Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winterkilootjes

+50
Rizzo
Joan
Famke
Shopelle
*Lookie*
Antibes
luisa
mzcharlotte
Lady4
Toet
Punk'd
Sorrento
Curious
Exogenesis
Linda
_Lana_
Elliot
Sayuri
Zora
Aimee
Mouse10
June
Reeza
Vino
Lot
Jerry
Cow
Zonnetje
Queen
Aziraphale
kajaka88
litllejoy
Sterre
madam
SDL
Poeke
Lavendel
ForeverLove
Nathalie
Feline
Zwerver
xxjojootjexx
Bacio
Kowalski
Lonely Goatherd
Poubelle
SoGood
Minx
Sissi
Japie
54 plaatsers

Pagina 10 van 36 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 23 ... 36  Volgende

Ga naar beneden

Winterkilootjes - Pagina 10 Empty Re: Winterkilootjes

Bericht  Punk'd vr 22 maa 2013 - 4:39

Ik heb net 2 boeken van Amber besteld. Hoefde maar 27.50 te betalen voor 2 boeken bij Ako. Helemaal blij! Weer nieuwe inspiratie.

Ik heb 'Amber Albarda Gezond genieten' en 'Amber Albarda beantwoord' gekocht. Ik heb ook het eerdere kookboek al. Dan moet het toch goed gaan de aankomende paar weken haha.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lonely Goatherd vr 22 maa 2013 - 4:42

Ik ben ook begonnen, zij het heel rustig. Plan is om minder te snacken en indien toch, gezonder. Dus fruit, noten, rijstwafel etc. i.p.v. mueslireep, chocolaatjes enzo. Ook qua broodbeleg weer wat bewuster, wil beginnen met max. 1 keer per dag chocopasta bv. Wat betreft hoeveelheden zit ik ver boven wat de meesten hier eten, maar ik merk dat mijn lichaam dat echt wel nodig heeft, zeker met de borstvoeding. Ik eet trouwens zoveel mogelijk biologisch.

Wat ik vandaag op heb:

Ontbijt Brinta met halfvolle melk en 15g pure hagelslag (dit wil ik op den duur misschien vervangen door rozijntjes en alleen in het weekend hagelslag).

Tussendoor een kopje koffie verkeerd met twee zoetjes.

Lunch met vier volkoren boterhammen (bak ik elke dag zelf met biologisch meel). Vandaag katenspek, kaas, kipfilet en knoflookboter. Op den duur wil ik nog wat meer met notenpasta's (heb ik al in huis voor mijn zoon, maar de Nutella is toch altijd een stuk aanlokkelijker :P) hummus e.d.

Tussendoor een halve appel, een kiwi en net nog een bio noten- en zadenreep van de appie.

Vanavond een visje uit de oven met aardappelpuree worteltjes en erwtjes. Avondeten ga ik geen drastische veranderingen in aanbrengen, ik hou van mijn koolhydraten en hoef ook niet minder calorieën. Kook wel zoveel mogelijk zonder pakjes en kant- en klaarspul.

Bewegen moet ik nog kijken hoe ik dat op ga bouwen, ik heb al maanden zwaar slaaptekort en heb 's avonds niet veel vrije tijd over voordat ik ga slapen, maar ik zit te denken dat twee keer per week min. een halfuur m.b.v. Youtubefilmpjes wel moet lukken als ik een beetje doorzet.

Laatst aangepast door Lonely Goatherd op vr 22 maa 2013 - 4:50; in totaal 1 keer bewerkt
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  kajaka88 vr 22 maa 2013 - 4:50

Hier gaat het goed! Kan altijd beter natuurlijk, maar ik ben ten opzichte van vorige week 200 gram afgevallen. Zat vorige week op 66.5, vanmorgen 66.3. Dus voor nu ben ik tevreden. Want het afgelopen weekend was echt geen gezond weekend. Ontzettend ongezond gegeten, maar dat had ik al verteld. Ik ga gewoon lekker zo door, en zie volgende week wel weer of er iets af is.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Poeke vr 22 maa 2013 - 5:12

Ik heb bijna weekend en ga wijn drinken, een liter of 2. En deze dag vergeet ik even (friet gegeten als lunch.. bluugh)
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Punk'd vr 22 maa 2013 - 22:02

Zometeen weekboodschappen doen. Heb er nu al zin in.. haha elke week begin ik weer heel gezond en dan koop ik ineens paaseieren of chips. Deze week wil ik echt maar 1 zak chips eten en verder geen snoepjes.

Ik wil wel die blauw bessen cake maken. Of misschien nog een andere leuke suikervrije lekkernij.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Poeke za 23 maa 2013 - 0:22

Indigo schreef:Zometeen weekboodschappen doen. Heb er nu al zin in.. haha elke week begin ik weer heel gezond en dan koop ik ineens paaseieren of chips. Deze week wil ik echt maar 1 zak chips eten en verder geen snoepjes.

Ik wil wel die blauw bessen cake maken. Of misschien nog een andere leuke suikervrije lekkernij.

Ow sorry! Ik zou het recept posten. Iemand hier had ook het Amber Alberda boek toch? Daar staat hij in! Ik ben zelf niet thuis, vanavond pas. Mocht het dan nog nodig zijn zet ik hem neer!
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Aziraphale za 23 maa 2013 - 0:33

Ik zit nu met m'n neus in het Ambarda kookboek dus kan 'm wel even posten! Maar Indigo heeft dat kookboek volgens mij ook, toch? smile

Ik heb net op m'n iPhone een eetlijstje voor komende week gemaakt voor zowel ontbijt, lunch als diner met allerlei Albarda-gerechten. M'n vriend doet ook mee, erg leuk smile Ik ontbijt elke dag met yoghurt, biologische muesli, lijnzaad en honing maar ik wil meer variatie. Lunch is redelijk maar meestal standaard speltboterhammen met roomboter en diner is meestal wel goed. Ik zocht dus vooral ontbijt- en lunchvariaties en dat is gelukt. Ik moet dan wel echt eerder opstaan 's ochtends om een degelijk ontbijt te gaan bereiden maar dat heb ik er wel voor over.
We gaan vanmiddag de plastic bakjes uitzoeken en labelen en nieuwe erbij kopen, zodat ik op zondag al een berg zilvervliesrijst e.d. kan koken voor de lunch. Heel healthfreakerig maar echt nodig omdat ik zo'n 50 uur per week werk als ik een fulltime week heb. M'n vriend werkt veel vanuit huis dus die kan dan ook z'n lunch lekker uit de koelkast pakken.

Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sterre za 23 maa 2013 - 0:45

Bij mij gaat het ook wel goed! Vooral de basismaaltijden. Vanochtend ontbeten met een shake van een grote sinaasappel, bananen, een beetje yoghurt en een handje biologische muesli. Lekker was dat! Ik merk ook echt dat mijn behoefte aan fruit en groente toeneemt naarmate ik het meer eet.

Gisteravond hebben we een soep gegeten van paprika, selderij en veel tomaten, met wat spekjes erdoor. De dag er voor was het courgette/preisoep met gerookte zalm. Ik weet niet hoe goed het is om vaak semi vloeibaar te eten, maar die zelfgemaakte soepen met veel groente bevallen me wel.

Voor dit weekend staat er een lauwwarme makreelsalade op het programma, en een keertje uit eten. Ik ga straks nog even naar de biologische winkel om sesampasta te halen (daar ben ik verslaafd aan smile ) en misschien wat gezonde tussendoortjes. Bij mij om de hoek is een straat met allemaal Turkse groentewinkeltjes, daar ga ik nog wat fruit inslaan voor deze week.

Ik weet niet of het door het eten komt, maar ik heb me in tijden niet zo energiek gevoeld als vandaag :cheering:

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Punk'd za 23 maa 2013 - 2:43

Goed bezig dames!! Ik heb het recept van de cake online gevonden. Het eerste boek van Amber heb ik niet meer. Alleen die andere 3.

Heb net alle boodschappen in huis gehaald. Moest €130,- betalen voor alles bij elkaar (AH, Bio slager en natuurwinkel) Pfff haha. Halve kilo kipfilet was €15,- .. Ach ja.. Nu kan ik wel echt heel gezond eten deze week Laughing

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Aziraphale za 23 maa 2013 - 4:42

Het recept staat in het eerste kookboek, dacht hierboven te lezen dat je die wel had.

Wij hebben de boodschappen binnen! €70 incl. biosupermarkt dus best netjes smile

Gaan zo eten bij de Wok met m'n schoonfamilie. Hopelijk hebben ze veel vis en groenten, heb ik wel zin in smile De toetjes daar qua ijs/cake lust ik toch niet dus ik kan wel redelijk gezond eten denk ik.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Queen za 23 maa 2013 - 5:07

Ik lees dat jullie vooral volle producten gebruiken ( volle yoghurt, roomboter). Is dat niet onwijs slecht voor je cholesterol?

Op de website van de hartstichting staat bijvoorbeeld dat je geen kokos (vet/olie) mag eten. Maar ergens anders lees ik weer dat het wél goed is. Wie moet ik nou geloven?
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Bacio za 23 maa 2013 - 7:14

Ik heb bepaalde spieren te zwaar getraind, ik mag van de fysio nu 2 weken niet sporten. Heb t gevoel dat t echt een eeuwigheid duurt.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Punk'd za 23 maa 2013 - 8:23

Queen schreef:Ik lees dat jullie vooral volle producten gebruiken ( volle yoghurt, roomboter). Is dat niet onwijs slecht voor je cholesterol?

Op de website van de hartstichting staat bijvoorbeeld dat je geen kokos (vet/olie) mag eten. Maar ergens anders lees ik weer dat het wél goed is. Wie moet ik nou geloven?

In de westerse wereld wordt nogal moeilijk gedaan over cholesterol (omdat iedereen hier pakjes en zakjes eet, en nauwelijks nadenkt over wat er gegeten wordt). In bepaalde culturen waar heel veel (vet) vlees gegeten wordt (bijv. eskimo's) komen nauwelijks hart en vaatziekten voor, dus dat het door vet eten komt is achterhaald. Hartinfarcten worden veel vaker veroorzaakt door linolzuur (dat zit veel in fabrieksproducten).

Haal ik net uit mijn Amber Albarda Beantwoord boekje. Haha, echt een leuk en handzaam boekje.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Queen za 23 maa 2013 - 8:55

Indigo schreef:
Queen schreef:Ik lees dat jullie vooral volle producten gebruiken ( volle yoghurt, roomboter). Is dat niet onwijs slecht voor je cholesterol?

In de westerse wereld wordt nogal moeilijk gedaan over cholesterol (omdat iedereen hier pakjes en zakjes eet, en nauwelijks nadenkt over wat er gegeten wordt). In bepaalde culturen waar heel veel (vet) vlees gegeten wordt (bijv. eskimo's) komen nauwelijks hart en vaatziekten voor, dus dat het door vet eten komt is achterhaald. Hartinfarcten worden veel vaker veroorzaakt door linolzuur (dat zit veel in fabrieksproducten).

Haal ik net uit mijn Amber Albarda Beantwoord boekje. Haha, echt een leuk en handzaam boekje.

Zo'n website als de hartstichting (die volgens mij wordt gesponsord door Becel) scheert volgens mij iedereen over één kam heb ik het idee. Ik vind het een heel erg bekrompen idee eigenlijk. Net als de voedingswijzer / schijf van 5 / 2000kc per dag /melk is gezond ideeen, volgens mij zijn die zo ouderwets en achterhaald.

Ik vind de redenen van Amber beter klinken in ieder geval. Maarja, ik weet natuurlijk niet of het waar is (geen wetenschappelijke artikelen). Dat is zo lastig.
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 21:14

Ah joh, de voedingswijzer en hartstichting willen liever dat je een pakje becel op hun witte- boterham-met-toegevoegde-vezels eet, dan dat je eens een avocado zou eten, of wat noten, want ja, daar zit zoveel vet in. Zo kortzichtig! confused

Hier gaat het wel aardig. Ongesteld geworden, dus dan weeg ik altijd wat meer, maar ik blijf keurig ergens onder de 59 bungelen, dus eigenlijk vind ik dat wel prima. Voor mij zit er zó'n groot verschil tussen 62 wegen, of 58 wegen. Bij dit gewicht dat ik nu al heb bereikt voel ik me eigenlijk alweer prettig. Ik hoef dus niet meer zo nodig af te vallen, maar blijf wel op mijn voeding letten natuurlijk.

Ik sta er steeds meer versteld van hoe je overal wordt voorgelogen als consument... het begint ook steeds meer tot me door te dringen allemaal. Ik ben al wel langer bezig met gezonde voeding, maar het lijkt wel alsof ik nu pas een bepaald bewustzijn begin te krijgen, waardoor ik dus ook écht geen pakjes/zakjes en niet-biologisch vlees meer kán eten, omdat ik er gewoon onpasselijk van wordt... Sowieso eet ik steeds minder vlees, heb er gewoon echt geen zin meer in, gewoon het idee dat je geen idee hebt wat je eigenlijk aan het eten bent, dat je niet weet wat voor een leven zo'n dier heeft gehad... Rolling Eyes

Mijn goede voornemen is dus ook om 2 keer per week naar de biologische slager te gaan en verder nog 2x per week naar de visboer en dan de rest van de dagen gewoon vegetarisch te gaan eten.

Ook zoiets: gisteren was ik op het station en ik moest daar even wachten, dus ik denk: ik koop lekker een bakkie cappuccino, zegt die verkoper: 'wilt u er voor 5 cent een koekje bij?' Nou, nee dus, ik hoef geen suikerbom die waarschijnlijk niet eens zo heel erg lekker is... Dus ik zo: nee, dat hoeft niet! Hij keek me echt heel raar aan en vroeg nog een keer: is maar voor 5 cent extra hè?

Nouja, opzich kan ik een koekje best hebben en als het er écht heel verleidelijk had uitgezien was ik wel overstag gegaan, maar gewoon het idee dat je dus óveral tegenwoordig suiker krijgt aangesmeerd, terwijl het gewoon een super verslavende stof is ... pale

Gast
Gast

Bericht  Sterre za 23 maa 2013 - 21:45

Gisteren was het ook echt mega druk bij de groene winkel. Ik zat er over na te denken dat biologisch eten een paar jaar geleden nog echt zo'n oude tutten imago had. Bij mensen die de groene winkel bezochten had ik het beeld van Jomanda gewaden, gezondheidssandalen en verder een beetje onverzorgde types. Dat is de laatste jaren wel compleet omgeslagen, samen met het besef dat de voedingsmiddelenindustrie inderdaad voor een groot deel ons denken over eten bepaalt.

Voor mijn verse soepen gebruikte ik steeds gewoon bouillonblokjes uit de supermarkt, maar tot mijn schrik zit dat bomvol E621. Logisch misschien, maar ik had er gewoon nooit op gelet. Gisteren dus maar een paar pakjes bio bouillonblokjes meegenomen Yes .

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Aziraphale za 23 maa 2013 - 21:55

Oh, ik zal voortaan ook biologische bouillonblokjes gebruiken...nooit op gelet!
Wj hebben net als ontbijt die spinazienestjes met ei en knoflookyoghurt op van Amber maar ik vond dat echt geen succes Mad
Heb het half op en daarna maar een biologische speltcracker met zaden en kaas genomen met een plakje kaas.

Ik heb het eerste boek van Amber uitgeleend en kan nu niet bij de smoothie recepten...is er iemand die het recept heeft van de smoothie met bleekselderij enzo?

Vond nog een site met lekkere recepten:

http://www.twopeasandtheirpod.com/50-healthy-recipes-to-kick-off-2012/
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 22:04

Deze?

4-5 wortels
2 stengels bleekselderij
handvol bladpeterselie
handvol spinazie

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale za 23 maa 2013 - 22:22

KimRosenberg85 schreef:Deze?

4-5 wortels
2 stengels bleekselderij
handvol bladpeterselie
handvol spinazie

Ja, bedankt!

Ik heb nu een smoothie van 2 kiwi's, 2 stengels bleekselderij, een banaan en een glas water. Met kaneel erdoor best lekker!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Punk'd za 23 maa 2013 - 22:57

Ik heb gisteren echt de hele dag gezond gegeten en heb mezelf de hele dag verzadigd gevoeld. Ik vond het zo lekker! Vandaag dus weer goede keuzes maken.

Ik had gisterenmiddag een broodje hamburger (biologisch) gemaakt, met zoete puntpaprika, ijsbergsla, romaatjes, basillicum en een plakje buffelmozarella. Was echt zo heerlijk!

Winterkilootjes - Pagina 10 El9sat

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Zonnetje zo 24 maa 2013 - 2:02

Ik lees hier ook af en toe mee. Dat ziet er erg lekker uit, Indigo!

Ik ontdekte laatst ook dat er E621 in bouillonblokjes zit. Die gebruikte ik inderdaad ook om verse soep mee te maken of risotto of ragout. Zonde dat je dan toch nog E621 binnen krijgt, terwijl je zonder pakjes en zakjes kookt. Ik ga ook bouillonblokjes bij de natuurwinkel kopen als deze op zijn.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Aziraphale zo 24 maa 2013 - 2:10

Net de courgette pannenkoekjes met boekweitmeel gemaakt uit het kookboek van Amber, jemig wat lekker zeg Wink Zit ook erg vol nu.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Punk'd zo 24 maa 2013 - 2:12

Ik heb gisteren ook bouillonblokjes bij de natuurwinkel gekocht. Heldere kippenboullion.

Net lekker gelunched. 2 speltboterhammetjes geroosterd met nog wat buffelmozarella die ik over had van gisteren. Tomaatjes, basillicum, sla, paprika.. jummie. Ik had laatst bij Jamie gezien dat hij op zijn geroosterde boterhammen een knoflook uitsmeerde. Dat heb ik ook gedaan. Echt zooo lekker haha.

Heb net ook haverkokoskoekjes gemaakt met pure chocolade (72%) stukjes. Ik zit nu echt vol, maar ik neem er straks denk ik wel eentje om te proeven haha. Ik wil ze deze week lekker meenemen naar werk. Dus ga ze zo even goed verpakken.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Punk'd zo 24 maa 2013 - 2:13

Lekker az!

Mijn vriend wil de cougette kaas koekjes o.i.d. proberen. Die zijn ook van Amber volgens mij. Ik ben alleen niet van de 'gewone' kaas. Winterkilootjes - Pagina 10 253468018

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 24 maa 2013 - 3:52

Zonnetje schreef:Ik lees hier ook af en toe mee. Dat ziet er erg lekker uit, Indigo!

Ik ontdekte laatst ook dat er E621 in bouillonblokjes zit. Die gebruikte ik inderdaad ook om verse soep mee te maken of risotto of ragout. Zonde dat je dan toch nog E621 binnen krijgt, terwijl je zonder pakjes en zakjes kookt. Ik ga ook bouillonblokjes bij de natuurwinkel kopen als deze op zijn.
Wat voor bouillonblokjes gebruiken jullie dan? Ik heb net even op die van mij gekeken (Maggi) en daar zit alleen E635 in, maar geen E621.
edit: Ow, ik zie dat er wel gistextract in zit en dat kan E621 zijn. Zit er geen gistextract in de biologische bouillonblokjes dan?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 36 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 23 ... 36  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: