Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling

+20
Carra
Reva
Urban Naked
Antibes
Aimee
Chocolate Cookie
Blond
Starla
Pineco
Fortissimo
xxjojootjexx
Summerlovin
Aziraphale
_Lana_
Sanne
CCC
Feline
Primrose
Parel
eigenwijs
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling Empty Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 7:51

Ik zou onttttzeeettteend graag 69.9 kilo willen wegen (kortom onder de 70).
Ik moet hier 'maar zo'n 5/6 kilo voor kwijt (mijn gewicht verschilt per dag nogal). Laten we het houden op 6 kilo.

Iedere keer begin ik vol goede moed, let ik op mijn eten enz. Dit hou ik welgeteld een paar dagen vol en dan vind ik wel weer ergens een excuus, of uberhaupt iets om te snaaien.
Ik zou graag weer willen sporten, maar heb door mijn bevalling toch meer lichamelijke klachten over gehouden dan ik dacht. Dingen als hardlopen zit er gewoon echt niet in en ik zal het heel heel rustig op moeten bouwen.
En daarnaast vind ik het sowieso moeilijk om te gaan sporten, omdat ik het ook gewoon fijn vind om wat avondjes samen met mijn vriend te kunnen zijn.
Ik probeer wel, als ik vrij ben, er elke dag even uit te gaan met B en een stukje te gaan wandelen.

Ik voel me zo'n ongelofelijke zwakkeling, mensen bij Obese vallen 100en kilo's af, ik heb daar zo'n respect voor. En dan ben ik zo'n loser die al moeite heeft met een paar kilo's.
Ik weet gewoon niet meer hoe ik het aan moet pakken...
:nopompom: Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling Empty Re: Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling

Bericht  eigenwijs di 2 apr 2013 - 7:54

Ik ook hoor!herken het zooo erg denk dan ook kijk die mensen bij obese!!
Heb wel een eerste stapt gezet kom er zelf niet meer uit dus heb vrijdag een afspraak bij een.hele goeie dietistepraktijk! heel frustrerend he!..
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling Empty Re: Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 8:01

Ik ben veel afgevallen door alleen maar te lopen lopen lopen... Kun je dat niet doen. Neem een stappenteller app en gaan met die banaan. Kan ook nog eens achter de kinderwagen en het weer wordt nu ook mooier...

Ook denk ik dat het belangrijk is jezelf niet alles te ontzeggen. Ik neem doordeweeks geen chips of snoep maar in het weekend wel, net mate. Maar omdat ik de hele week niet snoep is die behoefte in het weekend ook minder na verloop van tijd en omdat je jezelf noemer gelijk alles ontzegt hou je het wel vol...

Gast
Gast

Bericht  Parel di 2 apr 2013 - 8:04

Kennelijk vind je het nog niet écht nodig, anders was die knop al wel omgegaan.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Floor di 2 apr 2013 - 8:05

ik heb hetzelfde probleem.

@zus, helpt het echt goed wandelen? dat kan ik wel meer gaan doen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 8:08

Parel schreef:Kennelijk vind je het nog niet écht nodig, anders was die knop al wel omgegaan.

Heb jij het mooi mis..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 8:09

Ja, hopelijk wordt het nu echt snel lekker weer, Zus. Dan kunnen we ook wat langere stukken gaan wandelen.
Helaas hou ik dit dus gewoon niet heel lang meer vol.
Paar uurtjes winkelen (of nou ja, naar en door Adrium wandelen en weer terug, dus niet het echte slenter winkelen) en mijn hele lijf van mijn oksels af naar beneden doet zeer Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parel di 2 apr 2013 - 8:09

Nou, het is echt zo!
Anders was echt die knop om gegaan, net als bij die mensen van obese.
Ik heb hetzelfde, ik ben trots dat ik een kilo afval en ik ga mezelf weer belonen haha
En vergeet niet dat de mensen van obese bizar veel mensen om zich heen hebben die helpen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Primrose di 2 apr 2013 - 8:12

Heel herkenbaar helaas..ik zou ook willen dat ik wat meer doorzettingsvermogen had. Iedere keer als ik dan in de spiegel kijk dan denk ik iew, vandaag gaat het gebeuren. Maar over het algemeen duurt dat nooit lang, en zit ik al snel weer te snaaien. Vroeger toen ik jonger was kon ik het beter en ging het er makkelijker af. Ouder worden sucks :p
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 8:13

Dat is het ook wel Parel, die zijn volgens mij ook 20 uur per dag aan het sporten enz.

Toch ben ik het niet met je eens. Ik beloon mezelf niet, ik vreet gewoon.
En als ik dan aan het vreten ben, denk ik uiteindelijk: waar doe ik het eigenlijk voor.
Het is gewoon een soort verslaving.
Ik wil er heel heel graag vanaf, maar ik weet gewoon niet hoe...

Kun je ook naar een dietiste als je maar weinig kilo's kwijt wilt?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Feline di 2 apr 2013 - 8:13

Ik ben het wel een beetje met Parel eens.. Ik denk echt dat er een knop om moet waardoor je ineens gewoon echt geen behoefte meer hebt aan zoete dingen.

Ik bedacht altijd wel een smoes om niet te sporten en nu sport ik minstens 3 keer per week en ik loop altijd op krukken met redelijk wat pijn. Heb gewoon doorgezocht naar sporten die mij het minst pijn geven en me de meeste voldoening geven. Nu voel ik me slecht als ik niet sport!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 8:14

Floor schreef:ik heb hetzelfde probleem.

@zus, helpt het echt goed wandelen? dat kan ik wel meer gaan doen.

Ik doe het voor mijn werk dus echt veel ja, ben er 20 kilo mee afgevallen.

Lejow, zoiets moet je ook opbouwen maar probeer dat door doelen te stellen, hoe klein ook, dan kun je jezelf uitdagen. Je zou ook kunnen gaan zwemmen.

Gast
Gast

Bericht  eigenwijs di 2 apr 2013 - 8:15

Lejow schreef:Dat is het ook wel Parel, die zijn volgens mij ook 20 uur per dag aan het sporten enz.

Toch ben ik het niet met je eens. Ik beloon mezelf niet, ik vreet gewoon.
En als ik dan aan het vreten ben, denk ik uiteindelijk: waar doe ik het eigenlijk voor.
Het is gewoon een soort verslaving.
Ik wil er heel heel graag vanaf, maar ik weet gewoon niet hoe...

Kun je ook naar een dietiste als je maar weinig kilo's kwijt wilt?

ja hoor het is meer een stok achter de deur want iedereen weet dat je gezond moet eten maarja doe dat maar eens..
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Feline di 2 apr 2013 - 8:15

En ja, je kan ook naar een diëtiste zonder zwaar overgewicht. Zij kan je dan helpen aan een gezond eetpatroon. (al heb ik nog nooit een diëtiste gevonden die op één lijn met mij zat)
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 8:16

Ja, zwemmen vind ik ook erg leuk! Alleen echt belachelijk duur :nopompom:

Ga proberen steeds een stukje verder te wandelen. Hier in de buurt zit ook een kinderboerderijtje, ook leuk voor B!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 8:17

Parel schreef:Kennelijk vind je het nog niet écht nodig, anders was die knop al wel omgegaan.

Toch is dit echt zo. Als je het namelijk écht heel erg graag wil, dan heb je dat doorzettingsvermogen en ga je er volledig voor. Vorig jaar ben ik ook mooi afgevallen en ik kan nu gewoon de motivatie niet (meer) vinden.

En pijn in lichaam, je lichaam is het nu ook niet meer gewend natuurlijk, na de bevalling. Juist door, begeleid, te gaan sporten kun je al je spieren sterker maken, waardoor je, uiteindelijk, ook minder/anders pijn zult hebben. En je moet niet gelijk 4 uur gaan wandelen, maar het rustig opbouwen en steeds verder gaan lopen.

Gast
Gast

Bericht  Parel di 2 apr 2013 - 8:23

Je kan ook gaan fietsen, vooral met lekker weer er gewoon op uit gaan met de fiets of met de wagen en voor je het weet gaat het vanzelf. Leg al je eten voor de gehele dag klaar de avond van tevoren, en neem niks anders mee en haal niks verleidelijks in huis. Dan kom je al een heel eind. En minstens 2 liter water (4 flesjes) helpt écht.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 8:34

Zolang ik aan het werk ben gaat het wel redelijk (alleen die verdomde traktaties van al die jarige kinderen grrrr).
Dan heb ik ook 'vaststaande eettijden', maar als ik vrij ben grrr..
En het is wel zo, zolang we het niet in huis hebben, mis ik het niet, maar eens in de zoveel tijd heb ik ineens een echt ENORME craving en dan ben ik gewoon in staat om het te gaan halen.
Dat moeten we dus gewoon anders gaan doen, want ik ben ook gek op komkommer en cherry tomaatjes enzo.

En wat Zus zegt, gewoon een zakje chips in huis halen voor het weekend, daar is niks mis mee.

Oh ja en drinken! Dat moet ik inderdaad echt meer gaan doen. Vrijdag met de boodschappen weer even een flesje water meenemen. Merk nu dat dat er echt bij inschiet!

Parel, helaas heb ik geen fiets. Alleen de fiets van mijn schoonmoeder, en die is net te hoog en het zadel kan niet lager meer Sad.
Een van mijn dromen is nog een bakfiets. En die komt er ook echt, ik moet er alleen nog even op wachten smile Ik zie me al heerlijk fietsen met B, en een picknickmandje mee (natuurlijk dan met gezonde dingen voor mij haha).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 8:36

Wij hebben gewoon 12 flesjes water standaard in de koelkast liggen en nemen die continu over de hele dag en vullen ze steeds weer met kraanwater. Dit werkt ook voor mijn vriend het beste, als hij het ziet liggen in de koelkast.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 8:36

Ik had al wel wat bedacht haha, elke keer als ik de trap op of af moet voor iets (B op bed leggen/uit bed halen, plassen, de post pakken enz). Doe ik het nog een keer extra.
Dus ik haal B uit bed, zet B op de grond bij haar speelgoed en loop nog een keer de trap op en af laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC di 2 apr 2013 - 8:46

Het is lastig, vooral de eerste dagen. Je moet een soort van afkicken van alles wat je normaal aan slecht voedsel binnen krijgt en je maag moet natuurlijk weer ietsjes krimpen. De eerste dagen moet je gewoon echt even streng zijn, niet alles ontzeggen. Regelmatig eten, zorgen dat je veel eiwitten eet en veel drinkt. Daarnaast goed bewegen, lopen is ook goed lekker op tempo. En ja, zwemmen is duur, ik haat aan en uitkleden ed. allemaal avn die dingen die bijzaak zijn. Er zijn echt oplossingen, alleen je moet ze gewoon even creëren voor jezelf.
Ik zweer echt bij de Weightwatchers, je hoeft niet eens naar de cursus te gaan. Maar het is wel een stok achter de deur, goede begeleiding en je krijgt veel informatie. Ik ben er 30 kilo mee afgevallen, en er is nu wat aangekomen door het stoppen met de bv. maar ga binnenkort weer starten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 8:47

Zwemmen duur?

Gast
Gast

Bericht  Sanne di 2 apr 2013 - 8:51

Ik herken het wel, Lejow. Niet in de zin van willen afvallen, want dat heb ik niet nodig.
Maar ik kan ook zo moeilijk van lekkere dingen afblijven, ik denk er continue aan. Ik ben het zo ontzettend zat, maar toch lukt het me niet om snoep etc. te laten staan. En iedere keer als ik weer een zak snoep heb leeggegeten, baal ik weer zo van mezelf. Pfff...

Misschien helpt het jou al een hoop als het weer wat beter is inderdaad. De afgelopen maanden nodigden niet bepaald uit om een uur te gaan sjouwen ofzo.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 8:51

Zus schreef:Zwemmen duur?

Ja, ik vind een euro of 5 om 1 keer baantjes te mogen zwemmen veel.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 8:51

Zus schreef:Zwemmen duur?

€3,25 per keer is het hier, zonder les, voor Aquarobic betaal ik €4,65 per keer. Dat loopt best op als je drie keer per week wilt gaan of gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: