Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ovulatietesten, temperaturen of geduld?

+7
Caresses
nillis
Razz
Pien
PapillonRose
Linnie1985
Taeda
11 plaatsers

Ga naar beneden

Ovulatietesten, temperaturen of geduld? Empty Ovulatietesten, temperaturen of geduld?

Bericht  Taeda di 4 jun 2013 - 8:10

In het Kindje2013 topic heb ik al wat tips gekregen, maar ik ben toch nog benieuwd naar meer ervaringen.

Zoals de meesten van jullie wel weten, gaan mijn man en ik inmiddels ronde 9 in voor een kindje. Ik zit erg te twijfelen of ik deze maand wil beginnen met een methode om te kijken wanneer mijn eisprong is. Op dit moment let ik op slijm, ik heb daarin een voorbeeldige cyclus (wel een beetje smerig, ik weet het). Cyclus is netjes 26-33 dagen, waarvan vaak zelfs nog stabieler, 28/29 dagen. Vrijen is geen probleem, daar hoeven we geen moeite voor te doen.
Nu twijfel ik of het zinvol is om te gaan temperaturen of ovulatietesten te gaan gebruiken. Zelf neig ik naar één of twee maandjes ovulatietesten te gebruiken, om te kijken of ik mijn cyclus goed inschat. Maar heeft dit wel zin in ons geval of veroorzaakt het juist extra druk?

Andere tips zijn welkom, misschien bepaalde vitamines of juist tips om er minder mee bezig te zijn.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten, temperaturen of geduld? Empty Re: Ovulatietesten, temperaturen of geduld?

Bericht  Linnie1985 di 4 jun 2013 - 8:18

Ik heb het gedaan, maar zoals ik al zei werkt dat best wel geforceerd. Maar toch raad ik temperaturen aan, omdat het goedkoop is, enige wat je nodig hebt is een thermometer, temperatuurkaartje (kan je vinden op internet en uitprinten) en natuurlijk een pen, of je kan een app op je mobiel downloaden.
Wens je veel succes!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Ovulatietesten, temperaturen of geduld? Empty Re: Ovulatietesten, temperaturen of geduld?

Bericht  PapillonRose di 4 jun 2013 - 8:23

Ik zou persoonlijk na een halfjaar wel iets willen proberen denk ik, dus snap dat je eraan denkt. Ik heb met beiden geen ervaring, maar ovulatietesten lijken me makkelijker. Je ziet meteen of er wel of geen ovulatie aan zit te komen, het hoeft niet elke dag (eerste en laatste deel cyclus hoeft niet neem ik aan) en ik heb persoonlijk een antipathie tegen thermometers waar dan ook Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Pien di 4 jun 2013 - 8:31

Ik heb geen ervaring maar wij hebben in de periode dat ik vermoedelijk mijn eisprong had gewoon om de dag gesext en dan alleen als we zin hadden. Soms dus wel eens 3 dagen achter elkaar en dan weer een dag niet.
Als ik een langere tijd bezig zou zijn zou ik denk ik met temperaturen gaan beginnen omdat dat mij de goedkoopste en makkelijkste oplossing lijkt.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Razz di 4 jun 2013 - 8:57

Ik gebruik ovulatietesten om zo mijn eisprong te vinden en ook weet ik nu dat ik 16 dagen na een positieve ovulatietest ongesteld ga worden. Ik gebruik ze al vanaf we 3 maanden bezig waren voor een tweede kindje en ik vind het juist fijn om alles precies te weten. Ik werd juist zenuwachtiger en geforceerd toen ik ze juist niet gebruikte. Ik koop ze altijd bj zwangerenkids.nl en dan de dipsticks. Ik vind ze erg fijn in gebruik en ze zijn goedkoop. Meestal gebruik ik er iedere maand zo'n 10 van die dipsticks. Soms iets meer. Ik bestel iedere maand opnieuw een setje van 15 van die dipsticks voor 9,95. Temperaturen ga ik volgende maand mee beginnen. Ik heb al 2 keer eerder een poging gedaan maar ik vergat het steeds.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  nillis di 4 jun 2013 - 19:22

Ik ben ben met 6 mnd begonnen met ovulatietesten en was met ronde 10 zwanger, dat werd mk en daarna weer begonnen en ronde 3 zwanger. Ik vond het rust geven, omdat ik wist wanneer mijn ei en wanneer ik ongesteld moest worden. Dus voor mij was het een aanrader.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Taeda di 4 jun 2013 - 19:29

Dank jullie voor de ervaringen! Ik heb ovulatietesten besteld, dit ga ik eerst proberen. Temperaturen is niet mijn favoriete bezigheid en ik ben nogal lui en makkelijk. Hopelijk vergeet ik dit niet. Ook gelijk zwangerschapstesten gekocht, altijd optimistisch blijven Wink
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 20:27

Als het deze maand niet gelukt is (dan is het 8 maanden) dan ga ik ook maar weer eens die ovulatietesten kopen. Ik was ermee begonnen maar omdat mijn cyclus niet op orde was moest ik elke dag zo'n test doen, en dat is rete duur. Nu was mijn laatste cyclus 28-40-35-32 dus hij wordt al wat normaler. Dan is het wel een idee om 10 dagen lang een test te doen.
Alleen ben ik een beetje bang dat het niet werk ofzo, je hoort weleens dat dat voorkomt.

Gast
Gast

Bericht  Caresses di 4 jun 2013 - 20:39

Ik heb beide methodes gedaan en vond temperaturen het prettigst om te doen (elke ochtend rond dezelfde tijd). Alleen zette ik daarvoor in het weekend wel speciaal de wekker (daarna kon ik wel weer doorslapen).
Het is wel zo dat je er veel mee bezig bent dan. Wat mij hielp om er een beetje minder mee bezig te zijn is om niet meer mee te lezen/schrijven in topics over zwanger worden of internetpagina's over zwanger worden.

Ik hoop dat het snel raak is, snap hoe het voelt als het na zo'n tijd nog steeds niet is gelukt.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770

Bericht  Caresses di 4 jun 2013 - 20:43

Het lijkt me sowieso wel slim om te temperaturen. De reden daarvoor is dat als het na een jaar nog niet is gelukt en je naar de dokter gaat, de kans groot is dat ze je weer naar huis sturen om 3 maanden te temperaturen. Het scheelt dan dat je dat al hebt gedaan.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 20:56

Oh gatsie, echt Caresses? Dat wist ik helemaal niet, dat je dan alsnog vaak moet temperaturen.
Ik lees inderdaad niet mee in zwanger worden topics. Dan ben ik er veel te veel mee bezig en dat wil ik niet.

Gast
Gast

Bericht  Caresses di 4 jun 2013 - 21:03

Of het echt zo is weet ik niet. Dat heb ik ook alleen maar gelezen (hier of elders op internet). Zelf heb ik een half jaar getemperatuurd voor ik naar de dokter ging.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes wo 5 jun 2013 - 1:40

Ik zou dan inderdaad ook wel eens ovulatietesten proberen (of temperaturen). Je bent al een hele tijd bezig, dus ik vind niet dat je daar 'te snel' mee bent.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  snoezel wo 5 jun 2013 - 1:45

Temperaturen.. Pfff.. Ooit geprobeerd, maar wat een gedoe.. Iedere dag, op dezelfde tijd (is immers het beste..) pfff.. nee hoor, vreselijk. Daar ben ik denk ik te chaotisch voor...

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Razz wo 5 jun 2013 - 4:07

Caresses schreef:Of het echt zo is weet ik niet. Dat heb ik ook alleen maar gelezen (hier of elders op internet). Zelf heb ik een half jaar getemperatuurd voor ik naar de dokter ging.

Ik heb dat nooit gehoeven van de gyn. Hij zag dmv mijn bloed en echo's dat ik gewoon een eisprong had en dat de ovulatietesten die ik altijd gebruik goed werkte.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Taeda wo 5 jun 2013 - 5:13

Ik ben 'blij' hier wat herkenning te krijgen. Vriendinnen die het weten buiten het forum om zeggen 'ach, zo lang ben je nog niet bezig', 'een jaar moet je wel op rekenen'. Zij zijn nog niet aan het nadenken over een kindje, de meesten wonen zelfs nog thuis.

Ovulatietesten it is. Hopelijk maar voor een maandje Wink
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 8:50

Nou ik heb ze iig net besteld! 25 stuks. Is helemaal niet duur zeg. Heb ooit 20 testen van Clear blue gekocht voor 52 euro.

Gast
Gast

Bericht  ShallY za 15 jun 2013 - 8:59

Waar had je ze besteld carrie?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 9:19

[quote=ShallY]Waar had je ze besteld carrie?

Bij zwanger en kids!
[/quote]

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir za 15 jun 2013 - 10:25

Sensitest is ook een aanrader, voor ovu testen.
Je kunt het ook combineren, de ovulatietest geeft aan dat de ovulatie er aan komt, met temperaturen zie je juist of hij geweest is, door stijging. Een aanrader voor site/app is Fertility Friend. Heb t zelf 3 maand gedaan en ik vond t wel interessant (lang geleden alweer).

Maar om mee te beginnen kun je eerst het handigst ovulatietesten doen denk ik!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: