Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulpouder

+53
Rush
Bolleke
Zora
Liadan
Lejow
Aoi
Sea of Trees
Luce
chipa
SarahKey
Parisienne
Printje
CCC
Aimee
meisjesmama
Linda
Annie24
Manderijn
Shopaholic
bolus26
Dolphinne
Zenna
kwebbeltje
rianne287
PrimaBella
Novalee
studiebol
Aagje!
Sarah1985
Snoopy
Floor
Caroow
Charles
joyce0606
Sophiee
VeryCherry
P.s.
Darius
Parel
Paper Crown
Filoria
Roodkapje
Thunder
Sun88
Steep
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
PapillonRose
kwak
Sanne
Tania
57 plaatsers

Pagina 4 van 13 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Hulpouder - Pagina 4 Empty Re: Hulpouder

Bericht  Bolleke di 12 maa 2013 - 20:10

Paper Crown schreef:
xxjojootjexx schreef:
Paper Crown schreef:Misschien heb ik 't dan inderdaad mis maar als ze dat over een paar jaar bij ons flikken dan heb ik nog wel een appeltje te schillen met de juffen!

Koop dan maar een fijn mesje, want dan ga je nog heel wat appels moeten schillen;)

Gaat dat echt serieus zo aan toe?
Sorry Artemis, ik wist 't egnie! Wow, nou dan zou ik echt pissed zijn! Ik zie julian al hyperactief zijn omdat ie naar de geitjes gaat kijken maar opeens gaat 't feest niet door omdat 't zo kort van te voren is aangegeven. Mijn man en ik kunnen echt niet zo kort vam te voren ons werkroosters omgooien!
Ja PC zo gaat het echt, dat wist ik ook niet hoor. Ik dacht ook altijd dat alles naar behoren geregeld was, omdat je daar als ouders van uit gaat, en hoort te gaan. Maar dat is wishfull thinking.
Maar goed, bij C. zijn school is dat nu veranderd en worden er gewoon bussen geregeld, omdat er meerdere ouders over geklaagd hebben.

Laatst aangepast door Bolleke op di 12 maa 2013 - 20:11; in totaal 1 keer bewerkt
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  SarahKey di 12 maa 2013 - 20:10

Pc: ook op de school waar ik bij werk gebeurt het geregeld dat ze a la minute wat bedenken.
En ik zie dan altijd weer dezelfde mama's die op komen draven.

Als S straks naar school gaat en ik kan helpen, doe ik dat. Sowieso dingen wat 's avonds kan (schoonmaken, versieren etc)
maar vast ook wel dingen overdag. Zoals luizenmoeder, kan een eventueel kleiner kindje gewoon mee voor dat even. Desnoods in een buggy.
Ik zou er ook niet elke keer oppas voor regelen voor een broertje of zusje.
Maar ik zou het gewoon wel leuk vinden om te helpen, en niet alleen bij uitstapjes. Ik weet hoe moe je daar van kunt worden Wink
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  xxjojootjexx di 12 maa 2013 - 20:39

Paper Crown schreef:
xxjojootjexx schreef:
Paper Crown schreef:Misschien heb ik 't dan inderdaad mis maar als ze dat over een paar jaar bij ons flikken dan heb ik nog wel een appeltje te schillen met de juffen!

Koop dan maar een fijn mesje, want dan ga je nog heel wat appels moeten schillen;)

Sorry Artemis, ik wist 't egnie! Wow, nou dan zou ik echt pissed zijn! Ik zie julian al hyperactief zijn omdat ie naar de geitjes gaat kijken maar opeens gaat 't feest niet door omdat 't zo kort van te voren is aangegeven. Mijn man en ik kunnen echt niet zo kort vam te voren ons werkroosters omgooien!

Ja hier wel, en blijkbaar is dit niet de enige school.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Parel di 12 maa 2013 - 20:53

Ik werk onregelmatig, dus wil best helpen. Verwacht dat mijn vriend dat ook wel eens doet. Dan praat ik over 1 a 2 keer per jaar, voor de rest moeten ze het zelf regelen. En áls ik help, wil ik wel mijn eigen kind oa onder mijn hoede, zo sneu als mama komt maar je mag er als kind niet heen.

Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Liadan di 12 maa 2013 - 20:57

Ik denk dat dat wel vrij normaal is toch, dat je je eigen kind dan onder je hoede hebt als je gaat helpen? Hier wel in ieder geval.
En ik vind het ook niet heel raar dat een school op het laatste moment om hulp vraagt voor dingen die ze tussendoor bedenken. Een schoolreisje staat al wel lang van tevoren vast, dus daar kan je ook op tijd ouders voor vragen maar misschien worden er ook wel dingen bedacht tussendoor die bij een thema passen?
En ik denk dat als je ouders heel ver van tevoren vraagt dat er ook vaak vergeten wordt dat ze zich hebben opgegeven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Printje di 12 maa 2013 - 21:04

xxjojootjexx schreef:Pc, ook hier op school word er regelmatig 1 soms 2 weken voor een activiteit nog om hulp gevraagd. De activiteit staat dan wel op de jaarkalender, maar daar staat niet bij dat er hulp verwacht wordt.

Lejow en printje, hoe gaan jullie dat dan doen als je als hulpouder gevraagd wordt en het is je werkdag? Dan moeten jullie toch ook altijd nee verkopen, want wat ik begrijp uit andere topics is dat vrij nemen/vragen/regelen voor jullie niet te doen is.

R komt bij mij oo school, maar ik kan dus idd niet helpen, op een dag na dan ( ik werk drie dagen, kleuters gaan er vier naar school) ik word tzt ook gewoon ingepland als overblijfouder want dat hoort er dan bij, dan ben ik er als moeder en niet als juf.

Ik geef uitjes ruim vantevoren aan, ook via email trouwens.

Roodkapje, wat erg dat je niet eens binnen mag om je kind te halen op school. Hier wachten alle ouders in de school, en bij mij mogen ouders op vrijwel ieder moment gewoon in de klas helpen. Ik heb ook een inloopkwartier maar om het voor alle kinderen en ouders leuk te houden wissel ik na iedere vakantie de dag, het is of op maandag of op donderdag en zo kunnen eigenlijk alle ouders wel een keer meespelen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Printje di 12 maa 2013 - 21:06

xxjojootjexx schreef:
Paper Crown schreef:
xxjojootjexx schreef:

Ja hier wel, en blijkbaar is dit niet de enige school.

Nou pc breng hem dan maar naar onze school hahaha ik laat uitjes altijd ruim vantevoren weten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey di 12 maa 2013 - 21:12

Parel schreef:Ik werk onregelmatig, dus wil best helpen. Verwacht dat mijn vriend dat ook wel eens doet. Dan praat ik over 1 a 2 keer per jaar, voor de rest moeten ze het zelf regelen. En áls ik help, wil ik wel mijn eigen kind oa onder mijn hoede, zo sneu als mama komt maar je mag er als kind niet heen.

Ik vond het als kind vreselijk als mijn moeder ging helpen. En wou dan juist echt niet in haar groepje. Ik vond het leuk dat ze meeging op schoolreisje enzo, maar daar bleef het bij.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama di 12 maa 2013 - 21:14

SarahKey schreef:
Parel schreef:Ik werk onregelmatig, dus wil best helpen. Verwacht dat mijn vriend dat ook wel eens doet. Dan praat ik over 1 a 2 keer per jaar, voor de rest moeten ze het zelf regelen. En áls ik help, wil ik wel mijn eigen kind oa onder mijn hoede, zo sneu als mama komt maar je mag er als kind niet heen.

Ik vond het als kind vreselijk als mijn moeder ging helpen. En wou dan juist echt niet in haar groepje. Ik vond het leuk dat ze meeging op schoolreisje enzo, maar daar bleef het bij.

hier mag je juist niet je eigen kind in de groep. Omdat je hem/haar dan kan gaan voortrekken.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Darius di 12 maa 2013 - 21:17

Ik heb niet alles gelezen, maar toen ik zelf als juf voor de klas stond waren er inderdaad altijd ouders die graag bij van alles helpen. Als het schoolreisje dan kwam, wilden alle ouders wel mee. Maar dan koos ik als juf zijnde gewoon de ouders die in de eerste plaats vaak meehelpen met andere activiteiten en in de tweede plaats koos ik de ouders die ik zelf mee wilde hebben, waar ik vertrouwen in had.

Mijn moeder ging vroeger ook altijd mee op schoolreisje, ze was ook erg actief op school. Dat was best fijn, ik kwam zo heel veel dingen wel te weten op voorhand (of ik snuffelde stiekem in haar vergadernotulen, haha!) maar ik vond het gewoon vreselijk als ze meeging op schoolreis.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parel di 12 maa 2013 - 21:25

Ik snap best dat je je kind dan kan gaan voortrekken, maar toch.
Gevoelsmatig voelt het niet goed mijn kind niet onder mijn hoede te hebben. Ik was altijd zó trots als mijn moeder op school was Very Happy

Bij ons vroeger op school mochten er ook grote broers of zussen (14+) of opa's of oma's helpen trouwens.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Bolleke di 12 maa 2013 - 21:28

Parel, ikzelf vind kinderen van 14 echt te jong om op jonge kinderen te passen, dus dat vind ik zelf geen goed plan.
Alhoewel, C. is kwijtgeraakt onder de hoede van een vaste ouder toen ze op schoolreis waren.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  SarahKey di 12 maa 2013 - 21:33

meisjesmama schreef:
SarahKey schreef:

hier mag je juist niet je eigen kind in de groep. Omdat je hem/haar dan kan gaan voortrekken.
Ook dat, die ouders heb je er ook bij zitten. Wij hebben 1 keer een ouder meegenomen op een uitje, nou niet weer. Gaf ze haar eigen kind sisi als de andere kinderen lekker aan het spelen was. Ik was gewoon boos.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Parel di 12 maa 2013 - 21:42

Bolleke schreef:Parel, ikzelf vind kinderen van 14 echt te jong om op jonge kinderen te passen, dus dat vind ik zelf geen goed plan.
Alhoewel, C. is kwijtgeraakt onder de hoede van een vaste ouder toen ze op schoolreis waren.

Wat slecht zeg!!

Die kinderen van 14 was dan meer als we naar de kinderboerderij gingen bijv hoor, een kleine locatie met goed overzicht. Echt naar de Efteling mochten we wel mee, maar dan samen met onze ouders.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Bolleke di 12 maa 2013 - 21:51

Ja ik was ook echt hartstikke kwaad. C. kwam super enthousiast terug, en in bed zei hij "En ik was ook nog kwijt geraakt!" Blijkt dat ze ergens stonden en C. stond nog te kijken terwijl ze al doorgelopen was. C. is naar een meneer gelopen en zijn bandje met telefoon nummer laten zien en op dat moment kwam die moeder aan. Heb van haar nooit excuses gehad. Maar ik word nog steeds kwaad als ik er aan denk.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sanne di 12 maa 2013 - 21:55

Ik ben het wel eens met Artemis. Voor een knutselmiddag of kerstviering begrijp ik wel dat het handig is als er een aantal ouders bereid is te helpen. Maar voor een uitje naar het bos, lijkt mij dat de school een bus regelt in plaats van 8 ouders die moeten rijden. En voor het overblijven vind ik het ook normaal dat de school iemand regelt (een juf of meester in een roulatieteam ofzo) die met de kinderen eet. Ik las ergens dat de ouders één keer in de 6 weken verplicht worden om overblijfouder te zijn. Dat vind ik echt raar. Ik laat mijn kind niet overblijven, omdat ik geen zin heb om 's middags een broodje met haar te eten. Ik laat haar overblijven, omdat ik werk op die dagen.

Overigens vind ik de opmerkingen naar Lejow, in de zin van blij te zijn dat je kind niet bij haar op school zit, niet zo aardig. Natuurlijk komt Lejow hier fel op voor hoe zij het graag zou zien. Dat lijkt me logisch. Het is vast niet zo dat ze op school naar elke ouder die niet kan helpen, met een vingertje zit te wijzen. Hier gaat ze de discussie aan, maar op school zal ze ook wel moeten accepteren dat het helaas niet altijd zo werkt, zoals ze zou willen zien.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  P.s. di 12 maa 2013 - 22:03

Ik vind het wel belangrijk om mee te helpen op school. Ben klassenouder en ben dus degene die het vervoer, ouders ect. tijdig regelt zodat de uitjes door kunnen gaan. Vind dat ondanks dat de kinderen op school zitten het geen opvang is voor je kind en je dus ook 'verplicht' bent om mee te helpen.
Wil niet zeggen dat je altijd mee moet met naar een uitje naar het bos bijvoorbeeld. Echter snap ik ook dat mensen werken, maar misschien zijn er wel opa's of oma's, een tante die mee wil helpen met bijvoorbeeld versieren. Of dat je in de avond meehelpt het lokaal schoon te maken.
Ik vind het van belang dat de kinderen ook buiten de school activiteiten doen zoals naar het theater, de dierenweide, een musea en dit doen ze bij D. ook in de klas en dit proberen we wel te plannen op verschillende dagen zodat er niet te vaak een beroep wordt gedaan op dezelfde ouders.
Wat niet kan kán natuurlijk ook niet alleen merk hier wel dat sommige daar wel heel makkelijk over denken. En de vaste koffiemorgen bij oma belangrijker vinden dat het mee helpen met het schoolontbijt.. soms zullen de prioriteiten ook bij je kind op school moeten liggen!
Hier werk ik onregelmatig en ben geregeld in de gelegenheid om mee te helpen op school. Mijn man werkt ook fulltime maar heeft ook wel eens een vrije middag opgenomen zodat hij mee kon naar het bos en naar de sportdag. Als de juf alles alleen zou moeten doen komen echte uitjes er niet van want dat is niet te doen.. 30 kinderen op 1 juf! Dus ik denk, als iedereen een beetje doen dan blijft het voor iedereen leuk!
P.s.
P.s.
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 12-03-13

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 22:08

Bij R. op school worden dingen vaak ook maar kort van tevoren aangegeven én zijn de meeste dingen op dinsdagochtend om half 11 of donderdagmiddag om half 2 ofzo. Midden op de dag en ook nog eens op de dagen dat de meeste ouders (ik dus ook) werken.

Ik help wel hoor, elke woensdagochtend help ik een half uur met lezen en als ze iets op woensdag- of vrijdagochtend gaan doen, geef ik me vaak wel op als hulpouder omdat ik het sneu vind als iets niet door kan gaan.

Ik snap dat het voor leerkrachten vervelend is om echt te moeten leuren om ouders die meehelpen, maar ik denk dat de activiteiten beter gepland moeten worden. Als iets meteen aan het begin van de dag is, kunnen veel mensen wel wat later beginnen op hun werk, maar ik ga geen hele middag vrij nemen om mee te kunnen lopen naar de bibliotheek.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 12 maa 2013 - 22:10

Ik help sowieso elk jaar met de sportdag en als er pannenkoeken of zoiets gemaakt moet worden doe ik dat ook altijd. Vroeger was ik voorleesmoeder, maar daar ben ik na twee jaar mee gestopt.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Darius di 12 maa 2013 - 22:22

Bolleke schreef:Ik ben het compleet eens met Artemis. En Lejow sorry, ik vind je verder heel aardig maar ik heb al vaker dingen van jou gelezen (werkgerelateerd) waarvan ik dacht dat ik blij was dat jij niet bij mijn zoon op school werkt.
C. heeft ook een continu rooster en daar komen verder ook geen ouders aan te pas, lijkt mij logisch. Anders klopt er iets niet bij de organisatie van de school, als je tijdens de pauzes ouders nodig hebt.
Verder word er wel soms een beroep op je gedaan, maar voor schooluitjes word er een bus geregeld, ook al gaan ze maar naar een dorpje verderop. En daar hoeft niet extra voor betaald te worden. Ik ga wel eens mee gymmen, maar eigenlijk vind ik dat al "slecht" van de school dat dat niet beter geregeld is. Kinderen moeten toch best een stuk lopen naar de gymzaal en ik ga mee omdat ik dat veiliger vind dan dat de juf het alleen moet doen, maar ik vind dus dat dat vanuit school geregeld zou moeten worden.
Verder is er bij C. op school een goede ouderraad, die zorgt dat de school versierd word, schenken koffie als het moet etc. Allemaal ouders die er voor gekozen hebben.
Ik vind het raar dat er bij sommige scholen zo'n beroep gedaan word op ouders, ik ben blij dat mijn kind naar school gaat zodat ik mijn studie kan doen, kan studeren als ik zelf vrij heb, mijn huishouden kan doen, lijkt mij vervelend als er dan steeds een beroep op me gedaan zou worden.
PC, ik denk dat Artemis niet overdrijft, bij C. in groep 1/2 werd er wel eens op maandag gevraagd welke ouders op woensdag mee konden rijden naar het bos/kinderboerderij etc. Anders werd het stapelen in de auto's. Gewoon omdat ze er van uit gingen dat ze wel genoeg ouders zouden kunnen vinden.

Welke dingen heb jij van Lejow gelezen waar je je aan ergert?

Waarschijnlijk klaagt de juf van jouw zoon ook regelmatig over haar kinderen in de klas. Ik denk dat dat geheel menselijk is. Zo klaag ik ook graag als ik bij een leerling thuis ben geweest waar het een zooitje was en waar het naar kattenpis stinkt. En zo klaagt mijn man ook over zijn werk en zo klagen jullie waarschijnlijk ook wel eens over jullie werk. Of dat nou in de zorg, het onderwijs of de ICT is.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sophiee di 12 maa 2013 - 22:25

Darius schreef:
Bolleke schreef:Ik ben het compleet eens met Artemis. En Lejow sorry, ik vind je verder heel aardig maar ik heb al vaker dingen van jou gelezen (werkgerelateerd) waarvan ik dacht dat ik blij was dat jij niet bij mijn zoon op school werkt.
C. heeft ook een continu rooster en daar komen verder ook geen ouders aan te pas, lijkt mij logisch. Anders klopt er iets niet bij de organisatie van de school, als je tijdens de pauzes ouders nodig hebt.
Verder word er wel soms een beroep op je gedaan, maar voor schooluitjes word er een bus geregeld, ook al gaan ze maar naar een dorpje verderop. En daar hoeft niet extra voor betaald te worden. Ik ga wel eens mee gymmen, maar eigenlijk vind ik dat al "slecht" van de school dat dat niet beter geregeld is. Kinderen moeten toch best een stuk lopen naar de gymzaal en ik ga mee omdat ik dat veiliger vind dan dat de juf het alleen moet doen, maar ik vind dus dat dat vanuit school geregeld zou moeten worden.
Verder is er bij C. op school een goede ouderraad, die zorgt dat de school versierd word, schenken koffie als het moet etc. Allemaal ouders die er voor gekozen hebben.
Ik vind het raar dat er bij sommige scholen zo'n beroep gedaan word op ouders, ik ben blij dat mijn kind naar school gaat zodat ik mijn studie kan doen, kan studeren als ik zelf vrij heb, mijn huishouden kan doen, lijkt mij vervelend als er dan steeds een beroep op me gedaan zou worden.
PC, ik denk dat Artemis niet overdrijft, bij C. in groep 1/2 werd er wel eens op maandag gevraagd welke ouders op woensdag mee konden rijden naar het bos/kinderboerderij etc. Anders werd het stapelen in de auto's. Gewoon omdat ze er van uit gingen dat ze wel genoeg ouders zouden kunnen vinden.

Welke dingen heb jij van Lejow gelezen waar je je aan ergert?

Waarschijnlijk klaagt de juf van jouw zoon ook regelmatig over haar kinderen in de klas. Ik denk dat dat geheel menselijk is. Zo klaag ik ook graag als ik bij een leerling thuis ben geweest waar het een zooitje was en waar het naar kattenpis stinkt. En zo klaagt mijn man ook over zijn werk en zo klagen jullie waarschijnlijk ook wel eens over jullie werk. Of dat nou in de zorg, het onderwijs of de ICT is.
+1!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Bolleke di 12 maa 2013 - 22:29

Niet zozeer over dit hoor, dat snap ik wel. Al ben ik blij dat op C. zijn school toch meer begrip (gekomen) is voor werkende/studerende ouders. Ik heb eerder ook gelezen dat ze echt geen zin had om te gaan werken voor dat B. er was en ik dacht toen nog nou je zou je kind maar naar zo'n juf brengen. Alles wa toen meespeelde daargelaten, ik snap best dat je niet altijd happy en blij naar je werk gaat maar dat stoorde mij toen wel ja.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje di 12 maa 2013 - 22:31

Sanne, onze ouders kiezen, nogmaals zelf voor ons continurooster met daarbij de kanttekening dat je dus moet komen overblijven en anders regelt de ouder zelf iemand anders.

En een school gaat echt geen hele dure bussen regelen voor een uitstapje naar het bos, bovendien heb ik ouders die heel graag meegaan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  joyce0606 di 12 maa 2013 - 22:38

Ik zou best willen helpen als K naar school gaat, maar dat moet natuurlijk wel samengaan met opvang van het brusje (bijv. Als die op psz zit). En ik de tijd er voor heb buiten andere verplichtingen om.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Charles di 12 maa 2013 - 22:42

Oh god, als ik dit lees denk ik direct: dit gezeik gaan we ook nog krijgen, bahhhhh.

Sorry Lejow en Printje, ik vind jullie toffe meiden maar ben het wat dit betreft totáál niet met jullie eens.

Een school hoort dit gewoon zelf te regelen, natuurlijk mag je wel eens een beroep doen op ouders, maar het moet geen reden zijn om activiteiten te laten vallen en staan.

En dat argument van jou Printje,dat jij ook pauze nodig hebt, zegt voor mij zoveel over je mentaliteit. Weet je hoevaak ik gewoon heb doorgewerkt omdat er gewoon geen tijd was voor pauze? Het kwam nooit in me op daar over te beginnen...hoort er gewoon bij. En zoiets kun je afgezien daarvan best als collega's onderling regelen. Zo gaat het op de middelbare school ook hoor....of heb je je nooit afgevraagd waarom daar geen ouders mee moeten op schoolreisje of in de pauze surveilleren?

Ik zal zeker helpen op de toekomstige school van mijn kids. Tenzij de juf het min of meer eist. Dan heb ik er geen zin meer in en kan ze haar werk lekker zelf doen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud