Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pro-gay marriage strijd in Amerika

+6
Capt'n Zero
rapa nui
Bolleke
Aoi
Huppekee
Marin
10 plaatsers

Ga naar beneden

Pro-gay marriage strijd in Amerika Empty Pro-gay marriage strijd in Amerika

Bericht  Marin di 26 maa 2013 - 22:18

Heel Facebook staat er intussen vol mee, het rode = teken (staat voor gelijkheid) wat veel mensen als profielfoto nemen:

Pro-gay marriage strijd in Amerika A9b3af056a2f23e2ff7a32b5efbfd70c

En al jaren, weken, dagen actueel, met name nu omdat de staat Californie heroverweegd het homohuwelijk toe te laten. Daardoor wordt er de komende dagen een grote beslissing door de Supreme Court gemaakt of het homohuwelijk in heel de VS mogelijk moet worden. Kleine kans dat dat gaat gebeuren: Er zijn op dit moment nog maar 9 staten waar het homohuwelijk legaal is, dus de meerderheid is tegen en waarschijnlijk ook te conservatief.

Klein NOS artikeltje:
http://nos.nl/artikel/488858-hof-vs-beslist-over-homohuwelijk.html

Ik ben er echt helemaal zenuwachtig door. Ik ben ontzettend pro homohuwelijk, en vind het soms nog zo bizar om te zien dat in westerse landen dit gewoon niet mogelijk is. Anderzijds heb ik ook ontzettend m'n twijfels, of weet ik eigenlijk wel zeker, dat dit voorlopig (nooit?) in Amerika gaat gebeuren. Bizar. In Nederland bestaat het homohuwelijk al 13 jaar! Wat een verschil! :O
Mijn nog redelijke realistische hoop is dat er nu weer een paar staten (California o.a.) de mogelijkheid krijgen tot het homohuwelijk, en dat het beetje bij beetje duidelijker wordt dat het écht niks uit maakt.

Wat vinden jullie er van? Moet het homo huwelijk in Amerika ook legaal worden? Denk je dat dat gaat gebeuren?

Kaart van alle staten met verdeeldheid van de toelating en ban van het homohuwelijk, groot verschil!:

Pro-gay marriage strijd in Amerika 351px-Samesex_marriage_in_USA.svg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Samesex_marriage_in_USA.svg
(uitleg kleurtjes, maar basically is blauw homohuwelijk mogelijk, en donkerrood absolutely not)

Pro-gay marriage strijd in Amerika 559271_440956752658700_1913552058_n
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pro-gay marriage strijd in Amerika Empty Re: Pro-gay marriage strijd in Amerika

Bericht  Huppekee di 26 maa 2013 - 22:21

Ik hoop het ook.

Maar ik heb niet het idee dat dat gaat gebeuren…
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aoi di 26 maa 2013 - 22:51

Dit schreef een fb vriend van mij vanmorgen:

All this gay rights stuff and putting thing as your profile picture makes it so much easier to cut people from the facebook friends. It takes the guess work out of it

En dat geeft wel de algemene gedachte weer van waar hij woont, een zuidelijke staat. Ik denk niet dat het legaal gaat worden. Ik weet ook niet of het nu de tijd er al voor is. In sommige staten wel, maar in deze staat dan weer helemaal niet. Daar is nog zoveel bekrompenheid en ik kan me juist voorstellen dat verbaal en fysiek geweld tegen homo's toeneemt door dat besluit ipv afneemt.

-edit: ik heb minstens 100 amerikanen op FB en slechts 1 heeft die foto die jij liet zien als profielfoto. Er zijn er meer die een kruisje hebben in dezelfde kleuren.

Laatst aangepast door Aoi op di 26 maa 2013 - 22:53; in totaal 1 keer bewerkt

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 22:52

Ik vind het zo vreselijk bekrompen!
Ik vind persoonlijk ook gewoon dat homo's mogen trouwen en daarbij ook dezelfde rechten hebben als de hetero huwelijken.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 26 maa 2013 - 22:57

Aoi nu weet ik zeker dat jij het bent :cheering:

En ja jeetje, dat is wel echt de keerzijde. Dat zie je heel goed zo. Ik heb met name vrienden uit Californie op FB en daar is de tendens toch wel heel anders.

Ik blijf het schokkend vinden dat de mensen in één land zo lijnrecht tegenover elkaar kunnen staan.

Dat kruisje is dus de anti-actie er van? Dat vind ik echt heel erg. Die mensen hebben natuurlijk net zo goed hun recht om hun mening er over te uiten, maar daar word je toch verdrietig van? Dat mensen echt duidelijk maken dat ze TEGEN het homohuwelijk zijn met een tegenactie. Echt erg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Aoi di 26 maa 2013 - 23:02

Ik denk het wel ja, er staat bij niemand iets bij verder en het lijkt, behalve die status die ik net plaatste, ook niet echt te leven op mijn FB.

Pro-gay marriage strijd in Amerika 579490_10151346460920172_1322760515_n_zps5f834580

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Bolleke di 26 maa 2013 - 23:40

Ik vind het heel schokkend om te zien dat Amerika op bepaalde zaken nog zo achter loopt. Ik denk dat het homo huwelijk er nooit van gaat komen in heel Amerika.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  rapa nui wo 27 maa 2013 - 0:41

Ik vind dat iedereen te snel veranderingen wil. Kun je bekrompen noemen maar aan de ander kant vind ik het niet reeel om te verwachten dat iets dat eeuwenlang niet mogelijk was ivm godsdienstige redenen nu in relatief korte tijd (Nederland noemde Marin iets van 13 jaar?) zo wettelijk veranderd moet worden. Dit is een ingrijpend iets voor een groot deel van de mensen die toch behoudend zijn en waarin dit tegen hun overtuiging /religie in gaat. En persoonlijk vind ik het ook een stap te ver, het had van mij ook hier in NL niet gehoeven, samen wonen/samenlevingsovereenkomst prima maar en huwelijk was voor mij ook zeker niet nodig geweest. Als deze veranderingen te snel worden doorgevoerd dan lijkt me dat in Amerika alleen maar meer reacties/gewele en discriminatie tegen homo's op te roepen. Gewoon geduld hebben en over 25 jaar eens weer kijken. Zo iets moet eerst langzaam veranderen in het gedachtengoed/de leefwereld van mensen. In veel landen speelt religie toch nog een veel belangrijker rol in het dagelijks leven dan hier in NL en dit soort dingen hangen daar allemaal mee samen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Capt'n Zero wo 27 maa 2013 - 0:42

Ik ben absoluut pro homohuwelijk, en dat het in sommige landen nog niet kan vind ik heel jammer. Helemaal Amerika, daar verwacht je toch wel van dat ze wat toleranter zijn. Je mag wel met een gun op zak lopen, maar niet met je eigen geslacht trouwen.
Ik begrijp ook dat voor sommige mensen het geloof "in de weg" staat, dat zij vinden dat het huwelijk iets is tussen man en vrouw.
Ik vind alleen niet dat ze het recht hebben om die mening zodanig te hanteren dat ieder die het daar niet mee eens is, direct ook de mogelijkheid wordt ontnomen om - in diens ogen - in het huwelijk te treden.
Ik kan niet inzien dat er mensen zijn die wel geloven in God, maar niet geloven dat God dit niet goed zou keuren.
God heeft ieder mens toch gemaakt? Dan ook de homo's.

Zo lang je er niemand kwaad mee doet, interesseert het me geen rattenkont met wie of wat je wilt trouwen. Al trouw je met een boom. Mogen mensen zelf bepalen, niemand heeft hier patent op het huwelijk lijkt me...
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Gast wo 27 maa 2013 - 0:57

Ik vind het echt zo ongelooflijk wat sommige Amerikanen (maar ook andere nationaliteiten natuurlijk) uitkramen. Mijn ouders hebben vaak uitwisseling studenten in huis via de Rotary en vooral de (zuiderlijke) Amerikanen hebben zulke rare ideeen! Wat betreft het homo huwelijk maar bijvoorbeeld ook de wapenwet.

De laatste student die we in huis hadden was ook gewoon niet in staat er een beargumenteerde discussie over te voeren, die kon alleen maar zeggen dat homo's vies waren en dat wapens mochten want je hebt het recht je te verdedigen... Right.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette wo 27 maa 2013 - 7:16

Ik vind het bizar dat homoseksualiteit niet overal geaccepteerd wordt en dat er nog zoveel mensen zo bekrompen over doen. Ik vind het goed van Obama dat hij aan geeft dat het geaccepteerd moet worden
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Punk'd wo 27 maa 2013 - 7:46

Ik vind bekrompen. Laat mensen lekker zelf weten met wie ze omgaan, zoenen, het bed in duiken en trouwen. Dat gaat de hele overheid geen zak aan.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  June wo 27 maa 2013 - 7:58

rapa nui schreef:Ik vind dat iedereen te snel veranderingen wil. Kun je bekrompen noemen maar aan de ander kant vind ik het niet reeel om te verwachten dat iets dat eeuwenlang niet mogelijk was ivm godsdienstige redenen nu in relatief korte tijd (Nederland noemde Marin iets van 13 jaar?) zo wettelijk veranderd moet worden. Dit is een ingrijpend iets voor een groot deel van de mensen die toch behoudend zijn en waarin dit tegen hun overtuiging /religie in gaat. En persoonlijk vind ik het ook een stap te ver, het had van mij ook hier in NL niet gehoeven, samen wonen/samenlevingsovereenkomst prima maar en huwelijk was voor mij ook zeker niet nodig geweest. Als deze veranderingen te snel worden doorgevoerd dan lijkt me dat in Amerika alleen maar meer reacties/gewele en discriminatie tegen homo's op te roepen. Gewoon geduld hebben en over 25 jaar eens weer kijken. Zo iets moet eerst langzaam veranderen in het gedachtengoed/de leefwereld van mensen. In veel landen speelt religie toch nog een veel belangrijker rol in het dagelijks leven dan hier in NL en dit soort dingen hangen daar allemaal mee samen.

Dat heb ik ook niet nodig, want ik val niet op vrouwen. Maar ik vind wél dat andere mensen die wel op hetzelfde geslacht vallen zoveel mogen trouwen als ze willen. Waarom zou je minder rechten hebben dan een ander? En misschien gaat het snel, maar so be it. Het is toch niet dat je mensen die het niet willen hebben, dwingt om met iemand van hetzelfde geslacht het trouwbootje in te stappen? En als je er zoveel last van hebt, dan kijk je maar een andere kant op.

Ik snap heel goed dat het moeilijk is als je gelovig bent en echt denkt dat het niet hoort, maar als die persoon in jouw ogen zondigt, dan komt hij/zij in de hel hoor, jij toch niet? Leven en laten leven. Ik gun het iedereen om een mooie trouwdag te hebben als ze daar behoefte aan hebben.

Oh en dat langzaam veranderen duurt al ontzettend lang. het is niet alsof er pas dertien jaar voor gevochten wordt, omdat het toevallig in Nederland pas dertien jaar geleden ingevoerd is. Wetten en regels moeten er in mijn ogen zijn om te zorgen dat er gelijkheid en gerechtigheid is. Ik vind dit geen gelijkheid, ik vind het vreselijk dat hier een discussie over nodig is en dat niet iedereen het een ander gunt om gelukkig te zijn met wie hij/zij wil.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gympie wo 27 maa 2013 - 8:33

Ik heb me toevallig de afgelopen in dit onderwerp verdiept, omdat ik morgen een presentatie over homoseksualiteit ga geven. Ik ben benieuwd hoe het in de VS gaat uitpakken, maar ik hoop vooral dat er ooit verandering komt in de Arabische en Afrikaanse landen. Doodstraf en levenslang als 'straffen' vind ik zo verdrietig.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud