Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verlatingsangst, hoe mee omgaan?

+5
Filoria
Liadan
Slakje
Jade
Linda
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verlatingsangst, hoe mee omgaan? - Pagina 2 Empty Re: Verlatingsangst, hoe mee omgaan?

Bericht  Linda do 21 maa 2013 - 2:13

Pussycat, dat lukt ook niet. M'n schoonouders kwamen vanmorgen binnen en zijn eerst nog even koffie komen drinken. Vaak helpt het haar als ze even aan een situatie kan wennen, maar in dit soort situaties maakt dat niet uit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlatingsangst, hoe mee omgaan? - Pagina 2 Empty Re: Verlatingsangst, hoe mee omgaan?

Bericht  Liadan do 21 maa 2013 - 2:14

Ik zou haar zelf niet gewoon wegbrengen als het niet persé nodig is. Ik denk dat ze het vertrouwen weer even terug moet vinden dat jullie altijd terug komen en dat ze niet weer ergens naartoe gaat waar ze niet wil zijn. Ik zou het juist heel rustig weer op proberen te bouwen al is dat natuurlijk ook niet makkelijk omdat de baby elk moment geboren kan worden.
Wat ik zelf zou doen is haar heel rustig weer laten wennen aan het tijd met andere mensen dan jullie doorbrengen en dan komt het vanzelf wel weer dat ze uit zichzelf weer wil gaan spelen bij oma.
Het is al een goede stap van haar dat ze pas 1,5 uur is gaan fietsen met oma. En ook heel fijn dat oma haar meteen weer naar huis heeft gebracht toen ze aangaf dat ze dat wilde.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlatingsangst, hoe mee omgaan? - Pagina 2 Empty Re: Verlatingsangst, hoe mee omgaan?

Bericht  Sanne do 21 maa 2013 - 2:15

Wil je thuis bevallen, Linda?
Anders zou je misschien iemand kunnen vragen die bij jullie paraat staat tijdens de bevalling. Mocht jullie dochter wakker worden, gaan jullie naar het ziekenhuis, en als ze blijft slapen, blijf je lekker thuis.

Voor de rest denk ik dat je het echt heel goed aanpakt, maar dat het gewoon een lastige tijd is waar jullie doorheen moeten. Er komt ook veel op haar af.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlatingsangst, hoe mee omgaan? - Pagina 2 Empty Re: Verlatingsangst, hoe mee omgaan?

Bericht  Pussycat do 21 maa 2013 - 2:17

Linda schreef:Pussycat, dat lukt ook niet. M'n schoonouders kwamen vanmorgen binnen en zijn eerst nog even koffie komen drinken. Vaak helpt het haar als ze even aan een situatie kan wennen, maar in dit soort situaties maakt dat niet uit.

Ja dit dus dat heeft mijn dochter ook zo erg. Je kan haar echt niet zomaar ''in het diepe gooien.''
En na een wenperiode ( soms 5 minuten soms 30 minuten) kan ze een heleboel aan.
Maar als dat ook niet lukt... ja jeetje.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlatingsangst, hoe mee omgaan? - Pagina 2 Empty Re: Verlatingsangst, hoe mee omgaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum