Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

+3
Kexter
Lejow
Highway
7 plaatsers

Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 0:49

Ik heb besloten om volgend jaar van baan te verwisselen. Ben nu werkzaam bij Defensie en de vooruitzichten zien er voor mij niet gunstig uit Cry Dus ben ik op zoek naar wat anders. Het lijkt me erg leuk om als verpleegkundige aan de slag te gaan of als onderwijsassistent. Met beiden heb ik ervaring omdat een van mijn vorige functie's gewondenverzorger was en ik nu les geef aan militairen. Ik heb een MBO 3 diploma met de vakken Nederlands, Engels en wiskunde omdat ik dit nodig had om onderofficier te worden.

Nu weet dat ik met dit diploma misschien binnen de bovenstaande branches kan werken. Maar dit zal dan wel werken en leren zijn. Oftewel wil graag de BBL opleiding gaan doen.

Nu heb ik hier een aantal vraagjes over?
Wat zal het salaris zijn voor een leerling verpleegkundige of onderwijsassistent?
Kan ik mij het beste aanmelding via het ROC of via een instantie in de zorg of onderwijs en een sollicitatie brief schrijven? Ik weet dat het in de zorg mogelijk is maar voor het onderwijs kan ik niks vinden via het internet.
En is het eventueel mogelijk om over het salaris te onderhandelen, dit i.v.m. de hypotheek?



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Highway zo 16 okt 2011 - 2:22

Als je verpleegkundige wilt worden zou ik naar een opleidingsplaats in het ziekenhuis naar jouw keuze solliciteren, dat zit dan meestal gekoppeld aan een ROC.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Lejow zo 16 okt 2011 - 2:47

Ik wens je succes met het zoeken naar een baan als OA. Dat is tegenwoordig zoooooo zeldzaam!! Scholen nemen veel liever gratis stagiaires!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Kexter zo 16 okt 2011 - 2:54

Een vriendin van mij doet de opleiding via de Amstel Academie in Amsterdam.
http://www.vumc.nl/afdelingen/AmstelAcademie/medischondersteunend/

Daar heb je erge leuke studies tussen zitten en is een werken/lerenproject. Daar krijg je het mininumloon voor en ga je elk jaar iets omhoog (hoeveel weet ik niet). Staat wel in de CAO's van die beroepstakken geschreven geloof ik.
Kexter
Kexter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 122
Punten : 155
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 6:17

Lejow schreef:Ik wens je succes met het zoeken naar een baan als OA. Dat is tegenwoordig zoooooo zeldzaam!! Scholen nemen veel liever gratis stagiaires!

Ow das minder is dan zo slecht gesteld met het onderwijs? Of is dit echt een opleiding wat langzaam verdwijnt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Lejow zo 16 okt 2011 - 21:14

Cimic schreef:
Lejow schreef:Ik wens je succes met het zoeken naar een baan als OA. Dat is tegenwoordig zoooooo zeldzaam!! Scholen nemen veel liever gratis stagiaires!

Ow das minder is dan zo slecht gesteld met het onderwijs? Of is dit echt een opleiding wat langzaam verdwijnt?

Het is naadje in het onderwijs. Overal wordt bezuinigd en er moet steeds meer gedaan worden met steeds minder mensen. Scholen die nog een OA hebben zijn tegenwoordig echt een uitzondering, wij hebben er nu 2 (das nog zeer luxe), maar voor een houdt het einde dit schooljaar op bij ons.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 5:46

Oke dank je Lejow, dan kan ik er rekening mee houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Lotus_ ma 17 okt 2011 - 9:47

Ik heb mijn diploma onderwijsassistent. Nooit gewerkt als onderwijsassistent net zoals zeker 95% van mijn klas. Dan zou ik eerder voor verpleegkunde gaan. Daarin zijn wel leerplaatsen. Zou je dan echt in het ziekenhuis willen? of mag het ook in bijv de gehandicaptenzorg zijn?
Lotus_
Lotus_
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Catwoman79 ma 17 okt 2011 - 10:09

Voor verpleegkundige zou ik gewoon intern gaan zoeken in een ziekenhuis/thuiszorg/verpleeghuis.
Heb je ook meer kans op een baan na die tijd.
Ik heb mijn VIG opleiding intern gedaan en de eerste 5 maand kreeg ik een soort van toelage en daarna werd dit normaal loon
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Summerlovin ma 17 okt 2011 - 23:50

Lotus_ schreef: Ik heb mijn diploma onderwijsassistent. Nooit gewerkt als onderwijsassistent net zoals zeker 95% van mijn klas. Dan zou ik eerder voor verpleegkunde gaan. Daarin zijn wel leerplaatsen. Zou je dan echt in het ziekenhuis willen? of mag het ook in bijv de gehandicaptenzorg zijn?

+1, ook uit mijn klas is er niemand gaan werken als onderwijsassistent.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  RedRose di 18 okt 2011 - 0:43

Of je moet gaan werken als OA in het speciaal onderwijs, daar zijn ze nog wel steeds nodig!
Ik heb toevallig zo een soll. gesprek daarvoor Wink
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent Empty Re: Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum