Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Homo-huwelijk, wat vind jij?

+22
ekjir@M
Middleme
Charles
Kiekeboe
Sea of Trees
loura
Mizz_S
Toekan
Fortissimo
Kexter
Jade
Slakje
Lady Starstruck
Ragazza
SoGood
Winegum
Melis_je
Marin
Siamsa
Paper Crown
Dora
Zwerver
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 10:37

Wat vind jij van het homo-huwelijk? Moet dat gewoon kunnen, overal ter wereld? Waarom wel, of waarom niet?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Zwerver do 4 apr 2013 - 10:46

Ja, waarom niet?
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Dora do 4 apr 2013 - 10:52

Het zou gek zijn als ik het niet vind kunnen Wink
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Paper Crown do 4 apr 2013 - 10:56

Ja. Simpelweg omdat deze mensen ook méns zijn. En vooral dat ze evenveel plichten hebben dus ook rechten.

Persoonlijk, vind ik 't wel iets tegennatuurlijks hebben, kan er niets aan doen. Ik ga wel eens naar gayclubs en ik vind valse nichten heerlijk maar weird is 't wel. Zoenende mannen met lossere heupen dan ik.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Siamsa do 4 apr 2013 - 11:01

Paper Crown schreef:Ja. Simpelweg omdat deze mensen ook méns zijn. En vooral dat ze evenveel plichten hebben dus ook rechten.

Persoonlijk, vind ik 't wel iets tegennatuurlijks hebben, kan er niets aan doen. Ik ga wel eens naar gayclubs en ik vind valse nichten heerlijk maar weird is 't wel. Zoenende mannen met lossere heupen dan ik.

Maar vind je nou het homo-huwelijk tegennatuurlijk, of alle homo's (en lesbiennes) of alleen de homo-mannen die jij beschrijft? Of alles?

Ik ben enorm blij dat ik in een land woon waar het mogelijk is, hoop zelf ook ooit te trouwen met mijn vriendin.


Laatst aangepast door Siamsa op vr 5 apr 2013 - 1:36; in totaal 3 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Paper Crown do 4 apr 2013 - 11:04

Siamsa schreef:
Paper Crown schreef:Ja. Simpelweg omdat deze mensen ook méns zijn. En vooral dat ze evenveel plichten hebben dus ook rechten.

Persoonlijk, vind ik 't wel iets tegennatuurlijks hebben, kan er niets aan doen. Ik ga wel eens naar gayclubs en ik vind valse nichten heerlijk maar weird is 't wel. Zoenende mannen met lossere heupen dan ik.

Maar vind je nou het homo-huwelijk tegennatuurlijk, of alle homo's (en lesbiennes) of alleen de homo-mannen die jij beschrijft? Of alles?




Nee, het huwelijk vind ik voor iedereen. Maar 2 mannen die zoenen en in elkaars boxershort kijken blijft een apart fenomeen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 11:08

Wat ik vind? Net als heteroseksuele huwelijken. Niets dus... Blij als twee mensen elkaar eeuwige trouw beloven, omdat ze dat zo voelen en middels een huwelijk hun wederzijdse liefde willen bezegelen.

Waarom staat hier niet: wat vind jij van heterohuwelijken? Dat is de norm, maar die norm is geinstalleerd (sorry, puntjes op de i lukt niet op deze laptop) door mensen en guess what; dat zijn twee mannen toevallig ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 11:11

Ik ben heel blij dat het in ons land zo geaccepteerd is, zou willen dat t in andere landen ook makkelijker werd (zoals Amerika, daar heb ik vorige week nog topic over geopend), maar snap ook dat het in sommige (niet westerse culturen) nooit toegestaan gaat worden.

Maar verder vind ik t heel normaal. Ik heb binnenkort m'n eerste lesbische bruiloft om te fotograferen. Twee geweldige meiden die een super leuk stel zijn samen. Maar wat me met name aansprak, was hun enthousiasme voor het bruiloftsfeest, niet het feit dat t twee meiden zijn. Hoewel ze tijdens t gesprek niet ophielden met kakelen samen, dat was wel heel grappig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Siamsa do 4 apr 2013 - 11:13

Paper Crown schreef:
Siamsa schreef:
Paper Crown schreef:Ja. Simpelweg omdat deze mensen ook méns zijn. En vooral dat ze evenveel plichten hebben dus ook rechten.

Persoonlijk, vind ik 't wel iets tegennatuurlijks hebben, kan er niets aan doen. Ik ga wel eens naar gayclubs en ik vind valse nichten heerlijk maar weird is 't wel. Zoenende mannen met lossere heupen dan ik.

Maar vind je nou het homo-huwelijk tegennatuurlijk, of alle homo's (en lesbiennes) of alleen de homo-mannen die jij beschrijft? Of alles?




Nee, het huwelijk vind ik voor iedereen. Maar 2 mannen die zoenen en in elkaars boxershort kijken blijft een apart fenomeen.

In elkaars ondergoed kijken in het openbaar is sowieso belachelijk natuurlijk, of het nou om man-vrouw, vrouw-vrouw of man-man gaat.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 11:16

Guattari schreef:Wat ik vind? Net als heteroseksuele huwelijken. Niets dus... Blij als twee mensen elkaar eeuwige trouw beloven, omdat ze dat zo voelen en middels een huwelijk hun wederzijdse liefde willen bezegelen.

Waarom staat hier niet: wat vind jij van heterohuwelijken? Dat is de norm, maar die norm is geinstalleerd (sorry, puntjes op de i lukt niet op deze laptop) door mensen en guess what; dat zijn twee mannen toevallig ook.

Omdat ik op het nieuws zag over Parijs en hoe moeilijk ze doen, vandaar dit topic!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Marin do 4 apr 2013 - 11:20

https://yescafe.actieforum.com/t42030-pro-gay-marriage-strijd-in-amerika

Topic van vorige week. Het leeft momenteel ook enorm in Amerika.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 11:23

Pippa schreef:
Guattari schreef:Wat ik vind? Net als heteroseksuele huwelijken. Niets dus... Blij als twee mensen elkaar eeuwige trouw beloven, omdat ze dat zo voelen en middels een huwelijk hun wederzijdse liefde willen bezegelen.

Waarom staat hier niet: wat vind jij van heterohuwelijken? Dat is de norm, maar die norm is geinstalleerd (sorry, puntjes op de i lukt niet op deze laptop) door mensen en guess what; dat zijn twee mannen toevallig ook.

Omdat ik op het nieuws zag over Parijs en hoe moeilijk ze doen, vandaar dit topic!

Dat snap ik, ik bedoelde het meer in het algemeen - waarom worden homohuwelijken bevraagd in tegenstelling tot heterohuwelijken. Ik word daar een beetje verdrietig van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 11:31

Ja, ik vind dat het overal ter wereld moet kunnen. Niemand die er last van heeft toch? En je hebt zo twee gelukkige mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Melis_je do 4 apr 2013 - 21:04

Ik weet geen enkele reden te bedenken waarom ik daar tegen zou moeten zijn.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Winegum do 4 apr 2013 - 21:16

Ik vind er helemaal niks van. Ik vind het niet meer dan normaal dat homoseksuelen in Nederland mogen trouwen. Ik zie daarin geen verschil tussen hetero en homostellen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  SoGood do 4 apr 2013 - 21:22

Een huwelijk draait om liefde. Dat jouw grote liefde een man of een vrouw is doet er dan niet toe. Homo-huwelijk, wat vind jij? 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Ragazza do 4 apr 2013 - 21:49

Een huwelijk tussen mensen moet altijd kunnen, of dat nu man-vrouw, vrouw-vrouw of man-man is. Wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij SoGood.

Dat in een land als Frankrijk nog zoveel weerstand is tegen het homohuwelijk vind ik jammer.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Lady Starstruck do 4 apr 2013 - 23:27

Ik sta er makkelijk tegenover. Man-Man, vrouw-vrouw, man-vrouw het maakt mij allemaal niet uit. Laat die mensen lekker trouwen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Slakje vr 5 apr 2013 - 0:59

Mij kan het geen hol schelen. Laat hen maar lekker rollenbollen en kinderen krijgen en opvoeden. Ik begrijp niet goed dat je tegen het homo-huwelijk kan zijn. Er wordt aan niemand schade toegebracht...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Jade vr 5 apr 2013 - 1:20

Ik snap niet dat het in deze tijd nog zo moeizaam is allemaal. Homo's zijn voor mij evenveel mens als hetero's, dus waarom mogen ze niet trouwen? Ik vind dat echt heeeel apart.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Kexter vr 5 apr 2013 - 1:30

Het maakt mij ook helemaal niks uit of er nou twee mannen/twee vrouwen/man-vrouw met elkaar samen zijn als ze maar gelukkig zijn.

Ik kan mij echt boos maken over het feit dat mensen het niet vinden kunnen, net of homo's er zelf voor kiezen ofzo! Je valt op iemand en niet op iemands geslacht.

Een vriend van mij zit nu erg in de knoop ermee, zijn vader is er erg tegen en hij valt dus op mannen. Ik vind het een moeilijk onderwerp...
Kexter
Kexter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 122
Punten : 155
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Fortissimo vr 5 apr 2013 - 1:34

Er zitten hier toch ook een aantal vrij streng christelijke meiden? Hoe denken jullie er eigenlijk over?

Ik vind er helemaal niks van. Ze zijn gewoon gelijk aan ons toch?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Toekan vr 5 apr 2013 - 1:37

Ik vind het jammer dat het zo'n issue is, een huwelijk is wat mij betreft tussen twee mensen en dus niet een "hetero" of "homo" huwelijk, maar gewoon een huwelijk.
Toekan
Toekan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 78
Registratiedatum : 13-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Mizz_S vr 5 apr 2013 - 1:58

Ik vind er eigenlijk niets van, ik vind het gewoon normaal en logisch namelijk. Wel heel naar dat dat niet overal zo is.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  loura vr 5 apr 2013 - 2:04

Toekan schreef:Ik vind het jammer dat het zo'n issue is, een huwelijk is wat mij betreft tussen twee mensen en dus niet een "hetero" of "homo" huwelijk, maar gewoon een huwelijk.

Inderdaad ik denk daar niet eens over na.. Wat maakt dat nou uit? In deze tijd vind ik het vreemd dat er nog zo een stelling bestaat als deze.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Homo-huwelijk, wat vind jij? Empty Re: Homo-huwelijk, wat vind jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum