Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

+44
Clapperdie
Roos
Parisienne
_Mashimaro_
Sylvana
Makamba
Ezzer
joyce0606
kwak
blondje1313
Bruintje Beer
Mida4you
*Lookie*
*Troela*
loesje
TukTuk
Theeleut
mickey
teletascha
woezel
SarahKey
Floor
Ugly Betty
sheila123
koNijntje
M@niek
-Ieniemienie-
Mamsie
PapillonRose
sabje
Roodkapje
Smaragdje
Woezies
Flip Fluitketel
Annie24
Aggi
Novalee
Lindsya
Diese
Ayla
Pien
Printje
Thunder
Flower_L
48 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Flower_L ma 19 dec 2011 - 10:14

En wat is achterliggende gedachte? En spreken jullie die naam / namen weleens uit

l heeft twee namen. Niet vernoemd of gedoopt, puur omdat wij tweede naam mooi vonden. naam was vooral keuze van mn vriend. Als l ondeugend is, wil ik nog weleens zijn beide namen gebruiken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Thunder ma 19 dec 2011 - 10:16

Voornaam + Achternaam.

2de namen heb wij niet veel mee. Staat leuk op papier, maar meestal gebruik je ze niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Printje ma 19 dec 2011 - 10:17

Ons mannetje heeft ook twee namen (geen doopnamen trouwens), gewoon omdat we het mooi vinden. We gebruiken de tweede naam nooit eigenlijk maar vind het gewoon toch mooier dan 1 naam, ik heb zelf maar 1 naam en vind dat zo saai hahahaha.



Laatst aangepast door Printje op ma 19 dec 2011 - 10:26; in totaal 1 keer bewerkt
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Pien ma 19 dec 2011 - 10:17

Onze dochter heeft 2 namen. Haar roepnaam is E.lin, haar tweede naam is Ma.ra. Vernoemd naar mijn overleden zus...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Ayla ma 19 dec 2011 - 10:18

E. heeft 2 namen, wilde graag een tweede naam, puur omdat ik dat mooier vind staan met de initialen. Tijdens mijn zwangerschap is de opa van mijn vriend overleden en daar kwam voor mij toen de gedachte bij, dan vernoemen we haar naar hem. Dat hebben we niet gedaan omdat het niet bij mekaar paste, maar we hebben gewoon een mooie naam uitgezocht (en uiteindelijk toch vernoemd, bleek na de geboorte)
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Diese ma 19 dec 2011 - 10:19

Onze dochter heet voluit Lu.ne Roe.lien, vernoemd naar mijn overleden vader.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Lindsya ma 19 dec 2011 - 10:20

Mijn zoontje heeft alleen één voornaam. In onze cultuur is het niet echt gebruikelijk.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Printje ma 19 dec 2011 - 10:20

Lindsya schreef:Mijn zoontje heeft alleen een voornaam. In onze cultuur is het niet echt gebruikelijk.

Welke cultuur heb je dan als ik vragen mag?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Novalee ma 19 dec 2011 - 10:21

Ons meisje heet N.inthe J.anne, haar tweede naam is een vernoeming naar mijn vader, die overleden is. We noemen haar nu gewoon N.inthe. Of Muppet, Smurfje, Kleine Stinkie, Rare Kwiebus etc. Wink Tijdens de zwangerschap heette ze Spookje.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Lindsya ma 19 dec 2011 - 10:21

Printje schreef:
Lindsya schreef:Mijn zoontje heeft alleen een voornaam. In onze cultuur is het niet echt gebruikelijk.

Welke cultuur heb je dan als ik vragen mag?

Ik ben het zelf dan niet maar Turkse.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Aggi ma 19 dec 2011 - 10:22

Onze zoon heeft naast zijn eigen naam 2 namen, vernoemd naar de vader van mijn vriend en naar mijn vader. Mijn vader is 6 jaar geleden overleden. En wij vonden het mooi hem te vernoemen, onze zoon is verder niet gedoopt.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Annie24 ma 19 dec 2011 - 10:23

Gewoon 1 Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 10:25

Onze dochter heeft 2 namen, L.oïs M.ila, mijn moeder heet L.ia en mijn schoonmoeder M.ieke, vandaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Flip Fluitketel ma 19 dec 2011 - 10:26

Onze dochter heeft 3 namen. 2e en 3e naam is ze vernoemd naar schoonmoeder en moeder en toevallig hebben ze beide een leuke voornaam. We gebruiken eigenlijk altijd haar 1e naam, alleen bij officieele gebeurtenissen gebruiken we haar 2e en 3e naam.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Woezies ma 19 dec 2011 - 10:28

Ik heb zelf 3 voornamen jaja.. en ik heb er een hekel aan dat ik de ene keer post krijg voor mevrouw Kees, dan weer voor mevrouw Kees Piet, dan mevrouw Jan. En bij officiele dingen worden alle namen ook weer genoemd.. Nee, dus voor mijn dochter heel bewust gekozen voor één voornaam!
Woezies
Woezies
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Smaragdje ma 19 dec 2011 - 10:28

Onze zoon heeft er twee. Dit omdat wij hem de zelfde initialen wilde geven als zijn vader, opa en overgroot vader.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Roodkapje ma 19 dec 2011 - 10:31

**


Laatst aangepast door Roodkapje op wo 21 dec 2011 - 16:56; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  sabje ma 19 dec 2011 - 10:44

M.ax heeft drie namen. Hij heet m.ax j.ohannes w.ilhelmus. Hij is vernoems naar zijn papa en naar mijn vader. Hij moet alleen nog gedoopt worden. Verder gebruik ik de namen eigenlijk nooit.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  PapillonRose ma 19 dec 2011 - 10:48

Mijn dochtertje heeft 4 namen. En daarvan gebruik ik er geen 1 laughcry

Ze heet A.maryllis H.azel S.terre J.olie en haar roepnaam is A.my Very Happy

Met de roepnaam erbij zijn het er dan eigenlijk 5 Embarassed


Laatst aangepast door PapillonRose op ma 19 dec 2011 - 10:53; in totaal 1 keer bewerkt
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Mamsie ma 19 dec 2011 - 10:51

Mijn kinderen hebben er 4! Het zouden en 3 moeten zijn maar 1 naam werd voluit in 2 namen geschreven.
Het zijn hun doopnamen.
We spreken ze nooit uit trouwens. Zelf heb ik er ook 3 ( + mijn roepnaam 4 ) en mijn vriend ook 3.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Mamsie ma 19 dec 2011 - 10:54


Laughing


Laatst aangepast door Mamsie op di 20 dec 2011 - 9:12; in totaal 1 keer bewerkt
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  -Ieniemienie- ma 19 dec 2011 - 11:22

Onze kinderen hebben er 2.
We wilde eerst gewoon 1 naam, maar..
Toen we de naam van onze dochter hadden gekozen, had ze dezelfde voorletter al mn man.
Dus dan hadden we twee M de B in huis. Dat leek ons niet handig met de post, en dus wilde we haar een tweede naam geven. Mijn man zn vader is overleden en het leek ons wel mooi om daar een vernoeming naar te maken.
Toen onze tweede kindje werd geboren, wilde we die ook graag een tweede naam geven. Toen hebben we een vernoeming gedaan naar mijn vader. Dus allebij onze kindjes hebben de naam van een opa gekregen.


Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:31; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 11:50

S.enna M.aria Cristina Carolina.
M.ara M.aria Antionia Carolina.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  M@niek ma 19 dec 2011 - 12:19

voornaam + doopnamen. F.elice J.ohanna C.ornelia
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  koNijntje ma 19 dec 2011 - 20:18

Woezies schreef:Ik heb zelf 3 voornamen jaja.. en ik heb er een hekel aan dat ik de ene keer post krijg voor mevrouw Kees, dan weer voor mevrouw Kees Piet, dan mevrouw Jan. En bij officiele dingen worden alle namen ook weer genoemd.. Nee, dus voor mijn dochter heel bewust gekozen voor één voornaam!

+1

ik heb zelf 1 roepnaam en 2 doopnamen. de doopnamen vind ik ouderwets en ook niet echt mooi..
hecht er ook geen waarde aan voor mezelf, heb liever dat ze alleen mijn roepnaam gebruiken.
maar op alle post staat natuurlijk D.M.

wij wilden ook niet gaan vernoemen, vind het wel een heel mooie gedachte, hoor.
heb vaak voor de gein geroepen dat we ons kindje G.erdie.neke zouden noemen als het een meisje zou worden
omdat mijn moeder G.erdien heet en de moeder van mijn vriend I.neke :P
zegt mijn oma "ach, arm kind" Laughing (gelukkig werd het een zoon Wink)
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel namen hebben jullie kindjes? Empty Re: Hoeveel namen hebben jullie kindjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum