Peuter tabletje laten innemen
+7
Liadan
Punk'd
CCC
PapillonRose
Paper Crown
kwak
Parisienne
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Peuter tabletje laten innemen
We hebben voor N. nieuwe melatonine tabletten gekregen, dit keer met gereguleerde afgifte. De bedoeling is dat het haar 's nachts ook voldoende melatonine geeft om weer rustig in slaap te vallen. De vorige melatonine tabletjes waren erg klein, ter grootte van een anticonceptiepil. Dit deed ik vaak in een hap yoghurt, hap danoontje of in een knijpfruitzakje. Hier merkte ze bijna nooit wat van. De nieuwe tabletten zijn een stuk groter, net iets kleiner dan een paracetamol. Ze trapt er niet meer in. Ze heeft veel sneller door dat er een pilletje in een hap zit. Een toetje weigert ze nu helemaal en bij het eten van een knijpfruitzakje spuugt ze alles uit zodra ze het pilletje voelt. Ik heb al heel veel geprobeerd, ook door gewoon met haar te praten en uit te leggen waarom het pilletje is, maar ik krijg het er niet meer in.
Het mag niet verkruimeld worden, het liefst moet het in zijn geheel ingenomen worden. Iemand nog tips wat ik kan proberen?
Het mag niet verkruimeld worden, het liefst moet het in zijn geheel ingenomen worden. Iemand nog tips wat ik kan proberen?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Peuter tabletje laten innemen
Samen met een vit D taletje geven misschien? Wij hebben vit D tabletjes voor D en die eet ze zo op.
Dan geef je d'r 1 vit D en het tabletje en geef het een leuke naam misschien dat dat werkt of mag ze er ook niet op kauwen?
Dan geef je d'r 1 vit D en het tabletje en geef het een leuke naam misschien dat dat werkt of mag ze er ook niet op kauwen?
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Nee, kauwen mag niet. Het moet in zijn geheel doorgeslikt worden, of misschien net in tweeën.
Parisienne- Ratel
O, dan word het lastig.
Een mooi verhaaltje maken waarom ze dat moet nemen?
Een mooi verhaaltje maken waarom ze dat moet nemen?
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Misschien samen met haar zo'n vel maken met vakjes erin, waarop ze zelf een kruisje kan zetten als het haar gelukt is om haar pilletje in te nemen? Ik weet dat jij UP opvoedt, dus ik doel niet echt op een sticker of beloningsmethode maar meer haar eigen kalender/agenda, zodat je haar kan uitleggen dat 'wij grote mensen' elke dag dingen moeten doen (en dan laat je jouw planning zien) en dat zij dus ook soms afspraakjes of dingetjes heeft die zij moet doen, en die kan ze dan zien op haar kalender, en afstrepen als het gedaan is?
Gast- Gast
Ik ben gisteravond zelfs helemaal van mijn 'geloof' afgestapt en heb haar iets beloofd als ze het hapje met pilletje zou nemen. Ze trapte er niet in, dus belonen werkt niet, haha!
Ik kan dat laatste wel proberen PinkCoelho. In combinatie met een mooi/goed verhaaltje inderdaad.
Ik kan dat laatste wel proberen PinkCoelho. In combinatie met een mooi/goed verhaaltje inderdaad.
Parisienne- Ratel
Mag je het oplossen? Nee zeker?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Oei, dat is een lastige! Dat lijkt me hier ook niet echt gemakkelijk als het nodig zou zijn. Kauwtabletten gaan prima hier, maar een pilletje doorslikken zou wel een uitdaging worden! Is er niks anders van beschikbaar, bijvoorbeeld in kauwtablet, drankje of zoiets?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Kan je het niet door vieren breken, of door tweeën en dat in een paar hapjes verwerken? Of eventueel een leuk verhaaltje erbij verzinnen, zoals een kindje op mijn werk heeft vitaminepillen en dat zijn voor haar luisterpilletjes. Die ouders hebben er een leuk verhaal omheen verzonnen en die neemt ze nu gewoon in. Al is het natuurlijk niet te vergelijken met wat jou dochtertje krijgt...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, helaas.Paper Crown schreef:Mag je het oplossen? Nee zeker?
Als ze blijft weigeren ga ik inderdaad vragen of er een andere vorm van inname is. Desnoods in een spuitje, dat spuit je in de wangzak en slikken ze vaak wel door. Ik heb het, heel gemeen, geprobeerd in de houdgreep en dat pilletje in haar mond doen. Maar ze begon zo te kokhalzen, dat ik al direct spijt had.
Vanavond ga ik proberen een mooi verhaal te verzinnen en dat 'afvinken' als in een agenda of kalender.
Parisienne- Ratel
Kun je er zelf niet ook een innemen? Dat ze jou volgt? Geen idee of het heel sterk is of gevaarlijk als jij het inneemt?
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Lastig is dat. Ik zou ook proberen om er een verhaaltje omheen te verzinnen, dat het een toverpilletje is en het graag in haar buik wil spelen of zoiets. Of er een gezichtje optekenen zodat het een vrolijk snoepje is. Of er een dot slagroom opspuiten, dan is het een taartpilletje.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, ik mag er best eentje nemen. Ik word er alleen erg moe van. Vind het zonde als ik om 20.00 uur al naar m'n bed moet Ik kan wel een vitaminepil rond die tijd nemen.Indigo schreef:Kun je er zelf niet ook een innemen? Dat ze jou volgt? Geen idee of het heel sterk is of gevaarlijk als jij het inneemt?
Parisienne- Ratel
Liadan, ik had twee dagen geleden, na veel tevergeefse pogingen, uiteindelijk wat chocoladevlokken in een bakje gedaan. Op haar lepel al een flinke berg vlokken, pilletje ertussen en haar dat op laten eten. Maar volgens mij heeft ze het wel half mee gekauwd. Na die ene lepel vlokken was ze er ook meteen klaar mee, maar.. het pilletje was er in ieder geval in gegaan. Gisteravond trapte ze ook daar niet in.
Parisienne- Ratel
Ja, het lastige is natuurlijk dat het elke dag moet. Ik hoop dat het vanavond lukt met het af strepen. Misschien kan je er een leuk notitieboekje voor kopen met een mooie pen waar ze dan steeds zelf een kruisje in mag zetten.
Liadan- Ratel
Ooooh dat is moeilijk! L. beet ze eerder altijd door. Ja, dan is de werking weg . Elke keer als hij ze kreeg in een hapje vla riepen wij erachteraan 'Niet bijten!!'.
Ik weet eigenlijk ook niet hoe je het moet doen... Succes..
Ik weet eigenlijk ook niet hoe je het moet doen... Succes..
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik heb kleine tabletjes melatonine met gereguleerde afgifte van Sleepzzz. Zijn inderdaad ongeveer het formaat van een anticonceptiepil. Maar ik weet zo snel niet of daar een minimale leeftijd aan zit.
Gast- Gast
Ik vertelde mijn dochter eerder dat het een soort van snoepje was maar net niet helemaal. Aangezien ze verder toch nog geen snoepjes kreeg en dus geen vergelijkingsmateriaal had maar het wel een positief belletje deed rinkelen, at ze tabletjes dan vrolijk op.
Nu heeft ze de leeftijd dat ze gewoon snapt waar het voor is, dat is wel makkelijk.
Nu heeft ze de leeftijd dat ze gewoon snapt waar het voor is, dat is wel makkelijk.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
En in een hap vla oid?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Gaat het om Circadin? Zo ja die mogen ook niet doormidden gebroken worden. Wel bijzonder dat deze gegeven worden, er is bijna geen informatie bekend bij zulke jonge kinderen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Circadin inderdaad. 4 mg mag ze, maar dan moet ze twee tabletjes van 2 mg. Ik ben met één tablet van 2 mg begonnen, twee tabletten laten innemen leek me een nog moeilijkere opgave.
Pip: vla of een ander toetje werkt ook niet, aangezien ze, bij wat ze ook eet, het pilletje direct voelt en uit haar mond wil werken.
Pip: vla of een ander toetje werkt ook niet, aangezien ze, bij wat ze ook eet, het pilletje direct voelt en uit haar mond wil werken.
Parisienne- Ratel
Overigens is het vanavond weer niet gelukt. Niks hielp, ook niet een eigen boekje waarin ze mocht afstrepen, kruisjes mocht zetten, etc.
Parisienne- Ratel
kun je de reguliere melatonine niet op laten hogen?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
En als je het in een stuk ontbijtkoek doet (of in iets vergelijkbaars), of is de kans dan te groot dat ze het pilletje doorbijt?
Liadan- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» peuter 'los' laten lopen
» stotteren peuter
» Mee-loopgedrag peuter..
» Hooikoorts bij peuter
» Aften bij een peuter?
» stotteren peuter