Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling
+20
Carra
Reva
Urban Naked
Antibes
Aimee
Chocolate Cookie
Blond
Starla
Pineco
Fortissimo
xxjojootjexx
Summerlovin
Aziraphale
_Lana_
Sanne
CCC
Feline
Primrose
Parel
eigenwijs
24 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling
Wat heb je voor een klachten nog van na de bevalling dan Lejow? Is dat niet iets wat aan te pakken is via een huisarts/fysio/iemand die met jou een opbouwplan kan maken?
Ik kon ook niet veel meer na m'n bevalling, 10 minuten lopen en ik liep al huilend van de pijn en dat is echt klote als je met je kind zit en zeeën van tijd hebt. Laat staan dat hardlopen er nog in zat. Na 5 maanden ben ik naar de fysiotherapeute gegaan en met 2 sessies bij haar en een set dagelijkse oefeningen was ik in een maand van m'n klachten af.
En wat dat snaaien betreft.. Zorg dat je ontbijt, lunch, avondeten goed vullend en vol langdurige energie zijn. Als je een baby gaat leren doorslapen 's nachts zorg je ook dat hij overdag meer eet, want dan heeft hij snachts niet meer nodig. Dat werkt voor jou net zo, zorg dat je op je eetmomenten goed en voldoende eet en dan red je het veel makkelijker tot het volgende normale eetmoment zonder troepjes te gaan snaaien.
Ik kon ook niet veel meer na m'n bevalling, 10 minuten lopen en ik liep al huilend van de pijn en dat is echt klote als je met je kind zit en zeeën van tijd hebt. Laat staan dat hardlopen er nog in zat. Na 5 maanden ben ik naar de fysiotherapeute gegaan en met 2 sessies bij haar en een set dagelijkse oefeningen was ik in een maand van m'n klachten af.
En wat dat snaaien betreft.. Zorg dat je ontbijt, lunch, avondeten goed vullend en vol langdurige energie zijn. Als je een baby gaat leren doorslapen 's nachts zorg je ook dat hij overdag meer eet, want dan heeft hij snachts niet meer nodig. Dat werkt voor jou net zo, zorg dat je op je eetmomenten goed en voldoende eet en dan red je het veel makkelijker tot het volgende normale eetmoment zonder troepjes te gaan snaaien.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ik veeg helemaal niets van tafel Carrie, ik probeer alleen een passend iets te verzinnen. Heb volgens mij toch al een aantal tips benoemd waar ik wat aan heb.
UN, als ik een uurtje wandel bijv heen en weer en door A'drium, dan doet het vanaf mijn nek naar beneden tot aan mijn grote teen zeer. Enkels, knieeen, heupen, schouders, nek. Drama
Heb vandaag de dokter gebeld, helaas is hij deze week afwezig,dus heb voor maandag de afspraak staan. Moet voor nog wat andere dingen ook bij de HA zijn, en zal dit gelijk aankaarten, want er zal wel een doorverwijzing naar de fysio komen.
Hopelijk kan hij/zij dan weer wat voor me betekenen.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar op een normale dag eet en drink ik dit:
Sowieso al geen frisdrank, dat hebben we eigenlijk al nooit in huis, soms hebben we wel aanmaaklimonade in huis, of roosvisee (voor B).
Als ontbijt 2 bruine boterhammen (die eet ik meestal kaal, omdat ik om 6.20 niet veel meer weg krijg).
Rond een uur of 10 eet ik op mijn werk met de kids of wat fruit, of een rijstewafel, of een stuk ontbijtkoek, of wat digestive koekjes
als lunch 2 boterhammen of 4 crackers / soms cup a soupje / stukje komkommer. Meestal met smeerbeleg (philadelphia, smeerkaas, filet american), soms nog wat cherry tomaatjes, of een bakje sla ofzo.
Rond een uur of 3 weer hetzelfde als 10 uur
En dan het avond eten.
Dat is op zich ook allemaal het probleem niet. Als ik me hier aan hou, en ik beweeg, dan kan ik best wat afvallen.
Maar dan komen er weer wat jarigen, en een ouder heeft wat lekkers meegenomen, en een collega heeft wat bij zich. En als dat dan chocola is, kun je me wegdragen en vreet ik het allemaal op
En vaak áls ik dan ga snaaien, doe ik dat niet eens omdat ik honger heb, maar meer uit een soort gewoonte/verveling, want na een hap of 2 denk ik vaak al 'waar doe ik dit eigenlijk voor' en toch blijf ik dan door eten
Over het zwemmen, ik had een betaalbaar zwembad gevonden, helaas heeft die alleen banen zwemmen op tijden dat ik niet kan. Ik zoek dus even verder. Want zwemmen is wel fijner om mee te starten dan weer gaan fitnessen denk ik.
UN, als ik een uurtje wandel bijv heen en weer en door A'drium, dan doet het vanaf mijn nek naar beneden tot aan mijn grote teen zeer. Enkels, knieeen, heupen, schouders, nek. Drama
Heb vandaag de dokter gebeld, helaas is hij deze week afwezig,dus heb voor maandag de afspraak staan. Moet voor nog wat andere dingen ook bij de HA zijn, en zal dit gelijk aankaarten, want er zal wel een doorverwijzing naar de fysio komen.
Hopelijk kan hij/zij dan weer wat voor me betekenen.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar op een normale dag eet en drink ik dit:
Sowieso al geen frisdrank, dat hebben we eigenlijk al nooit in huis, soms hebben we wel aanmaaklimonade in huis, of roosvisee (voor B).
Als ontbijt 2 bruine boterhammen (die eet ik meestal kaal, omdat ik om 6.20 niet veel meer weg krijg).
Rond een uur of 10 eet ik op mijn werk met de kids of wat fruit, of een rijstewafel, of een stuk ontbijtkoek, of wat digestive koekjes
als lunch 2 boterhammen of 4 crackers / soms cup a soupje / stukje komkommer. Meestal met smeerbeleg (philadelphia, smeerkaas, filet american), soms nog wat cherry tomaatjes, of een bakje sla ofzo.
Rond een uur of 3 weer hetzelfde als 10 uur
En dan het avond eten.
Dat is op zich ook allemaal het probleem niet. Als ik me hier aan hou, en ik beweeg, dan kan ik best wat afvallen.
Maar dan komen er weer wat jarigen, en een ouder heeft wat lekkers meegenomen, en een collega heeft wat bij zich. En als dat dan chocola is, kun je me wegdragen en vreet ik het allemaal op
En vaak áls ik dan ga snaaien, doe ik dat niet eens omdat ik honger heb, maar meer uit een soort gewoonte/verveling, want na een hap of 2 denk ik vaak al 'waar doe ik dit eigenlijk voor' en toch blijf ik dan door eten
Over het zwemmen, ik had een betaalbaar zwembad gevonden, helaas heeft die alleen banen zwemmen op tijden dat ik niet kan. Ik zoek dus even verder. Want zwemmen is wel fijner om mee te starten dan weer gaan fitnessen denk ik.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Oeh, nog een zwembad gevonden, in Capelle, die op dinsdagavond banenzwemmen heeft!
Toch maar eens de stoute schoenen aantrekken...
Toch maar eens de stoute schoenen aantrekken...
Lejow- Lady Post-a-lot
Maar Lejow, dan snap ik wel dat je gaat snaaien. Je eet amper iets voedzaams. Bruin brood betekent niet direct gezond. Soms voegen ze gewoon de kleur alleen toe. Je kunt beter volkorenbrood nemen (liefst spelt maar dat is duur). Sowieso is ontbijten echt belangrijk! Lukt het je niet om een smoothie weg te krijgen? (ik kon ook slecht ontbijten maar ontbijt nu zelf om 7u met roerbakgroenten en ei). Als je dan tussendoor een appel neemt, neem dan meteen een handje onbehandelde noten erbij. Dat neemt het hongergevoel weg wat je soms van een appel krijgt. (ontbijtkoek en digestive zitten vol suikers waardoor je bloedsuiker ineens enorm stijgt en je sneller weer trek krijgt).
Je bent lerares toch? Dan beweeg je best veel! Dan mag je ook wel wat steviger lunchen. Verdeel eens een avocado over je brood. Maak zelf soep en neem dat mee in een bakje (cup a soup zit vol met zout waardoor je sneller vocht vast houdt).
Waarschijnlijk heb je dan om 3u ook niet enorme trek. Dan neem je rond 16u nog iets van groente (paprika/tomaatjes). En probeer bij het avondeten één keer op te scheppen en voedzame producten te kiezen (volkorenpasta, zilvervliesrijst, quinoa). Vergeet geen vis te eten (bijv. 3 x vlees, 2 x vis, 2 x vegetarisch)
En als je één keer per week zwemt ben je per maand 20 euro kwijt. Vind je dat echt te veel? Als dat iets is wat je op de langere termijn volhoudt omdat je het leuk vindt zou ik het zeker niet laten om het geld. (maar ik kan niet in jullie portemonnee kijken). Ik hoop dat je iets aan m'n tips hebt!
Je bent lerares toch? Dan beweeg je best veel! Dan mag je ook wel wat steviger lunchen. Verdeel eens een avocado over je brood. Maak zelf soep en neem dat mee in een bakje (cup a soup zit vol met zout waardoor je sneller vocht vast houdt).
Waarschijnlijk heb je dan om 3u ook niet enorme trek. Dan neem je rond 16u nog iets van groente (paprika/tomaatjes). En probeer bij het avondeten één keer op te scheppen en voedzame producten te kiezen (volkorenpasta, zilvervliesrijst, quinoa). Vergeet geen vis te eten (bijv. 3 x vlees, 2 x vis, 2 x vegetarisch)
En als je één keer per week zwemt ben je per maand 20 euro kwijt. Vind je dat echt te veel? Als dat iets is wat je op de langere termijn volhoudt omdat je het leuk vindt zou ik het zeker niet laten om het geld. (maar ik kan niet in jullie portemonnee kijken). Ik hoop dat je iets aan m'n tips hebt!
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Ja, het is bruin volkorenbrood trouwens
Nee, dat is wel te doen, dit zwembad heeft banenzwemmen voor 4,05 euro (Raaaaaaar bedrag). Dat is interessanter dan 5 euro of meer. Alleen in tegenstelling tot voor 15 euro in de maand onbeperkt kunnen sporten, vind ik 4 euro voor 1 keer zwemmen in de week 'duur ja'.
Maar wat ik al zei, wel beter om mee te beginnen, zeker als mijn lichaam zo tegenwerkt.
Als we soep eten, hebben we vaak over en dat neem ik dan ook mee! Cup a soup neem ik meestal in de winter, puur om warm te worden (lust geen thee en koffie hahaha).
Op vis ben ik helaas niet gek, ik wil het wel proeven, maar dan graag klaar gemaakt door iemand, omdat ik gewoon echt niet weet hoe het moet.
Wat zijn onbehandelde noten? Zonder zout enzo? En zijn er dan 'gezonde' en 'ongezonde' noten?
Maar als ik dit zo eet op een dag, zit ik ook echt gewoon vol, heb geen honger of iets. Dat snaaien is echt een soort gewoonte, ja misschien wel een verslaving eigenlijk.
Smoothie ga ik eens proberen, zeker nu er weer lekker zomerfruit aankomt.
Is dat dan alleen fruit?
Want veel melkproducten kan ik helaas niet tegen, heb een lichte lactose intolerantie.
Bedankt voor je tips!
Nee, dat is wel te doen, dit zwembad heeft banenzwemmen voor 4,05 euro (Raaaaaaar bedrag). Dat is interessanter dan 5 euro of meer. Alleen in tegenstelling tot voor 15 euro in de maand onbeperkt kunnen sporten, vind ik 4 euro voor 1 keer zwemmen in de week 'duur ja'.
Maar wat ik al zei, wel beter om mee te beginnen, zeker als mijn lichaam zo tegenwerkt.
Als we soep eten, hebben we vaak over en dat neem ik dan ook mee! Cup a soup neem ik meestal in de winter, puur om warm te worden (lust geen thee en koffie hahaha).
Op vis ben ik helaas niet gek, ik wil het wel proeven, maar dan graag klaar gemaakt door iemand, omdat ik gewoon echt niet weet hoe het moet.
Wat zijn onbehandelde noten? Zonder zout enzo? En zijn er dan 'gezonde' en 'ongezonde' noten?
Maar als ik dit zo eet op een dag, zit ik ook echt gewoon vol, heb geen honger of iets. Dat snaaien is echt een soort gewoonte, ja misschien wel een verslaving eigenlijk.
Is dat dan alleen fruit?
Want veel melkproducten kan ik helaas niet tegen, heb een lichte lactose intolerantie.
Bedankt voor je tips!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ja, het is bruin volkorenbrood trouwens Dat is al goed dan! Maar twee is best weinig als ontbijt, vooral als je het droog eet. Vandaar de smoothievraag
Ja, snap ik (alhoewel ik sport bij sportschool die 70 pm vraagt voor onbeperkt dus ik ben blijkbaar andere prijzen gewend). Overigens heb ik zelf amper doorzettingsvermogen daarom doe ik alleen maar groepslessen of zwem ik, omdat ik dat wel leuk vind. En als je van jezelf weet dat je toch niet gaat sporten bij een sportschool kun je beter 5 euro per maand meer uitgeven voor iets wat je wel gaat volhouden omdat je er plezier in hebt
Dat is wel lastig dan Ik drink namelijk 2 liter groene/rooibos thee per dag en 2 koppen koffie. Kan me voorstellen dat frisdrank dan verleidelijk is omdat alleen water ook gaat vervelen. En warm water met citroen?
Een heel simpel lekker en relatief gezond gerecht wat ik altijd maak na het sporten: 2 pangasiusfilet in stukjes (diepvries, 6 stuks voor 2nogwat), even roerbakken, dan zak wokgroenten erbij, lepeltje crème fraîche en lepel grove mosterd toevoegen en dat is het al klaar! Superlekker!
Ja, kun je gewoon aan de marktkoopman vragen. Die zijn zoutloos en niet gebrand o.i.d. Gezonde noten zijn amandelen, walnoten, hazelnoten. Macadamia is stuk vetter en duurder. Cashew is ook een vette noot. Gooi er wat rozijntjes doorheen en je hebt een lekker voedzaam tussendoortje wat ook je zoete trek een beetje stilt!
Is dat dan alleen fruit?
Kun je wel tegen sojayoghurt? Anders kun je ook proberen een smoothie te maken met wat amandelmelk, lijnzaad, paar blauwe bessen, halve banaan, etc.. Genoeg variatie mogelijk!
Bedankt voor je tips!
Feline- Kletskop
Overigens raad ik je zeker aan om af en toe jezelf iets toe te zeggen. Ik mag in het weekend ook een wijntje, chipje, chocolaatje (uiteraard met mate) omdat ik anders strontchagrijnig wordt. En doordeweeks eet ik ook wel eens een blokje chocola maar dan moet ik van mezelf 's avonds wel sporten (maar dat doe ik bijna elke avond).
Je moet vooral in je hoofd houden dat dit iets is wat je 'altijd' vol moet kunnen houden en 'nooit meer snoepen' houdt niemand vol. Dus dat is dan ook gewoon niet realistisch!
Je moet vooral in je hoofd houden dat dit iets is wat je 'altijd' vol moet kunnen houden en 'nooit meer snoepen' houdt niemand vol. Dus dat is dan ook gewoon niet realistisch!
Feline- Kletskop
Vast een domme vraag, maar wat is lijnzaad?
Hoort dat in het rijtje maan/sesamzaad?
Zal hier bij de c'est bon eens vragen over de noten, want de markt is hier op woe en dat is nou net een ren van hot naar her dag.
Soya yoghurt lust ik wel, je hebt nu die mild and creamy ofzo van alpro. Dat kan er natuurlijk ook doorheen!
Qua groepslessen vind ik zumba, shbam en bodyjam leuk. Alleen bij de f4f hier wordt geen shbam gegeven en zumba en bodyjam alleen op onmogelijke tijden. Best jammer!
Maar goed, net even met vriend besproken en di hijs ik mezelf in bikini en ga ik baantjes zwemmen!!
Dan, in de hoop op mooi weer, het wandelen met B opbouwen en dan kom ik al een heel eind!
Hoort dat in het rijtje maan/sesamzaad?
Zal hier bij de c'est bon eens vragen over de noten, want de markt is hier op woe en dat is nou net een ren van hot naar her dag.
Soya yoghurt lust ik wel, je hebt nu die mild and creamy ofzo van alpro. Dat kan er natuurlijk ook doorheen!
Qua groepslessen vind ik zumba, shbam en bodyjam leuk. Alleen bij de f4f hier wordt geen shbam gegeven en zumba en bodyjam alleen op onmogelijke tijden. Best jammer!
Maar goed, net even met vriend besproken en di hijs ik mezelf in bikini en ga ik baantjes zwemmen!!
Dan, in de hoop op mooi weer, het wandelen met B opbouwen en dan kom ik al een heel eind!
Lejow- Lady Post-a-lot
Dat recept klinkt ook lekker trouwens, kan t ook zonder crème fraiche?
En mis je dan niet iets als aardappels/rijst?
En mis je dan niet iets als aardappels/rijst?
Lejow- Lady Post-a-lot
Je kan ook amandelmelk nemen of lactosevrije melk
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
Goed.. ik geloof dat ik de beruchte knop gevonden heb.
Ik ga zwemmen vanavond, dus trok net het een en ander aan bikini's uit de kast om te kijken of ik er uberhaupt nog in pas.
Nou, heb nog 1 bikini die ik pas, een zwart broekje met 'rechte' pijpjes (tenminste, er zitten geen pijpjes aan, maar weet niet hoe ik het anders uit moet leggen), en een bikini topje met sterren.
Heb even in de spiegel naar mezelf staan kijken en ik vind mezelf gewoon walgelijk
Mijn benen zijn zo vreselijk dik. Dit heb ik gister ook aangegeven bij de huisarts. Ik denk zelf dat daar meer aan de hand is, dan alleen dik zijn. Heb er al eens eerder een topic over geopend, en als ik de plaatjes van internet mag geloven lijken mijn benen sterk last te hebben van lipoedeem. (*edit* alle dingen die hier http://www.huidtherapie.nl/lipoedeem/ bij symptomen staan, kan ik checken.. en die foto rechts bovenin, net een foto van mijn benen!)
De huisarts zelf zei er verder niet zo veel over, dus dit ga ik ook aangeven bij de Reumatoloog als ik daar heen moet.
Ik heb echte zadeltassen en naast mijn knieen zit ook nog een hele homp/kwab vet.
Ik durf echt niet meer met blote benen te lopen
Ik heb gister cupcakes gebakken, nou mijn vriend mag alles hebben. Ik snoep en snack niks meer, in de hoop dat ik op 21 mei als we naar portugal mezelf weer iets mooier vind
Bah..
Ik ga zwemmen vanavond, dus trok net het een en ander aan bikini's uit de kast om te kijken of ik er uberhaupt nog in pas.
Nou, heb nog 1 bikini die ik pas, een zwart broekje met 'rechte' pijpjes (tenminste, er zitten geen pijpjes aan, maar weet niet hoe ik het anders uit moet leggen), en een bikini topje met sterren.
Heb even in de spiegel naar mezelf staan kijken en ik vind mezelf gewoon walgelijk
Mijn benen zijn zo vreselijk dik. Dit heb ik gister ook aangegeven bij de huisarts. Ik denk zelf dat daar meer aan de hand is, dan alleen dik zijn. Heb er al eens eerder een topic over geopend, en als ik de plaatjes van internet mag geloven lijken mijn benen sterk last te hebben van lipoedeem. (*edit* alle dingen die hier http://www.huidtherapie.nl/lipoedeem/ bij symptomen staan, kan ik checken.. en die foto rechts bovenin, net een foto van mijn benen!)
De huisarts zelf zei er verder niet zo veel over, dus dit ga ik ook aangeven bij de Reumatoloog als ik daar heen moet.
Ik heb echte zadeltassen en naast mijn knieen zit ook nog een hele homp/kwab vet.
Ik heb gister cupcakes gebakken, nou mijn vriend mag alles hebben. Ik snoep en snack niks meer, in de hoop dat ik op 21 mei als we naar portugal mezelf weer iets mooier vind
Bah..
Laatst aangepast door Lejow op ma 8 apr 2013 - 23:56; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow- Lady Post-a-lot
Gelukkig duurt 21 mei nog even! Succes
Ik heb mezelf er bij neergelegd nooit meer badkleding te dragen of te zwemmen, hoe lekker ik het ook vind
Ik heb mezelf er bij neergelegd nooit meer badkleding te dragen of te zwemmen, hoe lekker ik het ook vind
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Reva schreef:Gelukkig duurt 21 mei nog even! Succes
Kan je je er niet beter bij neerleggen dat je nou eenmaal hier of daar een vetkwabje hebt, en dat dat je leven niet gaat beperken?
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb besloten gewoon mijn bikini aan te trekken op vakantie, met vetjes, kom nou! Ik ben mooi zoals ik ben (geloof ik.. )
Gast- Gast
Carra schreef:Reva schreef:Gelukkig duurt 21 mei nog even! Succes
Kan je je er niet beter bij neerleggen dat je nou eenmaal hier of daar een vetkwabje hebt, en dat dat je leven niet gaat beperken?
Als het minder erg zou zijn, zou ik dat zeker doen!
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Verveld Lejow maar hoog tijd om iets te gaan ondernemen dus. En geef die zooi dan niet aan je vriend, voor hem is het net zo slecht... Zo zie je trouwens maar weer dat je je wel neer kunt leggen bij je gewicht maar van te veel eten kun je gewoon lichamelijke klachten krijgen (de uitzondering waar je ook dikker van wordt daar gelaten).
Gast- Gast
Volgens mij ben jij helemaal niet dik Reva. "Maar dat is wat ik heb gezien uit het wat heb je aan topic". Misschien kleed je je gewoon goed.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Lejow schreef: Heb er al eens eerder een topic over geopend, en als ik de plaatjes van internet mag geloven lijken mijn benen sterk last te hebben van lipoedeem. (*edit* alle dingen die hier http://www.huidtherapie.nl/lipoedeem/ bij symptomen staan, kan ik checken.. en die foto rechts bovenin, net een foto van mijn benen!)
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet echt een goeie beschrijving en foto van lipoedeem. Vooral dat lijstje van meest voorkomende symptomen, zijn eigenlijk allemaal dingen die je al af kunt strepen als lipoedeem symptoom omdat het niet differentieert tussen lipoedeem en "gewoon" dikkere benen:
De meest voorkomende symptomen zijn:
pijn in de (opgezwollen) benen
En het is vrij normaal bij vrouwen om 1-2 kledingmater dikker te zijn op je heupen dan je bovenlichaam, simpelweg omdat de meeste vrouwen toch een peerfiguur hebben.
Ik zou eerlijk gezegd pas denken aan lipoedeem als je echt duidelijk meer dan 2 kledingmaten groter bent qua benen (en dus niet alleen billen/heupen!!!), ook de enkels met name dik zijn (kijk naar het tweede plaatje, dat is een héél ander verhaal) en vooral ook de pijnklachten (dus niet door schurende huid) qua zwelling/stuwing zouden voor mij een belletje doen rinkelen.
Ik wil je niet teleurstellen ofzo hoor, en zeker als je je in die laatste alinea van mij nog steeds herkent zou ik het idd bij een andere arts nog eens aankaarten. Maar op basis van dat lijstje van die website kun je echt niets zeggen qua lipoedeem.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik wilde dit ook ongeveer zeggen. Toen ik nog 10 kilo zwaarder was zat echt alles in mijn benen. Die waren met gemak 3 maten groter dan mijn bovenlijf en herkende ik me ook in bovenstaande klachten. Maar nu met 10 kilo minder is dat verschil al veel minder en dat komt echt door meer bewegen en gezonder eten. Niet perse minder, want zoveel at ik niet, maar het maakt zoveel uit wát je eet.Antibes schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat niet echt een goeie beschrijving en foto van lipoedeem. Vooral dat lijstje van meest voorkomende symptomen, zijn eigenlijk allemaal dingen die je al af kunt strepen als lipoedeem symptoom omdat het niet differentieert tussen lipoedeem en "gewoon" dikkere benen:
De meest voorkomende symptomen zijn:zwaar gevoel in de benen
pijn in de (opgezwollen) benencellulitis (sinaasappelhuid)snel blauwe plekkenproblemen bij het lopen (door schurende huid)gewrichtsproblemen (vooral knie)gewichtsproblemen, zonder aanwijsbare oorzaak
En het is vrij normaal bij vrouwen om 1-2 kledingmater dikker te zijn op je heupen dan je bovenlichaam, simpelweg omdat de meeste vrouwen toch een peerfiguur hebben.
Ik zou eerlijk gezegd pas denken aan lipoedeem als je echt duidelijk meer dan 2 kledingmaten groter bent qua benen (en dus niet alleen billen/heupen!!!), ook de enkels met name dik zijn (kijk naar het tweede plaatje, dat is een héél ander verhaal) en vooral ook de pijnklachten (dus niet door schurende huid) qua zwelling/stuwing zouden voor mij een belletje doen rinkelen.
Ik wil je niet teleurstellen ofzo hoor, en zeker als je je in die laatste alinea van mij nog steeds herkent zou ik het idd bij een andere arts nog eens aankaarten. Maar op basis van dat lijstje van die website kun je echt niets zeggen qua lipoedeem.
Gast- Gast
Oh nee je stelt me helemaal niet teleur, ik heb het nog altijd liever niet, dan wel
Pijn in mijn benen herken ik wel, vooral de pijn in en rond mijn knieen is vaak niet te harden.
Zoals het tweede plaatje heb ik het niet. Ik heb geen 'opschroef' voeten, maar mijn enkels zijn zeker wel dik/stevig.
Pijn in mijn benen herken ik wel, vooral de pijn in en rond mijn knieen is vaak niet te harden.
Zoals het tweede plaatje heb ik het niet. Ik heb geen 'opschroef' voeten, maar mijn enkels zijn zeker wel dik/stevig.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow, ik begrijp iets niet. Vroeg het me vanmiddag al af maar vanaf mijn telefoon reageren gaat altijd wat irritanter . Je zegt dat je overal pijn hebt als je een uurje door A'drium hebt gelopen maar vervolgens wil je wel naar een sportschool om 3 verschillende soort aerobics te doen. Dat is dan toch helemaal superpijnlijk of zie ik dat verkeerd?
Mijn tip blijft dat je het allemaal niet gelijk te groots aan moet pakken. Begin inderdaad gewoon met 1 keer per week zwemmen, wat beter op je eten letten, minder proberen te snaaien en jezelf in het weekend wel wat gunnen. Door jezelf af te beulen en alles te ontzetten ga je dat toch nooit vol houden, ik in ieder geval niet .
Mijn tip blijft dat je het allemaal niet gelijk te groots aan moet pakken. Begin inderdaad gewoon met 1 keer per week zwemmen, wat beter op je eten letten, minder proberen te snaaien en jezelf in het weekend wel wat gunnen. Door jezelf af te beulen en alles te ontzetten ga je dat toch nooit vol houden, ik in ieder geval niet .
Gast- Gast
Zus schreef:Lejow, ik begrijp iets niet. Vroeg het me vanmiddag al af maar vanaf mijn telefoon reageren gaat altijd wat irritanter . Je zegt dat je overal pijn hebt als je een uurje door A'drium hebt gelopen maar vervolgens wil je wel naar een sportschool om 3 verschillende soort aerobics te doen. Dat is dan toch helemaal superpijnlijk of zie ik dat verkeerd?
Heh?
Naar de sportschool?
Ik ga zwemmen straks!
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Qua groepslessen vind ik zumba, shbam en bodyjam leuk. Alleen bij de f4f hier wordt geen shbam gegeven en zumba en bodyjam alleen op onmogelijke tijden. Best jammer!
Hier geef je aan dat je het wel graag wilt. Ik weet dat je gaat zwemmen, heel goed , maar ik begrijp je overweging gewoon niet zo goed...
Gast- Gast
Dat zou ik graag willen ja, maar dan doe ik ze niet allemaal Dan zou ik er 1 uitkiezen en meedoen waar mogelijk, en bijv niet springen en dat soort dingen (dit ging voor dat ik bevallen was allemaal best goed, of dat nu lukt is een tweede natuurlijk).
Maar dat gaat dus toch niet, want de lestijden zijn er niet naar.
Daarom heb ik nu ook gekozen voor zwemmen, eerst daar maar eens mee beginnen, want ik denk dat ik qua conditie ook nog wel een behoorlijke inhaalslag te maken heb.
Goed, ik ga nu weg
Ajuus!
Maar dat gaat dus toch niet, want de lestijden zijn er niet naar.
Daarom heb ik nu ook gekozen voor zwemmen, eerst daar maar eens mee beginnen, want ik denk dat ik qua conditie ook nog wel een behoorlijke inhaalslag te maken heb.
Goed, ik ga nu weg
Ajuus!
Laatst aangepast door Lejow op di 9 apr 2013 - 7:10; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow- Lady Post-a-lot
goed van je dat je gaat zwemmen! Ik heb morgen mijn eerste keer fitness.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: