Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winterkilootjes

+50
Rizzo
Joan
Famke
Shopelle
*Lookie*
Antibes
luisa
mzcharlotte
Lady4
Toet
Punk'd
Sorrento
Curious
Exogenesis
Linda
_Lana_
Elliot
Sayuri
Zora
Aimee
Mouse10
June
Reeza
Vino
Lot
Jerry
Cow
Zonnetje
Queen
Aziraphale
kajaka88
litllejoy
Sterre
madam
SDL
Poeke
Lavendel
ForeverLove
Nathalie
Feline
Zwerver
xxjojootjexx
Bacio
Kowalski
Lonely Goatherd
Poubelle
SoGood
Minx
Sissi
Japie
54 plaatsers

Pagina 6 van 36 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 21 ... 36  Volgende

Ga naar beneden

Winterkilootjes - Pagina 6 Empty Re: Winterkilootjes

Bericht  Gast vr 15 maa 2013 - 21:30

Hé allemaal, ik heb me net aangemeld speciaal voor dit topic. Ik hoop dat ik mag meeschrijven! In de winter kom ik altijd zo'n vijf kilo aan, die ik er in de zomer weer afkrijg door veel te sporten en gezond te eten. Niet echt lijnen dus, dat is ook niet nodig, maar wel gewoon opletten en weer lekker actief worden, veel buiten zijn, fietsen, hardlopen, zwemmen etc. En qua eten lekker groentes grillen met een visje bijvoorbeeld, in plaats van zware kost.

Ik doe dit, omdat die vijf kilo voor mij net het verschil maken tussen me niet comfortabel voelen in bikini en goed in mijn vel zitten en vol zelfvertrouwen het strand oprennen :cheering:

Drie weken geleden ging ik weer eens op de weegschaal staan en ik schrok me rot. 63 kilo en ik weeg 1.69. Nu weet ik wel dat dit helemaal niet verkeerd is, maar voor mij persoonlijk is het wel erg veel! Ik merkte het al doordat ik serieus putten in mijn kont krijg, mijn dijen tegen elkaar schuren en het vel onder mijn kin losser wordt. Voor mij is het dus - wat iedereen anders ook zegt - geen overbodige luxe om een paar kilootjes af te vallen!

Inmiddels ben ik lekker veel gaan sporten (4x in de week) en heb ik op mijn voedingspatroon gelet. Ik eet nu extra veel fruit, groentes, noten, bonen, zaden en minder wat met rijst/aardappelen en grote stukken vlees en snoep zo min mogelijk. Het gaat erg goed, want ik zit nu alweer net onder de 60 kilo (59.8 )

Over drie weken ga ik naar de zon op vakantie, naar een gebied waar het echt 30 graden is, een tropisch paradijsje, het is dus wel noodzaak dat ik er de komende weken nog even goed tegenaan ga. Hopelijk kan dit topic me wat motivatie geven om door te gaan! Mijn doel is om nog zeker 3 kilo af te vallen voordat ik wegga. Ik heb lange tijd 57 gewogen en daar voelde ik me altijd goed bij.

Nogmaals: ik hoop dat ik zo in jullie topic mag inbreken en mag meeschrijven!! Ik heb niet zoveel ervaring met zo'n forum, dus het zou zomaar kunnen zijn, dat ik iets fouts doe.... Embarassed

Liefs Kim!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 15 maa 2013 - 21:33

SoGood schreef:
Jip83 schreef:
SoGood schreef:
Jip, je hoeft dan toch niet meteen weg te gaan uit dit topic? Ik denk dat iedereen je wil vertellen dat er ook een tussenweg is. Dat je op een gegeven moment eerlijk en realistisch naar je lichaam moet kunnen kijken. Ik denk dat je soms de juiste balans kwijt bent. Dat is niet erg, als je je daar maar bewust van bent en van jezelf en van je lichaam.

Ik vind het lastig om hier op te reageren, maar ik doe het toch. Als ik hier reacties lees van sommige meiden, dan denk ik ook wel eens pfff..je bent toch al hartstikke dun? Dan ga ik toch zitten vergelijken met mijzelf en met wat ik eet. Uiteindelijk hou ik er een naar gevoel aan over en raak ik nog meer uit balans. En dat wil ik niet, dat was ook niet mijn insteek om hier mee te schrijven. Dus als ik daar niet gelukkig van word, dan kan ik het beter niet meer doen. Snap je?

Ik begrijp het helemaal. Maar vergeet niet om niet alleen maar kritisch naar jezelf te kijken, maar ook wat je allemaal al bereikt hebt. Zie onderschrift. WinkWinterkilootjes - Pagina 6 699888

Dank je wel. Dat gaat ook wel goedkomen als ik mezelf niet meer met anderen ga vergelijken smile

Gast
Gast

Bericht  Lavendel vr 15 maa 2013 - 21:37

Dank je dames,

Ik hoef ook niet veel kwijt, daarom zit ik ook in dit topic en niet in de anderen. Maar ik hang altijd tussen 36 en 38 in, als ik een legging of panty aanheb hangt er altijd een rolletje overheen. Dat wil ik niet meer. Mijn lichaam is een beetje slappe hap en ik wil gewoon ietsje kwijt en wat strakker worden. Vooral bij mijn benen. Ik heb nog een paar maanden tot de zomer, komt helemaal goed!

Oja en ik ben echt heel klein, daarom kan ik al snel een propje lijken en lijk ik al snel breed.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Punk'd vr 15 maa 2013 - 21:52

You rock Lavendel! Je ziet er goed uit Very Happy

Ik ga straks weer lekker hardlopen en zometeen naar de stad fietsen (dat is maar 15 minuten, maar alle beetjes zijn meegenomen haha). Vanavond ga ik verse pizza maken met een speltbodem. En gisterenavond lekker gezonde spulletjes gehaald.

Ik geef trouwens alleen mijn gewicht door als ik weer ben afgevallen. Daar kan (helaas) zo 1,5/2weken tussen zitten. Maar dat houd mij wel scherp en gemotiveerd.

Jullie nog leuke weekendplannen?

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast vr 15 maa 2013 - 21:58

Eeeeh, ok... word ik nu serieus genegeerd? Jullie mogen het best zeggen als ik niet welkom ben, dan is dat duidelijk, kom ik hier niet weer.

Gast
Gast

Bericht  Punk'd vr 15 maa 2013 - 22:00

Nee hoor. Welkom en succes!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 15 maa 2013 - 22:03

Ok, dankjewel Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lavendel vr 15 maa 2013 - 23:35

Tuurlijk niet, iedereen mag hier meeschrijven, welkom!

Ik had net alleen geen tijd want ik moest naar de natuurwinkel haha. Heb een zuurdesembrood gehaald, roggebrood met spelt, volkorenpitabroodjes, spelt volkorenpasta en volkoren pizza deegbodems. Daar ga ik allemaal lekkere dingen mee eten deze week!

Ik proefde net het kapje van het zuurdesem brood en het smaakte helemaal niet naar zuurdesem zoals ik in gedachten had. Heb in Nijmegen wel eens zuurdesem van de duitse bakker gehaald en dat was echt heeull anders qa smaak. scratch Kan daar zo veel verschil in zitten? Deze was wel veel lekkerder trouwens, en echt enorm zwaar voor zo'm klein broodje!

Fijn weekend allemaal, ik ga nog even een paar uurtjes werken, opleverstress Winterkilootjes - Pagina 6 2441965372
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 0:18

Net gewogen, en 1,5 kilo eraf! Yeah bitches! (Jullie zijn natuurlijk geen bitches, maar vind het leuk om te zeggen) weeg nu 59.2 :cheering: ik wil graag 58 of 57 wegen. Ben 1.68. Gewoon doorgaan met gezonder eten (eet as we speak 2 geroosterde zuurdesemboterhammen met gebakken ei) en morgen weer lekker 45 min hardlopen.

Lavendel wat ben je stoer! En jouw foto van je gebakken ei met rogge ziet er ook heel lekker uit.

Welkom Kim.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 0:58

Ik vervang mijn ontbijt sinds een paar weken door een green smoothie, ik heb dan gelijk al veel groenten en fruit binnen en dat zorgt voor een fijne boost! Ik doe er dit door:

Bladgroenten: veldsla/spinazie/de bladeren van bloemkool (zonder nerf), drie handjes.
én: vier stuks fruit - banaan (zelf ingevroren), rode vruchten (AH, ingevroren), peer, appel, sinaasappel etc. etc. etc.
vaak nog wat extra toevoegingen, zoals goji bessen, of gebroken lijnzaadjes.

Je zou het niet verwachten, maar het is écht lekker :P

Gast
Gast

Bericht  Lavendel za 16 maa 2013 - 1:22

Zeker heel gezond maar dat vind ik echt te veel werk. Dan eet ik liever gewoon wat fruit op mijn werk als tussendoortje en 's avonds veel groente.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 1:36

Lavendel schreef:Zeker heel gezond maar dat vind ik echt te veel werk. Dan eet ik liever gewoon wat fruit op mijn werk als tussendoortje en 's avonds veel groente.

Winterkilootjes - Pagina 6 118923246380096009_4ybw9D7G_c

Als je op zondag dit soort pakketjes maakt en in de vriezer legt, dan hoef je 's ochtends alleen maar zo'n zakje in de blender te kieperen, handje rauwe bladgroente erbij en walla! Idea

Gast
Gast

Bericht  Punk'd za 16 maa 2013 - 3:28

Jaa dat is handig zeg!

Wat een leuke ideeen Very Happy

Ik ga vanavond weer zelf pizza beleggen. Mijn vriend is nu naar de natuurwinkel speltbodems halen. Ik vind het alleen zo moeilijk met beleggen, want ik hou niet zo van bepaalde groentes die er nu net lekker op kunnen.

Nu gooi ik er maar 2 paprika's op, een half bolletje mozarella, basilicum, kruiden en tomaten.

Verder gaat mijn vriend een monchoutaart met aardbeien maken.. Ik mag 1 stuk en daar blijft het bij Mad haha. Ik word dit weekend op de proef gesteld.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  madam za 16 maa 2013 - 3:43

Die fruit pakketjes zijn handig!
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 7:59

Ik heb dit vandaag gegeten:

Ontbijt: Green smoothie met rode vruchten, banaan (1), sinaasappel (2), spinazie (2 volle handen), lijnzaadjes en gojibessen
Tussendoor: handje nootjes (ongezouten cashewnoten)
Lunch: Twee volkorenboterhammen met roomboter, ham en twee gekookte eitjes.
Tussendoor: flink wat sojabonen (edamame, die je ook wel bij de sushi krijgt)
Avondeten: 2x wrap, één met zalm, creme fraiche, jonge veldsla en pijnboompitten, de ander met kip/ui/paprika uit de wok

Qua drinken: gedurende de dag veel water, 2x espresso met een scheutje volle melk en nu ga ik een hele bak groene thee leegslurpen, mjum! Als ik lekkere trek krijg heb ik nog ham liggen die ik om asperges heen rol Very Happy

Een dag als dit is wel zo'n beetje standaard de laatste tijd. Soms eet ik nog een boterhammetje meer, maar meestal heb ik hier gewoon genoeg aan. Af en toe heb ik zo'n bui dat ik chocolade of chips eet, maar gelukkig steeds minder.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 8:00

madam schreef:Die fruit pakketjes zijn handig!
Thnx! Voor mij is het echt dé manier om genoeg fruit en groenten binnen te krijgen, natuurlijk eet ik 's avonds ook gewoon nog groenten, maar om aan die 200 gram te komen moet je behoorlijk veel eten!

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale za 16 maa 2013 - 21:31

Ik ga vandaag ook van die fruitpakketjes maken smile
Als je zo'n smoothie maakt, doe je er dan ook nog iets van vocht bij, water ofzo?
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sterre za 16 maa 2013 - 21:33

Ik heb net bij gebrek aan yoghurt wat water bij mijn kiwi/appel smoothie gedaan, en dat ging eigenlijk heel goed!

Laatst aangepast door Sterre op za 16 maa 2013 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Aziraphale za 16 maa 2013 - 21:37

Ik heb een blender, met zo'n zeef in het midden waar alles door gaat. Maar ik ben dan bang dat de belangrijke vitamines achterblijven in het prutje zeg maar. Wie maakt er wel eens smoothies met de staafmixer? smile Denk dat ik dat ga proberen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre za 16 maa 2013 - 22:02

Moi smile we hebben geen blender, dus ik gebruik altijd de staafmixer. Er zit zo'n langwerpige beker bij. Daar doe ik het fruit in en mixen maar! Gaat best goed.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale zo 17 maa 2013 - 0:13

Tnx Sterre smile
Ik heb net een heerlijke groene smoothie gemaakt, met de blender. Ik heb dat zeefding er gewoon uit gelaten. Ging erg goed!

Recept:

Bodempje water met een handvol bladspinazie pureren. Daarna een geschilde kiwi, halve appel, halve gepelde sinaasappel en een klein stukje komkommer met schil erdoor gepureerd. Echt ontzettend lekker en fris van smaak!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Lavendel zo 17 maa 2013 - 0:17

haha dat met die zakjes doet me denken aan dit meisje: http://undressedskeleton.tumblr.com/dietplan zij is ook echt super georganiseerd.

Winterkilootjes - Pagina 6 Tumblr_lve4j1nLG01qgeygd

Maar het werkt vast goed haha, heb er alleen echt niet genoeg plek voor in huis. Op die tumblr van haar staan trouwens ook echt enorm veel lekkere recepten.

Ik heb net een heerlijk rondje hardgelopen, en volgens de weegschaal vanochtend is een halve kilo af sinds maandag Winterkilootjes - Pagina 6 561177
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Bericht  Sterre zo 17 maa 2013 - 0:41

Goed bezig Lavendel!

Ik ben vandaag goed begonnen met een smoothie, een dik uur trainen in de sportschool en een gezonde lunch met gekookt eitje en volkorenbrood met sesampasta.

Beetje jammer dat er vanmiddag vrienden langs komen en er toastjes, wijn en kaasfondue op de planning staan. Ik heb ook veel groenten gekocht om te dippen, dus ik probeer vooral dat te eten om de schade te beperken smile.

Sterre
Ratel
Ratel

Bericht  Sorrento zo 17 maa 2013 - 8:12

Aloha, ik weet niet of jullie mijn naam herkennen, maar ik ben dat meisje dat altijd vrolijk meedoet aan dit soort topics en dan vervolgens na een halve week afhaakt. Dit gaat echter veranderen! :cheering: Ik ben zat van de manier waarop ik met mijn lichaam om ga. Ik heb geen last van ziektes en lichamelijke mankementen en toch ben ik moe en lusteloos - dit moet dus wel aan mijn levensstijl liggen. Ik ben lui en eet ongezond. Jammer genoeg ben ik niet per se heel dik, dus de druk om er iets aan te doen is niet zo heel groot, maar ik denk wel dat ik een stuk lekkerder in mijn vel zou kunnen zitten als ik gezonder leef. Mijn streven is om ongeveer 2,5 kilo kwijt te raken en een wat gestroomlijnder lichaam te krijgen. Ik ben vandaag begonnen, maar helaas was dit nog niet zo'n succes. Wel ben ik vanaf 15.00 vandaag redelijk goed bezig, dus het begin is gemaakt laughcry
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Bericht  litllejoy zo 17 maa 2013 - 22:14

Ook ik meld me weer..
4 kilootjes aangekomen tijdens de winterperiode en wintersportvakantie.
Dus deze gaan er weer af!

Goeie tips al gelezen in dit topic en van die zakjes is echt een goed idee!
Doe je het dan bevroren in de blender?
En doe je dat met alle soorten fruit zo?
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud