Smakken etc...niet een beetje te vroeg??
+8
ekjir@M
Flower_L
Tania
Parisienne
Sun88
Parel
Chelle
Manderijn
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Smakken etc...niet een beetje te vroeg??
Dat N weer net zo'n snelle tante zou worden als d'r broer had ik al een beetje rekening mee gehouden maar madame lijkt wel snel te gaan.
Het viel mijn moeder gisteren, en vandaag onszelf ook enorm op dat N wanneer we aan het eten zijn enorm gaat smakken en bijna de lepel uit je hand kijkt. Ik wil eigenlijk pas rond 5 mnd beginnen met groemte en fruit maar als ze het nu al zo interessant vindt.
Wie herkent het dat haar kindje zo snel al interesse had in eten? Een week eerder beginnen als vier mnd lijkt me geen ramp maar ze is nu nog geen drie mnd.
Het viel mijn moeder gisteren, en vandaag onszelf ook enorm op dat N wanneer we aan het eten zijn enorm gaat smakken en bijna de lepel uit je hand kijkt. Ik wil eigenlijk pas rond 5 mnd beginnen met groemte en fruit maar als ze het nu al zo interessant vindt.
Wie herkent het dat haar kindje zo snel al interesse had in eten? Een week eerder beginnen als vier mnd lijkt me geen ramp maar ze is nu nog geen drie mnd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Smakken etc...niet een beetje te vroeg??
Geen ervaringen mee, maar dit is inderdaad wel heel erg vroeg. Ik kan me niet voorstellen dat een baby van nog geen 3 maand dat linkje al legt. Dat als ze iemand ziet eten dat ze gaat smakken. Dus ik zou er nu nog niks mee gaan doen.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Zo dat is inderdaad erg snel.
Maar heb echt geen idee of je al fruit of groente kan geven en of het kwaad kan.
Misschien even CB vragen wat te doen. Ik weet eigenlijk even niet waarom een baby pas met 4 maanden hapjes mogen. (Is dat vanwege de darmpjes of om nog andere redenen? )
Maar heb echt geen idee of je al fruit of groente kan geven en of het kwaad kan.
Misschien even CB vragen wat te doen. Ik weet eigenlijk even niet waarom een baby pas met 4 maanden hapjes mogen. (Is dat vanwege de darmpjes of om nog andere redenen? )
Laatst aangepast door Chelle op zo 7 apr 2013 - 7:21; in totaal 1 keer bewerkt
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Ik denk niet dat ze snapt wat jullie aan het doen zijn als jullie eten, persoonlijk.
Het excuus 'ze kijkt het eten uit onze mond', vind ik ook niet horen (niet dat jij het s excuus bedoeld hoor, maar je hoort het zo vaak), natuurlijk vindt ze het interessant, maar dat is alles wat nieuw en onbekend is, toch?
Bij L ben ik begonnen met 5 maanden 3 weken, puur omdat ze niet meer genoeg had aan haar flessen.
Het excuus 'ze kijkt het eten uit onze mond', vind ik ook niet horen (niet dat jij het s excuus bedoeld hoor, maar je hoort het zo vaak), natuurlijk vindt ze het interessant, maar dat is alles wat nieuw en onbekend is, toch?
Bij L ben ik begonnen met 5 maanden 3 weken, puur omdat ze niet meer genoeg had aan haar flessen.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Omdat de darmpjes van zo'n klein kindje nog geen vast voedsel kunnen verwerken toch?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Nou dat vond ik dus ook al, maar ze lijkt dus echt te smakken, doet dat ook alleen wanneer wij dus aan het eten zijn. Een vriendin van mij haar zoontje had een probleem met flessen drinken en die zat al heel snel aan groente en fruit maar dus wel op advies van een kinderarts. Ik wil er nog niet mee beginnen maar ben benieuwd of iemand het herkent, misschien lijkt het maar zo en beeld ik het me in maar omdat dus meer mensen het al zeiden.
Printje- Lady Post-a-lot
Parel schreef:Ik denk niet dat ze snapt wat jullie aan het doen zijn als jullie eten, persoonlijk.
Misschien vindt ze het ook alleen maar interessant omdat het nieuw is ofzo, geen idee was gewoon benieuwd of iemand het herkent.
Mijn moeder zegt, gewoon geven maar ik vind haar te jong, ik heb trouwens in mijn eigen cb boekje gelezen dat ik met tien weken al fruit mocht hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
Opzich.zou het niet heel erg zijn te geven, vroeger was het met 3 mnd dat baby s bijvoeding kregen. Maar volgens mij kan een baby van die leeftijd nooit de link leggen en is alles wat je doet interessant. Misschien een plastic lepel geven om mee te spelen?
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Manderijn schreef:Omdat de darmpjes van zo'n klein kindje nog geen vast voedsel kunnen verwerken toch?
Ja dus toch wat ik daarna dacht toen ik het had gepost.
Dan zou ik echt zeker weten wachten tot 4 maanden ondanks het gesmak.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
De link smakken en eten zal ze nog niet leggen, misschien is het meer dat ze jullie nadoet. Ze ziet dat jullie mondbewegingen maken, jullie zitten te eten, is natuurlijk erg interessant zo'n lepel, enzovoorts. Nee, ik zou, zeker om deze reden, nog lang niet beginnen met vast voedsel.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Sun, dat had ik idd ook al bedacht om haar een lepel te geven wanneer we aan het eten zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
Parisienne schreef:De link smakken en eten zal ze nog niet leggen, misschien is het meer dat ze jullie nadoet. Ze ziet dat jullie mondbewegingen maken, jullie zitten te eten, is natuurlijk erg interessant zo'n lepel, enzovoorts. Nee, ik zou, zeker om deze reden, nog lang niet beginnen met vast voedsel.
Ja misschien is het ook gewoon dat idd. Ik wil eigenlijk wachten tot een maand of vijf zoals ik al zei.
Printje- Lady Post-a-lot
Geef haar inderdaad ook iets om op te kauwen/sabbelen, zoals een lepel. Heeft ze toch het idee dat ze er een beetje bij hoort
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Sun88 schreef:Opzich.zou het niet heel erg zijn te geven, vroeger was het met 3 mnd dat baby s bijvoeding kregen. Maar volgens mij kan een baby van die leeftijd nooit de link leggen en is alles wat je doet interessant. Misschien een plastic lepel geven om mee te spelen?
Ja maar die grens is natuurlijk niet voor niks veranderd, vroeger deden ze zoveel wat we nu niet meer doen.
Ik vind het niet zo raar dat ze het doet eigenlijk, volgens mij vonden J. en M. het toen ook al reuze interessant als wij zaten te eten. Maar ik vind dat zelf geen reden om bijvoeding te gaan geven. Bij M. ben ik bij ruim 5 maanden begonnen en bij J. met precies 6 maaden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Parisienne schreef:De link smakken en eten zal ze nog niet leggen, misschien is het meer dat ze jullie nadoet. Ze ziet dat jullie mondbewegingen maken, jullie zitten te eten, is natuurlijk erg interessant zo'n lepel, enzovoorts. Nee, ik zou, zeker om deze reden, nog lang niet beginnen met vast voedsel.
eens met bovenstaand. met l begonnen we met 5 1/2 mnd fruit, met 6mnd groente. nu wacht ik nog 2 mnd met beide. j zat bij mij op schoot tijdens het avondeten vandaag...en hij smakte en opende zijn mond ook continu..al kijkend naar een etende l. ik zie er totaal geen hongergevoel in.
ik zie het als na-apen. hij steekt ook de tong uit wanneer wij dat doen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Tania, fijn dat je het toch herkent, het is ook iet meteen zo dat ik d'r een banaan geef morgen hoor haha maar ik vond het wel apart hoe ze dus reageerde toen we aten.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Tania, fijn dat je het toch herkent, het is ook iet meteen zo dat ik d'r een banaan geef morgen hoor haha maar ik vond het wel apart hoe ze dus reageerde toen we aten.
Ik heb ook 2 ontzettende vreetzakjes hoor, denk dat ze met 2 maanden rustig een banaan weggewerkt hadden
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Printje schreef:Tania, fijn dat je het toch herkent, het is ook iet meteen zo dat ik d'r een banaan geef morgen hoor haha maar ik vond het wel apart hoe ze dus reageerde toen we aten.
Ik heb ook 2 ontzettende vreetzakjes hoor, denk dat ze met 2 maanden rustig een banaan weggewerkt hadden
Misschien morgen dan toch eens proberen dan
Printje- Lady Post-a-lot
Lees dit stuk eens: http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden-flesvoeding/
Gaat over waarom het zo belangrijk is om niet te vroeg te beginnen met vast voedsel, omdat de darmpjes nog volop in ontwikkeling zijn.
Gaat over waarom het zo belangrijk is om niet te vroeg te beginnen met vast voedsel, omdat de darmpjes nog volop in ontwikkeling zijn.
Gast- Gast
Bedankt voor het artikel, ga het zo even doorlezen.
Printje- Lady Post-a-lot
Onze dochter is ook een week voordat ze 3 maanden was begonnen met fruit. Ze dronk haar flessen heel slecht en at wel van een lepel. De arts van het CB gaf ook aan dat het niet per definitie slecht is om vroeg met bijvoeding te beginnen maar dat veel kindjes er nog niet klaar voor zijn en er krampjes van kunnen krijgen of allergisch voor kunnen zijn.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
ekjir@M schreef:Onze dochter is ook een week voordat ze 3 maanden was begonnen met fruit. Ze dronk haar flessen heel slecht en at wel van een lepel. De arts van het CB gaf ook aan dat het niet per definitie slecht is om vroeg met bijvoeding te beginnen maar dat veel kindjes er nog niet klaar voor zijn en er krampjes van kunnen krijgen of allergisch voor kunnen zijn.
Zo'N verhaal had dus die vriendin van mij ook, dat kindje at wel van een lepel maar flessen weigerde hij continue.
N drinkt trouwens haar flesjes t goed hahaha kleine vreetbeer.
Hoe reageerde jouw kindje erop?
Printje- Lady Post-a-lot
Ze reageerde er heel goed op. Ze houd gewoon niet van drinken, zolang het maar dikker is en van een lepel komt is het goed. Met 3 maanden kreeg ze ook al pap want er was geen fles die ze leeg dronk.
ekjir@M- Prater
Precies het verhaal van mijn vriendin, zij moest trouwens el naar een pre logopediste om te kijken wat er in zijn mond gebeurde ofzoiets? Maar dat mannetje had echt al heel vroeg geen flessen meer, maar dus idd pap en drinken uit een oefenbeker.
Printje- Lady Post-a-lot
Zelfs een oefenbeker blieft madame niet
Sinds een week drinkt ze limonade uit een rietjesbeker. Gewoon een kind met gebruiksaanwijzing ;-)
Sinds een week drinkt ze limonade uit een rietjesbeker. Gewoon een kind met gebruiksaanwijzing ;-)
ekjir@M- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: