Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling

+20
Carra
Reva
Urban Naked
Antibes
Aimee
Chocolate Cookie
Blond
Starla
Pineco
Fortissimo
xxjojootjexx
Summerlovin
Aziraphale
_Lana_
Sanne
CCC
Feline
Primrose
Parel
eigenwijs
24 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling - Pagina 2 Empty Re: Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 8:54

Aquaclub (ofzo, als dat het hier heet), is € 6.90!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling - Pagina 2 Empty Re: Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 9:06

Pippa schreef:
Zus schreef:Zwemmen duur?

€3,25 per keer is het hier, zonder les, voor Aquarobic betaal ik €4,65 per keer. Dat loopt best op als je drie keer per week wilt gaan of gaat.

Alsof je gelijk 3 x per week gaat. Begin gewoon eens met 1 keer. Als je 10 ritten op een pasje koopt ben je zelfs nog wat goedkoper uit. Die aquarobics zien mij er te weinig sportief uit om dat serieus te nemen dus dat doe ik ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 9:11

Veel lopen helpt inderdaad. Ik loop ook de hele dag op mijn werk en ben 6 kg afgevallen, zonder qua eten ook maar 1 ding te hoeven laten (hell, ik eet nog steeds 2 keer per week Mac).

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ di 2 apr 2013 - 9:21

Lejow schreef:Ik had al wel wat bedacht haha, elke keer als ik de trap op of af moet voor iets (B op bed leggen/uit bed halen, plassen, de post pakken enz). Doe ik het nog een keer extra.
Dus ik haal B uit bed, zet B op de grond bij haar speelgoed en loop nog een keer de trap op en af Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling - Pagina 2 394967

Haha en ik kan je verzekeren dat dat niet werkt Laughing.
Hier tenminste niet :-P.

Maar je verhaal is echt zooooo herkenbaar!! Maar dat wist je al, haha.
Elke maandag begin ik weer ( bij wijze van spreken ).
Op een of andere manier is mijn doorzettingsvermogen wat dit betreft helemaal verdwenen.
Ik wil trouwens wel wat meer kilo's kwijt, dus soms zie ik er als een berg tegenop en denk ik, laat ook maar Embarassed.

Ik kan nog niet echt sporten sinds de zwangerschap. Ik loop nu bij een bekkentherapeut en ik hoop dat het toch wel eens beter gaat worden.
Verder loop ik wel elke dag met de kinderen, als ik thuis ben, toch wel minstens een uurtje.
En ik ga op de fiets naar mijn werk.
Verder binnenkort maar eens gaan zwemmen, dat is niet zo belastend.

Maar goed, ik zal er toch ook een keer aan geloven.
Stoppen met roken ging me veeeeel makkelijker af ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ di 2 apr 2013 - 9:23

chococupcake schreef:Het is lastig, vooral de eerste dagen. Je moet een soort van afkicken van alles wat je normaal aan slecht voedsel binnen krijgt en je maag moet natuurlijk weer ietsjes krimpen. De eerste dagen moet je gewoon echt even streng zijn, niet alles ontzeggen. Regelmatig eten, zorgen dat je veel eiwitten eet en veel drinkt. Daarnaast goed bewegen, lopen is ook goed lekker op tempo. En ja, zwemmen is duur, ik haat aan en uitkleden ed. allemaal avn die dingen die bijzaak zijn. Er zijn echt oplossingen, alleen je moet ze gewoon even creëren voor jezelf.
Ik zweer echt bij de Weightwatchers, je hoeft niet eens naar de cursus te gaan. Maar het is wel een stok achter de deur, goede begeleiding en je krijgt veel informatie. Ik ben er 30 kilo mee afgevallen, en er is nu wat aangekomen door het stoppen met de bv. maar ga binnenkort weer starten.

Hier ben ik het trouwens helemaal mee eens!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ di 2 apr 2013 - 9:24

Zus schreef:
Pippa schreef:

€3,25 per keer is het hier, zonder les, voor Aquarobic betaal ik €4,65 per keer. Dat loopt best op als je drie keer per week wilt gaan of gaat.

Alsof je gelijk 3 x per week gaat. Begin gewoon eens met 1 keer. Als je 10 ritten op een pasje koopt ben je zelfs nog wat goedkoper uit. Die aquarobics zien mij er te weinig sportief uit om dat serieus te nemen dus dat doe ik ook niet.

Wat bedoel je hier precies mee?
Het klinkt een beetje denigrerend, maar misschien bedoel je het niet zo?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale di 2 apr 2013 - 9:29

Het heeft mij enorm geholpen om te stoppen met 'slechte' tussendoortjes mee te nemen naar school, zoals Sultana's enzo. En ik drink geen vruchtensappen meer 's avonds. Ik tikte toch gauw 3 glazen er dag weg en zo lekker vond ik het niet eens. Nu maak ik 's ochtends een bakje rauwkost klaar en neem ik minstens 2 stuks fruit mee.

Wat bij mij ook goed hielp was om via de CalorieTeller app een poosje goed bij te houden wat ik allemaal at op een dag. Daar schrok ik toch wel van. Het heeft me goed geholpen om inzicht in slecht voedsel te krijgen en om porties te matigen. Als ik nu mayonaise pak, pak ik gewoon een beetje en doe ik wat zuiniger aan. Behalve als we patat halen bij de snackbar, dan eet ik lekker alles op Wink Ook zijn we hier thuis gestopt met bijna elk weekend afbakbroodjes of croissants te eten. Er zitten dan 6 croissants in zo'n blikje dus aten we er allebei 3 op, ik nog eens met een dikke plak kaas erin... Echt schrikbarend slecht qua voedsel en niet eens zo lekker als je er lang over nadenkt.

Ik neem net als Zus in het weekend chips, hier kan ik dan echt naar uit kijken en dat vind ik echt een weekend genietmomentje.

Laatst aangepast door Aziraphale op di 2 apr 2013 - 9:37; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Summerlovin di 2 apr 2013 - 9:33

Ik had dit ook altijd. 1 januari vond ik dat ik echt moest gaan beginnen. Ik hield het normaal ook niet vol. Aan het begin sloeg ik door, ik gunde mezelf helemaal niets lekkers. Na een maand ben ik dat wel gaan doen. Nu houd ik het veel beter vol. Ik ben 5.5 kilo afgevallen met minder eten. Maar dat was nog 4,5 kilo te weinig. Ik was altijd iemand die 's avonds liever op de bank zat maar nu doe ik sinds 2 weken een hardloopcursus met mijn vader. Elke maandagavond moeten we heen. En dan moet je nog 2x in de week zelf.
we begonnen met 4x30 seconden. Tussen die 4x 1 minuut lopen en na de serie 3 minuten lopen.
dus:
30 sec harlopen, 1 minuut lopen, 30 sec hardlopen, 1 minuut lopen, 30 sec hardlopen, 1 minuut lopen, 30 seconden hardlopen, 3 minuten lopen.

En dat 4x.
De week erna werd die 30 sec opgebouwd naar 45 seconden. En dan 3x een serie ipv. 4x.Het lijkt niets, maar het is best pittig. (en het kost een half uurtje van je tijd, daarna plof je weer lekker op de bank!) Ik ben heel blij dat ik de knop om het gezet en nu zo goed bezig ben. Ik kan niet wachten tot ik op de 60 zit.

Laatst aangepast door Summerlovin op di 2 apr 2013 - 11:05; in totaal 1 keer bewerkt
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 10:09

_Lana_ schreef:
Zus schreef:

Wat bedoel je hier precies mee?
Het klinkt een beetje denigrerend, maar misschien bedoel je het niet zo?

De lessen die ik hier zie zijn kort, duur en vol met 50+ vrouwen. Bedoel het niet denigrerend maar zie mezelf er niet tussen staan. Ik heb het ergens anders weleens gedaan maar meer dan wat hupsen vond ik het niet (in ook in vergelijking voor wat je krijgt duur). Na zo'n les heb ik niet echt het gevoel gesport te hebben. Er zullen vast betere lessen zijn maar ik ken ze niet.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 2 apr 2013 - 18:46

Zoals zus de aquarobics schetst, zo is het hier in het zwembad ook.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 21:12

Zus schreef:
Pippa schreef:

Ik doe het elke week en kan je vertellen dat het soms vrij pittig is hoor!

Gast
Gast

Bericht  Fortissimo di 2 apr 2013 - 21:21

Lejow, ik ga samen met jou de motivatie terug vinden :P Ik ben vorig jaar veel afgevallen, maar kan nu ook totaal de motivatie niet meer vinden om verder te gaan. Na mijn verjaardag begin ik weer (het werkt voor mij om een paar weken van te voren dit te besluiten in plaats van op de een op de andere dag). Ik ben nu al meer water aan het drinken, vreterij beperk ik tot het weekend(dat deed ik eerst elke avond), slechte dingen die nog in huis zijn, probeer ik zo veel mogelijk op te maken. Dan kan ik volgende week dinsdag er vol tegen aan gaan!

Ik zou heel graag willen zwemmen, dat vind ik echt heerlijk, maar het kost hier €220 per jaar. Je mag dan wel alle zwembaden in, maar ik wil maar in 1. Dus ik vind dat eigenlijk een beetje onzin en véél geld. Dus maar weer hardlopen straks en af en toe eens zwemmen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 21:22

Even om voor Lejow te spreken: ik geloof niet dat iets graag genoeg willen voldoende is om daadwerkelijk af te vallen. Wilskracht is een grote mythe. Sommige mensen hebben weinig zelfdiscipline of een sterke korte-termijnfocus. Dan kun je willen wat je wilt, maar dan moet je een andere bron in jezelf aanboren. En dat is lastig.

Gast
Gast

Bericht  Pineco di 2 apr 2013 - 21:35

Ik herken het wel Lejow. Ik hoef niet echt veel af te vallen, maar zou graag weer alles wat strakker willen. En ik wil er ook niet te veel voor hoeven laten, want die discipline heb ik helaas niet. En als je maar een paar kilo kwijt wil, vindt je omgeving meestal dat het niet nodig is dat je afvalt en krijg je voortdurend te horen dat je het best kunt hebben als je iets lekkers afslaat. Dan vind ik dat meteen weer een goed excuus om het dan toch maar te nemen Wink. De mensen bij Obese krijgen met alle begeleiding nauwelijks kans om ongedisciplineerd te zijn.
Mijn man had eigenlijk hetzelfde en sinds twee maanden hebben we de frisdrank uit ons huis verbannen en haal ik ook nog maar sporadisch een zak chips of een reep chocola in huis. Verder drinken we heel veel water en herinneren we elkaar daar ook aan. Dat helpt echt heel erg. Door het water drinken heb ik meteen veel minder zin om te snaaien, en op een zwak moment probeer ik een gezond alternatief te nemen. Zo ben ik 'al' 2 kilo kwijtgeraakt. Eerst 2,5 kg, maar ik heb met Pasen helaas te veel gezondigd Bah, wat baal ik vanmezelf.. zwakkeling - Pagina 2 1270000679
Alleen sporten wil nog niet zo, ik kan me er echt niet toe zetten en meer dan een wandelingetje en heel vaak de trap op en af iedere dag, zit er niet in...
Maar het werkt voor mij tot nu toe wel en het kost me vrij weinig moeite. Gelukkig houd ik van gezond eten en straf ik mezelf niet als ik een lekkere maaltijdsalade eet in plaats van een patatje.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Starla di 2 apr 2013 - 22:23

Ik vind het heel herkenbaar Laughing Ik heb wel een knop die ik om kan zetten, maar dan is er 3 kilo af, dan denk ik, nou, dat ging makkelijk, ik heb wel een lekkere beloning verdiend. En dan floept meteen die knop weer terug. laughcry
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 22:46

Pippa schreef:
Zus schreef:
Pippa schreef:

Ik doe het elke week en kan je vertellen dat het soms vrij pittig is hoor!

Waar waar waar? smile. En soms? Soms stelt het ook niks voor of lees ik het dan verkeerd? Hoe lang is die les? Ik zwem nu 1 x per week baantjes in een 50 meter bad... Wat een end is dat! Verder loop ik voor mijn werk al heel veel dus wil mijn lijf verder niet belasten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 22:58

Haha nee ik verveel me nooit iig! Int zuiderpark op dinsdagavond. Leeftijd ligt tussen de 20 -35 en een aantal wat oudere mensen. Het ligt aan de leraar hoe pittig een les is!

Gast
Gast

Bericht  Blond di 2 apr 2013 - 23:03

Maar is het geen idee om sommige ongezonde gewoontes te veranderen, niet plotsklaps voor een paar dagen heel gezond gaan doen, maar geleidelijk dingen veranderen? Dus in plaats van frisdrank en vruchtensap neem je een glas water, in plaats van dingen als Evergreen/Sultana/koekjes neem je een appel/peer/druiven, in plaats van chocolade na het eten neem je 1 pepermuntje. Traktaties jezelf 1 keer per week toestaan, de rest van de week ze verloten onder de kinderen of in de lunchruimte zetten (voor de hongerige collega).

Wat eet en drink je op een normale dag? Dan kan ik misschien inschatten wat je zou kunnen vervangen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Chocolate Cookie wo 3 apr 2013 - 0:01

Ik vind het zwemmen wel meevallen, Lejow. Vaak zijn rittenkaarten net ietsje goedkoper. Is er niet een ander zwembad in de buurt? Ik doe trouwens aan zumba, dat is ook 6 euro per les bij mij. Misschien is dat wat?
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809

Bericht  Aimee wo 3 apr 2013 - 3:13

Ik riep ook al maanden dat ik echt wilde afvallen, maar dan vooral zoveel mogelijk zonder er iets voor te laten. En dat gaat natuurlijk niet Wink Nu sinds een maand is de knop echt om en ben ik al bijna 5 kilo kwijt. Mijn belangrijkste veranderingen zijn;
- geen frisdrank meer drinken. Alleen water en (groene)thee.
- speltbrood eten ipv gewoon brood. Speltbrood vult bij mij echt stukken beter. Na 2 broodjes zit ik vol.
- na het avondeten niet meer eten
- caloriearme tussendoortjes eten (de snack a jack chocolade is nog best een soort traktatie!)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 3:47

Ik vind het wel een beetje gezeur hoor. Als je nu al zegt dat je het niet kan het minder snoepen ga je het met zo’n instelling ook niet redden. Dan begin je al verkeerd. Je hoeft niet alles meteen om te gooien, maar je kunt met kleine stapjes beginnen. Bijvoorbeeld alleen nog in het weekend snoepen, water en thee ipv frisdranken drinken. Ik geloof best dat jij lichamelijke klachten over hebt gehouden van je zwangerschap. Maar je kunt het eventueel rustig opbouwen. Sporten doet ook gewoon pijn. Om nog even terug te komen op het programma Obese omdat jij dat aanhaalt, die mensen hebben in het begin ook erg veel pijn omdat zij hun lichaam gaan gebruiken zoals zij het voorheen nog nooit hebben gedaan. Je kunt ook een beetje doorzetten, ipv zeggen je het toch niet kan, dat het niet lukt, dat je geen rem hebt en dat zwemmen te duur is. Je kunt inderdaad een 10 rittenkaart of een abonnement nemen, dat scheelt ook al weer.

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 3 apr 2013 - 3:48

Ben jij eigenlijk al gestopt met roken Carrie?

(ok, dit komt er een beetje vreemd uit in deze context, maar eigenlijk deed het "wel een beetje gezeur, gewoon doen"-idee mij er wel een beetje aan denken, hoop dat je hem niet beroerder opvat dan ik hem bedoel) Embarassed
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 4:01

Antibes schreef:Ben jij eigenlijk al gestopt met roken Carrie?

(ok, dit komt er een beetje vreemd uit in deze context, maar eigenlijk deed het "wel een beetje gezeur, gewoon doen"-idee mij er wel een beetje aan denken, hoop dat je hem niet beroerder opvat dan ik hem bedoel) Embarassed

Whahaha lekker ding! Nee ik ben niet gestopt met roken. En ik bedoel ook zeker niet 'gewoon doen'. (dat zei ik toch ook niet?) Maar als ik ga stoppen met roken ga ik zeker niet van te voren zeggen dat het me toch niet gaat lukken. Ik heb het idee dat Lejow alles van tafel veegt, 'omdat het toch niet lukt.'.

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 3 apr 2013 - 4:04

Carrie schreef:
Antibes schreef:Ben jij eigenlijk al gestopt met roken Carrie?

Whahaha lekker ding! Nee ik ben niet gestopt met roken. En ik bedoel ook zeker niet 'gewoon doen'. (dat zei ik toch ook niet?) Maar als ik ga stoppen met roken ga ik zeker niet van te voren zeggen dat het me toch niet gaat lukken. Ik heb het idee dat Lejow alles van tafel veegt, 'omdat het toch niet lukt.'.

Haha, nee, je was wel wat genuanceerder hoor.. :P En ik ben met je eens met dat bij voorbaat excuses/beren op de weg zóeken je er nooit gaat komen.. Maar ik vroeg me dat opeens af, omdat jij zo ontzettend gedisciplineerd kan zijn in bijv. voeding en ik je wel eens gehoord had over stoppen met roken.. (maar ik ben het met je eens hoor qua beter roken en gezond eten dan roken én ongezond eten :P ) Was puur opeens nieuwsgierig daarnaar.. :P

Overigens lees ik dat eerste ook niet echt in Lejows reactie, niet zozeer dat ze bij voorbaat al denkt dat het gaat mislukken, maar meer dat ze al zo vaak pogingen gewaagd heeft en het niet vol kan houden. Dat lijkt me ook lastig, gewoontes zijn zo verschrikkelijk moeilijk te veranderen als je iets al tijden gewend bent.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 6:29

Ik herken wel wat je zegt. Bij mij was het echter wel de kwestie van die knop die 'effe' om moest gaan. En nog heb ik het er soms moeilijk mee. Ik ben nu al vanaf oktober bezig en er is nu ruim 11 kilo vanaf. De laatste weken sta ik (voor mijn gevoel) stil omdat ik teveel lekkere dingen tussendoor eet.

Wat voor mij het belangrijkste is geweest, is dat ik meer op vaste tijden ben gaan eten en afwisselender. Geen frisdrank meer, ik dronk soms een liter cola per dag en dat ben ik gaan vervangen door thee (groene thee en rooibos. Als je gewend bent om suiker in je thee te doen, kun je eerst zoethout thee pakken) en water.
Qua tussendoortjes ben je natuurlijk snel geneigd om zoetigheid en hartige snacks te pakken. Ik pak nu (meestal...) een opkikkertje, komkommer en tomaat met aromat en/of peper. Het is ook niet zo dat je niks meer mag. Ik ga gewoon nog uiteten, pak een keer een frietje, eet een keer pannenkoeken met de kindjes mee en toch val ik dan nog 3 kilo in 2-3 weken af. Oh en ik sport (nog steeds) niet.

Als ik zou gaan sporten gaat het nog veel sneller maar ik ben te lui om me in te gaan schrijven. Als ik dat zou doen (die knop moet dus nog eventjes om) dan zijn die laatste 6 kilo er zo vanaf.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: