Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meerdere kindjes, bankrekeningen

+13
liesje
Filoria
Bruintje Beer
Darius
Minx
Coco
Liadan
Twellie
Linda
Thunder
Pussycat
Printje
Flower_L
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Flower_L wo 27 jun 2012 - 9:01

L heeft een eigen regenboogrek. Voor zijn spaarpotje en nu ook nog kinderbijslag. Als straks baby twee wordt geboren, kan het maar zo dat die spaarpot sneller of langzamer vol raakt ( bij wijze van )

Hoe hebben jullie dat gedaan. Rekeningen gelijk getrokken, of gewoon zo gelaten?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Printje wo 27 jun 2012 - 9:03

Wij gaan dat niet gelijk trekken, nummer 2 krijgt gewoon vanaf de geboorte hetzelfde bedrag per maand en daar sparen we dan misschien wel gewoon 3 jaar langer voor door (ze schelen dadelijk ongeveer 3 jaar)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Pussycat wo 27 jun 2012 - 9:03

Wij doen (ooit dan) alles op 1 hoop.
Bij ons is het toch niet de bedoeling dat ik het geld ''gewoon geef'' aan de kinderen later.
Maar echt bedoeld voor hun studie etc... En als ik tegen die tijd meer kan missen zie ik dan wel wat ik ermee doe.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Thunder wo 27 jun 2012 - 9:04

Ze hebben allebei hun eigen rekening, maar bij de één staat er meer op als bij de ander (en in ons geval heeft de jongste meer als de oudste laughcry ) Voor nu laten we het zo, maar zodra ze eigen zeggenschap gaan krijgen trekken we het wel gelijk.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Linda wo 27 jun 2012 - 9:05

Printje schreef:Wij gaan dat niet gelijk trekken, nummer 2 krijgt gewoon vanaf de geboorte hetzelfde bedrag per maand en daar sparen we dan misschien wel gewoon 3 jaar langer voor door (ze schelen dadelijk ongeveer 3 jaar)

Wij gaan het ook zo doen. We sparen nu € 25,- per maand voor onze dochter en dat zal voor een evt 2e ook zo zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Twellie wo 27 jun 2012 - 9:05

Je bedoelt dat je zoon een hoger bedrag op zijn rekening heeft staan dan baby twee? Wij hebben niet gelijk getrokken, uiteindelijk zullen ze op hun achttiende ongeveer hetzelfde bedrag hebben omdat we maandelijks hetzelfde storten. En ze ook dezelfde giften krijgen voor bijvoorbeeld verjaardagen van familie.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Flower_L wo 27 jun 2012 - 9:06

Voor studie e.d. hebben wij rekening op onze naam. is bedoelt voor alle kindjes, hoeveel het er ook mogen worden.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Liadan wo 27 jun 2012 - 9:07

Wij hebben vanaf het begin een deel van de kinderbijslag gestort op de eigen rekening van onze dochter. De opa's en oma's storten er op verjaardagen/sinterklaas of zomaar ook wel eens wat op. Voor onze zoon storten we ook vanaf het begin een deel van de kinderbijslag en storten ook de opa's en oma's er wel eens wat op.
Het zal hier dus ongeveer wel een beetje gelijk op gaan maar ik ga dat niet uitrekenen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Flower_L wo 27 jun 2012 - 9:10

Ja iid tuinstoel. Nu krijgt l nog cadeaus. Maar wellicht krijgt baby twee alleen maar geld omdat we genoeg speelgoed hebben volgens de familie haha.

denk dat we gewoon op leeftijd x. alles rechttrekken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 9:11

S. heeft een eigen rekening en daar wordt iedere maand geld op gestort. Wij kunnen zelf straks aangeven wanneer we dat geld aan hem geven. Nu staat het iig tot z'n 15e vast. Deels is het wel voor zijn studie en deels krijgt hij als hij uit huis gaat. Baby 2 krijgt precies hetzelfde. Eigen rekening, zelfde bedrag en op dezelfde leeftijd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Coco wo 27 jun 2012 - 9:15

Ze hebben beiden een eigen rekening. Maar sparen doe ik op mijn internetspaarrekening omdat wij een hoog bedrag sparen en voor twee tegelijk maakt dat een aanzienelijk verschil in rente.
Als ze wat ouder zijn gaat hun verjaardagsgeld, zakgeld etc om zelf af en toe iets te kopen wel op hun eigen rekening.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Minx wo 27 jun 2012 - 9:17

Mijn ouders hebben altijd een gezamelijke rekening voor ons gehad, en moet zeggen vind het wel ideaal. Zo hebben zij mijn complete studie betaald, en die van mijn jongste broertje word ook volledig betaald. Bij mijn oudste broertje ligt het allemaal wat anders maar daar hebben ze ook twee jaar van betaald.

Het geld dat ik nu heb heb ik echt zelf verdient. Ik denk dat ik het later ook zo voor mijn kinderen zou willen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Darius wo 27 jun 2012 - 9:18

We hebben besloten dat de kinderen elks, zodra ze hun middelbare school diploma hebben gehaald, ongeveer 12.000 tot 15.000 euro krijgen, op hun bankrekenig. Het precieze bedrag weten we nog niet, maar het is voor ieder kind wel hetzelfde. Daar sparen we nu voor, allebei op aparte rekeningen. Ze moeten daar zelf hun studie van betalen, hun rijbewijs, eerste auto, wereldreis, wat ze maar willen. Maar wij betalen dan eigenlijk niets meer voor ze.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Bruintje Beer wo 27 jun 2012 - 9:19

Ze hebben beide een eigen spaarrekening met een startsaldo van 50 euro gekregen. Ze krijgen beide p.m. hetzelfde gestort op hun rekening. Als ik wat in hun spaarrekening doe dan is dit hetzelfde bedrag. Oma doet er ook altijd hetzelfde bedrag in. Als de oudste 18 is stoppen we met geld storten p.m. maar bij de jongste niet. Dus het komt bijna gelijk.
Kinderbijslag doen we wel op 1 hoop voor later maar dat is niet hun rekening.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Filoria wo 27 jun 2012 - 9:23

Darius schreef:We hebben besloten dat de kinderen elks, zodra ze hun middelbare school diploma hebben gehaald, ongeveer 12.000 tot 15.000 euro krijgen, op hun bankrekenig. Het precieze bedrag weten we nog niet, maar het is voor ieder kind wel hetzelfde. Daar sparen we nu voor, allebei op aparte rekeningen. Ze moeten daar zelf hun studie van betalen, hun rijbewijs, eerste auto, wereldreis, wat ze maar willen. Maar wij betalen dan eigenlijk niets meer voor ze.
Wow krijgen ze dat bedrag echt in één keer op een lopende rekening? Of op een spaarrekening? Maar je kunt je collegegeld toch niet vanaf een spaarrekening betalen? En ben je niet bang wat er gebeurt als je een 18-jarige zo'n som geld geeft? Of ga je het bedrag zelf beheren?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 9:25

Spruitje 2 zal ook een eigen rekening krijgen hier, en we proberen voor Y. altijd iets te sparen al lukt dit gewoon niet elke maand ivm te weinig inkomens etc.

Ik wil straks als beebje 2 er is, het wel beiden gaan doen (als het lukt), en dan elk een bedrag van 25 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Darius wo 27 jun 2012 - 9:28

Filoria schreef:
Darius schreef:We hebben besloten dat de kinderen elks, zodra ze hun middelbare school diploma hebben gehaald, ongeveer 12.000 tot 15.000 euro krijgen, op hun bankrekenig. Het precieze bedrag weten we nog niet, maar het is voor ieder kind wel hetzelfde. Daar sparen we nu voor, allebei op aparte rekeningen. Ze moeten daar zelf hun studie van betalen, hun rijbewijs, eerste auto, wereldreis, wat ze maar willen. Maar wij betalen dan eigenlijk niets meer voor ze.
Wow krijgen ze dat bedrag echt in één keer op een lopende rekening? Of op een spaarrekening? Maar je kunt je collegegeld toch niet vanaf een spaarrekening betalen? En ben je niet bang wat er gebeurt als je een 18-jarige zo'n som geld geeft? Of ga je het bedrag zelf beheren?

Hoe we dat geven, weten we niet. Je zult dan vast met schenkingen te maken hebben en daar weer belasting over moeten betalen, en dat willen we natuurlijk niet.

Tegen die tijd hoop ik dat ik mijn kinderen heb opgevoed zodat ze verstandig met hun geld om kunnen gaan. Maar als ik daar mijn twijfels over heb, ziet het er tegen die tijd wel anders uit.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  liesje wo 27 jun 2012 - 19:03

beide kindjes hebben een regnboogrekening. we storten er iedere maand 25,- op en van mijn ouders krijgen ze ook een bedrag per maand erop. het is de bedoeling dat we het voor studeren doen. en de autorijlessen krijgen ze allebei de 1e les voor hun 18 verjaardag.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Jazzlyn wo 27 jun 2012 - 19:15

beiden kindjes hebben een lopende rekening en een spaarrekening. Op hun 18 de of 20ste komt de spaarrekening vrij en voor beiden zal er hetzelfde opstaan, op de lopende rekening zullen wij op hun 12de een klein bedrag zetten, boven op wat ze zelf tot die tijd gespaard hebben (zeg bijv. een extra 500). Ook sparen wij apart voor de studie en dat zal om aardige bedragen (kunnen) gaan en blijft dus op onze naam, wat nu als ze toch niet gaan studeren? Ligt eraan hoe wij financieel zitten tegen die tijd of ze van ons hun rijbewijs etc krijgen. Waarschijnlijk wel.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Tania wo 27 jun 2012 - 19:16

Wij hebben voor allebei een spaarrekening op onze naam. Daar storten we per maand een bedrag op, voor allebei hetzelfde. Aan het einde zal het bedrag dus ook ongeveer hetzelfde zijn. Maar op zich maakt het niet zoveel uit want ze krijgen het geld toch niet. We sparen het om dingen voor ze te betalen (studie, rijlessen, stukje bruiloft enz.).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Sanne wo 27 jun 2012 - 19:35

Wij sparen maandelijks op een eigen rekening geld voor onze dochter. Als er in de toekomst een tweede komt, sparen we ook op die rekening verder. Tegen de tijd dat H. gaat studeren, kijken we hoeveel geld we hebben gespaard en hoeveel kinderen we hebben. Dan rekenen we uit hoeveel het ongeveer per kind is, zodat ze een gelijk bedrag krijgen. Nou ja, krijgen... als er geen studiefinanciering meer is, betalen we de studie ervan. Mocht dat niet nodig zijn, dan krijgt ze het bedrag als ze haar eerste huis wil kopen ofzo.

Verder heeft H. ook nog haar eigen bankrekening. Daar stort ik nu maandelijks zakgeld op. Als ze wat ouder is, krijgt ze haar zakgeld contant en kan ze het zelf naar de bank brengen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 19:39

Omdat we nu nog niet weten hoeveel kinderen we uiteindelijk krijgen en hoe onze financiele situatie eruit gaat ziet over de komende pakweg 20 jaar, hebben we 1 spaarrekening geopend waarop we voor alle kinderen sparen. Dan kijken we over een jaar of 18 wel hoe we dat zo eerlijk mogelijk kunnen verdelen (zodat iedereen ongeveer hetzelfde bedrag krijgt, met inflatiecorrectie). Dit is een rekening op onze naam trouwens, je weet nooit hoe het loopt en het is niet de bedoeling dat junior als het geld op z'n achttiende vrijkomt alles investeert in z'n autotunehobby, golddiggervriendinnetje of drugsverslaving.Wink Dus wij kijken tegen die tijd wat er mee gebeurt, het enige dat vaststaat is dat het in de kinderen wordt geinvesteerd (en met de huidige politieke vooruitzichten zal het geld denk ik grotendeels aan studiekosten worden besteed zodat hij geen of minder schuld op hoeft te bouwen).

Later komt er vast ook nog een spaarrekening op zijn naam waar hij zak- en verjaardagsgeld e.d. op kan storten.


Laatst aangepast door freakielief op wo 27 jun 2012 - 19:47; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Fiebje wo 27 jun 2012 - 19:43

Wij hebben een spaarrekening op onze zoon zijn naam staan. Wij hebben een aparte rekening waar de kinderbijslag heen gaat en dat gebruiken om eventueel later bepaalde kosten van te betalen zoals studie enzo dat wordt voor alle kinderen 1 pot.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Filoria do 28 jun 2012 - 20:43

Darius schreef:Tegen die tijd hoop ik dat ik mijn kinderen heb opgevoed zodat ze verstandig met hun geld om kunnen gaan. Maar als ik daar mijn twijfels over heb, ziet het er tegen die tijd wel anders uit.
Tuurlijk, maar zelfs als je een superbrave zoon van 18 hebt die heel goed met geld om kan gaan, zou ik hem niet zomaar laten beschikken over duizenden euro's. Wie weet koopt hij in een gekke bui toch wat te dure dingen en jaagt hij zijn collegegeld erdoor. Als je 18 bent zijn je hersenen nog in de groei, ben je nog erg gevoelig voor beloningen en impulsen etc... das toch anders dan iemand van 25 of 30 laten beschikken over veel geld. Ik weet niet, ik zou het zelf gewoon nooit doen. Maar het is jullie keuze natuurlijk.

Ik lees trouwens dat meer moeders de rekening willen vrijgeven / een bedrag willen geven rond de 18e verjaardag. Gaat het bij jullie dan om een kleiner bedrag, of zou je je zoon of dochter ook wel vertrouwen met een rekening met 15.000 euro erop?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Jazzlyn do 28 jun 2012 - 20:48

[quote="Filoria"]
Darius schreef:
Ik lees trouwens dat meer moeders de rekening willen vrijgeven / een bedrag willen geven rond de 18e verjaardag. Gaat het bij jullie dan om een kleiner bedrag, of zou je je zoon of dochter ook wel vertrouwen met een rekening met 15.000 euro erop?

Ik spaar voor de studie apart en ik vind het niet nodig om mijn kinderen zomaar 15.000 mee te geven. Hier gaan ze op wrs. hun 20ste 4000 meekrijgen. En dan wordt waarschijnlijk door ons het rijbewijs nog betaald en de studie natuurlijk, dus dat is goed genoeg. Ze moeten zelf ook gaan werken (bijbaantje), daar kunnen ze zelf ook van sparen.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meerdere kindjes, bankrekeningen Empty Re: Meerdere kindjes, bankrekeningen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum