Winterkilootjes
+50
Rizzo
Joan
Famke
Shopelle
*Lookie*
Antibes
luisa
mzcharlotte
Lady4
Toet
Punk'd
Sorrento
Curious
Exogenesis
Linda
_Lana_
Elliot
Sayuri
Zora
Aimee
Mouse10
June
Reeza
Vino
Lot
Jerry
Cow
Zonnetje
Queen
Aziraphale
kajaka88
litllejoy
Sterre
madam
SDL
Poeke
Lavendel
ForeverLove
Nathalie
Feline
Zwerver
xxjojootjexx
Bacio
Kowalski
Lonely Goatherd
Poubelle
SoGood
Minx
Sissi
Japie
54 plaatsers
Pagina 35 van 36
Pagina 35 van 36 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36
Re: Winterkilootjes
Zo, na een heerlijke ongezonde vakantie, vanaf vandaag weer lekker gezond. Kwark, noten, crackers, speltbrood, heerlijk. Gelukkig was ik 'maar' anderhalve kilo aangekomen op Curaçao, dus dat moet er redelijk gemakkelijk weer afkunnen door weer gestructureerder en gezonder te gaan eten.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Lady4 schreef:Harrison schreef:Bedoel je met sandwichspread dat prutje lady? Of echt sandwichspread uit een potje? Want die uit een potje daar zit echt zoveel suiker in! Ik vind dat onwijs lekker maar sinds ik dat weet eet ik het nog maar zelden. Zonde .Lady4 schreef:Ik eet ook veel pindakaas. En sandwichspread. Een vriendin van mij maakt regelmatig web pretje van een gefruit uitje en twee gesneden tomaten. Even ot pbakken in de pan en dan op brood met wat peper en zout. Erg lekker en gezond.
Hier op Curaçao is mijn eetpatroon hopeloos. Ik typ dit met mijn ene hand en met de andere eet ik salt and vinegar chips. Voor de rest teveel snoep, alcohol, onregelmatigheid, snaaimomenten en etentjes. Na de vakantie maar weer in het gareel!
Dat meen je niet! Ik bedoel inderdaad die uit een potje. Lekker licht en lekker. Dacht ik..
Ik heb nu de komkommervariant maar daarin zitten maar 24 calorieën per 15 gram (=beleg voor 1 boterham), dat is echt niet veel. Het lijkt me dus toch wel licht broodbeleg, het wordt bij de Weigh Watchers ook aangeraden als beleg. Ik heb eerlijk gezegd nooit op de hoeveelheid suiker gelet maar gezien de weinige calorieën maak ik me daar ook niet druk om .
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
@ Lookie, maar in dit topic letten we helemaal niet op Kcal maar juist meer op suiker. Je schrikt je dood als je ziet hoeveel Kcal er in een Avocado zitten of in een handje noten en dat eten we allemaal toch behoorlijk.
Suiker wordt door meer dan de helft van dit topic toch wel als redelijk 'giftig' gezien dan kunnen de Kcal nog zo laag zijn. Ik denk dat er in Sandwichspread ook behoorlijk veel E-nummer zitten.
Suiker wordt door meer dan de helft van dit topic toch wel als redelijk 'giftig' gezien dan kunnen de Kcal nog zo laag zijn. Ik denk dat er in Sandwichspread ook behoorlijk veel E-nummer zitten.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
In sandwichspread zitten inderdaad veel toegevoegde suikers en e-nummers.
Ik eet nu op werkdagen zo ongeveer dit:
o 7.30u: glas warm water met vitaminepil van Davitamon + kiwi.
t 8.30u: volkoren boterham met appelstroop + koffie.
t 10.15u: volkoren boterham met appelstroop + koffie.
l 12.30u: 2 of 3 volkoren boterhammen met pindakaas of kaas, sla en een paar druppen mosterdsaus + thee.
t 16.00u: appel + thee.
a 18.30u: aardappelen met vis of kip en flinke portie groente.
Binnenkort wil ik ook eens van die pannenkoekjes maken met banaan. Lijkt me lekker!
Ik eet nu op werkdagen zo ongeveer dit:
o 7.30u: glas warm water met vitaminepil van Davitamon + kiwi.
t 8.30u: volkoren boterham met appelstroop + koffie.
t 10.15u: volkoren boterham met appelstroop + koffie.
l 12.30u: 2 of 3 volkoren boterhammen met pindakaas of kaas, sla en een paar druppen mosterdsaus + thee.
t 16.00u: appel + thee.
a 18.30u: aardappelen met vis of kip en flinke portie groente.
Binnenkort wil ik ook eens van die pannenkoekjes maken met banaan. Lijkt me lekker!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Hallo allemaal,
Momenteel bezig met een dieet en dat schrijft me nu zuivel voor van 150 kcal. Kan iemand mij gezonde, biologische zuivelproducten aanraden zonder al te veel toevoegingen?
Momenteel bezig met een dieet en dat schrijft me nu zuivel voor van 150 kcal. Kan iemand mij gezonde, biologische zuivelproducten aanraden zonder al te veel toevoegingen?
Shopelle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10
Noouu ik vind dit echt stom. Ik ben weer een paar kilo aangekomen (geen idee hoeveel, ik hou dat niet bij maar ik kan het wel goed zien) en ik vind dat helemaal niet leuk. Terwijl ik altijd dacht dat dat me niet zoveel interesseerde. Nu is ook nog het voetbalseizoen voorbij dus daar gaat ook mijn sporten 4 uur per week. Bluh, ik ga weer even streng zijn voor mezelf en lekker gezond eten!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Kwark, Griekse Yoghurt, Yoghurt, Hutenkase. Wat niet eigenlijk? Alle bio zuivel lijkt me prima en voor het aantal calorieen moet je even op de achterkant kijkenShopelle schreef:Hallo allemaal,
Stom Toet! Lekker weer gezond eten en zelf gaan hardlopen oid?
ik wilde eigenlijk op mijn verjaardag (zondag) 50 kilo wegen maar dan moet er nog een kilo af in een week (en ik heb gister taart gehad en koekjes, boeh!) dus ik doe met je mee!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ja hardlopen vind ik opzich wel leuk maar ik krijg daar steeds blessures van. Ik heb het hele voetbalseizoen al last van m'n bovenbeen en twee keer m'n hamstring gescheurd dus ik weet niet of dat wel zo wijs is. Ik ga in ieder geval weer om de dag een workoutje thuis doen, daar werd ik toen echt snel strakker van.
Toet- Lady Post-a-lot
Waar bestaat dat workoutje uit Toet?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Shopelle schreef:Hallo allemaal,
Heb ik nooit gedaan en als ik wat pakte was het rijstemelk of volle yoghurt.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:Shopelle schreef:Hallo allemaal,
Ze raadde inderdaad magere yoghurt aan en daar heb ik het niet zo op vandaar op zoek naar meer inspiratie. Amandelmelk; hebben jullie dat wel eens op? Hoe smaakt dat?
Shopelle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10
Nee nog nooit gehad, maar dat is geen zuivel natuurlijk.En waarom zou je persee 105 kc aan zuivel moeten eten? Wat is daar het idee achter? Welk dieet doe je?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Lady4 schreef:Waar bestaat dat workoutje uit Toet?
Ik heb de 30 days shred als inspiratie gebruikt, daar de oefeningen die ik niet nuttig ving uitgehaald en extra buikspieroefeningen toegevoegd. Daarnaast nog wat oefeningen uit andere workouts van YouTube, voor bovenbenen en kont, omdat dat de dingen zijn die ik wil trainen. In totaal doe ik dan in ongeveer 20 minuten iets van 180 buikspieroefeningen, 90 x bovenbenen gecombineerd met armen, 90 x billen, een aantal keer opdrukken en dat alles steeds in setjes van 3 X 15 afgewisseld met cardio.
Toet- Lady Post-a-lot
Toet schreef:Ja hardlopen vind ik opzich wel leuk maar ik krijg daar steeds blessures van. Ik heb het hele voetbalseizoen al last van m'n bovenbeen en twee keer m'n hamstring gescheurd dus ik weet niet of dat wel zo wijs is. Ik ga in ieder geval weer om de dag een workoutje thuis doen, daar werd ik toen echt snel strakker van.
Zwemmen is ook een goede cardio work out!
Heb heel veel trek en nog niet thuis voor t avondeten, maar ben de AH To Go voorbij gelopen zonder snaaierij te halen
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Heeft iemand nog tips voor 'gezond' drinken? Ik trek het echt niet op alleen water enzo, thee vind ik niet zo lekker (af en toe een kopje, maar zeker niet de hele dag door.. En dan drink ik trouwens ook met suiker dus nog niet gezond) maar ik heb echt behoefte aan zoetigheid/iets met smaak. Ik drink nu koffie, water en limonade (roosvicee) en 1 blikje redbull per dag maar ik wil eigenlijk van dat blikje red bull af. Wat is een verantwoorde vervanger? Ik heb nu een pak water+fruit light van jumbo gehaald, wel lekker spul maar ik heb er niet zo veel verstand van.
Een glas bevat:
23 kcal
4,8 gram suiker/koolhydraten
0,0 gram vet
0,08 gram natrium
0,5 gram eiwit
En 37,5% vitamine C.
Dus..
Een glas bevat:
23 kcal
4,8 gram suiker/koolhydraten
0,0 gram vet
0,08 gram natrium
0,5 gram eiwit
En 37,5% vitamine C.
Dus..
Toet- Lady Post-a-lot
Ik kijk altijd meer naar de ingredienten. Bij Light zitten er waarschijnlijk wel E-nummer in.
Wat ik lekker vind is van die verse sappen zonder toevoegingen in de koeling bij de AH. Je moet even goed kijken want sommige bevatten toegevoegde antioxidant om het langer vers te houden, die wil ik juist niet. Ik wil ze met bijv. 80% sinaassappel en 20% aardbei en that's it. Die neem ik mee in de trein omdat ik geen zin heb om zelf drankjes te moeten persen om 07:00 uur 's ochtends.
Wel wat aan de prijs maar dat is Redbull ook . Wat ik ook lekker vind zijn de flevosappen (en dan vooral appeltroebel of appel/peer). We hadden laatst ook appel/kers. Hier zit wel suiker in maar alleen van het fruit wat erin zit. Dus niet toegevoegd.
Wat ik lekker vind is van die verse sappen zonder toevoegingen in de koeling bij de AH. Je moet even goed kijken want sommige bevatten toegevoegde antioxidant om het langer vers te houden, die wil ik juist niet. Ik wil ze met bijv. 80% sinaassappel en 20% aardbei en that's it. Die neem ik mee in de trein omdat ik geen zin heb om zelf drankjes te moeten persen om 07:00 uur 's ochtends.
Wel wat aan de prijs maar dat is Redbull ook . Wat ik ook lekker vind zijn de flevosappen (en dan vooral appeltroebel of appel/peer). We hadden laatst ook appel/kers. Hier zit wel suiker in maar alleen van het fruit wat erin zit. Dus niet toegevoegd.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ohja dat is een goeie Punk'd, ik heb al een paar keer voor dat schap gestaan maar weet dus nooit zo goed of dat echt zo gezond is als ze zeggen. Die ga ik volgende keer meenemen want die zijn inderdaad heerlijk!
Ik heb net boodschappen gedaan en ben weer helemaal blij. Ik heb: krop ijsbergsla, zakje rucola, cherrietomaatjes, komkommer, avocado, twee paprika's, mais, kikkererwten, een ananas, bananen, kiwi's, mango, bosbessen, gerookte zalm, eitjes, kipfilet, kaas, speltbrood, pindakaas, groene thee, honing, yoghurt, havermout, amandelen ja en wijn dan gekocht. Geeft toch zo'n lekker gevoel hè haha! Veel beter dan wanneer je chips en chocola koopt. Ohja ik heb trouwens ook een pot stevia meegenomen, kan ik dat ook gewoon in de koffie/thee gooien ipv suiker? En dat moet dan gezonder zijn? Ben benieuwd! Woeee ik word zo lekker deze zomer hahahah
Ik heb net boodschappen gedaan en ben weer helemaal blij. Ik heb: krop ijsbergsla, zakje rucola, cherrietomaatjes, komkommer, avocado, twee paprika's, mais, kikkererwten, een ananas, bananen, kiwi's, mango, bosbessen, gerookte zalm, eitjes, kipfilet, kaas, speltbrood, pindakaas, groene thee, honing, yoghurt, havermout, amandelen ja en wijn dan gekocht. Geeft toch zo'n lekker gevoel hè haha! Veel beter dan wanneer je chips en chocola koopt. Ohja ik heb trouwens ook een pot stevia meegenomen, kan ik dat ook gewoon in de koffie/thee gooien ipv suiker? En dat moet dan gezonder zijn? Ben benieuwd! Woeee ik word zo lekker deze zomer hahahah
Toet- Lady Post-a-lot
Wat is er nou weer mis met anti-oxidanten? Das toch helemaal niet om het langer houdbaar te houden, maar juist rete-gezond? Kan even een scheikundig zuurstof-radicalen-celschade verhaal oplepelen, maar dat vinden jullie vast niet interessant, maar ik vind het wel interessant wat er niet goed zou zijn aan antioxidanten?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Stevia kan je gewoon overal ingooien. Zelfde idee als zoetstof alleen vind ik zoetstof stukken lekkerder en zoeter.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Antibes schreef:Wat is er nou weer mis met anti-oxidanten? Das toch helemaal niet om het langer houdbaar te houden, maar juist rete-gezond? Kan even een scheikundig zuurstof-radicalen-celschade verhaal oplepelen, maar dat vinden jullie vast niet interessant, maar ik vind het wel interessant wat er niet goed zou zijn aan antioxidanten?
Nou inderdaad. Waarom drink ik anders groene thee.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ieuw, koffie met stevia is niet te pruimen haha doei!
Toet- Lady Post-a-lot
Het is héél sterk hè. Je moet heel weinig gebruiken!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
En spa rood dan Toet? Ik ben ook een beetje klaar met gewoon water en thee, dus nu maar weer eens aan de spa rood (40ct huismerk fles ). En dan af en toe met een scheutje limoen- of citroensap, of met muntblaadjes, of schijfje limoen/sinaasappel/citroen/wat dan ook etc erin. Je kunt eindeloos varieren en blijft relatief gezond!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
June schreef:Het is héél sterk hè. Je moet heel weinig gebruiken!
Ik heb gewoon een klein theelepeltje gedaan, stond op de pot dat dat gelijk staat aan 1 theelepel suiker (maar ze bedoelen zeker qua kcal enzo? ) Alsnog niet te pruimen, zo heel zoet was het niet.
Sparood vind ik opzich wel oke maar het is meer dat ik behoefte heb aan iets waar veel smaak aan zit/zoetigheid.
Toet- Lady Post-a-lot
Shopelle schreef:Minx schreef:Shopelle schreef:Hallo allemaal,
Ze raadde inderdaad magere yoghurt aan en daar heb ik het niet zo op vandaar op zoek naar meer inspiratie. Amandelmelk; hebben jullie dat wel eens op? Hoe smaakt dat?
Amandelmelk moet je echt zelf maken. Heb nog geen kant en klare gevonden zonder suiker. Zelf trok ik me trouwens weinig van dat schema aan hoor . Ben nog steeds aan het ophogen. Zit vandaag rond de 1900 kcal. Kijken wat dat doet.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Pagina 35 van 36 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36
Pagina 35 van 36
Permissies van dit forum: