Winterkilootjes
+50
Rizzo
Joan
Famke
Shopelle
*Lookie*
Antibes
luisa
mzcharlotte
Lady4
Toet
Punk'd
Sorrento
Curious
Exogenesis
Linda
_Lana_
Elliot
Sayuri
Zora
Aimee
Mouse10
June
Reeza
Vino
Lot
Jerry
Cow
Zonnetje
Queen
Aziraphale
kajaka88
litllejoy
Sterre
madam
SDL
Poeke
Lavendel
ForeverLove
Nathalie
Feline
Zwerver
xxjojootjexx
Bacio
Kowalski
Lonely Goatherd
Poubelle
SoGood
Minx
Sissi
Japie
54 plaatsers
Pagina 34 van 36
Pagina 34 van 36 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35, 36
Re: Winterkilootjes
*
Laatst aangepast door eigenwijs op wo 22 mei 2013 - 0:45; in totaal 1 keer bewerkt
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
Bedoel je met sandwichspread dat prutje lady? Of echt sandwichspread uit een potje? Want die uit een potje daar zit echt zoveel suiker in! Ik vind dat onwijs lekker maar sinds ik dat weet eet ik het nog maar zelden. Zonde .Lady4 schreef:Ik eet ook veel pindakaas. En sandwichspread. Een vriendin van mij maakt regelmatig web pretje van een gefruit uitje en twee gesneden tomaten. Even opbakken in de pan en dan op brood met wat peper en zout. Erg lekker en gezond.
Hier op Curaçao is mijn eetpatroon hopeloos. Ik typ dit met mijn ene hand en met de andere eet ik salt and vinegar chips. Voor de rest teveel snoep, alcohol, onregelmatigheid, snaaimomenten en etentjes. Na de vakantie maar weer in het gareel!
Gast- Gast
litllejoy schreef:Ik gebruik goji bessen in de thee. Gewoon laagje gojibessen in een mok, warm water erover heen en je hebt thee. De smaak van de thee zelf vind ik wat minder maar als de gojibessen even geweld zijn en je lepelt ze eruit is het heerlijk om te eten.
Dit ga ik proberen.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Bij mij gaat het eigenlijk niet super goed de laatste tijd. Opzich vind ik dat niet heel erg, in het algemeen eet ik echt 10 x zo gezond als een half jaar geleden bijvoorbeeld en ik vind het wel fijn dat ik ook gewoon ongezond kan eten zonder aan te komen maaaarrr ik ga toch weer lijstjes posten hier. Dat geeft me net een duwtje in de rug om iets meer op te letten geloof ik.
Ik heb nog steeds het idee dat ik bestwel veel/vaak eet vergeleken met anderen, moet ik meer discipline kweken of voor producten gaan kiezen die (nog) meer verzadigen?
Vandaag:
O: Havermoutpap, een kop koffie en een kiwi.
T: Twee boterhammen met pindakaas en banaan, een kop koffie.
L: 1 boterham met rucola, komkommer, zalm en dille en 1 boterham met een eitje.
T: Cracker met amandelpasta en een plak roggebrood met boter, twee koppen thee.
En nu heb ik eigenlijk al weer trek maar ik moet nog een uur wachten tot het avondeten. Gisteren had ik ook al zo'n dag, ik had voor het voetbal om 8.30 yoghurt met muesli, lijnzaad en bosbessen op. In de rust (11.15) een kiwi en een sportreep. Toen ik thuiskwam na voetbal (13.00) twee boterhammen met twee gebakken eitjes, veel champignons, tomaat en ham. Toen om 16.00 had ik honger, heb ik een halve kipfilet gebakken en gegeten met aardappelsalade en daarna gewoon avondeten om 18.00; rijst, kip, groente en woksaus. Toen ik thuis kwam om 20.00 had ik wéér honger, dus om 20.30 een saucijzenbroodje op (had niks anders in huis)
Ik heb nog steeds het idee dat ik bestwel veel/vaak eet vergeleken met anderen, moet ik meer discipline kweken of voor producten gaan kiezen die (nog) meer verzadigen?
Vandaag:
O: Havermoutpap, een kop koffie en een kiwi.
T: Twee boterhammen met pindakaas en banaan, een kop koffie.
L: 1 boterham met rucola, komkommer, zalm en dille en 1 boterham met een eitje.
T: Cracker met amandelpasta en een plak roggebrood met boter, twee koppen thee.
En nu heb ik eigenlijk al weer trek maar ik moet nog een uur wachten tot het avondeten. Gisteren had ik ook al zo'n dag, ik had voor het voetbal om 8.30 yoghurt met muesli, lijnzaad en bosbessen op. In de rust (11.15) een kiwi en een sportreep. Toen ik thuiskwam na voetbal (13.00) twee boterhammen met twee gebakken eitjes, veel champignons, tomaat en ham. Toen om 16.00 had ik honger, heb ik een halve kipfilet gebakken en gegeten met aardappelsalade en daarna gewoon avondeten om 18.00; rijst, kip, groente en woksaus. Toen ik thuis kwam om 20.00 had ik wéér honger, dus om 20.30 een saucijzenbroodje op (had niks anders in huis)
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Harrison schreef:Bedoel je met sandwichspread dat prutje lady? Of echt sandwichspread uit een potje? Want die uit een potje daar zit echt zoveel suiker in! Ik vind dat onwijs lekker maar sinds ik dat weet eet ik het nog maar zelden. Zonde .Lady4 schreef:Ik eet ook veel pindakaas. En sandwichspread. Een vriendin van mij maakt regelmatig web pretje van een gefruit uitje en twee gesneden tomaten. Even opbakken in de pan en dan op brood met wat peper en zout. Erg lekker en gezond.
Hier op Curaçao is mijn eetpatroon hopeloos. Ik typ dit met mijn ene hand en met de andere eet ik salt and vinegar chips. Voor de rest teveel snoep, alcohol, onregelmatigheid, snaaimomenten en etentjes. Na de vakantie maar weer in het gareel!
Bij de natuurwinkel heb je lekkere soorten sandwichspread. Die zijn zonder melk, op basis van pijnboompitten. Ik had laatst deze:
http://www.glutenvrijemarkt.com/brood-broodvervangers/broodbeleg/zongedroogde-tomaten-spread.html
En geen suiker!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Robin_ schreef:
Ik lees hier wat over de pindakaas. Heb deze week bij de natuurwinkel ook een pot gekocht... super lekker en heel natuurlijk van smaak, haha . Zit er suiker in de pindakaas van Calvé? Heb ook goji-bessen gekocht, maar nog niet zelf geproefd. Wel door het fruithapje van m'n dochter gedaan en die at het met smaak op . Nog een leuke tip; voor 5 Euro per week heb je 1,5 kilo biologisch fruit van BioBoerGiel. De tas kun je afhalen bij de Coop supermarkt in je buurt. Ik had deze week 4 appels, 4 peren en 2 grote roze grapefruits (allemaal biologisch dus) voor die 5 Euro, echt super .
Ik heb ook een groente en fruit pakket van de coop. Mooi geprijsd! Vind het alleen jammer dat er weinig variatie in het fruit zit. Zeker nu het weer ook niet mee zit. Voornamelijk appels, sinaasappels, kiwi's, peren en bananen. Hopelijk krijgen we straks nog andere soorten.
Groentepakket ben ik wel heel tevreden over. Veel verschillende soorten. Alleen jammer dat ze sommige dingen in plastic zakjes verpakken. Dat vind ik niet echt verantwoord.
Hiervoor had ik odin en de vitatas, dat was natuurlijker.
Eens in de zoveel tijd verkopen ze ook rundvleespakketten, dat wil ik ook eens proberen.
Linda- Ratel
Robin_ schreef:
Ik vind het wel lastig om te bepalen wat ik nou biologisch of van de natuurwinkel koop en wat ik uit de gewone supermarkt haal. Hoe maken jullie deze keuze? In het boek van Amber staat een lijstje met groente en fruit die het meest en minst bespoten zijn. De dingen die het meest bespoten zijn probeer ik zoveel mogelijk biologisch te kopen en de minst bespoten producten haal ik de 'normale' variant van.
Voorheen kocht ik alles biologisch. Vaste klant bij de natuurwinkel. Maar ons budget is daar niet meer toereikend voor.
Dus nu koop ik zoveel mogelijk biologisch. Ik kom vaak bij de hoogvliet supermarkt, die hebben veel biologische producten. AH en coop ook.
Vlees, groente, fruit, volkoren producten, granen (quinoa, boekweit, gierst) koop ik biologisch (of scharrel). Drinken, snoep, chips niet (voor dochter wel, organix goodies zijn hier favoriet).
Linda- Ratel
SoGood schreef:Ojaaa, hoe kon ik het ook vergeten! Calve pindakaas met nootjes!
Die met noten zit wel suiker in, die zonder noten niet.
@robin amber heeft inmiddels 4 boeken
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
ohhh dan ga ik mijn pot ook weggooien. Want dacht ook dat het redelijk een gezonde keuze was.Harrison schreef:Bedoel je met sandwichspread dat prutje lady? Of echt sandwichspread uit een potje? Want die uit een potje daar zit echt zoveel suiker in! Ik vind dat onwijs lekker maar sinds ik dat weet eet ik het nog maar zelden. Zonde .Lady4 schreef:Ik eet ook veel pindakaas. En sandwichspread. Een vriendin van mij maakt regelmatig web pretje van een gefruit uitje en twee gesneden tomaten. Even opbakken in de pan en dan op brood met wat peper en zout. Erg lekker en gezond.
Kalishi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13
Minx schreef:SoGood schreef:Ojaaa, hoe kon ik het ook vergeten! Calve pindakaas met nootjes!
Die met noten zit wel suiker in, die zonder noten niet.
@robin amber heeft inmiddels 4 boeken
Klopt! Daarom heb ik de normale. Heb laatst wel een uur in de supermarkt bij de ontbijt gang gestaan haha.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Haha, ik draai ook alles om hoor . Wel grappig begin het inmiddels wel een beetje door te krijgen het is alleen wel echt uitzoeken.
Minx- Lady Post-a-lot
Toet, een lichaam kan echt enorm wennen aan de hoeveelheid eten die het krijgt en dat staat dan los van wat je nodig hebt. Als ik nu 2 weken lang 2 extra boterhammen ga eten dan schreeuwt mijn lichaam er daarna ook om. Dus misschien kun je een paar weken iets proberen te minderen?
Ik vind trouwens nog steeds niet dat je echt veel eet alleen vrij veel brood. Als je perse wilt minderen misschien brood alleen beperken tot de lunch en als tussendoortje gewoon fruit of groente eten? Of anders eens zwaar zuurdesembrood proberen ipv gewoon brood of speltbrood.
Ik vind trouwens nog steeds niet dat je echt veel eet alleen vrij veel brood. Als je perse wilt minderen misschien brood alleen beperken tot de lunch en als tussendoortje gewoon fruit of groente eten? Of anders eens zwaar zuurdesembrood proberen ipv gewoon brood of speltbrood.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ohja ik heb meestal ook zuurdesem of speltbrood inderdaad, vergeten erbij te zetten. Ik heb wel een tijdje geprobeerd met een salade of een omelet bijvoorbeeld te lunchen maar ik zit daar gewoon echt niet vol van, dan blijf ik tussendoortjes aan het eten tussen lunch en avondeten.
Maar wat jij zegt klopt wel inderdaad, ik ben ook heel erg gewend om gewoon te eten wanneer ik trek heb, of dat nou een uur na een maaltijd is of midden in de nacht bijvoorbeeld. Ik kan ook héél chagrijnig worden als ik niet kan eten.
Maar wat jij zegt klopt wel inderdaad, ik ben ook heel erg gewend om gewoon te eten wanneer ik trek heb, of dat nou een uur na een maaltijd is of midden in de nacht bijvoorbeeld. Ik kan ook héél chagrijnig worden als ik niet kan eten.
Toet- Lady Post-a-lot
Ja minderen met eten is even lastig maar na een week merk je echt al verschil. Je maag krimpt en je hebt daarna gewoon minder honger. Je moet natuurlijk ook weer niet te weinig gaan eten dus je moet even berekenen wat je nodig hebt op een dag. http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte (niet de bovenste gebruiken maar de twee eronder). En dan even op voedingsscentrum.nl berekenen hoeveel je normaal gesproken op een dag eet.
En brood bij de lunch heb ik ook wel nodig hoor. Normaal eet ik altijd alleen brood met de lunch (met beleg en tomaat of komkommer er bij) Ik heb bijvoorbeeld gister als lunch een salade gegeten maar wel met een zuurdesemboterham met een gekookt eitje erbij en vandaag een fritatta met veel groenten maar ook 2 brabantse roggebroodjes.
Alleen ik eet dan buiten de lunch geen brood of crackers meer, echt alleen maar fruit (eigenlijk zou groenten nog beter zijn aangezien ik ook al ontbijt met 2 stuks fruit maar ik hou meer van fruit).
Anyhow probeer het gewoon even want altijd een hongergevoel hebben is irritant. En anders, tja alles wat je eet is over het algemeen gezond en je komt er niet van aan dus dan is het ook prima toch?
En brood bij de lunch heb ik ook wel nodig hoor. Normaal eet ik altijd alleen brood met de lunch (met beleg en tomaat of komkommer er bij) Ik heb bijvoorbeeld gister als lunch een salade gegeten maar wel met een zuurdesemboterham met een gekookt eitje erbij en vandaag een fritatta met veel groenten maar ook 2 brabantse roggebroodjes.
Alleen ik eet dan buiten de lunch geen brood of crackers meer, echt alleen maar fruit (eigenlijk zou groenten nog beter zijn aangezien ik ook al ontbijt met 2 stuks fruit maar ik hou meer van fruit).
Anyhow probeer het gewoon even want altijd een hongergevoel hebben is irritant. En anders, tja alles wat je eet is over het algemeen gezond en je komt er niet van aan dus dan is het ook prima toch?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
@ Linda: Jammer dat biologisch en gezond eten zo duur is. Ons budget is ook niet oneindig, maar ik vind goede voeding wel erg belangrijk, dus geef daar wel graag mijn geld aan uit. Ik hoop dat het zich ooit nog eens op een andere manier terug betaalt. De fruittas vind ik ook niet duur. Wanneer je bij de AH biologisch fruit wil kopen, betaal je ook de hoofdprijs. Dit is wel echt goedkoper. De rest van het groente en fruit ga ik vanaf nu ook alleen nog maar op de markt kopen.
Ik heb gisteren de muffins van Amber Albarda gemaakt. Die zijn echt super lekker! Ze zijn hartig van smaak, ingrediënten zijn o.a. ei, basilicum, zongedroogde tomaatjes. Morgen ga ik de omeletmuffins maken, die kun je ook invriezen en gebruiken als ontbijtje of tussendoortje.
Heeft iemand hier nog een recept van iets met havermout? Koekjes of een plaatkoek ofzo? Het liefst zonder suiker.
Ik heb gisteren de muffins van Amber Albarda gemaakt. Die zijn echt super lekker! Ze zijn hartig van smaak, ingrediënten zijn o.a. ei, basilicum, zongedroogde tomaatjes. Morgen ga ik de omeletmuffins maken, die kun je ook invriezen en gebruiken als ontbijtje of tussendoortje.
Heeft iemand hier nog een recept van iets met havermout? Koekjes of een plaatkoek ofzo? Het liefst zonder suiker.
Gast- Gast
Lavendel schreef:
Ik eet buiten de lunch nog crackers/roggebrood omdat dat mij alleen een verzadigd gevoel geeft. Als ik trek heb en fruit of groente eet, heb ik een half uur daarna weer trek haha. Maargoed, ik kan inderdaad wel gaan lunchen met één boterham met veel beleg en een salade ernaast inderdaad. Plan voor morgen:
O: havermout + koffie.
T: plakje roggebrood en een kiwi
L: 1 boterham met ei/avocado en een salade met sla, rucola, zalm, tomaat en zonnebloempitjes.
T: 1 cracker met pindakaas & banaan.
Verder misschien dan ook meer water drinken, ik ga proberen morgen op m'n werk twee flesjes water te drinken, daardoor krijg je ook wel een vol gevoel.
Toet- Lady Post-a-lot
Harrison schreef:Bedoel je met sandwichspread dat prutje lady? Of echt sandwichspread uit een potje? Want die uit een potje daar zit echt zoveel suiker in! Ik vind dat onwijs lekker maar sinds ik dat weet eet ik het nog maar zelden. Zonde .Lady4 schreef:Ik eet ook veel pindakaas. En sandwichspread. Een vriendin van mij maakt regelmatig web pretje van een gefruit uitje en twee gesneden tomaten. Even opbakken in de pan en dan op brood met wat peper en zout. Erg lekker en gezond.
Dat meen je niet! Ik bedoel inderdaad die uit een potje. Lekker licht en lekker. Dacht ik..
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Een tip voor de mensen die graag biologisch eten:
Op www.beterbio.nl heb je een online biologische supermarkt. Je kan er ook groente, fruit en vlees bestellen. Je kunt ook verfijnen op dieet, bijv. lactose-vrije producten. Ze hebben heel veel keuze en het wordt gratis thuisbezorgd!
Op www.beterbio.nl heb je een online biologische supermarkt. Je kan er ook groente, fruit en vlees bestellen. Je kunt ook verfijnen op dieet, bijv. lactose-vrije producten. Ze hebben heel veel keuze en het wordt gratis thuisbezorgd!
Gast- Gast
Robin_ schreef:.
In welk boek staat het recept voor de muffins? Klinkt erg lekker!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
In haar nieuwste kookboek
Minx- Lady Post-a-lot
Minx schreef:In haar nieuwste kookboek
Leuk! Ga ik direct bestellen, ik gebruik dat eerste kookboek erg vaak.
Aziraphale- Ratel
Ik moet er echt meer mee gaan doen maar kook vaak voor mezelf dus dan pak je het niet zo snel
Minx- Lady Post-a-lot
Nee, hij staat in het eerste kookboek op blz 191! De omeletmuffins staan dacht ik wel in het laatste kookboek.
Gast- Gast
Robin_ schreef:Nee, hij staat in het eerste kookboek op blz 191! De omeletmuffins staan dacht ik wel in het laatste kookboek.
Die heb ik! Ik ga zo kijken
Aziraphale- Ratel
Ja die omelet staan in de laatste, had het boek gister nog gepakt . Dacht dat daar een recept voor baba ganoush in stond. Maar weet ff niet meer in welke van mijn boeken dat staat.
Heb hier nl best wel wat leuke boeken liggen.
Heb hier nl best wel wat leuke boeken liggen.
Minx- Lady Post-a-lot
Pagina 34 van 36 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35, 36
Pagina 34 van 36
Permissies van dit forum: