Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 18 van 24 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 18 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Jade ma 13 mei 2013 - 5:05

Pompoen schreef:
Jade schreef:Kan R. Nog honger hebben terwijl ze na een flesje van 90ml veel spuugt?

Of betekent het spugen niet perse dat haar buikje vol zit?

Ik dacht ook steeds dat L. nog honger had, maar het was toch meer zuigbehoefte dan honger. Vooral als hij krampjes heeft wil hij graag blijven zuigen maar ik merk dat hij dan toch ook heel tevreden is met de speen of een pink. Als hij nog honger heeft spuugt hij die uit en word boos.

Hoe gaat het nu trouwens met de borstvoeding bij jullie? Leg je haar nog regelmatig aan? Kan ze inmiddels al wat beter uit de borst drinken? Hebben jullie nog een lactatiekundige laten komen om te helpen?
Ik vind het dapper dat je nog steeds kolft!

Dankjewel. Dat kan ik wel gebruiken.

Ik merk dat ik steeds minder energie steek in het aanleggen. Een lactatiekundige bellen blijf ik ook maar uitstellen.

Ik heb het idee dat ik niet genoeg kan kolven om haar tevreden te houden en zet nu elke 2 uur de wekker om te kolven, ook 's nachts. Ik kolf maar 100 - 120 ml per keer.

Ik ben doodmoe en heb t gevoel dat ik helemaal niet kan genieten van haar. Ikvind het allemaal loeizwaar terwijl ze eigenlijk een heeel tevreden meisje is.

Ik voel me heel schuldig naar haar toe.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pompoen ma 13 mei 2013 - 6:04

Ik snap het wel, het is ook gewoon een hoop gehannes! Maar als je haar aan de borst kunt krijgen word dat wel een stuk makkelijker en hoe langer je wacht met het inschakelen van hulp hoe moeilijker het wordt! Tenzij je gewoon niet meer wil, dan zou ik dat ook voor jezelf accepteren en het laten. Maar half half doen kost je uiteindelijk natuurlijk alleen maar meer energie. Ik denk dat dit voor jou een mooi punt is om de lactatiekundige juist wel te bellen en haar te vertellen dat je het niet meer weet, dat je moed en energie een beetje op is en dat je wil weten of het nog de moeite is om door te gaan of dat het waarschijnlijk niet of nauwelijks gaat lukken. En misschien heeft ze juist wel een gouden tip! Bij mij werkte in rugbyhouding voeden véél beter dan in madonnahouding bijvoorbeeld en bleek dat het 'm in de fijne kneepjes zat. Toen kreeg ik hem dus wel aan de borst (bij mij spelen vooral andere problemen).
Het is een investering van een paar uur maar dan ben je als het goed is wel een heel stuk wijzer. Mij gaf het hernieuwde moed.
Maar ik begrijp ook wel dat je het pittig vind, zeker als je om de 2 uur kolft!

Maar 100-120 ml is helemaal niet weinig hoor! Als je om de 2 uur kolft helemaal niet! Dan kolf je dus ruim een liter per dag? Dat is juist een enorme hoeveelheid! De lactatiekundige kan ook in het kolven adviseren trouwens!
Klinkt een beetje als een deel van mijn verhaal. Ik kon er met de flesjes ook niet tegenop kolven, L. groeide in twee weken tijd ruim een kilo en zoop zich helemaal ongans maar aan de borst ging hij alleen maar slechter drinken. De lactatiekundige kwam tot de conclusie dat hij te veel kreeg en hij eigenlijk de hele dag door vol zat. Ik ben geminderd met de voedingen en het is een stuk rustiger! Nu heb ik wel genoeg aan wat ik kolf. Ik kolf ongeveer 7 keer per dag en dan tussen de 100 en 200 ml per keer, verschilt heel erg. Voor mij heeft het ook niet zo veel zin om om de 2 uur te kolven trouwens, dan produceer ik niet zo heel veel meer. Heb je wel eens een geprobeerd gewoon om de 3 uur te doen? Dan krijgen je borsten ook meer kans zichzelf te vullen. Bij mij werkt het wel zo dat als ik langer wacht met kolven ik ook daadwerkelijk meer heb, niet te lang wachten, dat is weer slecht voor je productie, maar om de 3 uur is prima.

Vermoeidheid is trouwens ook funest voor je productie Jade, misschien kun je beter 's nachts maar 1x kolven of helemaal niet en proberen te slapen dan ook 's nachts om de twee uur te kolven!

Klinkt al met al juist alsof jij heel hard advies van een lactatiekundige kunt gebruiken. Iemand die met je meekijkt en bedenkt hoe je dit beter functionerend en dragelijker kunt krijgen. Want ik kan me voorstellen dat je het op deze manier niet lang vol houd, dat is echt hartstikke pittig!!

Oh en dat genieten, dat herken ik hoor. Ik voel me er niet schuldig over, ik geniet heus wel eens, maar als ik moe ben gewoon minder en ik voel me momenteel geleefd, dat draagt niet bij aan een roze-wolk-gevoel. Ik ga er vanuit dat dat nog wel komt en verder houd ik heel veel van hem hoor en heb ik veel voor hem over, maar echt genieten doe ik weinig (maar wel steeds meer). Dat komt ook door het borstvoedingsgedoe wat in de weg staat, zonde! Ik ben erg opgelucht dat ik de lactatiekundige heb inschakelt, al zag ik er ook erg tegenop aanvankelijk!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Laurientje ma 13 mei 2013 - 6:26

Pompoen ik heb t ook gehad.. Heel erg pijnlijk!
Ik heb toen met hulp van de Lk gewerkt met warmte compressen dit ging goed, na verloop van tijd is het zelfs overgegaan!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Jade ma 13 mei 2013 - 6:38

Bedankt voor je uitgebreide reactie Pompoen!

Ik lees nu via mijn telefoon, dus even kort; ik reageer later uitgebreid.

Ik kolfde altijd na de voeding en dat waa voldoende. Meestal 1x per 3a 4 uur. Allen R. Komt nu vaker, dus kolf ik vaker en heb ik meer melk nodig. Als ik 's nachts niet extra kolf heb ik geen melk meer. Daarom kom ik nu op om de 2 uur.

Vannacht ga ik dat niet doen. Ik heb vandaag melk uit de vriezer gehaald. Dan kan ik het vannacht af met 1x kolven.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 6:53

Jade, 100-120 ml per keer vind ik eigenlijk best veel. Dat red ik niet met kolven. Als we onze dochters nou eens met elkaar in gesprek brengen. Dan leert onze dochter van jou dochter om uit een flesje te drinken, en leert mijn dochter jouw dochter weer om uit de borst te drinken. Lijkt me best handig! Ik vind het ook knap dat je blijft kolven. Ik vind het altijd best veel werk.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 13 mei 2013 - 9:13

Als je om de 2u kolft is 100 a 120cc best veel Jade. Probeer t idd eens om de 3u, waarschijnlijk heb je dan aan t einde van de dag net zoveel melk als wanneer je om de 2u kolft. Als je merkt dat je voeding terug loopt kun je weer even voor 2 a 3 dagen om de 2u kolven om de productie weer op te krikken.
En een lk inschakelen lijkt me geen slecht idee. Ik heb t de vorige keer niet gedaan omdat ik niet veel vertrouwen had in de lk van t zh. Nu heb ik alvast een ndere gezocht voor t geval dat, want dat had me misschien t fulltime kolven kunnen besparen omdat t live voeden dan misschien wel zonder problemen was gelukt.

@ pompoen, denk je aan mn pm, denk dat t t proberen waard is nu je eigen lk t niet meer zo goed weet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pineco ma 13 mei 2013 - 9:37

@Jade: ik vind de hoeveelheid die je kolft ook behoorlijk hoor, dat redde ik hier meestal niet, zeker niet na 2 uur! En als je meisje tevreden is, hoef je je zeker niet schuldig te voelen naar haar toe. Je doet het volgens mij prima, maar ik zou toch proberen hulp van een LK in te schakelen om het voor jezelf makkelijker te maken. Als je niet meer zoveel hoeft te kolven, wordt borstvoeding geven voor jou toch een stuk aangenamer.

@Pluto: wat betreft het niet drinken uit een flesje, hier zijn beide dochters notoire flesweigeraars. De oudste weigerde vanaf ongeveer 8 weken tot 5 maanden alle soorten flesjes, alle merken en spenen waren hier de revue gepasseerd en ik voelde me ook steeds bezwaard als ik niet bij haar kon zijn rond voedingstijd. Ik wist dat ze bleef huilen en alleen maar meer overstuur raakte van een flesje. Uiteindelijk lukte het de oppas om haar melk van een klein theelepeltje te geven, ze liet het haar als het ware opslurpen en dat vond ze prima. Ze had dus niet eerst met een flesje geprobeerd en was er al mee begonnen voordat ze echt aan het huilen was van de honger. Ze kreeg haar zowaar stil hiermee, ze vond het prima en zo deden we het vanaf toen altijd als ik weg moest. Ik moet er wel bij zeggen dat het bij de jongste zelfs met een lepeltje niet lukte Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 18 1270000679 Het is dus geen garantie, maar misschien heb je er wat aan Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 18 561177
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Teddyaapje ma 13 mei 2013 - 9:47

Pluto schreef:Hoe werkt zo iets dan borstvoedings hulpset? Dat werkt sowieso?

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/bvhulpset.html

Hier staat uitleg met foto's. Ipv het bij de borst gebruiken kun je het met je pink doen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 di 14 mei 2013 - 4:03

Hier even een up to date van mij. Vandaag weer gewogen, en nu was ze 'maar' 90 gram aangekomen. Niet echt weinig, maar na alles wat ik vandeweek gedaan heb niet echt veel. Daarbij mn blijvende onzekerheid en dat ik me bij de energie die ik erin heb gestoken ook niet fijn voelde (oa t kolven, maar ook het aanzien van haar blijvende onrustige gedrag aan de borst) heb ik besloten om af tw bouwen.
Ergens voelt het als falen, want door mijn lichaam (door oa destress) lukt t niet. Zit nu ook te huilen terwijl ik dit schrijf. Maar door t zeggen alleen al heb ik ook al wat rust gekregen, en dat is ook een ele belangrijke aspect in mn beslissing geweest. Neteerste flesje gegeven en deed me ook goed omte zien hoe goed (te goed eigenlijk) dronk
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Muppetje di 14 mei 2013 - 4:19

Sanne, je hebt het onwijs dapper geprobeerd, respect. Zie het alsjeblieft niet als falen, dat vind ik, zéker in jouw situatie, het laatste dat je het kan noemen!

Sterkte met alles, hopelijk krijg je iets meer 'rust' zo!

hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Darius di 14 mei 2013 - 5:54

Sanne, ik heb je verhaal gelezen, maar weer niet meer precies het gewicht van je kindje. Maar 90 gram aankomen in een week is echt niet slecht hoor!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje di 14 mei 2013 - 6:41

Sanne ik vind net als Darius dat 90gram niet weinig is in een week tijd. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je meer rust krijgt als je kv gaat geven. Zie het niet als falen maar ben trots op elke druppel die je haar wel gegeven hebt. Ik denk dat er vele je dit niet na hadden gedaan in de situatie waarin je zit.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 di 14 mei 2013 - 6:49

Muppetje dankjewel:)

Darius en teddyaapje, 90 gram is niet erg weinig, maar wel beetje aan de lage kant (niet te laag). Maar de week ervoor was het ook al niet veel. Ze is nu vanaf de geboorte een kleine pond aangekomen (begingewicht was 3295, waar ze na de 8e dag al overheen zat. Zit nu op 3770)
En het is idd de combi van alles. En als ik me er nog fijn bij had gevoeld was het ook iets anders geweest.
En ik moet nu denken; ik heb het toch maar mooi 6 weken kunnen doen! En belangrijke antistoffen heeft ze iig ook wat binnen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Liadan do 23 mei 2013 - 6:08

Ik ben blij, ik heb mijn doel behaald. Mijn zoon krijgt 2 jaar borstvoeding smile.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Teddyaapje do 23 mei 2013 - 6:11

:cheering: Wat fijn liadan! Laat je m zelf afbouwen? Hoeveel voedingen krijgt hij nog?
Mij is t bij T. helaas niet gelukt omdat ik weer zwanger was en geen productie meer had, hoop t met deze baby wel te kunnen doen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 23 mei 2013 - 6:15

Ja, ik wil hem zelf af laten bouwen, hij krijgt meestal nog maar 1 voeding ('s avonds), soms meer. Aan die avondvoeding is hij nog wel gehecht, als ik thuis ben wil hij niet naar bed zonder voeding.
Mijn dochter heeft 3 weken nadat ze 2 jaar was geworden afgebouwd, maar dat was denk ik ook omdat er niet veel meer uit kwam door de zwangerschap toen. Ik denk dat K ian langer doorgaat.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 23 mei 2013 - 6:20

Gefeliciteerd, liadan!!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij do 23 mei 2013 - 6:39

Super liadan!! En Jeetje zeg K alweer 2 jaar, gefeliciteerd!! J krijgt ook alleen nog voor het slapen, de nachtvoeding heb ik vlak na haar 2e jaar afgebouwd omdat ik misselijk was door de zwangerschap.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Liadan do 23 mei 2013 - 6:44

En maia, jij alweer 37 weken zwanger :O, gaat het goed? En J. drinkt nog, dus dan heb je er straks 2 aan de borst, bijzonder is dat!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje do 23 mei 2013 - 6:52

Dubbel gefiliciteerd Liadan!

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje do 23 mei 2013 - 6:52

Liadan schreef:En maia, jij alweer 37 weken zwanger :O, gaat het goed? En J. drinkt nog, dus dan heb je er straks 2 aan de borst, bijzonder is dat!

Ja dat lijkt me inderdaad bijzonder!

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  maiadebij do 23 mei 2013 - 6:56

Jaa gaat ook zo snel! Ik ben erg benieuwd wanneer de kleine komt en hoe het allemaal zal gaan. Ik had nooit gedacht te gaan tandem voeden, J zal ook wel blij verrast zijn als mama weer melk in overvloed heeft want nu is het bijna helemaal terug gelopen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Liadan do 23 mei 2013 - 6:58

Misschien wil ze dan wel weer vaker drinken. Ik ben heel benieuwd of jullie derde kindje ook van die mooie blonde haren met krullen krijgt.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 23 mei 2013 - 7:12

Wat goed! Wat bijzonder! Gefeliciteerd!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 23 mei 2013 - 7:34

Ik kolf nog steeds 4x per dag en niet meer 's nachts, maar wel een stuk langer dan eerst (30 min) en ik kolf per keer tussen de 200 en 300 cc en soms ineens maar 100, maar het gaat dus eigenlijk helemaal niet gek. L. krijgt nog steeds voor het slapen gaan 1 fles kunstvoeding, hij slaapt er erg goed op en het geeft mij rust dat ik zo in ieder geval genoeg voeding heb. Hij drinkt verder ongeveer 650 cc verdeeld over 5 voedingen (+ 1 fles kunstvoeding) en ik kolf gemiddeld 960 cc op een dag dus ik kan binnenkort wel weer gaan invriezen. Ik heb net geteld en ik had 8 voedingen in de koelkast staan :O ! Ik zou dus eigenlijk die fles kv 's avonds kunnen laten vervallen, maar ik heb dat eergisteren gedaan en vervolgens kwam hij prompt weer de hele nacht om de 3 uur. Op zich niet zo'n ramp, ware het niet dat bij mij door de vermoeidheid de productie weer minder word. Nee ik houd het hier maar op.
Ik ga denk ik op een gegeven moment gewoon wat omruilen, dus melk uit de diepvries geven en verse melk invriezen vanwege de houdbaarheid. Op dit moment wacht ik nog heel even tot we niet meer behandeld worden voor spruw (nog een paar dagen), dan kan ik de verse melk gewoon invriezen zonder pasteuriseren.

Waar vriezen/vroren jullie de melk in in? En waar bewaren jullie de melk in? Ik heb nu lades vol in de vriezer met ziekenhuis flesjes, die zijn in principe voor eenmalig gebruik. Ik gebruik ze wel vaker, ik was ze af en steriliseer ze. Maar heb het idee dat ze toch niet echt het eeuwige leven hebben Wink.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 18 van 24 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: