Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten tijdens de zwangerschap

4 plaatsers

Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 9:43

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik nooit zo over deze dingen nagedacht, ik vermeed gewoon rauwmelkse producten en dat was het wel zo'n beetje. Ik heb nu een veel uitgebreidere lijst met voeding gekregen van de verloskundige die niet goed is tijdens de zwangerschap.

Zo moet ik 'uitkijken' met rauwkost en opletten of gesneden rauwe groente wel vers is. Maar wat houdt 'uitkijken' in, dan je het met mate eet of oplet dat het er vers uitziet? Ik ben benieuwd hoe andere zwangeren hier omgaan met rauwe groente en fruit.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 9:46

Ik was daar niet zo heel erg streng in. Ik waste groente en fruit onder de kraan en dat was het dan wel weer.

Met dingen als rauw vlees en eieren en dat soort 'standaard' risico-voedsel was ik dan wel weer oplettend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 9:47

Ik heb de laatste weken geleeft op veel rauwkost/ salade om koolhydraten te vermijden. Gewoon goed wassen zodat je geen bestrijdingsmiddelen binnen krijgt is in principe toch voldoende? Dat dacht ik tenminste...
Een appeltje ofzo schilde ik altijd om zeker te zijn dat er geen chemische middelen meer op zaten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  PapillonRose ma 8 aug 2011 - 9:52

Dingen als rauwkost, groente en fruit waste ik heel goed. Sommige dingen zoals appels, komkommer, etc. schilde ik voor de zekerheid terwijl ik normaal juist de schil laat zitten. Ik dacht dat dit wel voldoende was.

En verder vermeed ik inderdaad ook de standaardproducten als rauwmelkse dingen, eieren, rauw vlees zoals filet américain, voorverpakte vis.. Ik had inderdaad ook een hele lijst gekregen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Susan ma 8 aug 2011 - 9:54

Het gaat dan om de listeriabacterie, normaal kan die zich niet vermenigvuldigen in verse groente en vers fruit, maar zodra het gesneden is wel, ook in de koelkast. Zelf kocht ik geen voorgesneden fruit en groente meer sinds ik dat wist, maar als je dat wel doet dan zou ik een bakje kiezen met een houdbaarheidsdatum die zo ver mogelijk weg ligt en het bij voorkeur eten op de dag van aankoop.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Susan ma 8 aug 2011 - 9:56

Dit zegt het Voedingscentrum:

Groenten en fruit: rauwe groenten en fruit kunnen listeriabacteriën bevatten. De besmetting blijft normaal gesproken zo beperkt dat het niet tot ziekte leidt, omdat de van nature aanwezige andere bacteriën listeria ervan weerhouden zich te vermenigvuldigen. In gesneden rauwkost en salades is de kans op vermenigvuldiging groter, zeker bij langdurig bewaren. Dat heeft te maken met het verwerkingsproces in de fabriek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  sheila123 ma 8 aug 2011 - 9:57

Minneke schreef:Ik was daar niet zo heel erg streng in. Ik waste groente en fruit onder de kraan en dat was het dan wel weer.

Met dingen als rauw vlees en eieren en dat soort 'standaard' risico-voedsel was ik dan wel weer oplettend.
+1
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 10:09

Ik eet alleen rauwe groente en fruit die ik zelf grondig heb gewassen, dus niet buiten de deur. En thuis ook geen rauwe voorgesneden/voorverpakte groenten en fruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 10:34

freakielief schreef:Ik eet alleen rauwe groente en fruit die ik zelf grondig heb gewassen, dus niet buiten de deur. En thuis ook geen rauwe voorgesneden/voorverpakte groenten en fruit.


Freakie, hoe was jullie echo?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 10:39

Minneke schreef:Freakie, hoe was jullie echo?!
Goed.Very Happy Morgen meer, eerst lekker slapen.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 10:40

freakielief schreef:
Minneke schreef:Freakie, hoe was jullie echo?!
Goed.Very Happy Morgen meer, eerst lekker slapen.Wink


O, ik ben zo benieuwd wat het wordt angel

Maar slaap lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Tania ma 8 aug 2011 - 18:28

Susan schreef:Dit zegt het Voedingscentrum:

Groenten en fruit: rauwe groenten en fruit kunnen listeriabacteriën bevatten. De besmetting blijft normaal gesproken zo beperkt dat het niet tot ziekte leidt, omdat de van nature aanwezige andere bacteriën listeria ervan weerhouden zich te vermenigvuldigen. In gesneden rauwkost en salades is de kans op vermenigvuldiging groter, zeker bij langdurig bewaren. Dat heeft te maken met het verwerkingsproces in de fabriek.

Oh wat stom dit lees ik nu pas. Ik heb op vakantie in het hotel af en toe ook rauwkorst enz. gegeten. Maar ik weet dus helemaal niet of dat goed gewassen was en of ze dat niet te lang bewaarden (zag er wel vers uit).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten tijdens de zwangerschap Empty Re: Eten tijdens de zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum