Eten en zwangerschap
+21
tweeling
Weegschaal
Sun88
Shisha
Supertalentje
Twellie
Snoes
Manderijn
Caroow
Printje
Slakje
maiadebij
Annemie
Pompoen
Jade
Maudy
Highway
sanne-84
Linda
Sneeuwvlok
Caresses
25 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Eten en zwangerschap
In hoeverre hield jij rekening met goed/slecht eten tijdens de zwangerschap?
At jij helemaal geen salami/pesto e.d.?
En wat betreft vis vind ik het ook onduidelijk, met mate i.v.m. schadelijke stoffen, dus max 1 á 2x per week. Maar kan je het dan niet het beste helemaal niet eten en dan omega tabletten slikken?
Ik merk dat ik heel voorzichtig wil zijn, met het gevolg dat ik mijn eetpatroon best moet aanpassen. Ik denk dat ik wat overdrijf en als ik straks bij de vk ben geweest zal ik me door haar ook nog wel laten informeren en gerust stellen.
At jij helemaal geen salami/pesto e.d.?
En wat betreft vis vind ik het ook onduidelijk, met mate i.v.m. schadelijke stoffen, dus max 1 á 2x per week. Maar kan je het dan niet het beste helemaal niet eten en dan omega tabletten slikken?
Ik merk dat ik heel voorzichtig wil zijn, met het gevolg dat ik mijn eetpatroon best moet aanpassen. Ik denk dat ik wat overdrijf en als ik straks bij de vk ben geweest zal ik me door haar ook nog wel laten informeren en gerust stellen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Eten en zwangerschap
Waarom zou je geen salami en pesto mogen eten? Nooit van gehoord.
Wij eten gewoon 1 a 2 keer in de week vis, dat deden we altijd al. Je kan aanvullend visolie slikken, maar ik zou het ook gewoon eten.
Ik ben vrij makkelijk met eten en drinken. Ik drink geen alcohol en eet geen rauwe dingen. Verder eet en drink ik alles.
Wij eten gewoon 1 a 2 keer in de week vis, dat deden we altijd al. Je kan aanvullend visolie slikken, maar ik zou het ook gewoon eten.
Ik ben vrij makkelijk met eten en drinken. Ik drink geen alcohol en eet geen rauwe dingen. Verder eet en drink ik alles.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Salami weet ik niet meer. Pesto vanwege de basilicum dat erin zit en dat zou een menstruatie opwekken.
Ik ben ook gewoon veel te overbezorgd.
Ik ben ook gewoon veel te overbezorgd.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Salami mag inderdaad niet want dit is rauw vlees, pesto is geen probleem!
Als je bijvoorbeeld salami op je pizza doet, dan 'bak' je het, en dan mag het wel weer. Zolang je je eten verhit is er bijna nooit een probleem
Wat betreft vis kan je het beste op de site van het voedingscentrum kijken. Er zijn bepaalde vissen uit bepaalde zeeën die je niet mag hebben omdat die vissen veel schadelijke stoffen in zich hebben.
Als je bijvoorbeeld salami op je pizza doet, dan 'bak' je het, en dan mag het wel weer. Zolang je je eten verhit is er bijna nooit een probleem
Wat betreft vis kan je het beste op de site van het voedingscentrum kijken. Er zijn bepaalde vissen uit bepaalde zeeën die je niet mag hebben omdat die vissen veel schadelijke stoffen in zich hebben.
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk het ook.
Nergens voor nodig! En anders bel je de vk, zei kunnen heel goed uitleggen wat wel en niet kan.
Nergens voor nodig! En anders bel je de vk, zei kunnen heel goed uitleggen wat wel en niet kan.
Linda- Ratel
De gewone salami voor op brood mag je gewoon eten hoor.
Linda- Ratel
Ik herken het, in het begin was ik er ook erg mee bezig! Waren op vakantie en durfde daar niks te eten! Je zou geen rauwkost mogen hebben zonder te wassen (en hoe weet ik in het buitenland of het hygienisch is?) en rund durfde ik ook niet te pakken enz.
Naarmate de zwangerschap werd ik er wel wat relaxter in hoor. Ik zocht het niet op, maar als ik het dan eenmaal per ongeluk had gehad dan was dat zo (bij gerookte zalm, en niet zeker weten of het verse was of niet)
En dingen die je met mate mag hebben, zoals pesto, dan geeft dat toch niet als je dat soms eet?
Naarmate de zwangerschap werd ik er wel wat relaxter in hoor. Ik zocht het niet op, maar als ik het dan eenmaal per ongeluk had gehad dan was dat zo (bij gerookte zalm, en niet zeker weten of het verse was of niet)
En dingen die je met mate mag hebben, zoals pesto, dan geeft dat toch niet als je dat soms eet?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Afgezien van alcohol en rauwe producten at ik alles maar gematigd. Wel lette ik goed op versheid van producten en bv gerookte zalm van de supermarkt at ik alleen verhit.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb wel goed opgelet want ben echt een angsthaas. Ik heb me gewoon aan het advies van het voedingscentrum gehouden.
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Ik eet geen salami, ondanks dat de salami (voor op brood) uit de nederlandse supermarkten niet rauw is. Op de pizza eet ik het wel gewoon. Ik hou me eigenlijk gewoon aan de richtlijnen van het voedingscentrum, ben nu wel 'iets' relaxter als in het begin.
Ik heb laatst per ongeluk rauwe ei gegeten, daar heb ik me wel de hele dag rot om gevoeld. Ik was lekker aan het slikkeren van mijn cake beslag, en natuurlijk nooit meer aan het ei gedacht!
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/eten-en-drinken-tijdens-de-zwangerschap.aspx
Er staat bijvoorbeeld ook dat kaneel niet goed is, maar het gaat dan om hoeveelheden die je gewoon nooit binnen krijgt. Als je bijvoorbeeld 1 heel potje per x eet, is het schadelijk.
Ik heb laatst per ongeluk rauwe ei gegeten, daar heb ik me wel de hele dag rot om gevoeld. Ik was lekker aan het slikkeren van mijn cake beslag, en natuurlijk nooit meer aan het ei gedacht!
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/eten-en-drinken-tijdens-de-zwangerschap.aspx
Er staat bijvoorbeeld ook dat kaneel niet goed is, maar het gaat dan om hoeveelheden die je gewoon nooit binnen krijgt. Als je bijvoorbeeld 1 heel potje per x eet, is het schadelijk.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Linda schreef:De gewone salami voor op brood mag je gewoon eten hoor.
Nee hoor! Dat is weliswaar geconserveerd, maar niet genoeg verhit, daaraan zitten dus wel degelijk risico's verbonden net zoals bij ander rauw vlees. Tenminste, de worsten en hoe weet je nou welke salami wel goed behandeld is en welke niet?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik at en eet ook gewoon salami en ook producten met rauwe eieren erin verwerkt. Vis lust ik toch al niet en alcohol dronk ik ook al nooit. Voor de rest eet ik geen filet american meer.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Ik ben losser. Ik heb de afgelopen tijd 1 keer rauwe zalm en 1 keer americain gegeten. Ik had er gewoon zo'n zin in! Verder eet ik 2 keer per week vis, halfgekookte eieren, salami, paté, rauwe groenten, ... Maar ik eet het wel met mate. Ik eet wel véél fruit. En ik drink geen alcohol.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
ojee ik heb me een slag in de rondte gegeten in salami, dat wist ik niet! Ik eet het overigens alleen Halal en Moslims eten geen rauw vlees, dus hopelijk was deze salami wel voldoende verhit. Voor mij in ieder geval reden het de komende 13 weken niet meer te eten...
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik maakte mezelf niet gek, geen rauwe dingen natuurlijk, geen softijs maar voor de rest.. Als je sommige dingen gaat lezen zou je niets meer mogen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Waarom geen softijs?
Slakje- Ratel
Daarin zitten echt enorm veel slechte bacteriën.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja, heb net uitgebreid uitleg gekregen van mijn vriend. Weer iets bijgeleerd. Hier blijft het bij raketjes!
Slakje- Ratel
Ik heb bij Jamin gewerkt en het schoonmaken van de softijsmachine luistert heel nauw, en het gebeurd vrijwel nergens echt goed genoeg waardoor dus die bacteriën vrij spel hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Ik heb bij Jamin gewerkt en het schoonmaken van de softijsmachine luistert heel nauw, en het gebeurd vrijwel nergens echt goed genoeg waardoor dus die bacteriën vrij spel hebben.
Ik durf pas softijs te eten sinds de machine van mijn werk door de controle is gekomen. Zo'n bedrijf maakt kweekjes oid om het aantal bacterieën te testen en beide apparaten waren in orde, dus ik eet het wel. Wel alleen van mijn werk dus, nergens anders.
Rauw vlees en alcohol laat ik staan, en ik doe ook geen salami op brood. Fruit vergeet ik nog wel eens te wassen
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb er beide keren niet een voedingscentrum op nageslagen. Buiten het feit dat ik uiteraard rekening hield met alcohol en rauw vlees, heb ik nooit geweten dat alles wat jullie nu noemen ook niet zou mogen.
Ik vind dan ook dat de 'regels' wel erg aangepast worden door de jaren heen. Zo veel dat ik me wel eens afvraag of je nog wel onbezorgd zwanger kunt zijn.
Ik vind dan ook dat de 'regels' wel erg aangepast worden door de jaren heen. Zo veel dat ik me wel eens afvraag of je nog wel onbezorgd zwanger kunt zijn.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik was daar ook heel extreem in hoor. Ik at (en eet nog steeds) supergezond en ik at niets wat niet mocht. Als er stond dat iets in beperkte mate gegeten mocht worden, deed ik dat gewoon niet. Naarmate de zwangerschap vorderde, werd ik daar extremer in .
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Tijdens mijn eerste zwangerschap vergat ik nog wel eens wat, zoals fruit goed wassen. Tijdens de tweede had ik een angststoornis en vooral op het laatst waren er honderden dingen die ik niet meer durfde te eten. Nu de middenweg: ik zou nooit iets eten dat afgeraden wordt, maar ik drink wel eens wat thee of cola teveel zonder dat ik me daar druk om maak.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ow jeetje, salami en pesto? Ik krijg altijd zo'n 'je kunt helemaal niks meer eten'-gevoel als ik dit soort dingen lees.
Ik eet geen rauwe dingen (behalve blijkbaar salami), vis eten we altijd van de viswinkel en ik drink geen alcohol, koffie, redbull etc. Van een hap rauwe kaas oid kan ik me iig niet druk maken, ik doe mijn best en als ik het al doorgeslikt heb kan ik er niks meer aan doen.
Zodra ik bevallen ben wil ik echt graag een broodje filet american, haha!
Ik eet geen rauwe dingen (behalve blijkbaar salami), vis eten we altijd van de viswinkel en ik drink geen alcohol, koffie, redbull etc. Van een hap rauwe kaas oid kan ik me iig niet druk maken, ik doe mijn best en als ik het al doorgeslikt heb kan ik er niks meer aan doen.
Zodra ik bevallen ben wil ik echt graag een broodje filet american, haha!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik eet geen rauwe dingen en ik drink geen alcohol. De rest met mate.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vis eten tijdens zwangerschap
» Eten tijdens de zwangerschap
» Eten tijdens zwangerschap
» Rekening houden met eten tijdens de zwangerschap
» Welk eten mijden tijdens de zwangerschap?
» Eten tijdens de zwangerschap
» Eten tijdens zwangerschap
» Rekening houden met eten tijdens de zwangerschap
» Welk eten mijden tijdens de zwangerschap?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: