Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn geduld raakt op.

+5
Tania
Coco
Chocoholic
SDL
dr_oupy
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mijn geduld raakt op. Empty Mijn geduld raakt op.

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 0:32

Advies gekregen wat ik ga proberen.

Laatst aangepast door Pluto op zo 24 maa 2013 - 2:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn geduld raakt op. Empty Re: Mijn geduld raakt op.

Bericht  dr_oupy zo 24 maa 2013 - 0:38

Je zegt dat hij net een zusje heeft gekregen, dit kan ook een terugval zijn. En een manier om aandacht te vragen. Ik zou het gewoon negeren, als hij poep in zijn broek heeft, het gewoon zonder wat te zeggen schoonmaken, en vooral niet boos worden. Waarschijnlijk is het gewoon een fase en gaat hij straks vanzelf weer op de wc poepen.

Krijgt hij nu de kleine er is wel voldoende individuele aandacht van een van jullie? Misschien mist hij dit nu wel.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  SDL zo 24 maa 2013 - 0:38

Heel veel ziekenhuizen hebben "poeppoli's" waar je terecht kunt voor vragen. Wellicht zou je even contact met ze op kunnen nemen, ik kan me voorstellen dat je niet meer weet wat je ermee aan moet.
Sterkte zeg!
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Chocoholic zo 24 maa 2013 - 0:40

Oh, wat een vervelende situatie! Het enige wat ik weet wat ik dan zou doen, is hem uitleggen dat het helemaal niet erg is dat er soms een beetje bloed bij zit (als ik zelf ervan overtuigd ben dat er niks aan de hand is in ieder geval) want het lijkt me dat hij daar een bepaalde angst voor heeft.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Coco zo 24 maa 2013 - 0:41

Maak je je hier serieus zo boos over? Ik ben best verbaasd dit te lezen. Ik zou er niet zoveel druk op leggen, dan komt het vanzelf wel weer. Maar zoveel druk uitoefenen en hem in zijn vieze broek naar boven sturen lijkt mij geen stimulans om het te verbeteren.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Tania zo 24 maa 2013 - 0:43

Klinkt alsof hij gewoon bang is om te poepen door het bloed. Ik zou daar echt niet boos om worden, ik snap dat het voor jou vervelend is hoor maar dat is het voor hem natuurlijk ook. Misschien kun je hem een paar keer per dag even op de wc laten zitten met een boekje zodat hij een beetje ontspannen is en het hem dan laten proberen. Als hij eenmaal weer een keer gepoept heeft en hij ziet dat er geen bloed bij zit gaat het misschien beter.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sea of Trees zo 24 maa 2013 - 0:50

Coco schreef:Maak je je hier serieus zo boos over? Ik ben best verbaasd dit te lezen. Ik zou er niet zoveel druk op leggen, dan komt het vanzelf wel weer. Maar zoveel druk uitoefenen en hem in zijn vieze broek naar boven sturen lijkt mij geen stimulans om het te verbeteren.
Ik denk dat ze dat zelf ook wel weet, dat dat geen stimulans is om het te verbeteren. Maar ik snap eigenlijk wel dat Pluto het nu echt zat is, ze heeft net nog een baby gekregen, en haar zoon van 4,5 poept ineens weer in zijn broek. Het is erg vermoeiend om hem dan de hele tijd nog te moeten verschonen, schone kleren aan e.d.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 0:52

dr_oupy schreef:Je zegt dat hij net een zusje heeft gekregen, dit kan ook een terugval zijn. En een manier om aandacht te vragen. Ik zou het gewoon negeren, als hij poep in zijn broek heeft, het gewoon zonder wat te zeggen schoonmaken, en vooral niet boos worden. Waarschijnlijk is het gewoon een fase en gaat hij straks vanzelf weer op de wc poepen.

Krijgt hij nu de kleine er is wel voldoende individuele aandacht van een van jullie? Misschien mist hij dit nu wel.
Daar ben ik me wel bewust van. en ben daar soms best bang voor. Ik let er veel op dat hij ook aandacht van ons alleen krijgt. Zonder dat zijn zusje in de buurt is. Gisteren ben ik met hem naar de kinderboerderij geweest en naar de mac. Ik neem hem mee naar buiten om een rondje te steppen of te fietsen. Ga met hem een boekje lezen, knuffel hem, zeg dat ik heel blij ben dat lief is etc. Ik beloon hem regelmatig voor de dingen waarbij het goed gaat. Als hij mij helpt, of als hij lief alleen aan het spelen is. Vertel hem dat ik super blij en trots ben als hij op de wc poept, benoem het elke keer als ik zelf ga poepen haha. En laat daarbij merken dat het geen pijn doet ofzo.

En ja coco, ik raak hier best gefrustreerd van. Aangezien het al de hele week zo gaat. Kan er niks aan doen, ik zou ook willen dat ik er niet gefrustreerd van raak. En dat ik als een zonnestraaltje elke keer weer zijn kont en kleding ga staan schoon maken. Maar helaas, het lukt me nu even niet. En wat is er mis met afstand nemen? Kan moeilijk mijn frustratie op hem gaan africhten. Dan kies ik er voor om even afstand te nemen, en even later naar hem toe te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 0:56

Misschien doet hij het wel omdat hij geschrokken is van het bloed bij z'n ontlasting. Dan vind ik het wel ver gaan om een kindje, wat poepen op de wc daardoor misschien gewoon eng vindt en dus eigenlijk misschien wel een soort bang is, voor straf naar boven te sturen, edit, of zelfs z'n eigen onderbroek te laten schoonmaken.

Ik ben het eigenlijk wel eens met Coco, en ik snap de frustratie wel, maar de boosheid niet. Vaak wordt er van kinderen heel veel verwacht, maar komop, hij is nog maar 4,5. Dat hij met vier zindelijk zou moeten zijn is ook alleen maar een door de maatschappij opgelegde grens. Er hoeft maar iets te gebeuren en kinderen krijgen zo weer een terugval, en dat is helemaal niet erg. Mijn broertje had zelfs een terugval toen hij 8 was.

Laatst aangepast door Lennox op zo 24 maa 2013 - 1:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 1:00

Tania schreef:Klinkt alsof hij gewoon bang is om te poepen door het bloed. Ik zou daar echt niet boos om worden, ik snap dat het voor jou vervelend is hoor maar dat is het voor hem natuurlijk ook. Misschien kun je hem een paar keer per dag even op de wc laten zitten met een boekje zodat hij een beetje ontspannen is en het hem dan laten proberen. Als hij eenmaal weer een keer gepoept heeft en hij ziet dat er geen bloed bij zit gaat het misschien beter.
Dat kan ik wel gaan proberen. Steeds naar de wc sturen als ik het idee heb dat hij zijn poep aan het ophouden is.

Ik heb hem niet voor straf naar boven gestuurd. Weet niet waar jullie dat lezen? En ik snap mijn boosheid ook niet, zoals ik net al zei, ik wou dat ik het niet zo voelde

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 1:04

Waar zie je dat lennox? Dat hij zelf zijn onderbroek schoon moet maken?

Gast
Gast

Bericht  Coco zo 24 maa 2013 - 1:05

Dat er een zusje bij is gekomen die verschoning nodig heeft, kan hij natuurlijk niets aan doen. Hij is duidelijk angstig door het bloed. Het is niet zomaar lariekoek dat ineens uit het niets is gekomen. Een kind houdt niet voor de lol zijn behoefte op hoor.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 1:05

Je geeft in je openingspost aan dat je hem in z'n vieze broek naar boven hebt gestuurd omdat je hem wel achter het behang kon plakken.

En dat van z'n broek staat ook in de openingspost. Hij moest het schoonmaken zonder hulp van papa of mama.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 1:09

Er staat nergens dat hij zijn onderbroek moet schoon maken. Die draagt hij namelijk niet. Hij draagt een luierbroekje. Die moet hij zelf uit doen en zelf weg gooien. vervolgens moest hij dan zelf onder de douche zijn kont schoon maken.
Ik had namelijk op internet gelezen van ouders die zeiden dat ze het hun kindje zelf schoon lieten maken, en dat het geholpen had.

Gast
Gast

Bericht  dr_oupy zo 24 maa 2013 - 1:10

Heb je ook al eens zijn poep laten zien, dat er nu geen bloed meer bij is. En anders misschien samen met hem proberen om op de wc te gaan poepen, dat je bij hem blijft en hem gerust kunt stellen.

Kan best begrijpen dat je gefrustreerd bent, dat hij nu een terugval heeft, is ook heel vervelend maar voor hem zelf is het waarschijnlijk net zo vervelend. Zeker omdat hij nu zo angstig is om te poepen, heeft hij nu ook buikpijn? En hoe zit het met plassen, doet hij dat nog wel gewoon op de wc?
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Coco zo 24 maa 2013 - 1:10

Pluto schreef:
En ja coco, ik raak hier best gefrustreerd van. Aangezien het al de hele week zo gaat. Kan er niks aan doen, ik zou ook willen dat ik er niet gefrustreerd van raak. En dat ik als een zonnestraaltje elke keer weer zijn kont en kleding ga staan schoon maken. Maar helaas, het lukt me nu even niet. En wat is er mis met afstand nemen? Kan moeilijk mijn frustratie op hem gaan africhten. Dan kies ik er voor om even afstand te nemen, en even later naar hem toe te gaan.
Met afstand nemen op zich iets niets mis. Ik vind het in deze situatie alleen wel ver gaan. Dat je hem naar boven stuurt, maar zeker in een vieze broek. Hoe gefrustreert je ook bent, door hem naar boven te sturen in een vieze broek richt in je in mijn opinie ook je frustratie op hem af. Geef hem dan in ieder geval eerst een schone broek. Of zit jij ook graag in een broek met poep?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown zo 24 maa 2013 - 1:10

Nou mij lijkt het ook echt helemaal niets als je 4,5jarige in zijn broek poept..
Hij is te groot om met afleiding toch te laten poepen op de wc maar eigenlijk ook te klein om te snappen hoe vervelend het is.

Pluto, kan je aan hem zien dat hij aan 't poepen is? Sommige
kinderen 'verstoppen' zich. Dan kan je er meteen op inspelen. Anders maar zeggen dat hij een luier om moet.. En weer anders zou ik hem zonder onderkleding een dag laten lopen. Als er niets is om 't op te vangen denk ik dat hij wel weer naar 't toilet gaan.

Succes hoor, erg vervelend en ik begrijp dat je na een week paar x per dag poepbroeken schoonmaken zat bent.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 1:15

PC, dat ga ik ook proberen idd. Als ik het idee heb dat hij moet poepen hem naar de wc te laten gaan. En dan bij hem blijven zitten. Hij draagt al luierbroekjes zodat een vieze (luier)broek dan weg gegooid kan worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 1:15

Pluto schreef:Er staat nergens dat hij zijn onderbroek moet schoon maken. Die draagt hij namelijk niet. Hij draagt een luierbroekje. Die moet hij zelf uit doen en zelf weg gooien. vervolgens moest hij dan zelf onder de douche zijn kont schoon maken.
Ik had namelijk op internet gelezen van ouders die zeiden dat ze het hun kindje zelf schoon lieten maken, en dat het geholpen had.
Ik kan me voorstellen dat dit juist averechts werkt en heel denigrerend overkomt voor je zoontje. Ook denk ik dat je hiermee een vicieuze cirkel creëert. Het is duidelijk ooit begonnen door het bloed, daar is hij van geschrokken. Hij durfde niet meer te poepen op de wc, maar inmiddels is dit zo vaak gebeurd dat jij er gefrustreerd door raakt, wat ik van jouw kant ook wel begrijp. Maar je zoontje voelt die frustratie haarfijn aan en ik denk dat er voor hem niets verdrietigers is dan te merken dat mama boos op hem is, hij naar boven moet, hij zélf alles moet schoonmaken terwijl hij tegelijkertijd ook ziet dat zijn zusje niets fout kan doen, en geknuffeld wordt na een vieze poepluier.

Vooral dat zelf schoonmaken, ik zeg absoluut niet dat je een slechte moeder bent, want ik kan me best voorstellen dat je alles wilt proberen zodat hij weer op de wc gaat poepen, maar vooral daardoor krijg ik echt een naar gevoel erbij. Hij doet het niet voor z'n lol en dan is er niets pijnlijkers dan zelf je billen te moeten schoonmaken onder de douche, zonder hulp. Hij is nog maar 4...

Gast
Gast

Bericht  maiadebij zo 24 maa 2013 - 1:36

N is ook bijna 4,5 en poept (en plast) af en toe in zijn broek op school. Hij zit sinds 3 maanden op de kleuterschool en durft niet goed te zeggen dat hij naar de wc moet. Idd heel vervelend, maar vooral voor hem. Ik leg er verder ook geen nadruk op, ik zet hem in zijn pauze onder de douche en trek hem schone kleding aan. Wel benoem ik elke keer dat het vooral voor hem vervelend is en hij dat hij juf/meester altijd mag zeggen dat hij naar de wc moet.
Maar ik kan me voorstellen dat het icm de geboorte van je dochter best even druk is. Je moet je draai nog vinden met 2 kindjes en dan kan je dit er even niet bij hebben. Je schrijft dat er vorige week wat bloed bij zat en het sindsdien mis is. In die week heb je 3 verschillende aanpakken geprobeert (geen aandacht aan besteden/boos worden/belonen), best veel in een korte periode denk ik. Misschien kan je proberen om structureel bijvoorbeeld een week lang geen aandacht eraan te schenken (gewoon verschonen en er geen punt van maken) als dat niet werkt, kan je overgaan op een andere aanpak.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 1:51

Lennox, Misschien had ik het anders moet verwoorden en komt mijn openingspost harder over dan dat het is. Hij wast zichzelf altijd zelf onder de douche. Net als zijn luier weg gooien. Ik leg schone kleding en een handdoek voor hem klaar. Net als anders. Alleen heb ik geweiggerd om te helpen met schoon maken. Het is niet zo dat ik hem eenzaam en alleen aan zijn lot over laat, en dan even later lekker met zijn zusje zit te knuffelen die haar luier vol heeft gepoept. We betrekken hem veel bjj de zorg voor haar. Hij is dan trots dat hij wel al veel zelf kan.

Maiadebij, denk dat je daar ook wel een punt hebt. In een week tijd op 3 verschillende manieren is misschien toch wat te snel.

Ik ben er over uit, ga een week lang samen met hem naar de wc als ik denk dat hij moet poepen..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:22

En hem misschien uit leggen hoe jij je nu voelt? Dus dat je het heel erg vindt dat je er boos van wordt, want je wilt niet boos worden omdat je weet dat hij het niet doet om jou te pesten. Dat jij je best gaat doen om niet meer boos te worden en misschien kun je dan met hem overleggen dat hij wat vaker naar de wc gaat om proberen te poepen. Misschien kan hij je zelfs wel vertellen waarom dit hem nu ineens zo vaak overkomt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 3:14

Rejoy. schreef:En hem misschien uit leggen hoe jij je nu voelt? Dus dat je het heel erg vindt dat je er boos van wordt, want je wilt niet boos worden omdat je weet dat hij het niet doet om jou te pesten. Dat jij je best gaat doen om niet meer boos te worden en misschien kun je dan met hem overleggen dat hij wat vaker naar de wc gaat om proberen te poepen. Misschien kan hij je zelfs wel vertellen waarom dit hem nu ineens zo vaak overkomt.

Ik ben ondertussen 2x samen met hem naar de wc gegaan. Ik zag dat hij het weer op zat te houden, door de poep in zijn broek wist ik het zeker. Hij wilde eerst helemaal niet op de wc, dus heb gezegd bij hem te blijven. Ik heb hem ook gelijk verteld dat ik niet boos op hem wil worden, en dat ik dit ook niet meer ga doen. Ook heb ik gezegd dat het niet zo lief van mij is, omdat ik weet dat hij het niet doet om mij te plagen. Beide keren heeft hij niks gedaan. En zit het nu weer op te houden... Ga nu voor de 3e keer met hem naar de wc....

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 3:19

Rejoy. schreef:Dat jij je best gaat doen om niet meer boos te worden en misschien kun je dan met hem overleggen dat hij wat vaker naar de wc gaat om proberen te poepen.

Ik denk dat deze vergelijking wel een belangrijke is. Daarmee geef je aan dat hij misschien iets doet wat je graag anders ziet, maar trek je tegelijkertijd ook de vergelijking dat jij ook iets 'fout' doet, iets moet proberen te veranderen. En dan lijkt de drempel voor hem ook minder hoog, want mama moet immers ook nog iets leren smile

Gast
Gast

Bericht  dr_oupy zo 24 maa 2013 - 3:19

Denk wel dat het goed is dat je nu je gevoel naar hem hebt geuit. Laat hij zelf niks los waarom hij niet durft te poepen? Is het echt omdat hij geschrokken is van het bloed, of zit er toch misschien iets anders achter? Wie weet heeft hij wel heel veel pijn bij het poepen omdat het nu heel hard word door het ophouden.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: