Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Smakken etc...niet een beetje te vroeg??

+8
ekjir@M
Flower_L
Tania
Parisienne
Sun88
Parel
Chelle
Manderijn
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Smakken etc...niet een beetje te vroeg?? - Pagina 2 Empty Re: Smakken etc...niet een beetje te vroeg??

Bericht  Printje zo 7 apr 2013 - 8:00

Haha ach ja zo hebben ze allemaal hun eigenaardigheidjes haha

Zij deden het dus op advies van kinderarts.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Smakken etc...niet een beetje te vroeg?? - Pagina 2 Empty Re: Smakken etc...niet een beetje te vroeg??

Bericht  Gast zo 7 apr 2013 - 8:03

je zou de melk dan ook op andere manieren kunnen geven. Flesweigeren wil niet zeggen dat je dan per se naar de bijvoeding moet. Bovendien levert wat fruit/groente ook niet de wereld aan calorieën.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 7 apr 2013 - 8:05

Ze hadden alles al geprobeerd maar niets werkte, pas toen hij ook groente enzo kreeg pakte hij dus ook een oefenbeker. Ik weet er natuurlijk niet het fijnst van maar aangezien dus ook die pre logopedist hun niet kon helpen kreeg ze het bijvoeding advies.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ekjir@M zo 7 apr 2013 - 8:11

Rejoy. schreef:je zou de melk dan ook op andere manieren kunnen geven. Flesweigeren wil niet zeggen dat je dan per se naar de bijvoeding moet. Bovendien levert wat fruit/groente ook niet de wereld aan calorieën.

Dat is waar maar als de melk zelfs van een lepel, cupje of spuitje vakkundig uitgekwat wordt moet je wat.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast zo 7 apr 2013 - 8:19

Printje schreef:Ze hadden alles al geprobeerd maar niets werkte, pas toen hij ook groente enzo kreeg pakte hij dus ook een oefenbeker. Ik weet er natuurlijk niet het fijnst van maar aangezien dus ook die pre logopedist hun niet kon helpen kreeg ze het bijvoeding advies.

maar logopedisten weten doorgaans niet zo heel veel over darmontwikkeling Wink

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 7 apr 2013 - 8:20

Rejoy. schreef:
Printje schreef:Ze hadden alles al geprobeerd maar niets werkte, pas toen hij ook groente enzo kreeg pakte hij dus ook een oefenbeker. Ik weet er natuurlijk niet het fijnst van maar aangezien dus ook die pre logopedist hun niet kon helpen kreeg ze het bijvoeding advies.

Haha das waar maar het ging om zijn mondvoorraad geloof ik. Ik weet het fijne niet maar ze waren daar geweest om te kijken wat er mis ging met de fles enzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ekjir@M zo 7 apr 2013 - 8:36

Rejoy. schreef:

Dat mag wel zo zijn maar als een kindje de hele dag met 1 luier doet van 's ochtends 8 uur tot 's avonds 19 uur zonder dat die goed nat is moet er toch naar andere manieren gekeken worden om vocht binnen te krijgen. Het was in het geval van mijn dochter geen flesweigeren maar waterdun weigeren.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Wennes di 9 apr 2013 - 9:13

Ik.las.net dit en dacht aan je.topic.

http://www.nu.nl/gezondheid/3380164/ouders-geven-kind-vroeg-vast-voedsel.html
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Printje di 9 apr 2013 - 9:17

Wennes schreef:Ik.las.net dit en dacht aan je.topic.

http://www.nu.nl/gezondheid/3380164/ouders-geven-kind-vroeg-vast-voedsel.html

Dank je wel, maar het is echt niet mijn bedoeling om haar eerder vlast voedsel te gaan geven omdat ik idd er over gelezen had. Het zou het misschien wel ' makkelijker' maken in de zin van dat ze nu snel honger heeft en dat ik met groente dit wat zou kunnen opvullen zeg maar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje vr 12 apr 2013 - 9:02

Inmiddels wordt het smakken erger en erger, ze knauwt ook op alles wat z in d'r mondje stopt. Straks had ze d'r speeltje van haar mobiel te pakken en stopt het dus in haar mond en knauwen maar....zouden dat toch al tandjes zijn ofzo? Ik herken dit niet van R en al helemaal niet als zo'n kleine uk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Eva1985 vr 12 apr 2013 - 9:12

Printje schreef:Inmiddels wordt het smakken erger en erger, ze knauwt ook op alles wat z in d'r mondje stopt. Straks had ze d'r speeltje van haar mobiel te pakken en stopt het dus in haar mond en knauwen maar....zouden dat toch al tandjes zijn ofzo? Ik herken dit niet van R en al helemaal niet als zo'n kleine uk.

Herkenbaar. Mijn dochter is 3,5 maand en kauwt ook op alles. Op haar speeltjes, handen, mijn vingers etc. Ook kwijlt ze heel veel. Dr shirtje/jurkje is telkens nat van t kwijlen. Ik dacht ook aan tandjes, maar voel nog niks in haar mond..
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Bericht  Printje vr 12 apr 2013 - 9:14

Eva1985 schreef:
Printje schreef:Inmiddels wordt het smakken erger en erger, ze knauwt ook op alles wat z in d'r mondje stopt. Straks had ze d'r speeltje van haar mobiel te pakken en stopt het dus in haar mond en knauwen maar....zouden dat toch al tandjes zijn ofzo? Ik herken dit niet van R en al helemaal niet als zo'n kleine uk.

Herkenbaar. Mijn dochter is 3,5 maand en kauwt ook op alles. Op haar speeltjes, handen, mijn vingers etc. Ook kwijlt ze heel veel. Dr shirtje/jurkje is telkens nat van t kwijlen. Ik dacht ook aan tandjes, maar voel nog niks in haar mond..

Fijn dat je het herkent, ik herken het dus niet van zoon of tenminste niet toen hij zo klein was. Omdat we nog steeds wat tutten met die flessen denk ik aan de ene kant wat zou ze nou willen? Toch toe aan meer?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Eva1985 vr 12 apr 2013 - 9:18

Kwijlt jouw dochter ook? Smakken doet ze hier niet. Ik wil in principe ook pas bijvoeden als ze 6 maanden is
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Bericht  Parisienne vr 12 apr 2013 - 9:20

Er is op zich niks mis met kauwen. Ik zou haar gewoon lekker laten kauwen, sabbelen, etc. Hier heeft N. dat ook sinds een paar maanden oud gedaan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Printje vr 12 apr 2013 - 9:21

Nee kwijlen niet echt maar ze lijkt soms echt ewoon honger te hebben, ze volgt al het eten, smakt erbij etc. Erg bijzonder, ga het ook aankaarten op het cb, ze krijgt nu, inclusief e nacht, 6x180 cc met jbpm. Ik zie het aan de ene kant niet zitten om nu nog over te gaan op forte voeding maar met vier mnd bijvoeding zag ik ook niet zo zitten. Toch maar eens advies vragen bij het cb, ik zit echt in dubio wat t doen. Meer in een fles kan niet als ze niet doorslaapt want dan krijgt ze veel t veel.

Hebben haar strakjes wel 210 cc gegeven en dat was zo leeg, ben benieuwd hoelaat ze wakker wordt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee vr 12 apr 2013 - 9:53

Hoezo zie je het niet zitten om nu nog over te gaan op forte voeding? Ze is nog niet eens 3 maanden, het zou toch fijn zijn als je op die simpele manier kan rekken met bijvoeding geven tot de 4 maanden? Als ze verder geen moeilijkheden heeft met drinken zou het echt niet in me opkomen om zo'n klein poppetje al bijvoeding te willen geven...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Tania vr 12 apr 2013 - 9:55

Ik zou toch wel forte gaan proberen. Jbpm verdikt wel maar geeft verder geen extra voedingsstoffen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje vr 12 apr 2013 - 9:56

Aimee schreef:Hoezo zie je het niet zitten om nu nog over te gaan op forte voeding? Ze is nog niet eens 3 maanden, het zou toch fijn zijn als je op die simpele manier kan rekken met bijvoeding geven tot de 4 maanden? Als ze verder geen moeilijkheden heeft met drinken zou het echt niet in me opkomen om zo'n klein poppetje al bijvoeding te willen geven...

Omdat dat dan haar vierde andere voeding zou worden, we begonnen met kruidvat standaard daar kon ze niet tegen, toen Friso ha maar daar trekt ze nog geen uur maar op en nu Albert Heijn eigen merk standaard. Het mengen heb ik steeds echt met schepje voor schepje gedaan zeg maar, niet hup opeens ander, alleen vd kruidvat moesten we meteen stoppen omdat ze er zo op reageerde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee vr 12 apr 2013 - 9:58

Printje schreef:
Aimee schreef:Hoezo zie je het niet zitten om nu nog over te gaan op forte voeding? Ze is nog niet eens 3 maanden, het zou toch fijn zijn als je op die simpele manier kan rekken met bijvoeding geven tot de 4 maanden? Als ze verder geen moeilijkheden heeft met drinken zou het echt niet in me opkomen om zo'n klein poppetje al bijvoeding te willen geven...

Omdat dat dan haar vierde andere voeding zou worden, we begonnen met kruidvat standaard daar kon ze niet tegen, toen Friso ha maar daar trekt ze nog geen uur maar op en nu Albert Heijn eigen merk standaard. Het mengen heb ik steeds echt met schepje voor schepje gedaan zeg maar, niet hup opeens ander, alleen vd kruidvat moesten we meteen stoppen omdat ze er zo op reageerde.

Tja, beginnen met bijvoeding is toch ook gedoe? Moeten haar darmpjes nog veel meer aan wennen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Printje vr 12 apr 2013 - 10:00

Misschien ook wel idd maar vijf verschillende voedingen in drie mnd tijd vind ik ook zoveel. Ik ga het eens overleggen bij het cb, misschien kan het ook wel geen kwaad nogmaals wisselen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Wennes vr 12 apr 2013 - 17:18

Ik zou toch forte gaan proberen,
En als haar lengte en gewicht goed zijn zou ik me niet druk maken over een fles extra, misschien heeft ze het nodig ivm een groeispurt.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: