Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(nog meer) Keizersnee-vragen

+14
Printje
Knillis
Twellie
Razz
Sterrin_
Happydobby
Annemie
Floor
PapillonRose
_Mashimaro_
Paper Crown
Juutjepetuutje
Jelin
Caroow
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Caroow di 2 apr 2013 - 22:53

Ik ben een beetje bezig om alles op een rijtje te krijgen en ben benieuwd naar jullie verhalen..

Waarom kreeg je een keizersnee?
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen?
Zou je een volgende keer weer een ks willen?
Hoe heb je je bevalling ervaren?

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 22:59

Caroow schreef:Ik ben een beetje bezig om alles op een rijtje te krijgen en ben benieuwd naar jullie verhalen..

Waarom kreeg je een keizersnee? omdat de bevalling niet begon. Ik werd door een eerste ks niet ingeleid.
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen?In eerste instantie wel. Maar achteraf gezien ben ik heel blij dat we een ks hebben gepland.
Zou je een volgende keer weer een ks willen? Ik moet wel.
Hoe heb je je bevalling ervaren? Best heftig omdat ik heel erg bang was, en ze de kleine meid er niet uit kregen.

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde? Ik vind dat erg vervelend. Aangezien ik een ks niet als 'lekker makkelijk' heb ervaren. Geestelijk vond ik het erg moeilijk om met een geplande ks om te gaan. Aangezien ik teveel ga na denken over wat er allemaal gaat gebeuren. Ik vind het ook erg jammer dat ik pas na 2 uur bij mijn man en baby kon zijn. Lichamelijk was ik de eerste dagen erg afhankelijk. Het herstel ging verder erg goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Jelin di 2 apr 2013 - 23:00

Waarom kreeg je een keizersnee? De eerste was een sterrenkijker en lag vast in mijn bekken.
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen? Ja bij de eerste wel.
Zou je een volgende keer weer een ks willen? Ja de tweede was een geplande ks.
Hoe heb je je bevalling ervaren? De eerste bevalling vond ik loodzwaar en had heel veel moeite ermee dat het een ks is geworden. De tweede ks heb ik als prettig ervaren ook qua pijn.

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde? Die vraag heb ik gelukkig nooit gehad.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Juutjepetuutje di 2 apr 2013 - 23:06

Caroow schreef:Ik ben een beetje bezig om alles op een rijtje te krijgen en ben benieuwd naar jullie verhalen..

Waarom kreeg je een keizersnee? omdat hij in stuit lag
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen? eigenlijk wel, maar ik wilde geen stuitbevalling
Zou je een volgende keer weer een ks willen? ja, als ik zou mogen kiezen denk ik het wel, bij de 2e heb ik wel een natuurlijke bevalling gehad en ik vond het wel een mooie ervaring hoor, maar vooral het herstel viel mij erg tegen.
Hoe heb je je bevalling ervaren? de geplande ks was echt heel relaxed.

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde? die vraag heb ik gelukkig niet gehad, veel mensen zeiden juist dat een ks zwaarder was.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Paper Crown di 2 apr 2013 - 23:07

Waarom kreeg je een keizersnee? Na 11 uur weeen had ik nog maar 2cm ontsluiting, dat ging hem dus niet worden.
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen? Ja.
Zou je een volgende keer weer een ks willen? Ik mag niet meer normaal bevallen, ze denken dat er een reden is dat Julian al sowieso niet kon indalen. Dus next time - keizersnee.
Hoe heb je je bevalling ervaren? Opzich prima, de tijd erna vond ik lastig, had veel bloed verloren en mijn pols was veel te hoog, mijn lichaam dacht dat ik een marathon aan he tlopen was dus kon ook niet slapen. Heel vervelend.

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde? Alleen mijn nicht zei: 'Lekker makkelijk he trut' Nu kan ik er om lachen, het lijkt mij ook geen pretje om uit te scheuren down under, maar een keizersnee is niet lekker makkelijk.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  _Mashimaro_ di 2 apr 2013 - 23:10

Caroow schreef:Ik ben een beetje bezig om alles op een rijtje te krijgen en ben benieuwd naar jullie verhalen..

Waarom kreeg je een keizersnee? Ik kreeg een ks, omdat de hartslag van I. tijdens de ontsluiting weg viel. Hij vond het zichtbaar niet leuk meer. Achteraf bleek zijn hoofd ook scheef te zitten in mijn bekken. Het was me dus nooit op de natuurlijke manier gelukt.
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen? Een deel heb ik zelf gedaan en ik had het graag afgemaakt, maar de vraag is of we het beide dan overleefd hadden. Tenminste zo heb ik het begrepen. Dus ik ben nu heel tevreden met een ks.
Zou je een volgende keer weer een ks willen? Ik wil het eerst op de natuurlijke manier weer proberen. Al ben ik wel een beetje huiverig, want ik heb verhalen gelezen die ik niet had willen lezen. Wordt het toch een ks, dan kan ik daar vrede mee hebben. Het gaat toch om de gezondheid van ons beide.
Hoe heb je je bevalling ervaren? Op het moment van de weeënstorm vond ik het niet leuk, maar ik denk dat elke vrouw dat wel zal hebben. Toen de ks werd voorgesteld was ik blij, want dan was ik ook van die rotweeën af.Embarassed Totaal gezien zou ik het zo weer doen.

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde?
Die reactie heb ik niet gehoord. Het was wel duidelijk dat ik er niet makkelijk af kwam, want ik heb een half jaar erover gedaan om er weer boven op te komen.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  PapillonRose di 2 apr 2013 - 23:13

Caroow schreef:En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde?
Dit vind ik echt erg als mensen er zo over praten! Net als mensen die het over een makkelijke bevalling hebben bij kleine, premature kindjes. Zelf met beiden geen ervaring gelukkig, maar aan dit soort uitspraken kan ik me zo ontzettend storen! Ik weet niet wat ik er zelf op zou antwoorden, maar ik denk niet dat ik heel erg vriendelijk zou blijven Embarassed misschien iets in de trant van dat dat wel erg makkelijk gedacht is van die persoon, dat diegene overduidelijk geen idee heeft wat zoiets inhoudt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Floor di 2 apr 2013 - 23:15

Waarom kreeg je een keizersnee? omdat ik na 24 uur bevallen en ruim een uur persen hem niet verder dan 2cm eruit kreeg. Dus ze hebben hem terugeduwd en met de keizersnede gehaald.
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen? ja
Zou je een volgende keer weer een ks willen? ik wil niet nog een keer zwanger zijn en bevallen maar als het wel zo is dan wil ik geen keizersnede
Hoe heb je je bevalling ervaren? als vreselijk en wat ik nooit meer wil doen

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde? de meeste vonden het inderdaad wel lekker makkelijk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Caroow di 2 apr 2013 - 23:18

PapillonRose schreef:
Caroow schreef:En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde?
Dit vind ik echt erg als mensen er zo over praten! Net als mensen die het over een makkelijke bevalling hebben bij kleine, premature kindjes. Zelf met beiden geen ervaring gelukkig, maar aan dit soort uitspraken kan ik me zo ontzettend storen! Ik weet niet wat ik er zelf op zou antwoorden, maar ik denk niet dat ik heel erg vriendelijk zou blijven Embarassed misschien iets in de trant van dat dat wel erg makkelijk gedacht is van die persoon, dat diegene overduidelijk geen idee heeft wat zoiets inhoudt.

Ja ik vind het ook zo stom, maar toch heb ik het al een paar keer gehoord. De ergste was iets van "Tsja dat hadden we vroeger niet, mijn bevalling was nog wel wat zwaarder maar ik heb het wel gewoon zelf afgemaakt". Je weet niet hoe zwaar iemand zijn bevalling ervaart en als ik het zelf had afgemaakt had ik hier nu niet samen met mijn kind gezeten. Het is niet dat ik een ks kreeg in ruil omdat ik er geen zin meer in had ofzo.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Paper Crown di 2 apr 2013 - 23:21

Caroow schreef:
PapillonRose schreef:
Caroow schreef:En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde?
Dit vind ik echt erg als mensen er zo over praten! Net als mensen die het over een makkelijke bevalling hebben bij kleine, premature kindjes. Zelf met beiden geen ervaring gelukkig, maar aan dit soort uitspraken kan ik me zo ontzettend storen! Ik weet niet wat ik er zelf op zou antwoorden, maar ik denk niet dat ik heel erg vriendelijk zou blijven Embarassed misschien iets in de trant van dat dat wel erg makkelijk gedacht is van die persoon, dat diegene overduidelijk geen idee heeft wat zoiets inhoudt.

Ja ik vind het ook zo stom, maar toch heb ik het al een paar keer gehoord. De ergste was iets van "Tsja dat hadden we vroeger niet, mijn bevalling was nog wel wat zwaarder maar ik heb het wel gewoon zelf afgemaakt". Je weet niet hoe zwaar iemand zijn bevalling ervaart en als ik het zelf had afgemaakt had ik hier nu niet samen met mijn kind gezeten. Het is niet dat ik een ks kreeg in ruil omdat ik er geen zin meer in had ofzo.
Snappen mensen niet dat een keizersnee in Nederland geen vrije keus is ofzo?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Annemie di 2 apr 2013 - 23:22

Caroow schreef:Ik ben een beetje bezig om alles op een rijtje te krijgen en ben benieuwd naar jullie verhalen..

Waarom kreeg je een keizersnee? Placenta lag voor de uitgang
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen? Nee, achteraf niet.
Zou je een volgende keer weer een ks willen? Ja, word het waarschijnlijk ook.
Hoe heb je je bevalling ervaren? Het is allemaal een beetje langs me heen gegaan.

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde?

Ik heb die opmerking nooit gehad. Ze vonden het juist een zware ingreep, terwijl ik het zelf wel mee vond vallen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Caroow di 2 apr 2013 - 23:22

Wist je dat niet Pc? Als je goed verzekerd bent kan je daar gewoon voor kiezen. Lekker makkelijk. Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Happydobby di 2 apr 2013 - 23:57

Waarom kreeg je een keizersnee? Omdat na 29 uur weeën en een uur persen hij er niet uit kwam, hij bleek een sterrekijker te zijn en er niet natuurlijk uit te kunnen. Ook met de keizersnee kregen ze hem er moeilijk uit, hij zat vast.
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen?Ja maar dat ging niet
Zou je een volgende keer weer een ks willen?Ja
Hoe heb je je bevalling ervaren?Als niet fijn, eerst uren lang weeën gehad en dan nog een keizersnee

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde?

Gewoon vertellen dat het niet anders kon en dat er een gewone bevalling aan vooraf ging.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Sterrin_ wo 3 apr 2013 - 0:42

Waarom kreeg je een keizersnee? Ik kreeg bij de tweeling een spoedkeizersnee omdat bij de onderste baby de navelstreng naar buiten kwam met het breken van de vliezen. Geheel onverwachts dus, ik werd net ingeleid nl. Om 9.30 braken ze de vliezen en om 9.47 en 9.49 waren ze beide al geboren.

Had je liever via de natuurlijke weg bevallen? Ondanks dat ze beide in stuit lagen, was dat mijn bedoeling wel ja. Ik zat niet bepaakd op een ks te wachten met daarna 2 peuters en 2 baby's om me heen, en ik dus zelf niks kon doen de eerste dagen.

Zou je een volgende keer weer een ks willen? Het is mij achteraf heel hard meegevallen zou er zo weer voor kiezen als ik een keuze had.

Hoe heb je je bevalling ervaren? Heel bijzonder, was zo blij dat het allemaal zo goed is afgelopen. Was echt even spannend of de onderste baby het wel zou redden, maar doordat het allemaal zo snel ging is het helemaal goed gekomen.


En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde? Tja, buiten dat de situatie echt niet leuk was, ben ik er wel heel blij mee, en eigenlijk vond ik het ook wel heel makkelijk achteraf. Maar mijn herstel is me dan ook alles meegevallen. Tuurlijk deed het pijn de eerste keer uit bed enz, maar verder ben ik blij dat ik uiteindelijk niet in stuit ben bevallen x2. Snap nu echt niet hoe ik daar ooit voor heb kunnen kiezen. Hormonen misschien? Ik zag het me zo doen.


Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 2:18

Caroow schreef:

Ja ik vind het ook zo stom, maar toch heb ik het al een paar keer gehoord. De ergste was iets van "Tsja dat hadden we vroeger niet, mijn bevalling was nog wel wat zwaarder maar ik heb het wel gewoon zelf afgemaakt". Je weet niet hoe zwaar iemand zijn bevalling ervaart en als ik het zelf had afgemaakt had ik hier nu niet samen met mijn kind gezeten. Het is niet dat ik een ks kreeg in ruil omdat ik er geen zin meer in had ofzo.
Mensen in jouw omgeving zeggen echt gare shit!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Razz wo 3 apr 2013 - 2:33

Waarom kreeg je een keizersnee? Ik was al 23 uur bezig en ik bleef steken op 9 cm. Ook lag S. met zijn hoofd gedraaid.
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen? Ja
Zou je een volgende keer weer een ks willen? Ik mag kiezen en ik ga weer voor een ks omdat ik alles niet weer zo wil meemaken. Mijn gevoel zegt iets anders maar mijn verstand zegt dit en het is beter voor me om toch naar mijn verstand te luisteren
Hoe heb je je bevalling ervaren? Niet leuk. Tijdens de ks raakte ze een zenuw en ik gilde het uit van de pijn en raakte in paniek. Ze hebben me toen in slaap gebracht terwijl ik dat absoluut niet wilde. Ik zag S. toen ook pas toen ze bijna klaar waren met hechten aangekleed en wel. Ik ben daar erg verdrietig over geweest en nu nog steeds.

Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde? Dan heb ik de neiging om ze te slaan! Het heeft 1,5 jaar geduurd voordat ik weer de oude was.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Caroow wo 3 apr 2013 - 2:49

Harrison schreef:
Caroow schreef:

Ja ik vind het ook zo stom, maar toch heb ik het al een paar keer gehoord. De ergste was iets van "Tsja dat hadden we vroeger niet, mijn bevalling was nog wel wat zwaarder maar ik heb het wel gewoon zelf afgemaakt". Je weet niet hoe zwaar iemand zijn bevalling ervaart en als ik het zelf had afgemaakt had ik hier nu niet samen met mijn kind gezeten. Het is niet dat ik een ks kreeg in ruil omdat ik er geen zin meer in had ofzo.
Mensen in jouw omgeving zeggen echt gare shit!

Echt he! Ik begeef me echt in verkeerde kringen. Misschien zeggen mensen snel van alles tegen mij omdat ik jong lijk? Ik weet het niet.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Twellie wo 3 apr 2013 - 7:22

Waarom kreeg je een keizersnee? Grote baby, klein bekken.
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen? Nee, de pijn was nu urenlang tien centimeter ontsluiting wel vrij ondraaglijk geworden.
Zou je een volgende keer weer een ks willen? Ja.
Hoe heb je je bevalling ervaren? Als verschrikkelijk, tot aan het moment dat de gyneacologe naast mijn bed stond en zei dat ik een spoedkeizersnede kreeg.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 7:34

Caroow schreef:Ik ben een beetje bezig om alles op een rijtje te krijgen en ben benieuwd naar jullie verhalen..

Waarom kreeg je een keizersnee?
Had je liever via de natuurlijke weg bevallen?
Zou je een volgende keer weer een ks willen?
Hoe heb je je bevalling ervaren?

En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde?
Wie doet dát nu af als lekker makkelijk?

Al vind ik het zelf best wel lekker makkelijk smile nog steeds geen feestje, maar wel te doen.
En een stuk overzichtelijker en minder zooi dan bij een gewone bevalling, stuk minder gênant ook.

Ik heb een spoedkeizersnede gehad met 30 weken, bij de eerste een gewone bevalling, ik kan dus vergelijken en het maakt gewoon geen ruk uit, keizersnede is wat ik al zei, minder gênant en onvoorspelbaar, bevalling is ook wel bijzonder om mee te maken, maar bepaald geen feestje. Qua herstel vond ik er alleen de eerste paar dagen verschil in zitten, de keizersnede was de eerste paar dagen zwaarder, maar aan de andere kant is geen hechtingen in je doos zo ontzettend fijn....

Ik vind het ook niet zo belangrijk hoe ik de bevalling ervaar het is geen feestje, niet iets spiritueels, dat kind moet er nou eenmaal uit, via welke uitgang dan ook. Niets om wedstrijdjes over te houden, te vergelijken of over te oordelen, je hebt namelijk niets te kiezen.

En voor iemand met een totaalruptuur is een keizersnede inderdaad lekker makkelijk, dus ik kan me dan zo'n uitspraak voorstellen, voor een ander met een prachtthuisbevalling is een keizersnede vreselijk, maar het doet er gewoon niet toe, wat boeit het in vredesnaam wat een ander van jouw bevalling/keizersnede vindt? Kind moest eruit, kind is eruit, chapeau! Missie volbracht toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 7:39

PapillonRose schreef:
Caroow schreef:En de bonusvraag..
Hoe reageerde je als mensen het afdeden als 'lekker makkelijk' wanneer je over de ks vertelde?
Dit vind ik echt erg als mensen er zo over praten! Net als mensen die het over een makkelijke bevalling hebben bij kleine, premature kindjes. Zelf met beiden geen ervaring gelukkig, maar aan dit soort uitspraken kan ik me zo ontzettend storen! Ik weet niet wat ik er zelf op zou antwoorden, maar ik denk niet dat ik heel erg vriendelijk zou blijven Embarassed misschien iets in de trant van dat dat wel erg makkelijk gedacht is van die persoon, dat diegene overduidelijk geen idee heeft wat zoiets inhoudt.
Ik kan me oer beide niet druk maken, en waarom zou ik ook? Het wordt er niet anders van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Knillis wo 3 apr 2013 - 8:47

Ik heb bij de oudste een keizersnede gehad ivm niet vorderende ontsluiting (3 cm in 30 uur) en omdat zijn hartslag wegviel. Hij moest er met spoed uit en ik ben onder narcose gegaan omdat er geen tijd meer was om een ruggenprik te zetten. Uiteraard was ik veel liever via de natuurlijke weg bevallen, maar ja het kon nu eenmaal niet anders. Gelukkig ben ik bij de tweede wel natuurlijk bevallen. Als ik het voor het zeggen had zou ik nooit meer via een keizersnede willen bevallen. Bij de tweede huppelde ik bij wijze van spreken zo van de verloskamer naar de kraamafdeling. Ik ben wel snel hersteld van de keizersnede maar het heeft bij mij wel lang geduurd voordat ik het een plek kon geven. Ik vond dat ik gefaald had, ze konden wel zeggen dat hij mijn zoon was maar ik was er niet bij, ze konden me nog meer vertellen. Ik denk wel dat deze beleving anders was geweest als ik geen narcose maar een ruggeprik had gehad.

Eigenlijk heb ik de eerste bevalling pas echt verwerkt na de geboorte van de tweede. Toen kwam ik er achter dat, ondanks de verschillende bevallingen, mijn gevoel voor beiden niet verschilde. Ik kreeg toen pas een rust over me.

Als alles goed blijft gaan ben ik eind november weer aan de beurt, en ik hoop echt dat ik dan nogmaals op een normale manier kan bevallen!

Die opmerkingen heb ik nooit gehad, mijn omgeving zag ook wel hoeveel moeite ik ermee had dat de bevalling zo was gegaan en steunde mij alleen maar. Ik was heel erg verdrietig geworden als mens er n dat destijds tegen mij gezegd hadden.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 9:01

We zitten toch elkaar gek te maken, met dat hele bizarre 'ik heb gefaald want ik heb een keizersnede gehad'
Door al dat dramatische gedoe krijgen vrouwen die het ooit nog gaat overkomen toch helemaal het idee dat een keizersnede iets ergs is en een soort mislukking?

Ik heb jaren gedacht dat een keizersnede heel naar was en traumatisch, vooral door dit forum, door ook zulke hysterische en overdreven reacties. Zo zonde, want ik was bang voor niets en feitelijk maakt het geen flikker uit hoe je kind eruit komt, als ie er maar uit komt.
Als dat voor een slechtere band zou zorgen dan zou de band tussen mij en mijn jongste helemaal beroerd moeten zijn, dat was en een keizersnede, en ik zag hem pas uren later en ik heb hem pas na een week vastgehouden. En gek genoeg is dat helemaal prima en heb ik nooit het gevoel gehad gefaald te hebben. Ik bedoel, het is niet dat ik iets te zeggen heb over mijn lijf toch? Ik ben niet zo goed in zwangerschappen uitdragen, nou en, ik kan weer andere dingen goed. En een ander kan niet goed bevallen, en weer een ander kan geen borstvoeding geven, en eigenlijk is het allemaal onzinnig, aangezien het er echt niet echt toe doet.

Vrouwen maken elkaar gek wat dit betreft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Printje wo 3 apr 2013 - 9:04

Precies artemis. Dat is wat ik vaker zeg, vrouwen kunnen heerlijk gemeen zijn naar elkaar toe en elkaar lekker gek maken idd.

Er zijn zoveel dingen belangrijker voor je kind dan wel/ geen keizersnee, wel/ geen bv of ga zo maar door.


Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 9:09

Op lange termijn zijn er maar weinig dingen zo weinig relevant als de manier waarop je je kind baart denk ik. Maar al die hormoongestuurde toestanden in de eerste maanden maken dat het heel erg belangrijk lijkt ofzo. Had ik toen ook wel hoor, min of meer, dat ik mijn bevalling heftig vond. Dat verdwijnt echt wel naar de achtergrond. Keizersnede heb ik nooit erg heftig gevonden. Je gaat liggen en klaar.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Printje wo 3 apr 2013 - 9:12

Haha precies. Je band is echt niet beter door een ' echte vaginale bevalling ofzo. En dat vind ik voor meer dingen gelden. R heeft geen bv gehad, nooit bij ons geslapen en toch is onze band ijzersterk. Voor sommigen hier onbegrijpbaar denk ik Wink


Maar goed dat is denk ik echt vrouwengedrag, net als dat gedoe over wat welk kind wat en wanneer al kan, eigenlijk zijn wij maar een gemeen stelletje af en toe, die elkaar soms helemaal gek maken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(nog meer) Keizersnee-vragen Empty Re: (nog meer) Keizersnee-vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum