Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beetje raar

+3
Annemie
Puggle
Susan
7 plaatsers

Ga naar beneden

Beetje raar Empty Beetje raar

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 5:27

Mijn zoontje krijgt fysiotherapie en sommige dingen gaan al wat beter. Hij loopt nog wel achter. Hij is nog niet heel stabiel met zn hoofd. Maar goed daar doen we oefeningen voor. Nou staat er in het schriftje van de gastouder over vandaag of ik wel oefeningen doe daarvoor. Terwijl ze weet dat we fysio hebben.

Ook zet ze er wat in over het duimzuigen tijdens het eten, wat ook al lang bekend is. Tja op die manier werkt hij zijn eten weg. Ik kan me een beetje storen aan zulke opmerkingen omdat dit al lang bekend is. Of ligt dat aan mij? Ik wil er volgende week toch wel wat van zeggen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Beetje raar Empty Re: Beetje raar

Bericht  Susan do 14 jun 2012 - 5:48

Dat zou ik ook stom vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Puggle do 14 jun 2012 - 5:51

Als jij je er aan stoort dan zou ik er wat van zeggen. Is ook niet leuk zo.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 6:00

Nah wat vreemd zeg.

Zo had ik vorige week een vraag van onze peuterleidster. Ze nam me heel dramatisch even apart en ging daarna op fluistertoon vragen of we wel voorlazen? Want ze vond dat mijn zoontje de woorden nog niet goed uitspreekt en ze hadden moeite met hem te verstaan. Ja hé hé, daarom heeft hij ook een indicatie van het consultatiebureau meegekregen, dat weten ze op de peuterspeelzaal ook gewoon.

Dat vond ik ook stom.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 7:32

@ Zelda, ja dat is ook zo'n stomme opmerking.

Ik kan me aan hetgeen van mij echt gewoon irriteren. Omdat ze gewoon weet dat hij fysiotherapie krijgt omdat hij wat achter loopt.

En over dat duimzuigen, tja ik heb zoiets van hij leert het vanzelf wel een keer af. Als hij dat wil doen, tja dan doet hij dat maar. Ik ga er geen dramatische situaties voor maken.

Ik moet haar ook regelmatig vragen of ze even de moeite wil nemen om even op te schrijven wat hij die dag heeft gedaan en qua eten/luiers.

En ik kan me dan helemaal storen als het lijkt alsof een ander kindje wat een paar maanden ouder is daar schijnbaar het lievelingetje is. Overigens schrijft ze ook nooit iets echt leuks over mijn zoontje. Ik weet niet wat er verder zoal bij iedereen in het schriftje wordt geschreven, maar hier nooit eens een leuk verhaaltje ofzo.

Als ik dan laatst met moederdag lees dat zelfs namens de kleine kindjes wat gedaan is vanuit de opvang voor moederdag, dan vind ik dat wel heel jammer dat zij zulke dingen niet doet. Ik begin me steeds vaker af te vragen of ik niet eens zal gaan kijken naar iemand anders.

Gast
Gast

Bericht  Annemie do 14 jun 2012 - 7:37

Ik vind het idd kinderachtig van je gastouder en ook stom dat ze nooit positieve verhalen in het boekje zet... dat een gastouder geen knutselwerkjes maakt voor speciale dagen hoor je wel vaker..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sanne do 14 jun 2012 - 7:43

Dat verhaal over dat duimzuigen tijdens het eten, heb je toch al eens eerder geplaatst? Of was dat iemand anders?
In ieder geval vind ik het wel een beetje flauw om dit soort punten in het schriftje op te schrijven. Daarmee krijgt het schriftje een negatieve lading en lijkt het mij niet leuk om het te bewaren voor later. Buiten dat vind ik het ook raar dat de gastouder er zo op ingaat, terwijl ze weet dat jullie fysiotherapie hebben voor jullie zoontje. Ik zou haar er toch eens op aanspreken. En heel misschien (als het klopt dat je dit al eens eerder hebt geplaatst) ook op zoek gaan naar een andere gastouder.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 7:49

Sanne schreef:Dat verhaal over dat duimzuigen tijdens het eten, heb je toch al eens eerder geplaatst? Of was dat iemand anders?
In ieder geval vind ik het wel een beetje flauw om dit soort punten in het schriftje op te schrijven. Daarmee krijgt het schriftje een negatieve lading en lijkt het mij niet leuk om het te bewaren voor later. Buiten dat vind ik het ook raar dat de gastouder er zo op ingaat, terwijl ze weet dat jullie fysiotherapie hebben voor jullie zoontje. Ik zou haar er toch eens op aanspreken. En heel misschien (als het klopt dat je dit al eens eerder hebt geplaatst) ook op zoek gaan naar een andere gastouder.
Ik heb idd eerder wat over het duimzuigen geplaatst ja.

Ik zie er zelf het probleem niet zo van in. Ik heb liever een kind dat op die manier zijn eten opeet en vrolijk is, als dat ik er allerlei moeite voor moet gaan doen om het eten erin te krijgen en hij mag absoluut zijn duim niet gebruiken. Het lijkt me dat hij het vanzelf wel een keer afleert.

Tja dat van die knutselwerkjes zal ongetwijfeld vaker voorkomen, het is ook niet het belangrijkste. Maar zo al met al vind ik het niet echt heel leuk hoe het dan loopt allemaal.

En als ik hem dan ophaal met zulke dingen die geschreven zijn, nou daar zakt mijn broek dan wel even vanaf.

Laatst aangepast door Lotje op vr 15 jun 2012 - 11:31; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Pien do 14 jun 2012 - 7:52

Annemie schreef:Ik vind het idd kinderachtig van je gastouder en ook stom dat ze nooit positieve verhalen in het boekje zet... dat een gastouder geen knutselwerkjes maakt voor speciale dagen hoor je wel vaker..

Nou, alle gastouders die ik ken en waar ik in contact mee ben geweest toen wij een gastouder zochten, maakten allemaal knutsels met de kids.

Onze gastouder is juist super met de kids, knutselt veel, schrijft in het boekje vanuit E en op een leuke positieve manier. Soms ook wel negatief, maar dan heeft E bijv haar dag niet gehad.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 7:53

Wat wordt er bij jullie zoal in de schriftjes geschreven dan? Hier eigenlijk alleen maar standaard hoe laat er gegeten is, luiers en slapen. Dat is het. Nooit eens een leuk verhaaltje ofzo. Van de week breng ik mijn zoontje weg, en ziet hij dat andere kindje( die waarvan ik het idee heb dat hij het lievelingetje is). En hij begint helemaal te lachen omdat hij dat kindje ziet. Nou dat lijkt me nou eens leuk om zoiets te lezen. Maar dat soort dingen staan er allemaal niet in. En als het dan alleen maar dingen zijn over eten/luiers, dan vind ik het raar dat ik er al regelmatig om heb moeten vragen of ze alsjeblieft even wat wil schrijven.

Dan heeft ze notabene ook zelf nog een oppasboekje gekocht als herinnering voor later. Nou ja echt bijzonder zal het dan niet zijn, met standaard altijd maar hetzelfde erin.

Gast
Gast

Bericht  Pien do 14 jun 2012 - 8:01

Een klein stukje van wat in E haar boekje staat:

"Vanmorgen hoorde ik mama al vroeg in de douche, ben er wakker van geworden en heb toen heerlijk gespeeld met mama! Omdat ik zo vroeg wakker was ben ik al wel weer erg moe. dit betekend dat ik vroeg mijn fruithap heb gekregen. Had hem helemaal op, hij was zo lekker! Om kwart over 10 naar bed gegaan en ik heb geslapen tot half1, slaapkopje dat ik ben! Daarna even met vriendinnetje gespeeld en met zijn allen aan tafel een boterham gegeten, ook deze ging er goed in!"

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Annemie do 14 jun 2012 - 8:09

Bij de opvang van mijn zoontje deden ze ook veel foto's maken het eerste jaar, die ze in zijn boekje deden plakken, dat hij bijvoorbeeld gezellig aan het spelen was met een ander kindje en er stond ook bijna altijd wel korte verhaaltjes in van de dag. Mijn schoonmoeder houdt ook een oppas boekje bij en zet daar ook van alles in. (ook weleen stomme dingen.. maarja) Als je je gastouder niet prettig vind, zou ik echt op zoek gaan naar een andere.

@Pien, ik zeg ook niet dat alle gastouders zo zijn, maar ik heb wel van mensen die ik ken gehoord dat hun gastouder dat ook niet doet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 8:09

het stukje wat onze gastouder de vorige keer geschreven heeft:

Na ons fietstochtje naar school heeft Y. vandaag gekozen voor de treintjes, piano en pop. De stapelbekers lagen ook in de treindoos en daar hebben we ook mee gespeeld. Net voor 12.00 uur, toen we bedachten brood te gaan eten, waren de oogjes van Y. dichtgevallen. Ik was nl. even aan de telefoon en blijkbaar was dat voor Y. geen interessant verhaal, zelfs slaapverwekkend ; )

goed gegeten: ja: peer + rozijnen, pakje drinken, boterham + rijstwafel, drinken
goed geslapen: ja: +/- 12.00 tot 13.00
fijn gespeeld: ja: Y. heeft vandaag wel 4x de hik gehad.

Gast
Gast

Bericht  chipa do 14 jun 2012 - 8:23

Waar bemoeid die gastouder zich eigenlijk mee?! Jou even vragen of je de oefeningen wel doet met je kind. Komt over als een zuurpruim zoal jij haar schetst. Hoe vind je zoontje het daar? Zou anders eens gaan kijken bij en praten met andere gastouders.

F zit op het kdv sinds 4 maanden en krijg altijd leuke verhalen in zijn boekje. Ook een knutsel met moederdag eb vaderdag. F gaat er met plezier heen en ik laat hem er met een Fijn gevoel achter
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 8:33

Nou die verhaaltjes die jullie hier neerzetten, staan zeker niet in ons boekje. Heel zelden kan er een keer vanaf iets in de trant van lief gespeeld. Het is altijd hetzelfde. Nou als ik hier een dag met mijn zoontje ben dan is er toch echt wel iets leuks over te schrijven.

Ik vind de situatie een beetje lastig, ook gezien mijn werk. Ik weet totaal niet hoe dat gaat lopen. En deze gastouder is wel heel flexibel, maar goed dat is natuurlijk niet alleen maar een reden om bij haar te blijven.

Ik merk gewoon dat ik steeds vaker momentjes heb dat ik een beetje baal van de opvang daar.

Mijn zoontje is er volgens mij wel op zijn gemak, hij is bijna altijd vrolijk als ik hem ophaal. Maar goed het is ook een vrolijk mannetje. Het is wel altijd even huilen de laatste tijd als ik wegga. Maar dat zal misschien de leeftijd wel zijn, hij is nu 10 maanden. En hier thuis met name met 's avonds slapen ook niet de makkelijkste de laatste tijd. Terwijl we er daarvoor geen last van hadden.

En dat van die knutselwerkjes, ik vind het gewoon jammer en niet zo leuk dat ze dat niet doet.

Met moederdag heb ik niks gekregen. Mijn vriend denkt ook niet aan zulke dingen. Ja als ik het van te voren zeg, dan doet hij er wel wat mee, maar goed dan hoeft het van mij niet zo. Nu a.s. zondag met vaderdag is er hier ook niks bijzonders in huis. Niet vanuit de gastouder en ook niet vanuit mij. Ben er een beetje moe van om steeds maar dingen te doen en ook niet eens een keer wat te ontvangen. Wel jammer want het is dit jaar onze 1e vader en moederdag.

Ik ga er denk ik maandag wel wat van zeggen, weet alleen nog even niet hoe. Als ik ergens boos over ben, moet ik even opletten hoe ik iets zeg. Dat weet ik van mezelf. En daar komt bij dat ik gewoon op ben van de laatste weken hier. Iedere avond/nacht is het hier drama. Dat kost me echt energie en dan zit ik niet op zulke stomme dingen van een gastouder te wachten.

Gast
Gast

Bericht  Twellie do 14 jun 2012 - 10:29

Ik heb ook altijd leuke verhaaltjes, vandaag stond erin dat ze aan het lachen en kletsen is geweest en goede zin had. Ze maken er elke keer weer wat leuks van ondanks dat ze nog een baby is. De leidsters zijn ook gewoon heel leuk, als ze echt iets zou opvallen bij mijn kinderen, weet ik zeker dat ze me dan even apart zouden nemen en het goed zouden onderbouwen. Dan zou ik het ook wel serieus nemen, want ik weet dat ze niet van de negatieve kleinigheidjes zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 21:22

Nou ik krijg bij ons toch steeds vaker het idee dat ze een beetje loopt te zeuren en sommige dingen op een rare manier brengt. Eerst was het al steeds van die opmerkingen over zijn helmpje. En nu dit weer.

Ik heb ze laatst ook een keer gebeld toen ik al thuis was met mijn zoontje. Hij had gespuugd en het zag er nogal raar uit, dat ik het idee had dat ze hem ook wat anders gegeven heeft die dag. Volgens haar was dat niet zo.

Nou ik moet het maar geloven, het tegendeel bewijzen kan ik niet. Maar laatst heeft ze ook zo een keer een rijstewafel aan hem gegeven. Want het lag er van 1 van de andere kindjes. Dus ze wilde het hem wel eens geven om te kijken wat hij ermee doet Beetje raar 878948377

Nou scheelt dat hij die dingen niet te vreten vind, ik heb het een poos terug al eens gegeven. Zodra hij ze proeft trekt hij al een vies gezicht. Maar goed volgens mij moet de boodschap wel duidelijk zijn ondertussen dat ik dat niet wil hebben. Ik ben in ieder geval blij nu dat het voor ons weekend is, maar toch blijf ik er maar mee in mijn hoofd zitten. Maar eens bedenken op wat voor manier ik dit ga zeggen maandag.

Gast
Gast

Bericht  Annemie vr 15 jun 2012 - 3:24

Wees blij dat het maar een rijstewafel is, ook al lust hij het niet.. (mijn zoontje vind het ook niet te eten, ik zelf ook niet.. Very Happy ) maar als ik dan zie wat mijn schoonmoeder allemaal aan mijn zoontje geeft..(hij heeft al een keer zo'n dextro energy gehad, op een middag iets van 7 dikke plakken leverworst, koekjes met zo'n glazuurlaag) pfff dan kan ik van binnen ook koken van woede, maar ik zeg maar niks meer.. anders hebben we geen oppas meer.. gelukkig is hij daar ook niet elke dag.. Hoevaak is jouw kindje dan bij de gastouder? Vaak?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne vr 15 jun 2012 - 3:51

Lotje, ik vind dat je maar een rare gastouder hebt. Jij bent als ouder degene die bepaalt wat je kindje te eten krijgt en niet zij. Ik vind het echt vreemd dat ze je zoontje een rijstwafel geeft 'om te kijken wat hij ermee doet'. Wie weet is het maar één keer voorgekomen, maar ik zou het vertrouwen in haar zo wel verliezen.

Heb je het er wel eens over gehad met je vriend/man? Wat vindt hij ervan?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  chipa vr 15 jun 2012 - 6:31

Nou Ja zeg! Sorry hoor, maar van een gastouder of kdv vewacht ik wel dat ze luisteren naar wat ik zeg. Belachelijk dat ze een rijstwafel geeft terwijl jij hebt aangegeven dat niet te willen. Ik zou echt eens kijken voor een andere gastouder. Wat een asociaal mens zeg. Kom op, jij bent de moeder dus jij beslist. If zij het er nu mee eens is of niet.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 9:13

Chipa, ze heeft het 1x op eigen initiatief gegeven. Ze zei het me naderhand. Lijkt me ook niet dat ik op voorhand moet gaan zeggen wat hij niet mag. Het lijkt me duidelijk dat ik alleen wil dat hij eet wat er in zijn tas zit. Dus vond het ook een beetje vreemd. Thuis eet hij eigenlijk ook niks tussen de maaltijden, daar heeft hij naar mijn idee ook nog geen behoefte aan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: