Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winterkilootjes

+50
Rizzo
Joan
Famke
Shopelle
*Lookie*
Antibes
luisa
mzcharlotte
Lady4
Toet
Punk'd
Sorrento
Curious
Exogenesis
Linda
_Lana_
Elliot
Sayuri
Zora
Aimee
Mouse10
June
Reeza
Vino
Lot
Jerry
Cow
Zonnetje
Queen
Aziraphale
kajaka88
litllejoy
Sterre
madam
SDL
Poeke
Lavendel
ForeverLove
Nathalie
Feline
Zwerver
xxjojootjexx
Bacio
Kowalski
Lonely Goatherd
Poubelle
SoGood
Minx
Sissi
Japie
54 plaatsers

Pagina 25 van 36 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 30 ... 36  Volgende

Ga naar beneden

Winterkilootjes - Pagina 25 Empty Re: Winterkilootjes

Bericht  Lavendel do 18 apr 2013 - 18:29

Morning meiden,

Berekenen jullie wel eens je BMR?

Het BMR of Basaal Metabolisme geeft aan hoeveel calorieën je lichaam verbruikt als het in rust is. Als je daarna aangeeft hoe actief je dag is. Of je veel of weinig beweegt/sport dan kan je bij benadering berekenen hoeveel calorieën je per dag kan gebruiken om je gewicht op peil te houden.

Er wordt vaak geroepen dat je echt 2000 calorieën nodig hebt, dat leek me voor mij sowieso al niet echt te kloppen, want als je een beetje groente en fruit eet is dat echt veel om nog te halen, maar na berekenen van mijn Bmr blijk ik ook idd minder nodig te hebben.
Ook hier blijft trouwens wel, als je zwaarder bent door veel spieren geeft hij automatisch aan dat je meer calorieën nodig hebt en dat hoeft dan natuurlijk niet. Maar er onder staat ook wel dat het van gemiddelden uitgaat.

Misschien interessant om eens naar te kijken:

http://www.rubriek.nl/fitness/bmr.php
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jerry do 18 apr 2013 - 18:45

Dan heb ik meer calorieën per dag nodig dan 2000 (2277). Vraag me wel af hoe precies dat is met alleen die gegevens...

Gister was ik jarig, dus lekker taart gehad en dit weekend komt de visite, dus zal er ook genoeg te eten zijn. Laat t voor nu maar los, want zonder smoesjes en 'altijd wel een reden vinden om te zondigen', ik ben ten slotte maar één keer per jaar jarig! Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Punk'd do 18 apr 2013 - 20:46

Mijn BMR is 1372.

Ik heb een zittend beroep en sport op het moment eigenlijk niet (ik fiets niet, doe alles met de auto). Probeer 1x per week hard te lopen.

Met zeer lichte activiteit moet ik 1646 Kcal. En als ik 2/3x per week zou hardlopen 1921.

Ik zit meestal rond de 1600/1700. Dus prima voor mij. In het weekend zit ik meestal rond de 1900/2000.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 20:54

Grappig dat BMR had dat nog nooit berekend.
Vanmorgen woog ik 58.6, whoehoe! Nog 1 kilo ongeveer en dan vind ik het gezegend!

Gast
Gast

Bericht  Sterre do 18 apr 2013 - 21:12

Mijn BMR is 1989. Toch nog dicht in de buurt van het 2000 advies van het voedingscentrum Winterkilootjes - Pagina 25 394967

Ik heb net ontbeten met een smoothie van spinazie, peer en blauwe bes. LEKKER!! Ik had niet gedacht dat groente smoothies zo lekker zouden zijn, ik heb ook echt veel spinazie er in gegooid.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Punk'd do 18 apr 2013 - 21:19

Carrie schreef:Grappig dat BMR had dat nog nooit berekend.
Vanmorgen woog ik 58.6, whoehoe! Nog 1 kilo ongeveer en dan vind ik het gezegend!

haha goed bezig! Ik val ook echt 100 gram per 2/3 dagen af. Het gaat zo sloom. Maar he, elke gram is meegenomen Laughing. Ik zit nu op 58.3 en bij 56 kg stop ik ermee. Dan wil ik eigenlijk tussen de 56 en 57 'hangen' in de maanden die volgen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 21:21

Punk'd schreef:

haha goed bezig! Ik val ook echt 100 gram per 2/3 dagen af. Het gaat zo sloom. Maar he, elke gram is meegenomen Laughing. Ik zit nu op 58.3 en bij 56 kg stop ik ermee. Dan wil ik eigenlijk tussen de 56 en 57 'hangen' in de maanden die volgen.
Hoe lang ben jij ook alweer? 1.70 of niet? Ik wil ook best 56 (dat woog ik 2 jaar geleden) Maarrr ik denk dat 57 nog wat meer bij me past en beter haalbaar is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 21:24

Ik mag er 2054, bij lichte activiteit 1-3 keer sporten per week.

Gemiddeld eet ik er zo'n 1900 denk ik, dus ik vind het best netjes zo.
Straks krachttraining en hardlopen, vanochtend al 13 kilometer gefietst en ontbeten met volle yoghurt, notenmuesli, lijnzaad en een beetje kokosrasp, hmmm!

Gast
Gast

Bericht  Linda do 18 apr 2013 - 21:31

Punk'd schreef:Nee joh Linda! Dit topic gaat over wat 'wij' gezond eten vinden. Zo min mogelijk bewerkt (ik eet dan wel gewoon vlees uit de supermarkt, maar daar zijn natuurlijk genoeg biologische opties voor). En weinig tot niet snoepen. Volgens mij is de grootste verslaving qua slechte producten in dit topic chocolade en chips. Ik hoor hier eigenlijk niemand over winegums ofzo Winterkilootjes - Pagina 25 253468018

Wat bedoel je met die winegums?

Ik had al begrepen dat het hier om zo min mogelijk bewerkt eten zou gaan. Daarom wilde ik ook mee lezen. Wink
Wij hebben een hele tijd heel gezond geleefd. Ik moest een melk, ei en sojavrij dieet volgen. Dan ben je snel aangewezen op de natuurwinkel. En zo begonnen wij ons eetpatroon aan te passen. Soms wat extreem, volgens m'n omgeving, maar wij voelden ons er goed bij.
Na 1,5 jaar hoefde ik dat dieet niet meer te volgen en toen ben ik een beetje erg losgegaan met alles wat dus niet gezond is. laughcry Daarna werd ik zwanger, dus toen kwamen er nog meer kilo's bij. Ook gaven wij veel te veel geld uit aan boodschappen, te veel voor ons budget. We aten alleen maar biologisch, ik kocht bijna alle boodschappen bij de natuurwinkel. Maar dat is gewoon niet meer mogelijk.
Ik moet dat dieet nu weer oppakken, dus leek het me een goed moment om ook ons andere eetpatroon weer onder de loep te nemen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Punk'd do 18 apr 2013 - 21:32

Carrie schreef:
Punk'd schreef:

Hoe lang ben jij ook alweer? 1.70 of niet? Ik wil ook best 56 (dat woog ik 2 jaar geleden) Maarrr ik denk dat 57 nog wat meer bij me past en beter haalbaar is.

Ja 172. Ik zie ook wel waar ik strand verder. 56/57 vind ik een prima 'getal' en als ik mezelf dan nog fit voel (zoals nu) dan vind ik dat prima. (en dan doel ik op het feit dat ik nooit ziek ben, eigenlijk altijd 'fit' ben, prima slaap etc.)

En gewoon lekker blijven hardlopen. Dat vind ik nog het belangrijkste!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linda do 18 apr 2013 - 21:34

Lavendel schreef:Wat eten jullie vanavond ladies?
Ik ga volkoren couscous maken met italiaanse wokgroenten en noten want mijn vriend is er niet. Die vind couscous echt vreselijke droge rotzooi haha. En dat eet ik dan in een kommetje met een lepel dat is het lekkerst!
Gister was lekker hollands een gehaktbal, rodekool en gekookte aardappels.

Wij hebben gister geroerbakte spitskool en prei in milde groene curry met kokosrijst gegeten. Smaakte best goed!

Vanavond staat er bataat op het menu. Iemand nog een leuk receptje toevallig?
Ik wilde het met courgette en tomaat in de oven grillen, maar ik weet niet of ik daar zoveel trek in heb.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 21:35

Punk'd schreef:
Carrie schreef:
Punk'd schreef:

Ja 172. Ik zie ook wel waar ik strand verder. 56/57 vind ik een prima 'getal' en als ik mezelf dan nog fit voel (zoals nu) dan vind ik dat prima. (en dan doel ik op het feit dat ik nooit ziek ben, eigenlijk altijd 'fit' ben, prima slaap etc.)

En gewoon lekker blijven hardlopen. Dat vind ik nog het belangrijkste!
Oja, ik ben 1.68. Denk dat 57 ook prima voor je is hoor, 56 wordt misschien wat te dunnig. Maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk!

Gast
Gast

Bericht  Punk'd do 18 apr 2013 - 21:37

haha daar bedoelde ik niet echt wat mee. Maar voor mijn gevoel is chips minder slecht dan winegums Winterkilootjes - Pagina 25 253468018

Ik vind winegums echt het meest slecht wat er bestaat om in je lichaam te stoppen. Ik zag laatst bij 24 kitchen hoe ze dat maken. Suiker, Glucose en kleurstof.. Echt waarom eten we/mensen dat? Bij chips zit er in iedergeval bijna geen suiker in whaha.

Nouja ik weet niet wat ik ermee wilde zeggen. Alleen dat ik het idee van winegums niet lekker vind.

Ik ben ook wat aan het bezuinigen op boodschappen. Wij hadden de afgelopen paar weken steeds 130 euro voor 2 personen (inc. biologische slager) maar dat kan ook gewoon 70 euro zijn zonder biologisch vlees. Jammer maar helaas. Voor nu is dat gewoon teveel geld.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Linda do 18 apr 2013 - 21:43

Oh, ik vind biologisch vlees juist het belangrijkste. Er zit echt veel zooi in niet bio vlees, dat wil je echt niet weten.
Wij zijn veel minder vlees gaan eten en kleinere porties. Als ik iets van pasta met gehakt maak, dan doe ik daar 300 gram gehakt in en daar eten we 2 keer van, haha. Maar het went wel, ik mis er niks aan.

Ik heb ook een paar keer vlees besteld bij www.okvlees.nl
Daar kan je kiezen tussen bio of scharrel. En de prijs is ook best gunstig.

En wat de winegums, eens. Very Happy
Ik snapte je opmerking gewoon even niet, ik dacht: ik heb toch niets over winegums gezegd?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 21:47

Ik eet ook alleen mijn vlees biologisch. Ik eet niet elke dag vlees, dus dat is wel haalbaar. Mijn vriend eet wel elke dag vlees, en dat koop ik biologisch voor hem. Wij zijn 65 euro per week kwijt aan de boodschappen. Als ik een lijsje van te voren maak is dat prima te doen!

Gast
Gast

Bericht  Lavendel do 18 apr 2013 - 21:49

Wij geven ook echt veel uit aan boodschappen. Pfff wat ik daar eigenlijk allemaal voor leuks voor kan doen/kopen. Maar ik vind brood van de bakker/natuurwinkel, vlees van de slager en als die andere dure dingen gewoon zo lekker. Ach iemand moet die economie weer aan het draaien krijgen he Winterkilootjes - Pagina 25 2474380249 (ik eet trouwens maar iets van 3 dagen pw vlees, wel vaak biologisch dan. Mijn vriend eet wel vaker vlees)

Ik ben echt een nerd, ik eet nu trouwens reepjes geroosterde paprika uit de oven met peper en zout als tussendoortje. Hoe fijn is dat thuiswerken op vrijdag!

Laatst aangepast door Lavendel op do 18 apr 2013 - 21:50; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Punk'd do 18 apr 2013 - 21:49

Ja ik baal ook echt van het vlees. Maar ik kan daar echt niet zonder omdat ik eiwitten heerlijk vullend vind. Natuurlijk kun je eiwitten ook uit groente halen, maar wel in veel mindere mate. Ik ga even op die site kijken die je hebt gegeven! Very Happy Wij eten best veel rundergehakt en dat is bij de biologische slager ook niet heel duur vind ik. Het gaat met name om de kip, onbetaalbaar. Wij hadden 500 gram gekocht en moesten €15,- betalen!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Punk'd do 18 apr 2013 - 21:50

Carrie schreef:Ik eet ook alleen mijn vlees biologisch. Ik eet niet elke dag vlees, dus dat is wel haalbaar. Mijn vriend eet wel elke dag vlees, en dat koop ik biologisch voor hem. Wij zijn 65 euro per week kwijt aan de boodschappen. Als ik een lijsje van te voren maak is dat prima te doen!

Ooh geef mij jou lijstje! Ik wil ook voor €65,- boodschappen kunnen doen inc. biologisch vlees!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Punk'd do 18 apr 2013 - 21:52

Mooie website Linda! Ik ga straks gelijk bestellen. De prijzen zijn inderdaad prima. Toch een stuk goedkoper dan bij de biologische slager bij mij om de hoek. En de keuze voor scharrelvlees vind ik ook al prima.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 21:54

Punk'd schreef:
Carrie schreef:Ik eet ook alleen mijn vlees biologisch. Ik eet niet elke dag vlees, dus dat is wel haalbaar. Mijn vriend eet wel elke dag vlees, en dat koop ik biologisch voor hem. Wij zijn 65 euro per week kwijt aan de boodschappen. Als ik een lijsje van te voren maak is dat prima te doen!

Ooh geef mij jou lijstje! Ik wil ook voor €65,- boodschappen kunnen doen inc. biologisch vlees!
Very Happy Maar ik eet dus minder vaak vlees dan jij he, en de kip is inderdaad duur! Ik eet bijna nooit kip. Vaker gehakt of voor mijn vriend een biologische hamburger, of van die hoe heet dat. Opgerolde vleesjes met nog een plakje vlees eromheen. Slavinkje? Of een biologische beefburger, die zijn erg lekker. Allemaal bij de AH. Of een biologisch tartaartje.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 18 apr 2013 - 21:56

Carrière, netjes zeg! 65 euro! Ons budget is 80 per week. Daarnaast bestel ik een paar keer per jaar bij een online biowinkel allemaal houdbare producten.
Volk en speltpasta, pap, appelstroop, jam, speltmelk, onze vitaminepillen en dochter haar verzorgingsproducten. Dus gemiddeld komen we aan 100 per week, denk ik.

Toen we echt alles bij de natuurwinkel kochten was ik ruim het dubbele kwijt. :shock:
Ik had het er voor over hoor, maar we zijn minder gaan werken en veel duurder gaan wonen. Dus nu hebben we simpelweg dat geld niet meer.

Lavendel, lekker hoor! Ik heb een droogmachine, dat is ook echt een succes! En veel goedkoper dan gedroogd fruit en groente kant en klaar te kopen.

Punk'd, 15 euro is wel veel ja!

Ik heb trouwens ook een bio groente en fruitpakket. Is ook leuk om wat vaker wat andere soorten groente te eten. Alleen het fruit is momenteel niet zo gevarieerd. Ik snak naar aardbeien, perziken, frambozen enzo.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 18 apr 2013 - 21:57

Punk'd schreef:Mooie website Linda! Ik ga straks gelijk bestellen. De prijzen zijn inderdaad prima. Toch een stuk goedkoper dan bij de biologische slager bij mij om de hoek. En de keuze voor scharrelvlees vind ik ook al prima.

Je moet er alleen rekening mee houden dat alles diepgevroren bezorgd wordt. Maar het is netjes vacuüm verpakt, dus dat vind ik niet erg.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 0:45

Whoopsieee het was gister erg gezellig, ze hadden wijn en toastjes met brie meegenomen. En ik had ook al wijn!
Ik kan er gewoon niet van af blijven als ik trek heb! Maar het boeit me eigenlijk niet zoveel, het was gezellig en de brie was lekkerrrr, en de wijn trouwens ook! Vind het alleen zo jammer dat ik het dan niet bij 2 toastjes en 2 glazen wijn kan houden, haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 3:29

Lekker hoor, Harrison! Moet af en toe ook kunnen toch?

Ik heb net geluncht met vier sportcrackers met kalkoenfilet, komkommer, cherrytomaatjes en een beetje mosterd.
Net een half uur krachttraining gedaan en 4 kilometer hardgelopen, ging goed samen met een collega.

Nu even bijvullen met yoghurt, muesli en lijnzaad.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 apr 2013 - 3:30

Ik moet jullie trouwens wel wat opbiechten, ik koop bijna nooit biologisch vlees.. slecht van mij!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 36 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 30 ... 36  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: