Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

+4
Theezakje13
Linda
Annemie
Happydobby
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 23:35

Sinds een paar dagen wil mijn ene zoon niet meer slapen. Hij krijst alles bij elkaar, tot ik hem oppak, dan is het over. Naast zijn bed staan helpt niet, tegen hem praten niet, alleen vasthouden. Zodra ik hem dan weer neer leg begint het opnieuw.
Hij heeft geen pijn, als hij bij me is is er niks aan de hand. Als hij beneden is speelt hij ook gewoon lekker.

Nu is hij al ruim een half uur aan het krijsen, heb al met hem rondgelopen, dan is het goed. Maar zodra ik hem neerleg begint hij weer. Hij is doodmoe, maar in slaap vallen lukt niet.

Is dit een zogenaamde fase? Hoe pak ik dit verstandig aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Happydobby zo 6 mei 2012 - 23:40

Speel als hij wakker is, kiekeboe spelletjes.
En als hij naar bed ga kan je proberen hoe het gaat als hij je nog hoort terwijl je in de kamer ernaast bezig bent.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 23:43

Me horen of zien is niet genoeg, alleen oppakken werkt. Tegen hem praten en hem aanraken als ik naast hem sta helpt niet.

Ik vertel ook dat ik hem neerleg, dat ik beneden ben en op hem pas, dat ik niet weg ben etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Annemie ma 7 mei 2012 - 1:09

Stofzuiger schreef:Me horen of zien is niet genoeg, alleen oppakken werkt. Tegen hem praten en hem aanraken als ik naast hem sta helpt niet.

Ik vertel ook dat ik hem neerleg, dat ik beneden ben en op hem pas, dat ik niet weg ben etc.



Heel herkenbaar, hier is het zo erg, dat mijn vriend hem naar bed moet brengen, anders blijft hij aan het schreeuwen... maar dan nog roept hij continu "mama!!!", als ik alleen met hem ben, bijvoorbeeld als hij smiddags naar bed moet, dan laat ik hem gewoon huilen, dan is hij vanzelf wel een keer stil, want ik weet dan dat hij moe is... Nog een nadeel hier is dat hij steeds zijn knuffels uit bed gooit en dan nog harder gaat schreeuwen en die moet ik dan steeds weer in bed leggen.. pfff... hier is het al wel een tijdje zo en ook gewoon overdag enzo wil hij constant bij me zijn, hopelijk is deze fase binnenkort een keer over en dat hoop ik voor jou ook.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Linda ma 7 mei 2012 - 3:18

Mijn dochter heeft er ook periodes last van. Mijn man of ik blijven dan bij haar tot ze slaapt. Soms is dat maar 10 minuten, maar het kan ook rustig een uur duren. Soms vind ik het wel even vervelend, maar ooit gaat het over (hoop ik, haha).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Theezakje13 ma 7 mei 2012 - 3:31

K heeft daar ook last van gehad. Hij had het alleen in de avond en vooral de nacht! Hij geeft toen regelmatig een nachtje.bij ons geslapen. Alleen oppakken was goed.
Hier is het vanzelf over gegaan..
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Liadan ma 7 mei 2012 - 4:44

Hier heeft onze zoon er al een hele tijd last van en dan vooral 's avonds met naar bed gaan. Wij blijven dan bij hem tot hij slaapt, dat houdt in dat we naast hem gaan liggen en hem vasthouden (we hebben een co-sleeper dus dat gaat makkelijk), dat duurt dan 5 minuten tot 3 kwartier.
's Nachts heeft hij het ook en dan is het vaak genoeg om hem even te laten weten dat we er nog zijn.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 6:17

Hier hebben mijn beide jongens het ook gehad. Ik heb niet de ultieme tip voor je. Het gaat weer over, ook al lijkt dat niet zo. Sterkte ermee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  PapillonRose ma 7 mei 2012 - 6:22

Hier hebben we het ook met vlagen. Gelukkig is het hier meer zo dat het af en toe eens een avondje voorkomt. Maar ik herken het wel. Hier helpt dan eigenlijk ook alleen oppakken. Toch probeer ik haar wel in bed te krijgen. Ik ga dan naast haar bedje zitten en hou haar handje vast of leg mijn hand in haar bedje en dan legt zij hem neer waar ze hem hebben wil. Meestal werkt dat wel, en dan ga ik weg als ze slaapt. Soms helpt het ook niet, maar dan probeer ik wel af en toe weg te lopen (en leg ook uit wat ik ga doen). Soms gaat ze dan toch slapen, soms moet ik nog een aantal keer terugkomen en eventjes bij haar zitten. Ook ik heb dus niet echt de perfecte oplossing voor je.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  sheila123 ma 7 mei 2012 - 7:01

Liadan schreef:Hier heeft onze zoon er al een hele tijd last van en dan vooral 's avonds met naar bed gaan. Wij blijven dan bij hem tot hij slaapt, dat houdt in dat we naast hem gaan liggen en hem vasthouden (we hebben een co-sleeper dus dat gaat makkelijk), dat duurt dan 5 minuten tot 3 kwartier.
's Nachts heeft hij het ook en dan is het vaak genoeg om hem even te laten weten dat we er nog zijn.
Mijn oudste dochter heeft het heel erg gehad en dan deed ik het zoals Liadan. Onze jongste huilt niet vaak met naar bed brengen en zo wel dan is het echt maar heel even dus hopelijk blijft het zo. Als ze s'nachts huilt gaan we gelijk ff naar haar toe om haar gerust te stellen en dat is vaak genoeg.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Ezzer ma 7 mei 2012 - 7:12

Zo ging het de afgelopen weken hier ook! Hij weigerde gewoon om te slapen! Zodra we weg gingen was het krijsen. Maar zodra hij beneden was ging hij lekker spelen en hartstikke vrolijk. Overigens alleen s'avonds.

We hebben er geen strijd van gemaakt. We hebben hem wel regelmatig terug in bed gelegd maar niet langer als 5 minuten laten huilen. Aan z'n huiltje konden we wel horen dat hij toch niet ging slapen.
Zo is het ook een aantal keer geweest dat hij pas om 22.00 ging slapen, wanneer wij ook gingen.
Hier is het vanzelf over gegaan. Nu slaapt hij weer direct in om 19.30u. Ik denk dat het een sprongetje oid is geweest?
Die periode heeft hier trouwens een ruime 2 weken geduurd.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'? Empty Re: Hoe ga je hier mee om? 'Verlatingsangst'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum