Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

+14
Happydobby
Tazz
*Troela*
Fearie
Lejow
Aggi
Coco
SarahKey
Jasmine
Roodkapje
Bruintje Beer
Bolleke
Tania
Flower_L
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Flower_L za 21 apr 2012 - 0:50

In hoeverre je iets te kiezen hebt uiteraard!

Waarom meer dan 1 kindje?

Zielig voor kindje?
Gezelligheid?
Behoefte om te verzorgen?
Etc.....


het lijkt mij heel mooi wanneer vriend en ik ouder zijn, en zelf oma en opa zijn. En dan veel kleinkinderen mogen hebben. Speelt wel een beetje mee in keuze voor meer dan 1 kindje. sowieso lijkt het mij leuker voor l., vind ik het gezelliger en lijkt het mij bijzonder om alles nog keer mee te mogen maken.


Jullie?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Tania za 21 apr 2012 - 1:22

Eigenlijk alleen het feit dat ik heel erg het gevoel had nog een kindje te willen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 1:25

Zielig voor het andere kind vind ik gewoon een flut reden. Er zijn zoveel enig kinderen in een gezin (ik ben er ook een) en die zijn echt niet zielig hoor en ik vind het woord "zielig" gewoon een rot woord


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Bolleke za 21 apr 2012 - 1:26

Razz_ schreef:Zielig voor het andere kind vind ik gewoon een flut reden. Er zijn zoveel enig kinderen in een gezin (ik ben er ook een) en die zijn echt niet zielig hoor en ik vind het woord "zielig" gewoon een rot woord


Ik ook, ben zelf enigkind en mijn zoon blijft ook enigkind en er is niets zieligs aan. Vind het ook een rare vraagstelling, als je graag meer kinderen wilt hoef je daar toch geen reden voor te hebben, lijkt mij meer een gevoel.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 1:31

Bij ons was het meer een gevoel. Onze wens was altijd 4 kinderen. En wie weet ooit nog wel 1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 1:31

Idd straks gaan ze naar school en hebben ze gewoon leeftijdsgenootjes om mee te spelen en later misschien ook wel in de buurt waar je woont. Ik had qua vriendjes en vriendinnnetje vroeger absoluut niks te klagen en ik heb vroeger ook nooit iets gemist. M'n ouders deden genoeg leuke dingen met mij en meestal mocht er gewoon een vriendinnetje mee als ik dat wilde. Dus zielig nee..

Maar even on-topic. Ik zou graag een tweede kindje willen hebben omdat mij een groter gezin gewoon leuk lijkt (nu en later) en het lijkt me ook leuk om weer een kleine baby in huis te hebben. Ook weet ik nu hoe het is om moeder te zijn en de eerste paar maanden was ik erg onzeker als mijn taak als moeder. Bij een tweede gaat alles toch makkelijker lijkt me en kan je misschien meer genieten

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Bruintje Beer za 21 apr 2012 - 1:33

Hier was de reden ook gewoon het gevoel.......1 kind voelde voor ons gewoon niet compleet 2 kinderen voelt dat wel meer maar we sluiten een 3e nog niet echt uit
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Roodkapje za 21 apr 2012 - 1:33

_MamaRosa_ schreef:Bij ons was het meer een gevoel. Onze wens was altijd 4 kinderen. En wie weet ooit nog wel 1.

+1. De 5e gaat er niet komen ( indien we eruit zijn wat voor anticonceptie er wordt gehanteerd na de bevalling haha...!)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Jasmine za 21 apr 2012 - 3:50

In eerste instantie had ik zoiets van: we houden het bij één kindje.

Maar toen J. een paar weken oud was, wist ik al dat ik heel graag nog een kindje zou krijgen. Één is ook maar alleen. Ik vind het een fijne gedachte dat J. later altijd iemand zal hebben om op terug te vallen. Iemand die dezelfde achtergrond en opvoeding heeft gehad als zij.

Voor mezelf vind ik twee kindjes ook erg leuk. De gezelligheid aan tafel, gezinsuitjes, dat zie ik gewoon voor me met twee kindjes. Het is een gevoel, moeilijk uit te leggen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  SarahKey za 21 apr 2012 - 3:58

Ik heb teveel liefde voor 1 kindje.

Ook zou ik het zielig vinden voor Siem als hij alleen zou opgroeien. Als wij wegvallen blijft hij alleen over. Dan is het fijn om als kinderen op elkaar terug te kunnen vallen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:20

ik wilde er gewoon graag nog één redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Coco za 21 apr 2012 - 4:37

SarahKey schreef:Ik heb teveel liefde voor 1 kindje.

Ook zou ik het zielig vinden voor Siem als hij alleen zou opgroeien. Als wij wegvallen blijft hij alleen over. Dan is het fijn om als kinderen op elkaar terug te kunnen vallen.

+1, daarbij vind ik het ook een prettiger vooruitzicht dat ik op mijn oude dag (als ik die mag halen) meerdere kinderen en hopelijk kleinkinderen heb om te bezoeken ipv steeds dezelfde lastig te vallen. laughcry
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Aggi za 21 apr 2012 - 4:56

Ik ben enig kind en heb het vroeger zelf nooit leuk gevonden dat ik geen broertjes of zusjes had, kreeg vaak de opmerking dat ik vast veel verwend werd thuis maar dat was niet zo, moest ook werken voor mijn centen en kreeg echt niet alles wat ik maar zou willen.



En ja mijn (reden) (als het ons gegeven is) in de toekomst nog een broertje of een zusje voor onze zoon.



Weet wat dat gemis is, en het lijkt mij zo mooi om te ervaren hoe het is een gezin met 2 kinderen.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Bolleke za 21 apr 2012 - 5:15

SarahKey schreef:Ik heb teveel liefde voor 1 kindje.


Ook al zo' n rare opmerking, mensen met maar 1 kindje hebben dan niet genoeg liefde?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Lejow za 21 apr 2012 - 5:22

kruimelje schreef:
SarahKey schreef:Ik heb teveel liefde voor 1 kindje.


Ook al zo' n rare opmerking, mensen met maar 1 kindje hebben dan niet genoeg liefde?

+1!

Ik heb zelf ook geen broers en zussen. Heel soms vind ik dat wel jammer, maar over het algemeen heb ik het nooit als zielig of sneu ervaren ofzo.
Mijn neefjes en nichtjes hadden altijd slaande ruzie over kleding lenen van elkaar, wie er op de computer mocht, he uberhaupt 'aanwezig zijn' van de ander. Daar heb ik nooit last van gehad!
En daarbij heb ik een hele goede vriendin en een nicht die als zussen aanvoelen, dus nope, ik heb niets gemist.

Ik zei altijd heel stellig dat ik twee kindjes wilde, maar na alles wat er gebeurd is tijdens en na mijn zwangerschap ben ik daar nog niet zo zeker van..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Fearie za 21 apr 2012 - 5:22

Tania schreef:Eigenlijk alleen het feit dat ik heel erg het gevoel had nog een k
indje te willen.

+ 1, ik wou altijd al graag 2 kinderen. Geen idee waarom eigenlijk smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Bolleke za 21 apr 2012 - 5:27

Lejow schreef:
kruimelje schreef:
SarahKey schreef:Ik heb teveel liefde voor 1 kindje.


Ook al zo' n rare opmerking, mensen met maar 1 kindje hebben dan niet genoeg liefde?

+1!

Ik heb zelf ook geen broers en zussen. Heel soms vind ik dat wel jammer, maar over het algemeen heb ik het nooit als zielig of sneu ervaren ofzo.
Mijn neefjes en nichtjes hadden altijd slaande ruzie over kleding lenen van elkaar, wie er op de computer mocht, he uberhaupt 'aanwezig zijn' van de ander. Daar heb ik nooit last van gehad!
En daarbij heb ik een hele goede vriendin en een nicht die als zussen aanvoelen, dus nope, ik heb niets gemist.

Ik zei altijd heel stellig dat ik twee kindjes wilde, maar na alles wa
t er gebeurd is tijdens en na mijn zwangerschap ben ik daar nog niet zo zeker van..

Iedereen moet het zelf weten, sommige mensen zijn blij en tevreden met 1 kindje, en hebben niet het gevoel er nog eentje te willen, en die ene opmerking over dat het zielig zou zijn, ok, als je dat denkt.. Kan ik nog enigszins begrijpen Maar een opmerking over teveel liefde schiet bij mij een beetje in het verkeerde keelgat.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Flower_L za 21 apr 2012 - 5:35

Vind ook wel beetje raar. Liefde verdubbelt zich, ipv dat het zich opdeelt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:36

Rejoy. schreef:ik wilde er gewoon graag nog één redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... 827601

Hier the same! En dat gevoel had ik eigenlijk al direct in de kraamweek Laughing en misschien..zeg nooitnooit nog een nr3..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  *Troela* za 21 apr 2012 - 5:36

Hier was er gewoon een sterke wens voor een 2e, en ik raakte ook zwanger in de laatste keer dat we zouden proberen. Dus als het bij 1 was gebleven was het ook goed geweest.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Jasmine za 21 apr 2012 - 6:39

Wat ik dan weer niet altijd even goed snap, is dat mensen hun wens voor een tweede of derde kindje opzij zetten, omdat een eerdere zwangerschap of bevalling enorm tegen is gevallen. Goed, een bevalling of zwangerschap kan heel zwaar en vervelend zijn en ook echt als traumatisch ervaren worden. Maar persoonlijk zou ik niet snel de wens voor nog een kindje opgeven vanwege eerdere ervaringen. Als het qua gezondheid kwaad kan voor jezelf of het kindje, dan is het natuurlijk wat anders. Een zwangerschap duurt maar 9 maanden, een kindje heb je voor de rest van je leven.

Edit: even iets nuanceren, want zoals het er nu staat zouden mensen het als kwetsend kunnen ervaren. Het is vooral dat ik het jammer vind dat mensen zulke slechte ervaringen hebben dat ze daarvoor echt bereid zijn een wens/droom opzij te zetten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  SarahKey za 21 apr 2012 - 6:50

Bolleke schreef:
SarahKey schreef:Ik heb teveel liefde voor 1 kindje.


Ook al zo' n rare opmerking, mensen met maar 1 kindje hebben dan niet genoeg liefde?

Uh nee dat zeg ik toch niet? Het is maar hoe je het opvat.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Lejow za 21 apr 2012 - 6:51

Hee, we hebben een naamswisseling nerd
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Bolleke za 21 apr 2012 - 6:53

Lejow schreef:Hee, we hebben een naamswisseling redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... 827601

Idd, had genoeg van mijn oude naam inclusief spelfout smile En wilde hem veranderen in de goede naam, maar die bestaat al dus dan maar een hele nieuwe naam smile
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 6:55

goh, zie je maar weer dat ik meer op de avater let dan op de naam, de naamswijziging was me helemaal niet opgevallen lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

redenen om voor meerdere kindjes te kiezen... Empty Re: redenen om voor meerdere kindjes te kiezen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum