Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winterkilootjes

+50
Rizzo
Joan
Famke
Shopelle
*Lookie*
Antibes
luisa
mzcharlotte
Lady4
Toet
Punk'd
Sorrento
Curious
Exogenesis
Linda
_Lana_
Elliot
Sayuri
Zora
Aimee
Mouse10
June
Reeza
Vino
Lot
Jerry
Cow
Zonnetje
Queen
Aziraphale
kajaka88
litllejoy
Sterre
madam
SDL
Poeke
Lavendel
ForeverLove
Nathalie
Feline
Zwerver
xxjojootjexx
Bacio
Kowalski
Lonely Goatherd
Poubelle
SoGood
Minx
Sissi
Japie
54 plaatsers

Pagina 36 van 36 Vorige  1 ... 19 ... 34, 35, 36

Ga naar beneden

Winterkilootjes - Pagina 36 Empty Re: Winterkilootjes

Bericht  Toet di 28 mei 2013 - 9:35

Joehoeee ik had vandaag:

O: havermout
T: banaan + flesje water.
L: 1 speltbroodje met avocado en een eitje.
T: een half plakje roggebrood met kaas, klein bakje salade met sla/rucola/gerookte zalm/zonnebloempitjes
Daarna nog een keer een handje amandelen tussendoor.
A: Rijst, kipfilet en sajoerboontjes.
T: schaaltje yoghurt met druiven, bosbessen en wat muesli zaden & pitten.

En dan 3 kopjes koffie, 1 kop thee een half blikje redbull.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Exogenesis di 28 mei 2013 - 9:38

Joh Toet, ik doe 1 DRUPPEL Stevia in mijn thee, anders is het mierzoet! :O
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Toet di 28 mei 2013 - 9:48

Exogenesis schreef:Joh Toet, ik doe 1 DRUPPEL Stevia in mijn thee, anders is het mierzoet! :O

Hahaha oke, dat ga ik nú proberen!

Edit: oja, ik zie nu op de pot dat 1 stevia gelijk staat aan 8 suiker laughcry laughcry laughcry
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Nathalie di 28 mei 2013 - 11:25

Even een tip; let goed op dat je stevia zo puur mogelijk koopt.

Er zijn inmiddels veel winkels/merken die mee gaan in de stevia "hype" maar eigenlijk troep verkopen. Stevia aangevuld met aspertaam, hmmm puur natuur.

Nathalie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Punk'd di 28 mei 2013 - 20:26

Ik heb niets tegen antioxidanten als het van nature in een product zit (zoals Groene Thee). Maar ik vind het gewoon onzin dat het aan een product wordt toegevoegd om de houdbaarheidsdatum te verlengen. Waarom?

Een antioxidant is in staat om schadelijke vrije radicalen te neutraliseren, die door hun ongepaarde elektron sterk geneigd zijn moleculen uit de omgeving te oxideren. De meeste antioxidanten doen dit door met de vrije radicalen te reageren, waardoor ze onschadelijk worden. Antioxidanten worden toegevoegd aan levensmiddelen, cosmetica, kunststoffen en diverse andere producten om de oxidatie door zuurstof uit de lucht tegen te gaan. Hierdoor wordt de houdbaarheid verlengd.

Oxidatie in levensmiddelen kan de kwaliteit van het levensmiddel aantasten. Vandaar dat antioxidanten vaak aan levensmiddelen worden toegevoegd. Bij levensmiddelen worden toegevoegde antioxidanten op het etiket van levensmiddelen aangeduid met een E-nummer, zoals vastgelegd is door de Europese Unie. Daarnaast kunnen antioxidanten van nature voorkomen in voedingsmiddelen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 22:37

Minx schreef:
Shopelle schreef:
Minx schreef:
Shopelle schreef:Hallo allemaal,
Momenteel bezig met een dieet en dat schrijft me nu zuivel voor van 150 kcal. Kan iemand mij gezonde, biologische zuivelproducten aanraden zonder al te veel toevoegingen?

Heb ik nooit gedaan en als ik wat pakte was het rijstemelk of volle yoghurt.

Ze raadde inderdaad magere yoghurt aan en daar heb ik het niet zo op vandaar op zoek naar meer inspiratie. Amandelmelk; hebben jullie dat wel eens op? Hoe smaakt dat?

Amandelmelk moet je echt zelf maken. Heb nog geen kant en klare gevonden zonder suiker. Zelf trok ik me trouwens weinig van dat schema aan hoor Wink. Ben nog steeds aan het ophogen. Zit vandaag rond de 1900 kcal. Kijken wat dat doet.

Ik heb amandelmelk van Ecomil uit de natuurvoedingswinkel. Deze is zonder suiker.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 di 28 mei 2013 - 23:06

Pff, na een week vakantie met veel suikers is het nu best lastig om weer wat meer suikerloos door het leven te gaan. Het effect van suikerverslaving.. Gisteren na het eten gelijk in een zak M&M's gedoken, die nog over waren van vakantie. Vandaag nieuwe poging.

Ik ben gisteravond wel weer wezen hardlopen, voor het eerst sinds een maand of drie. Pittig, moet echt weer bij nul beginnen, maar hopelijk vanaf nu blessurevrij.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Toet wo 29 mei 2013 - 11:05

Succes weer Lady! Komt wel goed, ben je zo weer gewend. Ik zit nu pas weer op dag twee maar vind het zo leuk, net mijn lunchpakketje voor morgen klaar gemaakt, daar word ik nou echt gelukkig van haha.

Ohja, ik blijf gewoon lekker lijstjes posten, niet dat iemand het wat boeit, maar het helpt mij wel. Vandaag had ik:

O: Half bakje yoghurt met blauwe bessen, druiven, muesli en lijnzaad.
T: Banaan
L: Bruin pistoletje met rosbief en een eitje (was op de uni en had zelf geen lunch bij)
T: Mueslireep, wat hazelnoten en een half flesje chocomel (wederom bij gebrek aan beter gekocht op de uni)
A: Speltpasta met zalm, wat room en heel veel groente (ui, paprika, champignons, courgette, tomaatjes)
T: Handje chips

Tussendoor 3 keer koffie, 2 flesjes water (yay! I did it), smoothie aardbei/banaan en 2 wijntjes. Geen redbull vandaag!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady4 wo 29 mei 2013 - 23:53

Het komt ook wel weer, maar met deze week nog vakantie gaat het wel wat moeizaam.

Ik heb van de week citroenen gekocht en eet daar nog elke avond eentje van. Zo lekker! En nu zocht ik net even op hoe gezond dat nou eigenlijk is, blijkt het ook nog goed mee te werken aan afvallen. Winterkilootjes - Pagina 36 561177

Het regelmatig eten van citroenen brengt een hoop gezondheidseffecten met zich mee. De lage zuurgraad van de citroen helpt het voedsel in de maag te verteren. Het citroenzuur in de citroen zorgt ervoor dat de stofwisseling sterk verbeterd. Dit geeft het lichaam meer energie waardoor het afvalstoffen beter kan afvoeren. Dit komt omdat het zuurstofgehalte wordt verhoogd, waardoor de stofwisseling verbeterd. Dit zorgt voor schonere darmen waarmee slechte bacteriën een kleinere kans hebben te overleven. Het verhogen van de stofwisseling heeft als voordeel dat dit een positief effect heeft op het afvallen. Regelmatig een citroentje past dus prima in een dieet.
In een citroen zitten een hoop voedingsstoffen, waaronder calcium, vitamine C, pectine, limoneen, etc. Dit laatste helpt bij de bestrijding van infecties.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre do 30 mei 2013 - 0:05

Wow lady, eet je zo een hele citroen weg? Ik vind de smaak vaak heel lekker in drinken of door gerechten, maar ik vind het te zuur om het zo op te eten. Respect, haha!

Ik ben helemaal niet zo goed bezig eigenlijk. Ik herken het wel wat je schrijft dat die suikerverslaving zo snel weer terug is. De afgelopen tijd waren er veel verjaardagen, borrels en andere goede en slechte redenen voor gebakjes, chocola en ijs. En wijn. En nu heb ik dus een paar keer per dag weer zo'n enorme trek in wat zoets, meh. Dat was echt zo goed als weg toen ik een tijdje zo min mogelijk suiker at. Daarnaast is mijn motivatie om te sporten ook verdwenen.

Wat wel goed gaat zijn mijn ontbijtjes elke dag met bio muesli, roeryoghurt en fruit. Ook eet ik nog vaak speltbrood, roggebrood en veel groente. Over een klein maandje ga ik op vakantie, dus vanaf nu ga ik weer beter mijn best doen om blij te kunnen zijn met mezelf in bikini Winterkilootjes - Pagina 36 3079029344

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Lady4 do 30 mei 2013 - 2:42

Ik hou van zure dingen en word dus wel blij van een citroen ja. smile
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Sayuri vr 31 mei 2013 - 1:08

Uh oh...Ik denk dat mijn lichaam op spaarstand staat sinds een aantal weken, mogelijk al een aantal maanden. Ik ben ergens in april vorig jaar begonnen met bewuster te eten en regelmatig te sporten en ben daarmee toen heel geleidelijk (wat goed is) wat kilo's kwijtgeraakt.

Maar nu kom ik langzaam maar zeker weer aan, wat ik ook doe. Inmiddels spreken we over 5.5 kg erbij in 5 maanden tijd, nog wel te overzien, maar ik merk dat het maar niet stopt. Als ik een week goed op mijn eten let, kom ik aan. Als ik "veel" eet, kom ik ook aan. Ik heb dat laatste een paar keer gedaan om mijn lichaam wakker te schudden, maar het werkt niet bij mij. Ik sport zo 3 keer in de week, afwisselend cardio en kracht, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik vind de kilo's niet het vervelendst, maar het feit dat ik mijn lichaam blijkbaar niet meer begrijp / onder controle heb. Iemand tips?
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Punk'd ma 3 jun 2013 - 22:12

Ik hoor net via een collega (die heeft het van een natuur voedingsdeskundige) dat je lijnzaad het beste wat kan laten wellen voordat je het opeet. Dat bevorderd de werking van de darmen 10x beter. In je darmen neemt lijnzaad namelijk vocht op en daardoor kan je juist ook problemen krijgen. Als het zaad al gevuld zit met water dan doet het zijn werk veel beter in je systeem.

Ik ga het morgen gelijk proberen!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Feline ma 3 jun 2013 - 22:15

Sayuri, ik heb helaas geen tips. Heb precies hetzelfde terwijl ze me op m'n werk konijn noemen omdat ik alleen maar groente eet. Geen idee waarom al m'n vet stug blijft zitten.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  madam ma 3 jun 2013 - 22:27

Punk'd schreef:Ik hoor net via een collega (die heeft het van een natuur voedingsdeskundige) dat je lijnzaad het beste wat kan laten wellen voordat je het opeet. Dat bevorderd de werking van de darmen 10x beter. In je darmen neemt lijnzaad namelijk vocht op en daardoor kan je juist ook problemen krijgen. Als het zaad al gevuld zit met water dan doet het zijn werk veel beter in je systeem.

Ik ga het morgen gelijk proberen!

Dit ga ik ook proberen.
Dus eerst laten wellen in water, en daarna door je yoghurt?
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast di 9 jul 2013 - 2:04

We hadden het hier een tijd geleden over wat je in rust zou verbruiken.

Ik heb net bij de dietiste op de weegschaal gestaan en dit kwam er uit:
Gewicht 59,9kg
Vet% 19,8%
Vermassa 11,9kg
Vetvrijemassa 48,0
Spiermassa 45,6kg
Lichaamscocht 33,6kg
Lichaamsvocht % 56,1%
Botmassa 2,4kg
BMR (wat je verbruikt in rust) 5950kJ/1422kCal
Metabolische leeftijd 15
Viscerale vetwaarde 1
BMI 17,9

Vetpercentage, BMI, Viscerale vetwaarden en spiermassa zitten allemaal aan de lage/negatieve kant. BMR is normaal.

Ik ga het over een tijdje als ik niet meer zoveel train, nog eens laten meten, kijken of het veel verschilt.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 9 jul 2013 - 2:19

Dat lijstje klopt toch niet?

Vetmassa   11,9 kg
Spiermassa  45,6 kg
Lichaamsvocht 33,6 kg
Botmassa  2,4 kg

Dan zou je 93 kilo wegen...

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast di 9 jul 2013 - 2:24

xxjojootjexx schreef:Dat lijstje klopt toch niet?

Vetmassa   11,9 kg
Spiermassa  45,6 kg
Lichaamsvocht 33,6 kg
Botmassa  2,4 kg

Jawel hoor, Als je botmassa, vetmassa en spiermassa bij elkaar optelt kom je op het gewicht van Jip uit. Dat lichaamsvocht zit in je vetmassa en spiermassa verwerkt.

Gast
Gast

Bericht  Punk'd di 9 jul 2013 - 2:52

Mij is altijd verteld dat visceraal vet niet te laag kan zijn. Hoe lager hoe beter. Ik heb ook 1 en dat betekend dat je zeer weinig vet rond de organen in je buik hebt. (weinig 'buikvet'). Volgens mij trainer van toen stond het vaak ook gelijk aan een snellere stofwisseling.

Wat ben je ontzettend licht zeg voor je lengte en de hoeveelheid die je sport. Ben je daar aan aan het werken? Of vindt je het prima zo?

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 9 jul 2013 - 2:54

2,4 kg aan botten is ook weinig of niet? Ik ben vrij tenger gebouwd, niet bijzonder lang en komt toch aan 2,9 kg botten.

Gast
Gast

Bericht  Punk'd di 9 jul 2013 - 3:04

Volgens mij is dat normaal. Botten wegen gemiddeld tussen de 2/3 kg.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 9 jul 2013 - 3:06

Dan heb ik vast zware botten Laughing

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 9 jul 2013 - 3:08

Harrison schreef:
xxjojootjexx schreef:Dat lijstje klopt toch niet?

Vetmassa   11,9 kg
Spiermassa  45,6 kg
Lichaamsvocht 33,6 kg
Botmassa  2,4 kg

Jawel hoor, Als je botmassa, vetmassa en spiermassa bij elkaar optelt kom je op het gewicht van Jip uit. Dat lichaamsvocht zit in je vetmassa en spiermassa verwerkt.

Ooooowwwww

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  SoGood di 9 jul 2013 - 3:09

Stofzuiger schreef:Dan heb ik vast zware botten Laughing

Mijn vriend ook. Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 9 jul 2013 - 18:12

Punk'd schreef:Mij is altijd verteld dat visceraal vet niet te laag kan zijn. Hoe lager hoe beter. Ik heb ook 1 en dat betekend dat je zeer weinig vet rond de organen in je buik hebt. (weinig 'buikvet'). Volgens mij trainer van toen stond het vaak ook gelijk aan een snellere stofwisseling.

Wat ben je ontzettend licht zeg voor je lengte en de hoeveelheid die je sport. Ben je daar aan aan het werken? Of vindt je het prima zo?

Voor nu is het prima. Zondag dè wedstrijd, daarna zal ik wel weer wat aankomen. Met 18uur trainen, waarbij ik mezelf goed verzorg, kan ik het er niet aan eten. Of duidt jij op spiermassa? Die is ook laag door de duursport die ik doe.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 36 van 36 Vorige  1 ... 19 ... 34, 35, 36

Terug naar boven

Permissies van dit forum: