Wie dieet er nog? Nieuw topic?
+60
*Bloempje*
Bay
Joan
Blixum
Esmee
Japie
Aoi
Sayuri
Caro
Jade
Alex
Blond
Nyx
Arwyn
Atelier Madame
Pannetoet
Aziraphale
Mermaid
Bliss
Shopelle
Sam
Siamsa
Caramba
Laurientje
Fortissimo
Marin
Reeza
Aimee
Charles
Kowalski
jena
Sterre
Snirp
May
madam
June
Tjikkie
applestar
eigenwijs
Punk'd
Jazzlyn
Reva
ShallY
Feline
Laced
Minx
Antibes
Slurp
SoGood
Liz
Lavendel
Parel
Pandora
Chocoholic
mauwmauw
Lady4
xxjojootjexx
Kiekeboe
Poubelle
Burn
64 plaatsers
Pagina 16 van 40
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Re: Wie dieet er nog? Nieuw topic?
Drink je er voldoende bij? En het kan zijn dat je lichaam eerst moet wennen aan het feit dat je misschien meer eet en dat ze dit nu eerst allemaal op slaat en pas als het gewend is, weer afbreekt. 3 weken is natuurlijk nog niet heel lang!
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik drink ongeveer 1 á 1½l per dag..niet veel maar ik heb nooit veel gedronken
Nee dat klopt! Maar ik ben even afval moe haha..
Nee dat klopt! Maar ik ben even afval moe haha..
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
Aimee schreef:Bliss, wat balen zeg!! Misschien zou je kunnen proberen om een tijdje de alcohol te laten staan en na je avondeten niet meer te eten? Ik lees wel eens dat je 's avonds nog een smoothie maakt, en dat is op zich wel heel gezond, maar zoveel suikers 's avonds kan je lichaam niet meer echt verwerken...
Hmm ja klopt, ik neem 's avonds soms een smoothie, maar dan meer als toetje zeg maar. Af en toe moet dat kunnen, dacht ik! Maar misschien toch tot de ochtenden beperken. Alcohol, tja... Ik weet dat dat niet goed is voor de lijn, maar ik heb niet zo'n zin om dat ook nog af te schaffen. Het leven moet wel leuk blijven Ik drink meestal één avond per week een aantal wijntjes en vind dat gewoon gezellig. Komende week heb ik vakantie en dan heb ik wel een stuk of 5 gelegenheden trouwens waar alcohol bij komt kijken Ter compensatie zal ik dan maar extra goed op mn eten letten!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Haha, ik was duidelijk niet wakker gister.
Lekker domme opmerkingen..
Ik zeg nu dan ook maar gewoon niks. Barstende koppijn, dus er komt toch niks zinnigs uit!
Lekker domme opmerkingen..
Ik zeg nu dan ook maar gewoon niks. Barstende koppijn, dus er komt toch niks zinnigs uit!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
@ Bliss: Meid hou de wijntjes en de andere lekkere drankjes er gewoon in! 1x per week kan écht geen kwaad en ontspanning hoort er ook bij Zolang je niet elke dag patat en al die andere troep eet is er niets aan de hand..
Afvallen moet geen straf zijn maar het moet een weg zijn naar een goede, gezonde en leuke leefstijl
Afvallen moet geen straf zijn maar het moet een weg zijn naar een goede, gezonde en leuke leefstijl
Pannetoet- Kletskop
Ben ik nu raar of snap ik niet waarom daar perse alcohol bij komt kijken? Als je toch echt iets wil, kan je dat toch ook wel opzij zetten? Zonder drank is ook wel gezellig hoor.
Hier kon ik het niet laten, na zo'n goede dag gisteren, om op de weegschaal te staan. -500gram! Haha. Zegt niet veel natuurlijk, maar werkt retemotiverend!
Hier kon ik het niet laten, na zo'n goede dag gisteren, om op de weegschaal te staan. -500gram! Haha. Zegt niet veel natuurlijk, maar werkt retemotiverend!
Fortissimo- Kletskop
M'n moeder probeert al jaren af te vallen, en dat gaat bij tijd en wijle goed en dan weer niet goed. Ze eet vrij gezond en gematigd, snoept nooit, eet heel structureel, en sport 3 keer in de week. En toch viel ze niks af. Ik heb altijd zo met haar te doen, want ze wil zo graag, maar valt gewoon amper af (ik lijk daar ook wel last van te hebben trouwens, genetisch bepaald?).
Anyway.. Nou dronk ze dus wel vrij veel wijn, soms dagelijks, maar iig in het weekend thuis gewoon altijd. En ineens is ze gestopt met wijn drinken, voor het afvallen en heeft ze 10 (!) weken lang geen druppel alcohol meer aangeraakt. En de kilo's vlogen er af.
Ik ben echt zo trots op haar! Sowieso is het gezond om dat alcoholgebruik eens te minderen (niet dat ze alcoholist is, maar dat gezellige wijntje op de bank hoeft helemaal niet perse), maar ook omdat ze gewoon zichzelf 10 weken heeft kunnen beheersen. Daarna is ze alleen op feestjes (2x) een wijntje gaan nemen, dus echt heel langzaam terugbouwen. Helemaal nooit meer drinken is niet echt realistisch, maar ik vind het wel echt knap van haar, en je ziet dus hoe veel wijn kan doen qua afvallen.
(niet quoten)
Niet om je te ontmoedigen Bliss, maar ik denk dat 5 keer wijn in een week (tenminste, als je bij al die sociale gelegenheden gaan drinken), best wel heel erg aantikt. En vaak komt daar dan ook nog brood met aioli bij enzo. Joh, trust me, ik ken het Dat is zo verleidelijk, en zo gezellig. Tijdje geleden was toch dat topic over wijn drinken en gezellig enzo, en daar gaf ik ook aan, dat ik dat echt wel begrijp dat dat gezellig is.
Maar misschien kan je kijken of je het kan beperken tot 2 x wel wijn drinken en de rest gewoon een gezonder drankje?
Fortissimo: Goed zo, 500 gram er af motiveert toch weer!
Bij mij ook hoor, de weegschaal gaf vanmorgen weer 70.6 aan ipv 70.9. Maar een heel klein beetje, maar toch heb ik dan het gevoel dat ik me niet voor niets zo heb afgewerkt in de sportschool gisteren. Was wel weer heel erg leuk trouwens, twee persoonlijke records verbroken qua aantal calorieën verbranden in bepaalde tijd (echt mezelf keihard gegeven) en na maandenlang alleen maar crosstrainen, maar weer eens gaan rennen op de loopband, ivm het hardloopseizoen, en kon zo 10 minuten achter elkaar rennen. Is misschien niet zo lang voor een ander, maar toen ik stopte met hardlopen was het maar 4 minuten maximaal, dus ik ben er toch blij mee. De 5KM ga ik er nog niet mee halen maar toch!
Anyway.. Nou dronk ze dus wel vrij veel wijn, soms dagelijks, maar iig in het weekend thuis gewoon altijd. En ineens is ze gestopt met wijn drinken, voor het afvallen en heeft ze 10 (!) weken lang geen druppel alcohol meer aangeraakt. En de kilo's vlogen er af.
Ik ben echt zo trots op haar! Sowieso is het gezond om dat alcoholgebruik eens te minderen (niet dat ze alcoholist is, maar dat gezellige wijntje op de bank hoeft helemaal niet perse), maar ook omdat ze gewoon zichzelf 10 weken heeft kunnen beheersen. Daarna is ze alleen op feestjes (2x) een wijntje gaan nemen, dus echt heel langzaam terugbouwen. Helemaal nooit meer drinken is niet echt realistisch, maar ik vind het wel echt knap van haar, en je ziet dus hoe veel wijn kan doen qua afvallen.
(niet quoten)
Niet om je te ontmoedigen Bliss, maar ik denk dat 5 keer wijn in een week (tenminste, als je bij al die sociale gelegenheden gaan drinken), best wel heel erg aantikt. En vaak komt daar dan ook nog brood met aioli bij enzo. Joh, trust me, ik ken het Dat is zo verleidelijk, en zo gezellig. Tijdje geleden was toch dat topic over wijn drinken en gezellig enzo, en daar gaf ik ook aan, dat ik dat echt wel begrijp dat dat gezellig is.
Maar misschien kan je kijken of je het kan beperken tot 2 x wel wijn drinken en de rest gewoon een gezonder drankje?
Fortissimo: Goed zo, 500 gram er af motiveert toch weer!
Bij mij ook hoor, de weegschaal gaf vanmorgen weer 70.6 aan ipv 70.9. Maar een heel klein beetje, maar toch heb ik dan het gevoel dat ik me niet voor niets zo heb afgewerkt in de sportschool gisteren. Was wel weer heel erg leuk trouwens, twee persoonlijke records verbroken qua aantal calorieën verbranden in bepaalde tijd (echt mezelf keihard gegeven) en na maandenlang alleen maar crosstrainen, maar weer eens gaan rennen op de loopband, ivm het hardloopseizoen, en kon zo 10 minuten achter elkaar rennen. Is misschien niet zo lang voor een ander, maar toen ik stopte met hardlopen was het maar 4 minuten maximaal, dus ik ben er toch blij mee. De 5KM ga ik er nog niet mee halen maar toch!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Fortissimo schreef:Wij hebben ook de afspraak dat we alleen in het weekend mogen zondigen. Denk aan een paar knabbeltjes. We willen dan wel voor het "gezondste" gaan dus bijvoorbeeld zoute sticks, rijstwafeltjes of een paar toastjes.
Sporten is hier nog wel een probleem. Ik heb geen geld om te sporten in de sportschool. Nu kon je je opgeven voor een maand gratis sporten bij Curves (via Kruidvat) maar daar hoor ik niks meer van.. Anders kon ik vast een beste slag maken. Ik wil proberen 2 á 3 keer in de week hard te lopen en ook te zwemmen, al kost dat laatste ook bijna €5,00 per keer.. Terwijl ik dat erg graag moet doen. De motivatie om hard te lopen moet ik nog wel zien te vinden, maar die groeit waarschijnlijk wel met de kilo's die er af gaan
Anders gewoon elke dag, desnoods 's avonds na het eten, minstens een half uur te gaan wandelen.
Ik ga nu elke dag een half uur tot een uur wandelen en dat helpt echt met afvallen.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Bliss, als je de wijntjes niet wil laten moet je dat ook lekker niet doen Alleen is het misschien wel goed om je bewust te zijn van het aantal calorieën die je wegwerkt met bijvoorbeeld 4 glazen zoete witte wijn. Ik hou zelf niet van alcohol, dus het is voor mij makkelijk praten door te zeggen dat je ze moet laten staan.
Minx, hoe bevallen je boterhammen en aardappels?
Ik woog vanmorgen 72.7 Maar het is geen officiele weegdag, dus ik ga mijn ticker niet aanpassen, haha. En ik ga vanmiddag weer eens een stuk taart eten, dus tot en met maandag ook niet meer op de weegschaal.
Minx, hoe bevallen je boterhammen en aardappels?
Ik woog vanmorgen 72.7 Maar het is geen officiele weegdag, dus ik ga mijn ticker niet aanpassen, haha. En ik ga vanmiddag weer eens een stuk taart eten, dus tot en met maandag ook niet meer op de weegschaal.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Oke dames! Ik heb een besluit genomen ..wat klinkt dat ernstig haha.. ik ga het cambridge dieet volgen! Ex-collega en tevens een aardig goed vriendinnetje van mij volgt het dieet en zij is nu 10kg kwijt en hartstikke enthousiast. Dus Minx waar ben je? Hihi. Ik ga mij nog even goed inlezen en ik wil volgende week een afspraak maken als dat kan! Het moet maar even extreem want ik vind het frustrerend op deze manier..
Pannetoet- Kletskop
Bliss, je kunt ook in plaats van helemaal geen wijn meer drinken, minder wijn drinken.
Dus bijvoorbeeld eerst een wijntje, dan een glas water, ipv wijn. Dan heb je waarschijnlijk ook geen last van een kater.
Ik snap dat je niet alles wil laten staan, maar het kan zo veel schelen met afvallen.
Dus bijvoorbeeld eerst een wijntje, dan een glas water, ipv wijn. Dan heb je waarschijnlijk ook geen last van een kater.
Ik snap dat je niet alles wil laten staan, maar het kan zo veel schelen met afvallen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Poubelle schreef:Bliss, je kunt ook in plaats van helemaal geen wijn meer drinken, minder wijn drinken.
Ja, denk dat ik maar zoiets doe dan. Ik ben geen alcoholist ofzo, maar ik vind het gewoon zo gezellig om wat wijntjes te drinken Het scheelt in elk geval al dat ik geen zoete witte wijn meer drink, droge wijn of rosé lijkt me iets minder slecht
Bliss- Lady Post-a-lot
Pannetoet schreef:Oke dames! Ik heb een besluit genomen ..wat klinkt dat ernstig haha.. ik ga het cambridge dieet volgen! Ex-collega en tevens een aardig goed vriendinnetje van mij volgt het dieet en zij is nu 10kg kwijt en hartstikke enthousiast. Dus Minx waar ben je? Hihi. Ik ga mij nog even goed inlezen en ik wil volgende week een afspraak maken als dat kan! Het moet maar even extreem want ik vind het frustrerend op deze manier..
Hoeveel wil je kwijt?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Hee lust je eindelijk iets anders dan zoet, Bliss!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Hee lust je eindelijk iets anders dan zoet, Bliss!
Haha ja, ik ben eindelijk volwassen Drink nu meestal rosé, maar droge witte krijg ik ook steeds beter weg Dit jaar staat rode wijn leren drinken op het programma!
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Marin schreef:Hee lust je eindelijk iets anders dan zoet, Bliss!
Haha ja, ik ben eindelijk volwassen Drink nu meestal rosé, maar droge witte krijg ik ook steeds beter weg Dit jaar staat rode wijn leren drinken op het programma!
Haha ambitieus! Wel killing voor de lijn dus idd
Ik ben weer beetje terug into rosé. Als zeventien jarige een keer grandioos over m'n nek gegaan door rosé en sindsdien niet zo'n fan van, maar nu, elf jaar later, heb ik er eindelijk wel weer eens zin in.
Het stomme is: Wij drinken echt te weinig wijn juist thuis! We koken nogal wel eens met wijn (lekker in stoofpotjes en tomatensauzen), maar openen dan zo'n fles voor het koken, nemen dan misschien 1 glaasje bij het eten, en dan blijft ie weer staan op het aanrecht en verzuurt ie. Zo zonde! Ik moet juist meer zuipen.
Marin- Lady Post-a-lot
Minx schreef:Pannetoet schreef:Oke dames! Ik heb een besluit genomen ..wat klinkt dat ernstig haha.. ik ga het cambridge dieet volgen! Ex-collega en tevens een aardig goed vriendinnetje van mij volgt het dieet en zij is nu 10kg kwijt en hartstikke enthousiast. Dus Minx waar ben je? Hihi. Ik ga mij nog even goed inlezen en ik wil volgende week een afspraak maken als dat kan! Het moet maar even extreem want ik vind het frustrerend op deze manier..
Hoeveel wil je kwijt?
Wil ik in een gezond bmi komen dan zou ik 13/14kg kwijt moeten..zelf wil tussen de 15-17kg kwijt...
Pannetoet- Kletskop
Vanavond onverwacht ook een paar wijntjes gehad... Oh oh, zo wordt het nooit wat
Bliss- Lady Post-a-lot
Weet je nog dat er een paar jaar terug het programma was '40 dagen zonder seks', maar dat er ergens ook een versie was van '40 dagen zonder drank'? Misschien is dat wat voor jou! Niet zozeer omdat ik denk dat jij veel drinkt, maar dat je dan inziet dat de kilo's er dan af vliegen en je dan bewust bent van wat je (m.i. onnodig) naar binnen werkt.
Fortissimo- Kletskop
Tjah, ik weet niet, ik snap Bliss op zich wel. Als ik kijk naar de meeste "leuke dingen" die ik doe, dan zijn dat vooral etentjes en borrels. Als ik dan al zo bezig ben met gezonder eten en meer bewegen, dan wil ik eigenlijk ook die alcohol-momenten niet heel erg indammen (hangt er wel vanaf hoeveel natuurlijk, maar ik heb ook zo weken dat ik niet drink, maar ook wel eens - net zoals Bliss haha - een week met 4/5 borrels). Dan ga ik mezelf een hoop ontzeggen qua leuke dingen en daar word ik ook niet vrolijk van en als ik niet vrolijk ben gaat het verder qua eten/afvallen ook weer minder. En dan kun je wel zeggen van ja, je kunt toch wél gaan en níet drinken, maar zo werkt het bij mij niet echt. Studentenfeestjes, er wordt gewoon een hoop gedronken en de sfeer is heel anders als jij als enige (bijna of helemaal) nuchter bent. Dat vind ik dan ook weer zonde.
Vind dan de tip van om en om wijn en water op zo'n avond een betere eigenlijk. Hoewel dat weer minder werkt als de wijn per fles gaat..
Vind dan de tip van om en om wijn en water op zo'n avond een betere eigenlijk. Hoewel dat weer minder werkt als de wijn per fles gaat..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik ben dan misschien een van de weinigen die dit vind, maar ik zie gewoon echt niet in waarom alles gepaard moet gaan met alcohol en dat je daar dermate je humeur door laat beïnvloeden en dat je dingen niet meer leuk vindt. Leuke dingen ontzeggen omdat je geen alcohol 'mag'? Klinkt haast alcoholistisch(is dit een woord? ).. (Niet dat ik jullie alcoholisten vind, maar ik vind die uitspraak bijzonder!)
Fortissimo- Kletskop
Ik ken mensen die spa rood door hun (witte?) Wijn doen, misschien is dat een idee Bliss? Persoonlijk vind ik dat echt wijn verkrachten en drink ik dan liever een glas water maar misschien werkt het voor jou...?
Ik ben ook nog steeds bezig, het einde is wel in zicht, nog maar een kilo of 3/4 maar het gaat zo tergend langzaam, ondanks dat ik me precies aan mijn dieet houd en 3x per week hardloop. Maar ik zet nog even door, de aanhouder wint! Al ga ik zaterdag wel zondigen want dan vier ik mijn verjaardag...
Ik ben ook nog steeds bezig, het einde is wel in zicht, nog maar een kilo of 3/4 maar het gaat zo tergend langzaam, ondanks dat ik me precies aan mijn dieet houd en 3x per week hardloop. Maar ik zet nog even door, de aanhouder wint! Al ga ik zaterdag wel zondigen want dan vier ik mijn verjaardag...
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Fortissimo schreef:Ik ben dan misschien een van de weinigen die dit vind, maar ik zie gewoon echt niet in waarom alles gepaard moet gaan met alcohol en dat je daar dermate je humeur door laat beïnvloeden en dat je dingen niet meer leuk vindt. Leuke dingen ontzeggen omdat je geen alcohol 'mag'? Klinkt haast alcoholistisch(is dit een woord? ).. (Niet dat ik jullie alcoholisten vind, maar ik vind die uitspraak bijzonder!)
Ik denk dat het gewoon een verschil is qua welke waarde je eraan hecht. Het is absoluut niet zo dat "je je humeur er door laat beïnvloeden en dingen zonder alcohol niet leuk meer vindt". Ik vind genoeg dingen zonder alcohol leuk (zoals ik al zei, drink ook vaak genoeg wekenlang niets) en het beinvloedt mijn humeur ook absoluut niet en ontzeg me dan geen leuke dingen (zou alsnog wel gaan), maar ik vind feestjes waar mensen drinken wél een stuk leuker als ik zelf ook drink, dan als ik als enige nuchter ben en blijf. Ik zeg niet dat het mijn humeur beïnvloedt, ik zeg niet dat ik het dan niet leuk meer vindt, maar púúr bij feestjes waar anderen wel flink drinken (en dat is bij bijna al mijn feestjes als student toch wel) toch minder leuk als ik niet mee drink. Zeker als ik dan dus etentjes al minder/beperk qua wat ik eet, dan vind ik het wel leuk om bij dit soort feestjes gewoon mee te drinken (en het is ook niet alsof dit standaard 3x in de week is). Dan houd ik nog steeds wel af en toe een lezing of een activiteit over waarbij niet gegeten of gedronken wordt, maar dat is wel zwaar in de minderheid.
Antibes- Ratel
Ik snap absoluut dat het gezellig is om te drinken en dat het jammer is als je dat moet laten als je wilt afvallen. Maar het kan wel veel schelen! Dus dan zou ik inderdaad zoeken naar een geschikte manier om het te beperken, misschien inderdaad om en om water en wijn drinken, of de ene dag wel, de andere niet, of zoiets. Bedenk maar iets wat bij je past.
Zeker straks met al die terrasjes weer is het zo verleidelijk om lekker een wijntje overal bij te nemen, maar het is ook zo zonde, want het tikt zo mega snel aan. Anderzijds, als je de hele week goed op je eten let, dan kan het misschien ook wel weer.
Zeker straks met al die terrasjes weer is het zo verleidelijk om lekker een wijntje overal bij te nemen, maar het is ook zo zonde, want het tikt zo mega snel aan. Anderzijds, als je de hele week goed op je eten let, dan kan het misschien ook wel weer.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Ik snap absoluut dat het gezellig is om te drinken en dat het jammer is als je dat moet laten als je wilt afvallen. Maar het kan wel veel schelen! Dus dan zou ik inderdaad zoeken naar een geschikte manier om het te beperken, misschien inderdaad om en om water en wijn drinken, of de ene dag wel, de andere niet, of zoiets. Bedenk maar iets wat bij je past.
Dat is ook gewoon erg dubbel inderdaad, maar ik denk dat ieder wat dat betreft voor zichzelf uit moet zoeken welke dingen zij liever wel en liever niet laat staan. Voor sommige is dat tóch dat kleine blokje chocola na het eten en voor anderen is het dat glas wijn. Ik let er met de terrasjes nu inderdaad ook op dat ik niet standaard een rosé/wittewijn/strongbow bestel, maar ook eens een cola light of een spa rood. Juist omdat ik dán dat aspect minder mis qua dat anderen ook aangeschoten raken, probeer ik dan ook van wat anders te genieten weer.
Antibes- Ratel
Pagina 16 van 40 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Wie dieet er nog? Nieuw topic?
» Nieuw paardrijden-topic
» Nieuw Foto Topic!
» Nieuw foto topic.