat je heel duidelijk kan zien of een tongriempje te kort is, bij het uitsteken van de tong. Als ze de tong uitsteken en het is in een puntje is het goed, is het uiteinde van de tong een hartje (dus in het midden van de punt van de tong korter) dan is het tongriempje te kort.
Het knippen van het riempje was echt zo gebeurd, een paar seconden en het bloedde nauwelijks, hij huilde nog geen minuut. De VK zei wel dat ze er het minst last van hebben als het binnen 2 weken na de geboorte gedaan wordt.
Het knippen van het riempje was echt zo gebeurd, een paar seconden en het bloedde nauwelijks, hij huilde nog geen minuut. De VK zei wel dat ze er het minst last van hebben als het binnen 2 weken na de geboorte gedaan wordt.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Mijn jongste dochter had ook problemen met aanhappen aan het begin en dat bleek ook door een te kort tongriempje te komen. Het is na een dag of 5 doorgesneden, de eerste kinderarts die haar had onderzocht, had het niet opgemerkt. De tweede wel. Op dat moment ging het aanhappen nog redelijk, maar volgens die kinderarts zou het steeds moeilijker worden als we het tongriempje niet zouden laten doorsnijden. Je zou het dus inderdaad even kunnen laten controleren, misschien is het aanhap-probleem op die manier makkelijk te verhelpen.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Teddyaapje schreef:Dan zou je misschien eens kunnen kijken op de site van VBN of LLL of er een vrijwilliger bij je in de buurt zit die je (telefonisch) kan helpen. Of anders een andere LK zoeken als je opziet tegen die van t ziekenhuis?
Pff twijfel twijfel, die pijn is echt niet te harden, zit vaak echt met kromme tenen en zie er ook tegen op om te gaan voeden, soms ben ik echt onbewust aan het rekken (wat natuurlijk niets oplevert). Het ging een tijdje wat beter maar nu is het weer een rampenplan.
Morgen komt de huisarts op kraamvisite, ik kan het dan wel eens even noemen, kijken wat die er van zegt.
Verder wil ik misschien inderdaad toch een lactatiekundige mee laten kijken en dan heb ik ook weer twijfel. Vanuit het ziekenhuis hebben er twee meegekeken, de ene woont (en werkt) bij mij om de hoek zo ongeveer, de ander zit in een andere plaats. Ze waren allebei goed maar die bij mij om de hoek vond ik af en toe wel erg eh, er bovenop zitten. Ik werd soms een beetje zenuwachtig van haar (maar ik voelde me sowieso onzekerder dan nu).
Er zit hier ook een borstvoedingsadviespunt (maar ik kan niet zien welke lactatiekundigen daar werken) en vond net ook nog een andere lactatiekundige hier in Amersfoort. Dat kan ik natuurlijk doen, maar de lactatiekundige uit het ziekenhuis (die ook een eigen praktijk heeft) kent ons en mijn zoontje natuurlijk wel, ze weet wat voor start we hadden en heeft ook ervaring met prematuren en borstvoeding. Dat is dan misschien toch wel beter...
Ik ga er denk ik even een nachtje over slapen...
@Red Rose, hij steekt zijn tong uit in een puntje volgens mij. Maar hij heeft wel vaak zijn tong niet naar buiten met aanhappen. Dan duwt hij hem tegen zijn gehemelte aan. Hij doet sowieso zijn mond niet altijd lekker open.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen: zijn de boven- en onderlip mooi naar buiten gekruld tijdens het drinken? En ik zou gewoon nog eens een LK mee laten kijken. Het is nu even weer wat gedoe, maar als het probleem hierdoor verholpen wordt, heb je er in de toekomst extra veel gemak van!
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Pompoen: zijn de boven- en onderlip mooi naar buiten gekruld tijdens het drinken? En ik zou gewoon nog eens een LK mee laten kijken. Het is nu even weer wat gedoe, maar als het probleem hierdoor verholpen wordt, heb je er in de toekomst extra veel gemak van!
Nee, tenminste, ik probeer hem dat wel te laten doen. Maar zijn bovenlipje zit vaak een beetje naar beneden en zijn onderlip zit vaak wel naar buiten maar dan zit zijn kaakje weer een stuk dichter. Ik weet hoe het er uit moet zien ongeveer, maar hij doet dat eigenlijk zelden en ik weet ook niet goed hoe ik hem zo ver moet krijgen. Sowieso ben ik soms echt een eeuwigheid bezig met hem te laten aanhappen en vaak is het dan nog niet goed dus. Ik neig inderdaad steeds meer naar de lactatiekundige bellen morgen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
dan zou ik zeker even een LK mee laten kijken. Misschien is de oplossing wel heel simpel!
Gast- Gast
Ik heb de kolf toch bij borstvoedingscentrum Schermer besteld. Ik twijfel nog steeds, maar ik zie wel hoe- of wat.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Rejoy. schreef:dan zou ik zeker even een LK mee laten kijken. Misschien is de oplossing wel heel simpel!
Ik hoop het echt, zoals het nu is zou ik misschien nog wel een paar weken volhouden, maar niet als ik weet da het zo blijft of als het maar niet overgaat. Het doet gewoon te veel pijn.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Jade schreef:Ik heb de kolf toch bij borstvoedingscentrum Schermer besteld. Ik twijfel nog steeds, maar ik zie wel hoe- of wat.
Geen handkolf toch?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Caroow schreef:Jade schreef:Ik heb de kolf toch bij borstvoedingscentrum Schermer besteld. Ik twijfel nog steeds, maar ik zie wel hoe- of wat.
Geen handkolf toch?
nee, een dubbelzijdig electrische Ameda Lactaline.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Pompoen, ik zou zeggen, bel zo snel mogelijk een LK. Grote kans dat het dan weer veel beter gaat met haar adviezen erbij
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
red rose schreef:Pompoen, ik zou zeggen, bel zo snel mogelijk een LK. Grote kans dat het dan weer veel beter gaat met haar adviezen erbij
Ja ik ga morgen bellen hoor, of het moet ineens op magische wijze weer beter gaan, maar dan nog hang ik onmiddellijk aan de telefoon als het weer slechter gaat. Ik ben het zat, zo wil ik niet doorgaan, ik zit gewoon echt met mijn voet op de grond te stampen van de pijn bij het aanhappen. Het is gewoon niet grappig, ik vind borstvoeding belangrijk, maar als het zo moet dan pak ik nog liever de fles. Zit ook te twijfelen om hem nu verder even flesjes te geven en af te kolven zodat de boel even tot rust kan komen. Maar goed, eerst maar even de lactatiekundige dan denk ik zo.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen, en toch zal me het niks verbazen als het wel spruw is.. daar hoef je geen symptomen bij te hebben
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Pompoen, en toch zal me het niks verbazen als het wel spruw is.. daar hoef je geen symptomen bij te hebben
Ik weet het gewoon niet, maar het zou me eigenlijk ook niks verbazen als dat het is. Maar het zou me ook niks verbazen als het het aanhappen is en ik gewoon last heb van de combinatie tepelkloven en vasospasmen of iets dergelijks.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Je zou kunnen overwegen om toch te gaan behandelen met genitaal violet, dat is verder niet schadelijk voor jou of de baby. Ik heb in het begin ook gedacht dat ik vasospamen had, maar bleek achteraf toch spruw en een gevoelige tsr te zijn. Op moment dat ik een tsr heb wordt de hele borst ook hard, alsof ik stuwing heb en geeft dat ook een vervelend gevoel.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Je zou kunnen overwegen om toch te gaan behandelen met genitaal violet, dat is verder niet schadelijk voor jou of de baby. Ik heb in het begin ook gedacht dat ik vasospamen had, maar bleek achteraf toch spruw en een gevoelige tsr te zijn. Op moment dat ik een tsr heb wordt de hele borst ook hard, alsof ik stuwing heb en geeft dat ook een vervelend gevoel.
Ja hier dus precies het zelfde!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Pagina 12 van 24 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18 ... 24
Soortgelijke onderwerpen
» Borstvoedings-topic
» stomme vragen topic !
» 'het domme vragen topic'
» flesvoeding-vragen-topic
» Domme vragen topic!