Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een kind, gedoe?

+35
tweeling
Manderijn
Lejow
Slakje
Shopaholic
Thunder
Darius
Mamsie
Sterrin_
maiadebij
M@niek
Tania
Sam
Snoes
Ella
L!ND@
CCC
Bolleke
Theeleut
munk
PapillonRose
Pink!
Star007
Linda
Luce
Sanne
Coco
Printje
Filoria
Happydobby
studiebol
SarahKey
La Senza
Parel
Marin
39 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Theeleut za 23 maa 2013 - 21:54

We hebben gewoon gevoerde broeken en een zak in de kinderwagen.
Ik persoonlijk vind dat genoeg. Een skibroek zou ik pas aantrekken als er sneeuw ligt.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  CCC za 23 maa 2013 - 21:56

Wij doen gewoon nog alles wat we hiervoor samen deden, nu met N. Slepen we inderdaad ee. Half huishouden mee maar dat vinden we helemaal niet erg. Alles wat we meenemen maakt het voor ons een stuk makkelijker haar mee te nemen en kunnen we haar overal laten slapen als dat nodig is. N. Is ondertussen ook niet anders gewend en vind het allemaal wel leuk.

Merk nu trouwens wel dat we minder hoeven mee te slepen nu ze wat ouder word.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  L!ND@ za 23 maa 2013 - 22:05

In het begin vond ik het wel een gedoe, al dat gezeul met van alles. Maar dat lag er maar net aan waar we heen gingen. Bij vrienden met kinderen of bij de opa's en oma's is gewoon alles aanwezig. Ik moet wel zeggen dat we nu met de 2e er wat makkelijker in zijn. En de oudste heeft inderdaad steeds minder nodig, dat scheelt al een heleboel.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Pink! za 23 maa 2013 - 22:34

studiebol schreef:
Pink! schreef:Wij slepen nooit zoveel mee, wij zijn heel makkelijk daarin haha

Maar sommige dingen heb je toch gewoon nodig, los van het feit of je makkelijk bent of niet?

Ja maar dat zijn luiers, setje reserve kleding, billendoekjes en een paar speeltjes. Dat is 1 tas.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Ella za 23 maa 2013 - 22:38

het is een gedoe ja. Maar vind het meevallen. Het gaat zo vanzelf. De luiertas staat altijd klaar. Als ik wegga hoef ik daar alleen nog maar voeding en een flesje in te doen. Qua speelgoed is het hier nog niet zoveel dus dat scheelt. Met een simpele rammelaar ben ik al klaar.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Snoes za 23 maa 2013 - 22:42

Mijn baby is bijna 4 maanden en ik vind het nu eigenlijk nog heel goed meevallen. Ik vind het helemaal geen gedoe, de luiertas staat altijd klaar dus daar moeten alleen flesjes in. Als we ergens langer blijven, neem ik gewoon de wandelwagenbak mee, daar slaapt hij ook prima in.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 23:52

Je kunt het gedeeltelijk ook wel zoveel gedoe maken als je wilt. Onze dochter hebben we vanaf zes maanden via Rapley bijgevoed. Als we ergens gaan eten, neem ik echt niet speciaal voor haar eten mee. Ja, helemaal in het begin, omdat er toen nog zoveel was wat ze niet mocht hebben nam ik wel wat groenten of fruit voor haar mee als we een dag weggingen. Verder eet ze gewoon met de pot mee. Een campingbedje hebben we niet. Als we ergens bezoek zijn slaapt ze in de draagdoek, en als we ergens logeren slaapt ze bij ons in bed, net zoals thuis.
Wat wij meeslepen als we ergens heen gaan, is een paar luiers, een pak billendoekjes, draagdoek/drager en wat speelgoed. Vind ik reuze meevallen dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Sam za 23 maa 2013 - 23:59

Dat is zo ongeveer het enige waar ik tegenop zie, mochten wij ooit een kindje krijgen.

Marin: was dat kleintje ook mee op safari geweest? Jullie waren toch met je schoonfamilie?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Tania zo 24 maa 2013 - 0:05

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Veel meer dan de luiertas heb ik eigenlijk nooit meegenomen. Slapen bij iemand anders thuis deden ze sowieso niet dus ik hoefde geen bedje mee te sjouwen. Verder nam ik luiers, reservekleertje, doekjes, melk en eventueel een potje eten mee.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  M@niek zo 24 maa 2013 - 0:14

Ik vind het wel meevallen. Ik ga echt geen bedjes meeslepen hoor, heb ik echt nooit gedaan. Gewoon de standaard dingen en als baby een fles en voeding. Nu drinkt ze gewoon wat er in huis is en een koekje ofiets wordt ook gegeten.

Ik heb gelukkig een heel rustig kind als we bij anderen zijn.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 1:21

Sam schreef:
Marin: was dat kleintje ook mee op safari geweest? Jullie waren toch met je schoonfamilie?

Nee dat is echt geen doen met een klein kind. Ze logeerde gezellig bij haar andere opa en oma.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 1:26

Tiramisu schreef:Je kunt het gedeeltelijk ook wel zoveel gedoe maken als je wilt.

Ik zie dit steeds voorbij komen (quote nu jou toevallig, maar heb het meer gelezen). En tot op zekere hoogte is dat natuurlijk ook zo, maar dingen zoals 'Ja kindje slaapt eigenlijk nooit ergens bij iemand', dan betekent dat toch ook dat je samen als stel nooit ergens kan zijn met kind 's avonds? Dus ja, het is je eigen keuze of het gedoe is of niet, maar daarmee maak je voor jezelf ook dus de keuze om bepaalde dingen te laten. (niet dat dat erg is hoor). Maar volgens mij is het gewoon echt best wel veel gedoe af en toe, al dat gesleep met spullen en constant opletten als je bij anderen bent. Maar om dan maar nooit meer bij anderen te komen, is ook weer zo wat. Je gaat toch af en toe op visite, zowel overdag als 's avonds, zowel bij mensen met kinderen (en dus wat handigere plastic bekers, speelgoed en babyproof stopcontacten etc) als bij mensen zonder kinderen. Beetje afhankelijk van je sociale kring natuurlijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 1:29

Het is vooral ook hoe je er zelf in staat. Dat je kindje nooit bij anderen slaapt kan natuurlijk deels karakter zijn, maar wij werden gerust meegesleept naar avondverjaardagen en kagen daar als we moe waren gewoon boven op bed.

Verder heb ik niet de illusie dat een kind géén gedoe is. Het is alleen een ander soort gedoe dan je nu gewend bent, en ik denk dat je er vanzelf wel in groeit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Sam zo 24 maa 2013 - 1:29

Marin schreef:
Sam schreef:
Marin: was dat kleintje ook mee op safari geweest? Jullie waren toch met je schoonfamilie?

Nee dat is echt geen doen met een klein kind. Ze logeerde gezellig bij haar andere opa en oma.

Ja dat dacht ik al Laughing
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 1:33

Lennox schreef:

Verder heb ik niet de illusie dat een kind géén gedoe is. Het is alleen een ander soort gedoe dan je nu gewend bent, en ik denk dat je er vanzelf wel in groeit.

Oh ja inderdaad. Ik denk ook dat je er wel aan gewend raakt en dingen vanzelfsprekender worden daarin. En dat het het gewoon bovenal waard is. Alleen gisteren zat ik inderdaad in ons huis rond te kijken en dacht ik damn, nee, op deze manier zoals we nu leven is ons huis (en ons leven haha) gewoon niet kids proof. Hoeft gelukkig ook nog niet, maar was even goede manier om weer wakker te schudden. Ik wil het heel graag, maar ben er geloof ik echt nog niet aan toe in alle werkelijkheid.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 1:36

Ik denk dat mijn huis redelijk kids-proof is, ik zal alleen wat moeten met de glazen afscheiding tussen woonkamer en hal. En een traphekje voor de kattenkamer ofzo.

Oh, en ik vrees voor m'n meubels na het zien van het filmpje op Facebook, van de tweeling van Sterrin in de poppenbuggy :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Tania zo 24 maa 2013 - 1:46

Lennox schreef:Het is vooral ook hoe je er zelf in staat. Dat je kindje nooit bij anderen slaapt kan natuurlijk deels karakter zijn, maar wij werden gerust meegesleept naar avondverjaardagen en kagen daar als we moe waren gewoon boven op bed.

Verder heb ik niet de illusie dat een kind géén gedoe is. Het is alleen een ander soort gedoe dan je nu gewend bent, en ik denk dat je er vanzelf wel in groeit.

En deels wat dan nog meer?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  maiadebij zo 24 maa 2013 - 1:53

vanaf 5 maanden sliep N nergens anders meer als in zijn bed. Hij raakte ook snel overprikkeld, vooral als hij moe was, dus lang bij iemand op bezoek ging niet meer. Op dat moment vergt dat best wat aanpassingen in je planning, 's avonds op bezoek gaan en N meenemen ging gewoon niet meer. Maar je vind je weg er wel in. J sliep in de drager als we weg gingen, maar omdat we eigenlijk altijd optijd thuis waren voor N is dat ook niet veel voor gekomen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:02

Het mee nemen van spullen vind ik juist heel weinig gedoe. Ik vind het meer gedoe om eerst de jongste te voeden, de oudste haar haren te doen, naar de wc, zorgen dat ze de schoenen aan heeft, met een gepoetste smoel schoon is, weer de jas aan doen die ze inmiddels uit heeft gedaan, de inmiddels vol gepoepte luier van de jongste te verschonen, jasje aan doen, in de maxi-cosi, dekentje over, de jas van de oudste weer aandoen omdat ze 'm weer uit heeft gedaan, begint ze te huilen omdat haar pinkvelletje tussen de rits zat, haar getroost, begint de jongste te jammeren dat ze het niet meer leuk vindt in de maxi cosi, moet de oudste weer naar de wc, jongste met maxi-cosi mee naar de wc, omdat die anders begint te brullen, moet de jas uit omdat dat niet lekker zit op de wc, plast ze over haar broek heen, broek verschonen, schoenen weer aan, jas weer aan, heeft de jongste haar slofjes uit geschopt, slofjes weer aan, naar buiten, gilt de oudste om een muts omdat het zo hard waait, muts halen, jongste in de auto, oudste in de auto, bedenken dat je beter wat te eten mee kunt nemen, dus weer naar binnen, zie je de hond op het speelkleed van de jongste liggen, dus de hond in de berging, banaan pakken, deur op slot, de auto in en dán kan ik pas weg.

Ben je zo 30 minuten verder voor je überhaupt weg bent...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:03

Marin schreef:
Lennox schreef:

Verder heb ik niet de illusie dat een kind géén gedoe is. Het is alleen een ander soort gedoe dan je nu gewend bent, en ik denk dat je er vanzelf wel in groeit.

Oh ja inderdaad. Ik denk ook dat je er wel aan gewend raakt en dingen vanzelfsprekender worden daarin. En dat het het gewoon bovenal waard is. Alleen gisteren zat ik inderdaad in ons huis rond te kijken en dacht ik damn, nee, op deze manier zoals we nu leven is ons huis (en ons leven haha) gewoon niet kids proof. Hoeft gelukkig ook nog niet, maar was even goede manier om weer wakker te schudden. Ik wil het heel graag, maar ben er geloof ik echt nog niet aan toe in alle werkelijkheid.

't scheelt dat er niet direct een ondernemende niet-luisterende dreumes uit komt;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Tania zo 24 maa 2013 - 2:03

Marin schreef:
Tiramisu schreef:Je kunt het gedeeltelijk ook wel zoveel gedoe maken als je wilt.

Ik zie dit steeds voorbij komen (quote nu jou toevallig, maar heb het meer gelezen). En tot op zekere hoogte is dat natuurlijk ook zo, maar dingen zoals 'Ja kindje slaapt eigenlijk nooit ergens bij iemand', dan betekent dat toch ook dat je samen als stel nooit ergens kan zijn met kind 's avonds? Dus ja, het is je eigen keuze of het gedoe is of niet, maar daarmee maak je voor jezelf ook dus de keuze om bepaalde dingen te laten. (niet dat dat erg is hoor). Maar volgens mij is het gewoon echt best wel veel gedoe af en toe, al dat gesleep met spullen en constant opletten als je bij anderen bent. Maar om dan maar nooit meer bij anderen te komen, is ook weer zo wat. Je gaat toch af en toe op visite, zowel overdag als 's avonds, zowel bij mensen met kinderen (en dus wat handigere plastic bekers, speelgoed en babyproof stopcontacten etc) als bij mensen zonder kinderen. Beetje afhankelijk van je sociale kring natuurlijk.

Het is natuurlijk niet je eigen keuze als je kindje ergens anders niet slaapt. Dat gezeur over makkelijke kinderen, makkelijke ouders is gewoon onzin. Natuurlijk zal je kindje beter ergens anders slapen als hij dat gewend is dan dat het nooit gebeurd maar dan zijn er nogsteeds genoeg kinderen die het gewoon niet doen.
En ja wij gingen wel gewoon weg 'savonds, niet overal naartoe maar wel gewoon naar vrienden. Dan namen we een kleedje mee voor J. om op te spelen en als hij moe was sliep hij wel op schoot. Niemand die dat vervelend vond gelukkig. Verjaardagen gingen we zoveel mogelijk overdag naartoe maar als het alleen 'savonds gevierd werd vroeg ik of mijn ouders op konden passen ofzo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Sterrin_ zo 24 maa 2013 - 2:04

Ja, ik vind het vooral nu met de tweeling een heel gesleep soms. Gelukkig hebben mijn schoonouders nu iig 1 bedje staan, dus hoeft er maar 1 campingbedje mee. Maar we moeten ook altijd een kinderstoel meenemen, lading luiers, pyjama's enz.
Wat ik het 'lastigste' vind met 4, is oppas. Aan huis lukt dat 's avonds nog wel, maar overdag heb ik niet iemand die hier even komt. En dan moet je soms 4 kinderen bij iemand brengen. Voelt heel bezwaarlijk voor mij.
Ik wil weer gaan sporten, maar heb gewoon geen oppas. En 's avonds is geen optie, dan werk ik, of ol ben echt blij dat ik even kan zitten, lees: MOE!

Hier ben ik dus nog over aan het nadenken. Ik wil me zo graag weer opgeven bij de sportschool, maar dan wil ik ook minimaal 2x per week gaan. Zo lastig!

Oja, ogen voor en achter, die mis ik ook! Zeker met 4, ontspannen dagje weg is er niet bij.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 2:06

Tania schreef:
Marin schreef:
Tiramisu schreef:Je kunt het gedeeltelijk ook wel zoveel gedoe maken als je wilt.

Ik zie dit steeds voorbij komen (quote nu jou toevallig, maar heb het meer gelezen). En tot op zekere hoogte is dat natuurlijk ook zo, maar dingen zoals 'Ja kindje slaapt eigenlijk nooit ergens bij iemand', dan betekent dat toch ook dat je samen als stel nooit ergens kan zijn met kind 's avonds? Dus ja, het is je eigen keuze of het gedoe is of niet, maar daarmee maak je voor jezelf ook dus de keuze om bepaalde dingen te laten. (niet dat dat erg is hoor). Maar volgens mij is het gewoon echt best wel veel gedoe af en toe, al dat gesleep met spullen en constant opletten als je bij anderen bent. Maar om dan maar nooit meer bij anderen te komen, is ook weer zo wat. Je gaat toch af en toe op visite, zowel overdag als 's avonds, zowel bij mensen met kinderen (en dus wat handigere plastic bekers, speelgoed en babyproof stopcontacten etc) als bij mensen zonder kinderen. Beetje afhankelijk van je sociale kring natuurlijk.

Het is natuurlijk niet je eigen keuze als je kindje ergens anders niet slaapt. Dat gezeur over makkelijke kinderen, makkelijke ouders is gewoon onzin. Natuurlijk zal je kindje beter ergens anders slapen als hij dat gewend is dan dat het nooit gebeurd maar dan zijn er nogsteeds genoeg kinderen die het gewoon niet doen.
En ja wij gingen wel gewoon weg 'savonds, niet overal naartoe maar wel gewoon naar vrienden. Dan namen we een kleedje mee voor J. om op te spelen en als hij moe was sliep hij wel op schoot. Niemand die dat vervelend vond gelukkig. Verjaardagen gingen we zoveel mogelijk overdag naartoe maar als het alleen 'savonds gevierd werd vroeg ik of mijn ouders op konden passen ofzo.

nou, dat dus. De jongste kunnen we bij wijze van overal laten slapen, de oudste vanaf dag 1 al niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Marin zo 24 maa 2013 - 2:08

Pff Rejoy, dat klinkt inderdaad als een hele onderneming voordat je de deur uit bent!

Tania, ik bedoelde ook niet of het kindje makkelijk slaapt ergens anders of niet. Dan heb je dat denk ik verkeerd begrepen. Ik bedoelde meer: Je bepaalt zelf of je met vrienden afspreekt en dan je kindje meeneemt en al dan niet moet laten slapen als het 's avonds is. En of je dan dus een bedje mee neemt of idd gewoon op de bank legt of op schoot (al kan ik me voorstellen dat sommige kinderen dan echt niet gaan slapen, als ze nog zoveel prikkels krijgen). Maar dat je er dus ook voor kunt kiezen om gewoon nooit 's (avonds) bij anderen af te spreken en je kind mee te nemen, alleen weet ik niet hoe realistisch dat is. Hangt beetje van je sociale kring af dus.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Tania zo 24 maa 2013 - 2:10

Marin, dan begreep ik je verkeerd idd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kind, gedoe? - Pagina 2 Empty Re: Een kind, gedoe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum