Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

+12
Flippin' Bitch
Pien
TGR
SoezieQ
Roza
SuperGrover
Raindrop
Guus
Arwyn
Mamsie
TwistedAngel
RYW
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 21:05

Laat ik even blanco reageren zonder alle reacties gelezen te hebben:

Ik heb zelf in een (kleine) winkel gewerkt. Juist omdat het een kleine winkel was, denk ik dat ik het neer zou leggen bij de eigenaar van de winkel. Maar als ik het zelf zou oplossen, dan zou ik wel aangeven dat stelen niet mag, dat hij dat niet meer moet doen (ik schrijf het ook weer lekker flauwtjes op), maar ik zou hem ook prijzen om het feit dat hij terug is gekomen en er eerlijk voor uit komt. Ik zou die twee dingen ook apart benadrukken, het stelen was fout en zou nooit meer moeten gebeuren, maar dat wat hij nu doet, is knap.

Had je andere topic ook gelezen, vind dat je het goed opgepakt hebt! Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 21:11

Ik denk niet dat je veel hebt aan de reacties van dit topic, iedereen is natuurlijk anders en reageert niet altijd zoals je verwacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Arwyn zo 20 feb 2011 - 21:17

Ik zou denk ik hetzelfde doen als Maple. Tegen hem zeggen dat hij niet weer iets mag stelen, maar dat het wel heel goed van hem is dat hij het komt zeggen en er alsnog voor betaald.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Guus zo 20 feb 2011 - 21:56

Ik heb het ook wel eens gehad,

toen kwam de moeder met haar zoontje aan en hij durfte niet te zeggen waarvoor het was, maar legde zijn centjes op de toonbank en stamelde knalrood 'sorry mevrouw'

toen heb ik gewoon afgerekend 'bedankt kleine, hier heb je het bonnetje: volgende keer gelijk betalen en dan is er niets aan de hand! fijn weekend, dahag!'

scheelt wel dat die moeder een vaste klant was, en dat het jongetje elke week in de winkel kwam.

Ik zou idd van tevoren even bellen en iets afspreken, en anders een rustige kassa uitzoeken met misschien een wat jonger meisje erachter (omdat ik een beeld heb van wat oudere dames dat die daar iets harder in zijn...)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Raindrop zo 20 feb 2011 - 22:31

Goed van je RYW, dat je zoontje het zelf vertelt.

Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik erop zou reageren, heb dit nooit meegemaakt(werk ook niet meer in de verkoop).
Ik denk dat ik hem gewoon zou afrekenen, voor het jongetje is het al een straf om het op te biechten.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  SuperGrover zo 20 feb 2011 - 23:54

Ik heb het een keer meegemaakt. Ik heb zelf helemaal niet gepreekt, alleen gezegd dat het heel goed was dat ze terug was gekomen. Dat meisje had helemaal rode oogjes, dus ik neem aan dat ze de boodschap thuis ook al wel begrepen had...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Roza ma 21 feb 2011 - 1:27

RYW schreef:
TwistedAngel schreef:Pffff,, ik zou hem nog wel eens goed vertellen dat hij dat niet zo maar kan doen (zal zijn moeder ook al wel gedaan hebben, maar kan nooit geen kwaad..)

Had van het weekend in de winkel waar ik werk ook zoiets, nouja.... Moest even een 80+er aanhouden op diefstal. had het in de winkel al wel door dat ze schilmesjes (ja dan hebben we het ook wel echt ergens over) in dr tas had gestopt. Dus na het verlaten van de winkel mevrouw even vriendelijk gezegd dat ze iets was vergeten af te rekenen. Intusen mijn collega de eigenaresse op laten bellen wat we er mee aan moesten.. Mw zei ook nog doodleuk dat ze het al terug had gelegd, nou nee dus want ik pakte zo hop de mesjes uit dr tas! Hoe dom!!!! Hoefde van de eigenaresse geen politie te bellen, waar ik het tot nu nog steeds niet mee eens ben..
Ze heeft netjes betaald en waarschijnlijk iets van sorry gemompeld. TJA wat moet je daar weer mee!!!

Later wel overlegd dat we vanaf nu hoe kan ook (hoe oud dan ook) de politie bellen bij diefstal..

Oef... dat vrouwtje van 80 aanhouden snap ik dan nog wel, zij weet als het goed is al 75 jaar dat het niet mag en liegt er nog over ook... maar eerlijk gezegd motiveert dit me niet echt voor morgen...
Dus jij hebt de tasjes bij mevrouw uit de tas gehaald? Jij hebt lef, dat is hartstikke strafbaar. Daarbij had je beter naar die vrouw kunnen lopen en haar een mandje aan kunnen bieden, dan had ze zeker weten al in de gaten gehad dat jullie haar doorhebben.
Ik vind dat je erg klantonvriendelijk te werk bent gegaan..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  SoezieQ ma 21 feb 2011 - 1:50

Goochempie schreef:Ik heb het ook wel eens gehad,

toen kwam de moeder met haar zoontje aan en hij durfte niet te zeggen waarvoor het was, maar legde zijn centjes op de toonbank en stamelde knalrood 'sorry mevrouw'

toen heb ik gewoon afgerekend 'bedankt kleine, hier heb je het bonnetje: volgende keer gelijk betalen en dan is er niets aan de hand! fijn weekend, dahag!'

scheelt wel dat die moeder een vaste klant was, en dat het jongetje elke week in de winkel kwam.

Ik zou idd van tevoren even bellen en iets afspreken, en anders een rustige kassa uitzoeken met misschien een wat jonger meisje erachter (omdat ik een beeld heb van wat oudere dames dat die daar iets harder in zijn...)

Ik zou denk ik juist kijken of de bedrijfsleidster ofzo achter de kassa staat, zodat mijn zoontje niet de kans zou lopen dat hij het eerst tegen een jong meisje moest vertellen die dan haar leidinggevende er bij ging halen aan wie hij het nóg een keer moest vertellen ..

Verder kan ik me niet echt voorstellen dat iemand heel boos zou worden op een klein jongetje dat dapper komt vertellen wat hij verkeerd heeft gedaan.
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Woonplaats : Nijkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  TGR ma 21 feb 2011 - 1:51

Ik heb dat weleens meegemaakt. Gewoon in overleg met de moeder in kindertaal vertellen waarom zoiets niet mag.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  SoezieQ ma 21 feb 2011 - 1:51

Roza schreef:
RYW schreef:
TwistedAngel schreef:Pffff,, ik zou hem nog wel eens goed vertellen dat hij dat niet zo maar kan doen (zal zijn moeder ook al wel gedaan hebben, maar kan nooit geen kwaad..)

Had van het weekend in de winkel waar ik werk ook zoiets, nouja.... Moest even een 80+er aanhouden op diefstal. had het in de winkel al wel door dat ze schilmesjes (ja dan hebben we het ook wel echt ergens over) in dr tas had gestopt. Dus na het verlaten van de winkel mevrouw even vriendelijk gezegd dat ze iets was vergeten af te rekenen. Intusen mijn collega de eigenaresse op laten bellen wat we er mee aan moesten.. Mw zei ook nog doodleuk dat ze het al terug had gelegd, nou nee dus want ik pakte zo hop de mesjes uit dr tas! Hoe dom!!!! Hoefde van de eigenaresse geen politie te bellen, waar ik het tot nu nog steeds niet mee eens ben..
Ze heeft netjes betaald en waarschijnlijk iets van sorry gemompeld. TJA wat moet je daar weer mee!!!

Later wel overlegd dat we vanaf nu hoe kan ook (hoe oud dan ook) de politie bellen bij diefstal..

Oef... dat vrouwtje van 80 aanhouden snap ik dan nog wel, zij weet als het goed is al 75 jaar dat het niet mag en liegt er nog over ook... maar eerlijk gezegd motiveert dit me niet echt voor morgen...
Dus jij hebt de tasjes bij mevrouw uit de tas gehaald? Jij hebt lef, dat is hartstikke strafbaar. Daarbij had je beter naar die vrouw kunnen lopen en haar een mandje aan kunnen bieden, dan had ze zeker weten al in de gaten gehad dat jullie haar doorhebben.
Ik vind dat je erg klantonvriendelijk te werk bent gegaan..
Nou inderdaad, daar kun je meer gezeik mee krijgen dan de oudere dame die een paar mesjes meeneemt..
SoezieQ
SoezieQ
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 372
Punten : 414
Registratiedatum : 08-12-10
Woonplaats : Nijkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:10

Roza heeft wel gelijk, dat mag helemaal niet. Maar om dat nou klantonvriendelijk te noemen? Die vrouw jat zelf die mesjes nota bene! Ze mag blij zijn dat de politie niet is gebeld want dat is een stuk genanter hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 3:16

Powerbabe schreef:Roza heeft wel gelijk, dat mag helemaal niet. Maar om dat nou klantonvriendelijk te noemen? Die vrouw jat zelf die mesjes nota bene! Ze mag blij zijn dat de politie niet is gebeld want dat is een stuk genanter hoor.
Maar wat als ze het nou verkeerd gezien had en die mevrouw gewoon wat in haar tas rommelde? Dan vind ik het wél ontzettend klantonvriendelijk om zomaar in andermans tas te gaan zitten graaien. Nu trok ze toevallig de buit eruit, maar voor hetzelfde geld had ze het verkeerd gezien.
Ik heb 10 jaar lang in een winkel gewerkt en dit zou ik dus echt niet durven. In geen enkel geval. Een dief aanhouden, prima, maar ik ga niet in de jaszakken of de tas van die persoon zitten graaien. En ik ben echt geen bang lijpeloetje als het om winkeldiefstal gaat, ik ben een aantal keer zelfs teruggefloten door mijn baas omdat ik gerust achter winkeldieven aan de straat op rende.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  TwistedAngel ma 21 feb 2011 - 5:17

Ja ik heb inderdaad de mesjes uit haar tas gepakt. Als ik had getwijfeld had ik dat ook niet gedaan, maar ik heb het gezien, dus wist wel degelijk dat ze ze in de tas had gestoken. Maar goed, t is netjes afgehandeld....
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 5:20

TwistedAngel schreef:Ja ik heb inderdaad de mesjes uit haar tas gepakt. Als ik had getwijfeld had ik dat ook niet gedaan, maar ik heb het gezien, dus wist wel degelijk dat ze ze in de tas had gestoken. Maar goed, t is netjes afgehandeld....
Stelen is fout, maar wie ben jij om het recht in eigen hand te nemen door in háár persoonlijke bezittingen te graaien? Dan ben je heus niet beter, hoor. Laat dat maar gewoon over aan de politie, die hebben die bevoegdheid, jij niet.

Maar terug ontopic. RYW, ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Pien ma 21 feb 2011 - 5:29

ook al weet je 100procent zeker dat iemand spullen uit de winkel in zijn of haar tas heeft gestopt, je mag nooit maar dan ook nooit in iemands persoonlijke spullen kijken. wat je een volgende keer beter kunt doen is haar idd een mandje aanbieden, vertellen dat je in haar tas wilt kijken maar dan wel haar die tas open laten houden. weigert ze dat te doen, dan de politie erbij betrekken. zolang ze echt niks in haar tas heeft zitten en je gaat de politie erbij betrekken laat ze je snel genoeg kijken of dat echt zo is ja of nee!

ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gegaan is RYW!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  RYW ma 21 feb 2011 - 6:18

Hoi allemaal!

Mijn update staat in mijn topic in de mamapijler, bedankt voor de adviezen!!!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Roza ma 21 feb 2011 - 7:32

Maple schreef:
Powerbabe schreef:Roza heeft wel gelijk, dat mag helemaal niet. Maar om dat nou klantonvriendelijk te noemen? Die vrouw jat zelf die mesjes nota bene! Ze mag blij zijn dat de politie niet is gebeld want dat is een stuk genanter hoor.
Maar wat als ze het nou verkeerd gezien had en die mevrouw gewoon wat in haar tas rommelde? Dan vind ik het wél ontzettend klantonvriendelijk om zomaar in andermans tas te gaan zitten graaien. Nu trok ze toevallig de buit eruit, maar voor hetzelfde geld had ze het verkeerd gezien.
Ik heb 10 jaar lang in een winkel gewerkt en dit zou ik dus echt niet durven. In geen enkel geval. Een dief aanhouden, prima, maar ik ga niet in de jaszakken of de tas van die persoon zitten graaien. En ik ben echt geen bang lijpeloetje als het om winkeldiefstal gaat, ik ben een aantal keer zelfs teruggefloten door mijn baas omdat ik gerust achter winkeldieven aan de straat op rende.

Hier doelde ik inderdaad op; misschien heb je het verkeerd gezien.. Of waren deze van mevrouw zelf en keek ze of jullie dezelfde hadden.. Het zou erg toevallig zijn, maar het kán. Daarom vond ik het nietjes..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Flippin' Bitch ma 21 feb 2011 - 7:50

SoezieQ schreef:
Roza schreef:
RYW schreef:
TwistedAngel schreef:Pffff,, ik zou hem nog wel eens goed vertellen dat hij dat niet zo maar kan doen (zal zijn moeder ook al wel gedaan hebben, maar kan nooit geen kwaad..)

Had van het weekend in de winkel waar ik werk ook zoiets, nouja.... Moest even een 80+er aanhouden op diefstal. had het in de winkel al wel door dat ze schilmesjes (ja dan hebben we het ook wel echt ergens over) in dr tas had gestopt. Dus na het verlaten van de winkel mevrouw even vriendelijk gezegd dat ze iets was vergeten af te rekenen. Intusen mijn collega de eigenaresse op laten bellen wat we er mee aan moesten.. Mw zei ook nog doodleuk dat ze het al terug had gelegd, nou nee dus want ik pakte zo hop de mesjes uit dr tas! Hoe dom!!!! Hoefde van de eigenaresse geen politie te bellen, waar ik het tot nu nog steeds niet mee eens ben..
Ze heeft netjes betaald en waarschijnlijk iets van sorry gemompeld. TJA wat moet je daar weer mee!!!

Later wel overlegd dat we vanaf nu hoe kan ook (hoe oud dan ook) de politie bellen bij diefstal..

Oef... dat vrouwtje van 80 aanhouden snap ik dan nog wel, zij weet als het goed is al 75 jaar dat het niet mag en liegt er nog over ook... maar eerlijk gezegd motiveert dit me niet echt voor morgen...
Dus jij hebt de tasjes bij mevrouw uit de tas gehaald? Jij hebt lef, dat is hartstikke strafbaar. Daarbij had je beter naar die vrouw kunnen lopen en haar een mandje aan kunnen bieden, dan had ze zeker weten al in de gaten gehad dat jullie haar doorhebben.
Ik vind dat je erg klantonvriendelijk te werk bent gegaan..
Nou inderdaad, daar kun je meer gezeik mee krijgen dan de oudere dame die een paar mesjes meeneemt..

Maar dan vraag ik me ook af: ik ken ook supermarkten waar ze je gewoon standaard bij de kassa vragen om je handtas te openen. Daar ga ik ook bijna nooit meer heen.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 8:03

Misschien was die mevrouw van 80 wel zo dement als een deur....

Ik heb ooit een vrouw van ronde de 80 gehad met steunkousen tot op haar enkels die een strijkijzer in haar handtas stak.
Ze had geeeeeeen idee wie ze was, wat ze bij ons kwam doen of waar ze woondde.
Wij hebben toen haar tas doorzocht en we vonden gelukkig een verfrommeld briefje met het nummer van haar dochter erop.
Ze was `s ochtends "ontsnapt" uit het bejaardenhuis....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Roza ma 21 feb 2011 - 8:11

Flippin' Bitch schreef:

Maar dan vraag ik me ook af: ik ken ook supermarkten waar ze je gewoon standaard bij de kassa vragen om je handtas te openen. Daar ga ik ook bijna nooit meer heen.

Handtas-controle mag je weigeren. Een handtas controleren mag alleen als je aanwijzingen voor diefstal hebt. Een boodschappentas, rugzak, bigshopper, plastic tassen enzovoort, die mogen wel gecontroleerd worden. De caissière mag er dan niet aankomen, jij als klant, moet de tas open houden en wanneer nodig, leeg halen. Een caissière mag never never never never nooit aan je tas komen of spullen in je tas.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Susan ma 21 feb 2011 - 8:12

Megara schreef:
TwistedAngel schreef:Als hij het netjes komt terug brengen bel ik geen politie, dat zei ik ook al eerder. dan zou ik inderdaad hem zeggen dat wat hij gedaan heeft niet kan...
Veel succes morgen!

Ik mag toch aannemen dat je voor een jochie van zes ook geen politie belt als hij iets steelt?

Nou inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  TwistedAngel ma 21 feb 2011 - 8:22

Ik zou het allemaal wel verkeerd gedaan hebben, maar ik ben blij dat ik het wel gedaan heb. Ken deze regels niet, heb het nooit bestudeerd.....
Maar goed ze was niet dement, heb in de winkel nog een goed gesprek met dr gehad.
En daarmee is dit gedoe wel afgelopen denk ik, ik bied hiermee mijn diepste excuses aan....
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  klavertje7 ma 21 feb 2011 - 8:38

Roza schreef:
Flippin' Bitch schreef:

Maar dan vraag ik me ook af: ik ken ook supermarkten waar ze je gewoon standaard bij de kassa vragen om je handtas te openen. Daar ga ik ook bijna nooit meer heen.

Handtas-controle mag je weigeren. Een handtas controleren mag alleen als je aanwijzingen voor diefstal hebt. Een boodschappentas, rugzak, bigshopper, plastic tassen enzovoort, die mogen wel gecontroleerd worden. De caissière mag er dan niet aankomen, jij als klant, moet de tas open houden en wanneer nodig, leeg halen. Een caissière mag never never never never nooit aan je tas komen of spullen in je tas.

En hoe zit het dan met tassencontrole als je uitgaat?
Dan wordt mijn tasje altijd door de uitsmijter gecontroleerd (oke, ze vragen eerst of ze erin mogen kijken, maarja als je nee zegt kom je er gewoon niet in Wink )
Ik neem nu dus ook geen tasje meer mee met uitgaan trouwens Laughing

klavertje7
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 18
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 9:25

klavertje7 schreef:
Roza schreef:
Flippin' Bitch schreef:

Maar dan vraag ik me ook af: ik ken ook supermarkten waar ze je gewoon standaard bij de kassa vragen om je handtas te openen. Daar ga ik ook bijna nooit meer heen.

Handtas-controle mag je weigeren. Een handtas controleren mag alleen als je aanwijzingen voor diefstal hebt. Een boodschappentas, rugzak, bigshopper, plastic tassen enzovoort, die mogen wel gecontroleerd worden. De caissière mag er dan niet aankomen, jij als klant, moet de tas open houden en wanneer nodig, leeg halen. Een caissière mag never never never never nooit aan je tas komen of spullen in je tas.

En hoe zit het dan met tassencontrole als je uitgaat?
Dan wordt mijn tasje altijd door de uitsmijter gecontroleerd (oke, ze vragen eerst of ze erin mogen kijken, maarja als je nee zegt kom je er gewoon niet in Wink )
Ik neem nu dus ook geen tasje meer mee met uitgaan trouwens Laughing
Nou, daar zeg je het toch zelf al? Ze vragen of ze erin mogen kijken. Mogen ze niet kijken, dan kom je er niet in, maar ze gaan niet toch in je tas kijken terwijl jij daar geen toestemming voor hebt gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  sonly ma 21 feb 2011 - 10:48

Susan schreef:
Megara schreef:
TwistedAngel schreef:Als hij het netjes komt terug brengen bel ik geen politie, dat zei ik ook al eerder. dan zou ik inderdaad hem zeggen dat wat hij gedaan heeft niet kan...
Veel succes morgen!

Ik mag toch aannemen dat je voor een jochie van zes ook geen politie belt als hij iets steelt?

Nou inderdaad.

Onder de 12 zijn de daden van een kind de verantwoordelijkheid van de ouders. Het heeft dan dus helemaal geen zin om de politie te bellen voor een kind van 6, waarvan z'n moeder overduidelijk al duidelijk heeft gemaakt dat hij het niet mag doen Wink
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als... - Pagina 2 Empty Re: Meiden die in een winkel werken! Hoe zou je reageren als...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum