Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keizersnee en oudere kindjes

+4
Annemie
mauwmauw
Pandora
Blue flower
8 plaatsers

Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Blue flower za 28 jul 2012 - 0:34

Na mijn traumatische bevalling van mijn zoontje is er direct besloten dat het volgende kindje met keizersnee zou komen. Toen dat werd besloten vond ik het goed, ik wilde nooit meer bevallen... Maar nu ik dus zwanger ben en ik denk aan een keizersnee breekt het zweet me uit...

Dus heb een aantal vragen zodat ik me alvast kan gaan voorbereiden haha. (ondanks dat het nog 8 maanden duurt haha)

Je mag 6 weken niet tillen en niet autorijden hebben jullie je daar echt aangehouden, want als je dus een ouder kindje hebt die bijvoorbeeld valt en je wilt je kindje troosten pak je je kindje toch snel op denk ik..
En hoe deden jullie dat met knuffelen, soms komt R aan rennen en dan pak ik hem lekker op om te knuffelen maar dat mag dan niet...

Het lijkt me gewoon heel lastig met een ouder kindje thuis en een keizersnee, nu ben ik wel het type 'beren op de weg' maar wil me alvast goed kunnen voorbereiden.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Pandora za 28 jul 2012 - 0:38

Ik lees mee!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  mauwmauw za 28 jul 2012 - 0:38

ik had dan geen ouder kindje,maar ik heb niet gehouden aan 6 weken niet tillen,er moet ook de was gedaan worden,volle was manden zijn niet licht.Met 4 weken zat ik op de fiets.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Pandora za 28 jul 2012 - 0:40

mauwmauw schreef:ik had dan geen ouder kindje,maar ik heb niet gehouden aan 6 weken niet tillen,er moet ook de was gedaan worden,volle was manden zijn niet licht.Met 4 weken zat ik op de fiets.

Hoe hoeveel tijd functioneerde je weer een beetje naar behoren? Dat je jezelf kon redden zegmaar zonder al te veel pijn te hebben? En heeft je partner destijds veel taken in het huishouden overgenomen of kon je dit redelijk snel zelf weer doen?
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  mauwmauw za 28 jul 2012 - 0:43

Ik deed eigenlijk vrijwel alles na 2 weken weer,maar komt ook ik heb een hekel aan vragen,en heb/had niks aan mijn vriend.Ik heb denk ook niet heel veel pijn gehad,het viel allemaal wel mee.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Blue flower za 28 jul 2012 - 1:24

Fijn te horen dat die 6 weken echt ruim zijn, maar waar ik gewoon tegenop zie is dat ik mijn ventje dan niet kan optillen, hij is dan wel een stuk ouder en zelfstandiger maar hij blijft een klein ventje die ook weleens lekker door mama getild wil worden, zeker met een nieuw kindje om hem heen zal hij misschien wel wat meer aandacht vragen in het begin...

Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  mauwmauw za 28 jul 2012 - 1:27

ja hoe dat gaat weet ik niet,is denk ook een kwestie van afwachten,misschien heb je geen pijn misschien veel pijn is moeilijk te zeggen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Blue flower za 28 jul 2012 - 1:28

Ja is ook zo natuurlijk.. Is gewoon vervelend dat ik daar nu al zo mee bezig ben haha.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Annemie za 28 jul 2012 - 1:29

Ik deed na 2 weken alles weer,ook tillen..toen de kraamhulp weg was deed ik gewoon weer stofzuigen,de was enz. Heb nergens last van gehad,alleen de eerste dagen in het ziekenhuis had ik enorm veel pijn..vooral als ik op mijn zij wilde liggen of moest hoesten..dat was heel pijnlijk. Ik vind 6 weken heel ruim,iedereen die ik ken die ook een keizersnede hebben gehad,deden alles snel weer. Ik hoop dat een evt. volgende weer een keizersnede word.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Jazzlyn za 28 jul 2012 - 3:35

op een donderdag ben ik bevallen met 33 weken, de zaterdag kwam ik naar huis, ons kindje trok het echt niet meer. Op maandag tilde ik hem al van de trap af, hetzij met tranen in mijn ogen. Maar het kan wel. Ik moest ook 1 keer per dag op en neer naar het ziekenhuis.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Happydobby za 28 jul 2012 - 3:37

mauwmauw schreef:Ik deed eigenlijk vrijwel alles na 2 weken weer,maar komt ook ik heb een hekel aan vragen,en heb/had niks aan mijn vriend.Ik heb denk ook niet heel veel pijn gehad,het viel allemaal wel mee.

+1, ik zat na 1 week al op de fiets. Ik vond het herstel erg meevallen en ik denk als je een geplande krijgt je nog sneller hersteld.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Floor za 28 jul 2012 - 4:52

In mijn papieren van het ziekenhuis stond 4 weken niet tillen en autorijden. Het verschilt denk ik per ziekenhuis.
Ik heb een heel langzaam herstel gehad maar deed wel vrij snel weer van alles (zij het wel met pijn).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Twellie za 28 jul 2012 - 7:23

Ik heb helemaal geen aanwijzingen mee gekregen dat ik niet mocht stofzuigen enzovoorts, waren ze vergeten in het ziekenhuis Keizersnee en oudere kindjes 394967 .Toen las ik hier ineens van alles dat niet mocht en heb ik maar eens achteraan gebeld. Toen hoorde ik dat ik zes weken niet zwaarder mocht tillen dan mijn jongste dochter woog.

Ik heb er ook best lang last van gehad, dus zwaar tillen ging niet. Ik heb een klein trapje neer gezet op de kamer van mijn oudste dochter, zodat ze zelf in en uit het ledikant kon klimmen en van de commode op en af. Ik liet haar zelf in de autostoel klimmen of ik hielp een heel klein beetje. Met troosten tilde ik haar dus niet op, maar liep ik gewoon naar haar toe om een knuffel te geven.

De was en andere licht huishoudelijk taken deed ik vrij snel weer, daar had ik ook niet zo'n last van.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnee en oudere kindjes Empty Re: Keizersnee en oudere kindjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum