Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stotteren peuter

2 plaatsers

Ga naar beneden

stotteren peuter Empty stotteren peuter

Bericht  munk di 18 jun 2013 - 9:55

Sinds een paar weken valt ons op dat onze T. af en toe stottert. Hij heeft een grote woordenschat en praat heel veel en vlug. Hij heeft het vooral aan het begin van een nieuwe zin. Nu heb ik ondertussen wel gelezen dat het vaker voorkomt bij peuters (i.v.m. taalontwikkeling en de aansturing van de spieren) en dat velen er zelf over heen groeien. Maar wanneer moet ik mij zorgen gaan maken, en is het verstandig om de huisarts en of CB hier over in te lichten?

2,5 week geleden zijn we gestopt met de speen, omdat hij zo ontzettend kwijlde (en dit wordt nu gelukkig minder), maar kan dit er ook mee te maken hebben?
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

stotteren peuter Empty Re: stotteren peuter

Bericht  Knillis di 18 jun 2013 - 10:43

Mijn zoontje heeft dit ook een tijd gedaan. Hij kan ook heel goed en snel praten en ineens ging hij stotteren, zoals i i i i i i i i k wil.... etc, zijn stem werd dan ook heel hoog en hij zei ook soms dat hij praten moeilijk vond. Hij heeft het een paar weken gedaan en zo ineens als hij ermee begon, zo ineens was het weer voorbij. Ik heb er verder niets mee gedaan maar het even aangekeken, op de psz gaven ze ook aan dat het vaak een fase was en hier was dat gelukkig zo, het was zielig om te zien hoe gefrustreerd hij soms was omdat hij niet uit zijn woorden kon komen.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Knillis di 18 jun 2013 - 10:45

Hier deed hij het trouwens toen hij ruim 3 jaar was (denk zo'n 3 jaar en een maand of 3/4) en het heeft 1,5 maand geduurd ongeveer.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud