Winterkilootjes
+50
Rizzo
Joan
Famke
Shopelle
*Lookie*
Antibes
luisa
mzcharlotte
Lady4
Toet
Punk'd
Sorrento
Curious
Exogenesis
Linda
_Lana_
Elliot
Sayuri
Zora
Aimee
Mouse10
June
Reeza
Vino
Lot
Jerry
Cow
Zonnetje
Queen
Aziraphale
kajaka88
litllejoy
Sterre
madam
SDL
Poeke
Lavendel
ForeverLove
Nathalie
Feline
Zwerver
xxjojootjexx
Bacio
Kowalski
Lonely Goatherd
Poubelle
SoGood
Minx
Sissi
Japie
54 plaatsers
Pagina 33 van 36
Pagina 33 van 36 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34, 35, 36
Re: Winterkilootjes
Thanks Reeza! Ik kende dat dus niet, dus heb daar ook niet opgezocht. Nou dan vanavond maar een kopje sennapeul thee.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Graag gedaan, hoop dat het snel helpt! Anders kan je altijd nog lactulosesiroop proberen, dat kan je zo bij de drogist halen, is alleen wel vrij smerig qua smaak.
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
mzcharlotte schreef:Wat heb jij een ontzettend mooi figuur Lavendel.
Even hier vraag. Ik lees een beetje tegenstrijdige dingen op Internet, dus vandaar. Wie weet of sennapeul thee gedronken kan worden tijdens zwangerschap?
Hé, ben je zwanger?! Gefeliciteerd! Hoe lang al?
Ok verder heb ik hier niks te zoeken, dus dikke doei!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, heel pril Bliss. 6 weken pas. Ik heb het er niet heel veel over, omdat ik bang ben dat het weer mis gaat. Maar bedankt voor je felicitatie, lief
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Bleegh ik heb net Goiji bessen op.. Wat vies zeg. Ik heb die shake met mijn neus dicht opgedronken omdat het zo gezond is (en ik het dus niet wilde weggooien)
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Haha waar smaken die dingen naar dan?
Ik heb nog altijd het idee dat alle bessen lekker zijn.
Ik heb nog altijd het idee dat alle bessen lekker zijn.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Dat is echt niet lekker idd! Ik haal ze soms bij de notenboerPunk'd schreef:Bleegh ik heb net Goiji bessen op.. Wat vies zeg. Ik heb die shake met mijn neus dicht opgedronken omdat het zo gezond is (en ik het dus niet wilde weggooien)
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Maar goed dat ik de gojij bessen heb laten liggen zaterdag, ze zagen er nl wel lekker uit.
Heeft er iemand nog suggesties voor broodbeleg? Ik wissel nu veel af tussen avocado/ Hüttenkäse/ eiersalade/gebakken ei met komkommer en tomaat maar ik heb zin in iets nieuws (Ik weet dat humus ook goed is maar daar ben ik niet zo'n fan van).
Heeft er iemand nog suggesties voor broodbeleg? Ik wissel nu veel af tussen avocado/ Hüttenkäse/ eiersalade/gebakken ei met komkommer en tomaat maar ik heb zin in iets nieuws (Ik weet dat humus ook goed is maar daar ben ik niet zo'n fan van).
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Gerookte zalm, kipfilet of rookvlees. Ook lekker is een klein laagje roomboter of aioli met zeetzout en verse peper met rucola. Of gewoon kaas. Soms heb ik nog stukjes gewokte kip/rundvleesreepjes over van de avond daarvoor, dat is ook lekker met wat tomaatjes o.i.d.
Of ben je vegatarier? Dan is dit een nutteloze bijdrage zie ik.
Met dit weer zou je toch willen dat je nog je winterkilootjes had. koud hier!
Laatst aangepast door SoGood op zo 19 mei 2013 - 21:06; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Die bessen zijn echt super duur, 8 euro voor een zakje zag ik laatst! Ze leken me ook al niet zo lekker. Goed om te weten dus.
SoGood- Ratel
Ik eet veel eitjes, gerookte zalm, en sla met komkommer, citroen en dille sausje haha.
Wat ik echt veel eet de laatste tijd is Pindakaas. Gewoon die van Calve, daar zit plantaardige olie in, pinda's en zout. Verder geen toevoegingen. Ik vind dat af en toe zo lekker!
Ik heb nu ook de Rustiek cracker van WASA meegenomen. Daar zit alleen tarwemeel, gist en zout in. Verder niets. Ze smaken echt hetzelfde als de sport + crackers. Ik probeer met de lunch meestal 1 speltboterham te eten en dan dik belegd met sla, zalm en weet ik het wat. En dan rond 15:00 uur pak ik dan een cracker met pindakaas op werk.. Ooh jumime haha.
Wat ik echt veel eet de laatste tijd is Pindakaas. Gewoon die van Calve, daar zit plantaardige olie in, pinda's en zout. Verder geen toevoegingen. Ik vind dat af en toe zo lekker!
Ik heb nu ook de Rustiek cracker van WASA meegenomen. Daar zit alleen tarwemeel, gist en zout in. Verder niets. Ze smaken echt hetzelfde als de sport + crackers. Ik probeer met de lunch meestal 1 speltboterham te eten en dan dik belegd met sla, zalm en weet ik het wat. En dan rond 15:00 uur pak ik dan een cracker met pindakaas op werk.. Ooh jumime haha.
Punk'd- Kletskop
Ojaaa, hoe kon ik het ook vergeten! Calve pindakaas met nootjes!
SoGood- Ratel
SoGood schreef:Gerookte zalm, kipfilet of rookvlees. Ook lekker is een klein laagje roomboter of aioli met zeetzout en verse peper met rucola. Of gewoon kaas. Soms heb ik nog stukjes gewokte kip/rundvleesreepjes over van de avond daarvoor, dat is ook lekker met wat tomaatjes o.i.d.
Nee geen vegetariër, lust alleen geen vis dus helaas geen zalm want dat ziet er ook altijd zo lekker en gezond uit. En rookvlees en kipfilet is wel weer eens een goed idee, ik sla dat nu een beetje over omdat dat in mijn hoofd niet makkelijk te combineren is met wat sla, komkommer of tomaat maar dat is vast onzin. Dat kan ik er natuurlijk ook los naast eten.
Zuurdesem of roggebrood gewoon met roomboter em peper en zout is ook superlekker idd.
Lavendel- Ratel
Koffietijd: Nu over superfoods en goiji bessen die je wel levensverlengend zijn dus gewoon dooreten Punkie!
SoGood- Ratel
Op die tumblr blogs eten ze echt alleen maar pindakaas (met appel of banaan) Super populair daar in fiblrs land ( ) Ik hield vroeger nooit van pindakaas maar zal het weer eens gaan proberen (of cashew of amandelpasta)
Vanavond wil ik weer de pasta van amber maken maar de afgelopen 2x was hij zo vreselijk zout dat hij niet te eten was. Is zongedroogde tomaat uit pot minder zout dat de droge variant uit een zakje?
Vanavond wil ik weer de pasta van amber maken maar de afgelopen 2x was hij zo vreselijk zout dat hij niet te eten was. Is zongedroogde tomaat uit pot minder zout dat de droge variant uit een zakje?
Lavendel- Ratel
Ik heb ook goiji bessen thuis liggen maar nog niet gegeten.
Ik heb gedroogde goiji bessen die je eerst moet laten weken in water voordat je ze kan opeten.
Bestaan er ook verse goiji bessen? En eten jullie ze uit het vuistje of verwerken jullie ze ergens in?
Ik heb gedroogde goiji bessen die je eerst moet laten weken in water voordat je ze kan opeten.
Bestaan er ook verse goiji bessen? En eten jullie ze uit het vuistje of verwerken jullie ze ergens in?
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Oja Lavendel, boterham met stukjes banaan/honing of banaan/tahin is ook heel erg lekker en gezond. Daar kan je eventueel nog een beetje kokos overheen doen.
SoGood- Ratel
Ik ga nog steeds goed. Na mijn vakantie heb ik het vele sporten en gezond eten doorgezet. Weeg nog altijd rond de 57 kilo en ben daar erg tevreden mee!
Wat ik zoal eet:
's ochtends: scrumbles eggs (twee eieren) met één geroosterde volkorenboterham en een halve avocado erop gesmeerd (mjummie!)
tussendoor: een banaan, of ander fruit
's middags: twee volkorenboterhammen met lekker dik beleg, of ook soms wel tosti, of iets dergelijks
tussendoor: twee mandarijnen, of ander fruit
's avonds: gewoon avondeten, ik eet extra weinig van de koolhydraten, maar extra veel van de groenten
snacken: noten en vaak edamame bonen (zijn echt héél lekker én gezond), of melba toastjes met filet american
Wat ik zoal eet:
's ochtends: scrumbles eggs (twee eieren) met één geroosterde volkorenboterham en een halve avocado erop gesmeerd (mjummie!)
tussendoor: een banaan, of ander fruit
's middags: twee volkorenboterhammen met lekker dik beleg, of ook soms wel tosti, of iets dergelijks
tussendoor: twee mandarijnen, of ander fruit
's avonds: gewoon avondeten, ik eet extra weinig van de koolhydraten, maar extra veel van de groenten
snacken: noten en vaak edamame bonen (zijn echt héél lekker én gezond), of melba toastjes met filet american
Gast- Gast
SoGood schreef:Koffietijd: Nu over superfoods en goiji bessen die je wel levensverlengend zijn dus gewoon dooreten Punkie!
Ik heb 't ook gezien! Kreeg nou niet écht de indruk dat die presentatrice die nu voedingscoach is er heel veel vanaf wist, maar meer een soort van boekjeswijsheid...
Bij mij gaat het gezond etens-gewijs niet zo goed (daarom al een poosje niet gereageerd) Van m'n verjaardag, rolde ik in een bruiloft, naar een paar vrije dagen met 'gezellig een ijsje halen' en dat soort geneuzel. Merk dat als ik gewoon aan het werk ben, ik prima gezond kan eten, maar al die vrije dagen thuis maken het een stuk moeilijker, terwijl ik dan meer tijd heb om eens lekker uitgebreid gezond te gaan eten... Volgens mij de motivatie een beetje zoek. Merk dat ik denk 'ach, gister ook al ongezond gegeten, kan dit er ook nog wel bij', totdat je dan ineens een week verder bent
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
madam schreef:Ik heb ook goiji bessen thuis liggen maar nog niet gegeten.
Die van mijn zijn inderdaad gedroogd maar ik had ze gewoon in de vijzel tot poeder gemaakt en door mijn smoothie gegooid. Misschien zijn ze wel minder sterk van smaak als ik ze eerst laat weken. Volgende keer eens proberen.
Punk'd- Kletskop
Wij zijn als gezin ook bezig gezonder en natuurlijker te eten. We hebben niet als doel om af te vallen. Heb nu alle drie de boeken van Amber Albarda en ben helemaal fan, vind het enorm inspirerend! Ben nu vooral op zoek naar gezonde tussendoortjes. Wat ik nu vaak neem is: fruit, walnoten, zilvervliescracker met tomaat of pindakaas. Denk dat ik binnenkort maar eens wat zoets ga maken van één van de recepten van Amber. Hebben jullie al wat hiervan gebakken of andere baktips? En wat eten jullie zoal tussendoor en nemen jullie mee naar het werk?
Ik lees hier wat over de pindakaas. Heb deze week bij de natuurwinkel ook een pot gekocht... super lekker en heel natuurlijk van smaak, haha . Zit er suiker in de pindakaas van Calvé? Heb ook goji-bessen gekocht, maar nog niet zelf geproefd. Wel door het fruithapje van m'n dochter gedaan en die at het met smaak op . Nog een leuke tip; voor 5 Euro per week heb je 1,5 kilo biologisch fruit van BioBoerGiel. De tas kun je afhalen bij de Coop supermarkt in je buurt. Ik had deze week 4 appels, 4 peren en 2 grote roze grapefruits (allemaal biologisch dus) voor die 5 Euro, echt super .
Ik lees hier wat over de pindakaas. Heb deze week bij de natuurwinkel ook een pot gekocht... super lekker en heel natuurlijk van smaak, haha . Zit er suiker in de pindakaas van Calvé? Heb ook goji-bessen gekocht, maar nog niet zelf geproefd. Wel door het fruithapje van m'n dochter gedaan en die at het met smaak op . Nog een leuke tip; voor 5 Euro per week heb je 1,5 kilo biologisch fruit van BioBoerGiel. De tas kun je afhalen bij de Coop supermarkt in je buurt. Ik had deze week 4 appels, 4 peren en 2 grote roze grapefruits (allemaal biologisch dus) voor die 5 Euro, echt super .
Gast- Gast
Hey wat grappig, goji bessen! Dat moest ik als kind van mijn moeder eten, omdat het zo gezond was (chinese wijsheid ). Ze trok er altijd zoete thee van, samen met rode dadels en een beetje honing erdoor. En dan die goji bessen erbij, maar inderdaad, die moet je eerst in warm/lauw water laten wellen.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Sayuri schreef:Hey wat grappig, goji bessen! Dat moest ik als kind van mijn moeder eten, omdat het zo gezond was (chinese wijsheid ). Ze trok er altijd zoete thee van, samen met rode dadels en een beetje honing erdoor. En dan die goji bessen erbij, maar inderdaad, die moet je eerst in warm/lauw water laten wellen.
Ow, dat klinkt best lekker! Je moet ze inderdaad ff in warm water wellen. Wat ik nu veel drink is muntthee (een zakje munt op de markt voor 1,50) en heet water met een stukje afgesneden gember (ook heel goedkoop op de markt).
Ik vind het wel lastig om te bepalen wat ik nou biologisch of van de natuurwinkel koop en wat ik uit de gewone supermarkt haal. Hoe maken jullie deze keuze? In het boek van Amber staat een lijstje met groente en fruit die het meest en minst bespoten zijn. De dingen die het meest bespoten zijn probeer ik zoveel mogelijk biologisch te kopen en de minst bespoten producten haal ik de 'normale' variant van.
Gast- Gast
Ik eet ook veel pindakaas. En sandwichspread. Een vriendin van mij maakt regelmatig web pretje van een gefruit uitje en twee gesneden tomaten. Even opbakken in de pan en dan op brood met wat peper en zout. Erg lekker en gezond.
Hier op Curaçao is mijn eetpatroon hopeloos. Ik typ dit met mijn ene hand en met de andere eet ik salt and vinegar chips. Voor de rest teveel snoep, alcohol, onregelmatigheid, snaaimomenten en etentjes. Na de vakantie maar weer in het gareel!
Hier op Curaçao is mijn eetpatroon hopeloos. Ik typ dit met mijn ene hand en met de andere eet ik salt and vinegar chips. Voor de rest teveel snoep, alcohol, onregelmatigheid, snaaimomenten en etentjes. Na de vakantie maar weer in het gareel!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik gebruik goji bessen in de thee. Gewoon laagje gojibessen in een mok, warm water erover heen en je hebt thee. De smaak van de thee zelf vind ik wat minder maar als de gojibessen even geweld zijn en je lepelt ze eruit is het heerlijk om te eten.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Pagina 33 van 36 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34, 35, 36
Pagina 33 van 36
Permissies van dit forum: