Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een kind, gedoe?

+35
tweeling
Manderijn
Lejow
Slakje
Shopaholic
Thunder
Darius
Mamsie
Sterrin_
maiadebij
M@niek
Tania
Sam
Snoes
Ella
L!ND@
CCC
Bolleke
Theeleut
munk
PapillonRose
Pink!
Star007
Linda
Luce
Sanne
Coco
Printje
Filoria
Happydobby
studiebol
SarahKey
La Senza
Parel
Marin
39 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 2:11

Geeft niets Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:12

of alleen gaan, terwijl de ander bij de kinderen thuis blijft, dat doen wij meestal. Wij nemen de kinderen nooit 's avonds mee. Wij gaan vaak alleen, tenzij het iets is waar we eigenlijk allebei heen moeten, dan regelen we oppas, maar dat komt maar een paar keer per jaar voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Mamsie zo 24 maa 2013 - 2:19

Ik nam hoogstens de wipper of kinderwagen mee. Verder regelen wat standaard dingen. Ben ook nooit zo iemand geweest die alles meezeulde. Slapen deden ze vaak op schoot en dan op de bank. Als ze überhaupt al sliepen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Sterrin_ zo 24 maa 2013 - 2:19

Lennox schreef:Ik denk dat mijn huis redelijk kids-proof is, ik zal alleen wat moeten met de glazen afscheiding tussen woonkamer en hal. En een traphekje voor de kattenkamer ofzo.

Oh, en ik vrees voor m'n meubels na het zien van het filmpje op Facebook, van de tweeling van Sterrin in de poppenbuggy :nopompom:

Haha! Zie dit nu pas! De meubels vallen gelukkig nog hard mee, scheelt een hoop dat we licht hout hebben. Mijn zus heeft donker, en dat is zooo lelijk geworden nu. De vloer moet wel nodig gelakt worden. Wink Maar ook dat voorkom je niet. Het is niet zo dat ze dagelijks zo lomp doen hoor. Maar ik heb ook geen zin om nog meer politieagentje te moeten spelen dan ik nu al moet. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Darius zo 24 maa 2013 - 2:21

Rejoy. schreef:Het mee nemen van spullen vind ik juist heel weinig gedoe. Ik vind het meer gedoe om eerst de jongste te voeden, de oudste haar haren te doen, naar de wc, zorgen dat ze de schoenen aan heeft, met een gepoetste smoel schoon is, weer de jas aan doen die ze inmiddels uit heeft gedaan, de inmiddels vol gepoepte luier van de jongste te verschonen, jasje aan doen, in de maxi-cosi, dekentje over, de jas van de oudste weer aandoen omdat ze 'm weer uit heeft gedaan, begint ze te huilen omdat haar pinkvelletje tussen de rits zat, haar getroost, begint de jongste te jammeren dat ze het niet meer leuk vindt in de maxi cosi, moet de oudste weer naar de wc, jongste met maxi-cosi mee naar de wc, omdat die anders begint te brullen, moet de jas uit omdat dat niet lekker zit op de wc, plast ze over haar broek heen, broek verschonen, schoenen weer aan, jas weer aan, heeft de jongste haar slofjes uit geschopt, slofjes weer aan, naar buiten, gilt de oudste om een muts omdat het zo hard waait, muts halen, jongste in de auto, oudste in de auto, bedenken dat je beter wat te eten mee kunt nemen, dus weer naar binnen, zie je de hond op het speelkleed van de jongste liggen, dus de hond in de berging, banaan pakken, deur op slot, de auto in en dán kan ik pas weg.

Ben je zo 30 minuten verder voor je überhaupt weg bent...

Dat dus. Met die spullen ben ik sneller klaar dan met de kinderen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 2:24

Rejoy. schreef:of alleen gaan, terwijl de ander bij de kinderen thuis blijft, dat doen wij meestal. Wij nemen de kinderen nooit 's avonds mee. Wij gaan vaak alleen, tenzij het iets is waar we eigenlijk allebei heen moeten, dan regelen we oppas, maar dat komt maar een paar keer per jaar voor.

Maar da's toch ook niet altijd leuk? Dingen zoals een feestje, ja dan kan je nog wel eens alleen gaan even om je gezicht te laten zien.. Maar een etentje met twee stellen, dan is het toch veel leuker om met z'n tweetjes te kunnen gaan?

Als je een oppas hebt, is dat geen probleem natuurlijk, hoewel het ook leuk is als je gewoon met je kindje ergens naar toe kan gaan rond uurtje of 5, even daar spelen, en dan daarna op bed leggen, en gewoon daarna gezellig met vrienden zijn terwijl kind slaapt.


Edit: Bedoel het verder ook niet vervelend ofzo, was gewoon heel benieuwd hoe moeders dat ervaren, of ze het soms best als gedoe ervaren of niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Mamsie zo 24 maa 2013 - 2:26

Darius schreef:
Rejoy. schreef:Het mee nemen van spullen vind ik juist heel weinig gedoe. Ik vind het meer gedoe om eerst de jongste te voeden, de oudste haar haren te doen, naar de wc, zorgen dat ze de schoenen aan heeft, met een gepoetste smoel schoon is, weer de jas aan doen die ze inmiddels uit heeft gedaan, de inmiddels vol gepoepte luier van de jongste te verschonen, jasje aan doen, in de maxi-cosi, dekentje over, de jas van de oudste weer aandoen omdat ze 'm weer uit heeft gedaan, begint ze te huilen omdat haar pinkvelletje tussen de rits zat, haar getroost, begint de jongste te jammeren dat ze het niet meer leuk vindt in de maxi cosi, moet de oudste weer naar de wc, jongste met maxi-cosi mee naar de wc, omdat die anders begint te brullen, moet de jas uit omdat dat niet lekker zit op de wc, plast ze over haar broek heen, broek verschonen, schoenen weer aan, jas weer aan, heeft de jongste haar slofjes uit geschopt, slofjes weer aan, naar buiten, gilt de oudste om een muts omdat het zo hard waait, muts halen, jongste in de auto, oudste in de auto, bedenken dat je beter wat te eten mee kunt nemen, dus weer naar binnen, zie je de hond op het speelkleed van de jongste liggen, dus de hond in de berging, banaan pakken, deur op slot, de auto in en dán kan ik pas weg.

Ben je zo 30 minuten verder voor je überhaupt weg bent...

Dat dus. Met die spullen ben ik sneller klaar dan met de kinderen.

Nou ik vind dit wel een uitzonderings geval. T gaat echt niet altijd zo. Dan doe je toch iets niets goed.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Tania zo 24 maa 2013 - 2:27

Marin schreef:
Rejoy. schreef:of alleen gaan, terwijl de ander bij de kinderen thuis blijft, dat doen wij meestal. Wij nemen de kinderen nooit 's avonds mee. Wij gaan vaak alleen, tenzij het iets is waar we eigenlijk allebei heen moeten, dan regelen we oppas, maar dat komt maar een paar keer per jaar voor.

Als je een oppas hebt, is dat geen probleem natuurlijk, hoewel het ook leuk is als je gewoon met je kindje ergens naar toe kan gaan rond uurtje of 5, even daar spelen, en dan daarna op bed leggen, en gewoon daarna gezellig met vrienden zijn terwijl kind slaapt.



Ik denk dat dat wel makkelijker wordt naarmate ze ouder worden. Als je het gewoon goed kan uitleggen aan je kind. Dit zou ik met J. nu ook wel kunnen doen en met M. misschien ook. Alleen het eerste jaar was dat gewoon kansloos.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:29

Etentjes met twee stellen doen we eigenlijk sowieso nooit. Als ik uit eten ga, ga ik bijna altijd met vriendinnen uit eten en laat ik mijn man lekker thuis bij de kinderen Laughing En mocht dat wel voorkomen, dan hebben we sowieso niet elke maand een etentje, hooguit een paar keer per jaar, een keer een bruiloft waar we met zijn tweetjes heen moeten of wat anders en dan kom je op een keer of 6 per jaar uit waar je echt met z'nn tweetjes heen 'moet'/wilt.
Verjaardagen en andere feestjes delen we meestal op, van mijn vriendinnen en familie ga ik heen en van zijn kant gaat hij heen.

Ik ervaar dit juist als gemak, oppas regelen of kinderen mee nemen vind ik veel meer gedoe. Zo hoef ik me geen zorgen te maken dat ze zich niet vermaken/gedragen/moe worden of niet willen slapen en ook geen stress dat ik op tijd thuis moet zijn omdat de oppas er zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 2:31

Tania schreef:


Ik denk dat dat wel makkelijker wordt naarmate ze ouder worden. Als je het gewoon goed kan uitleggen aan je kind. Dit zou ik met J. nu ook wel kunnen doen en met M. misschien ook. Alleen het eerste jaar was dat gewoon kansloos.

Ja zo deden we het gisteren en dat ging prima. Was super gezellig bij de borrel spelen met nichtje en daarna kreeg ze eten, ging ze slapen in het campingbedje bij ons op de slaapkamer, en konden wij rustig met z'n viertjes eten. Vond het echt leuk! Maar toen ik zag wat ze allemaal bij zich hadden joh.. Je sjouwt je suf, voor één zo'n avondje! Dat was ik even vergeten, dat dat zo'n gedoe is Wink Maar vind het alleen maar leuk dat ze dat wel doen. We gaan ook wel vaker met z'n viertjes + kindje uiteten, en dat gaat ook gewoon goed. Loop je wel tien rondjes door het restaurant met haar aan de hand, maar toch heel gezellig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:31

Natuurlijk zit haar pinkvelletje niet altijd tussen haar rits en plast ze niet altijd over haar broek als we weg willen, maar ik vind het toch vaak wel ff een gedoe om met twee kinderen weg te komen. Het is niet meer je eigen jas aan, tas van de tafel gritsen, deur op slot en gaan..

Ik trek toch altijd wel zo'n 15 á 20 minuten uit voor het weg gaan hoor, zeker als de jongste ook nog moet drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 2:32

Ik denk dat dat wel slim is Rejoy, gewoon wat ruimer tijd inschatten leer je denk ik wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Darius zo 24 maa 2013 - 2:34

Mamsie schreef:
Darius schreef:
Rejoy. schreef:Het mee nemen van spullen vind ik juist heel weinig gedoe. Ik vind het meer gedoe om eerst de jongste te voeden, de oudste haar haren te doen, naar de wc, zorgen dat ze de schoenen aan heeft, met een gepoetste smoel schoon is, weer de jas aan doen die ze inmiddels uit heeft gedaan, de inmiddels vol gepoepte luier van de jongste te verschonen, jasje aan doen, in de maxi-cosi, dekentje over, de jas van de oudste weer aandoen omdat ze 'm weer uit heeft gedaan, begint ze te huilen omdat haar pinkvelletje tussen de rits zat, haar getroost, begint de jongste te jammeren dat ze het niet meer leuk vindt in de maxi cosi, moet de oudste weer naar de wc, jongste met maxi-cosi mee naar de wc, omdat die anders begint te brullen, moet de jas uit omdat dat niet lekker zit op de wc, plast ze over haar broek heen, broek verschonen, schoenen weer aan, jas weer aan, heeft de jongste haar slofjes uit geschopt, slofjes weer aan, naar buiten, gilt de oudste om een muts omdat het zo hard waait, muts halen, jongste in de auto, oudste in de auto, bedenken dat je beter wat te eten mee kunt nemen, dus weer naar binnen, zie je de hond op het speelkleed van de jongste liggen, dus dje hond in de berging, banaan pakken, deur op slot, de auto in en dán kan ik pas weg.

Ben je zo 30 minuten verder voor je überhaupt weg bent...

Dat dus. Met die spullen ben ik sneller klaar dan met de kinderen.

Nou ik vind dit wel een uitzonderings geval. T gaat echt niet altijd zo. Dan doe je toch iets niets goed.

Nou, ik kan er weinig aan doen als E nog even gaat poepen en L over de bril piest. Het zijn inderdaad uitzonderingen, maar het gedoe voor je de kinderen hebt aangekleed vind ik drukker dan even de kinderwagen en slaaptent in de auto zetten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  maiadebij zo 24 maa 2013 - 2:39

de deur uitgaan is inderdaad soms wel een gedoe. Vrijdag bracht mijn man de kinderen naar school, om half 8 merkte hij op dat we wel erg optijd waren. Maarja de haren van J moesten nog gekamt, mondjes schoonmaken, schoenen en sokken aan, tas voor school klaar maken en 2 kinderen in de kleren helpen die wegrennen een erggg leuk spelletje vinden op zo'n moment. Om 8:10 moest mijn man toch wel toegeven dat je die tijd toch echt wel nodig hebt. Straks een derde erbij, maakt de uitdaging nog ff groter! Dan kunnen we ook niet meer op de fiets, maar moet alles lopend pale

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 3:11

Zal denk ik gewoon de leeftijd zijn. Daar kom je ook wel weer doorheen. Soms neemt ze zelf wat speelgoed mee en ik zorg dat ik altijd een pakje drinken, een lolly, zakdoeken en een liga bij me heb. Heel veel meer is er niet nodig haha! Ik ken trouwens niemand waar we met haar heen gaan waar geen speelgoed is voor haar dus dat scheelt ook wel. Ze is trouwens 3,5. Enige vervelende is als je alleen met haar bent. Dan gaat er niks snel haha smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Mamsie zo 24 maa 2013 - 3:19

Tja ik ervaar dat niet zo. Ik heb voor dat ik de kids vertel dat we weg gaan alles al gedaan. Dan is het plassen en jas aan bij de voordeur. Natuurlijk als er dan 1 in z'n luier poept moet je dat ff doen. Ik zette de ander dan even voor de tv ofzo want tis in 5 min gebeurd.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 3:48

Mamsie schreef:Ik nam hoogstens de wipper of kinderwagen mee. Verder regelen wat standaard dingen. Ben ook nooit zo iemand geweest die alles meezeulde. Slapen deden ze vaak op schoot en dan op de bank. Als ze überhaupt al sliepen.
Dat dus. Ik nam het hoognodige mee, paste in 1 tas, en verder niet, niet te moeilijk doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Thunder zo 24 maa 2013 - 4:16

Artemis schreef:
Mamsie schreef:Ik nam hoogstens de wipper of kinderwagen mee. Verder regelen wat standaard dingen. Ben ook nooit zo iemand geweest die alles meezeulde. Slapen deden ze vaak op schoot en dan op de bank. Als ze überhaupt al sliepen.
Dat dus. Ik nam het hoognodige mee, paste in 1 tas, en verder niet, niet te moeilijk doen.

Nou, dit dus. Ik nam alleen het hoognodige mee. Geen gezeul met spullen hier hoor.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 4:24

Ik neem gewoon een luiertas mee met dingen die ik nodig heb voor het verschonen. Verder niks. Ja de wandelwagen als we een eind gaan lopen en de draagdoek. Reken altijd wat meer tijd voor het vertrekken van huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 4:30

Ik vond met twee kleine kinderen de deur uitkomen trouwens wel een gedoe, zeker de eerste tijd, je loopt met een baby en dreumes niet zo even de deur uit, je moet eerst luiers verschonen, iedereen aankleden, op de klok kijken of het qua voedingen en slaapjes allemaal past, en dan kun je pas gaan. Nu gil ik 'over vijf minuten gaan we!' en dan staat iedereen ook netjes klaar binnen vijf minuten smile scheelt een hoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 4:38

Artemis schreef:Ik vond met twee kleine kinderen de deur uitkomen trouwens wel een gedoe, zeker de eerste tijd, je loopt met een baby en dreumes niet zo even de deur uit, je moet eerst luiers verschonen, iedereen aankleden, op de klok kijken of het qua voedingen en slaapjes allemaal past, en dan kun je pas gaan. Nu gil ik 'over vijf minuten gaan we!' en dan staat iedereen ook netjes klaar binnen vijf minuten Een kind, gedoe? - Pagina 3 561177 scheelt een hoop.

ik kan niet wachten, haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Shopaholic zo 24 maa 2013 - 4:40

Ik vind het soms echt wel een gedoe, met 1 was alles zoveel makkelijker als 2 om te regelen, maargoed kleintjes worden groot en ook zij zal straks haar eigen dingen kunnen doen waardoor het weer een heel stuk gemakkelijker word.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 4:45

EDC schreef:Ik vind het soms echt wel een gedoe, met 1 was alles zoveel makkelijker als 2 om te regelen, maargoed kleintjes worden groot en ook zij zal straks haar eigen dingen kunnen doen waardoor het weer een heel stuk gemakkelijker word.


over een paar jaar laat jij je kinderen gewoon met jouw tas sjouwen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Shopaholic zo 24 maa 2013 - 4:50

Rejoy. schreef:
EDC schreef:Ik vind het soms echt wel een gedoe, met 1 was alles zoveel makkelijker als 2 om te regelen, maargoed kleintjes worden groot en ook zij zal straks haar eigen dingen kunnen doen waardoor het weer een heel stuk gemakkelijker word.


over een paar jaar laat jij je kinderen gewoon met jouw tas sjouwen Wink

Ja hoor geen probleem.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 5:02

Ik vind het heel erg meevallen, zeker nu ze ouder worden. Als ik een pakje drinken en een koek voor nood bij me heb en luiers en doekjes, komt het wel goed.

Met baby was het lastiger, kinderwagen mee, voldoende luiers, verschoonkleren, doekjes, flesjes enz. Maar ik zorgde altijd gewoon dat de luiertas altijd gevuld was, dan was het alleen kinderwagen in de auto, jasjes aan en weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 3 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum