Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winterkilootjes

+50
Rizzo
Joan
Famke
Shopelle
*Lookie*
Antibes
luisa
mzcharlotte
Lady4
Toet
Punk'd
Sorrento
Curious
Exogenesis
Linda
_Lana_
Elliot
Sayuri
Zora
Aimee
Mouse10
June
Reeza
Vino
Lot
Jerry
Cow
Zonnetje
Queen
Aziraphale
kajaka88
litllejoy
Sterre
madam
SDL
Poeke
Lavendel
ForeverLove
Nathalie
Feline
Zwerver
xxjojootjexx
Bacio
Kowalski
Lonely Goatherd
Poubelle
SoGood
Minx
Sissi
Japie
54 plaatsers

Pagina 23 van 36 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 29 ... 36  Volgende

Ga naar beneden

Winterkilootjes - Pagina 23 Empty Re: Winterkilootjes

Bericht  Reeza di 16 apr 2013 - 6:41

He meiden, even een vraagje.. Ik hoop dat iemand het weet!

Ik eet al tijden zuurdesembrood en speltbrood, maar 2 broodjes per dag ivm mijn spastische darm. Maar nu ben ik begonnen met zelf brood bakken, echt heerlijk, ik krijg ook een broodbakmachine binnenkort. Maar ik kan nergens speltmix of zuurdesemmix vinden om brood mee te bakken. Ook niet online. Alleen bij een molen in Dordrecht enzo, maar laat ik daar nou absoluut niet in de buurt wonen.
Weet iemand misschien bij welke (landelijke) bakker/winkel/natuurwinkel/website ik aan die mix kan komen?
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Punk'd di 16 apr 2013 - 6:44

Hier in Nijmegen zit een natuurwinkel van Eko Planet. Dat zit volgens mij wel in meer plaatsen. Daar hebben ze het sowieso. En toevallig staat er ook een Molen midden in de stad, daar kan ik het ook halen haha.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Reeza di 16 apr 2013 - 6:49

Ja in woon in N-H, dus niet bepaald in de buurt, eko-planet ken ik hier niet Wink Ik ga sowieso morgen nog even langs 1 natuurwinkel, die heb ik nog niet gehad. Misschien kunnen ze het bestellen, hoop ik..
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  Punk'd di 16 apr 2013 - 6:50

Het heet trouwens Ekoplaza! Foutje Winterkilootjes - Pagina 23 253468018

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Punk'd di 16 apr 2013 - 6:51

Hebben een eigen website waar alle vestigingen staan. Ze zitten ook in NH. (o.a. Alkmaar)

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Feline di 16 apr 2013 - 6:53

Reeza, je kunt het bestellen via www.molendearend.nl (kijk bij webwinkel en dan meelsoorten, je hebt daar speltmeel en speltbroodmix (iets verder naar beneden scrollen). Ik ga daar vaak met m'n moeder heen, zo leuk om in dat molentje rond te lopen, ze hebben werkelijk alles!

Lavendel, ik herken je irritatie. Ik heb het trouwens alleen bij mensen die al een minder gezond gewicht hebben. Als die naast me gaan zitten 'vreten' dan pak ik de hele avond niets. Bij slanke mensen heb ik dat veel minder, stom he!

Ik heb ontbeten met bak kwark met appel en kaneel. Geluncht met 2 zuurdesemboterhammen met tomatentapenade en 1 plak oude kaas en gedineerd met zelfgemaakte linzensoep en rauwe spinazie met zongedroogde tomaatjes, feta en pijnboompitjes!

Mag helaas niet sporten vanwege antibiotica voor keelontsteking.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Reeza di 16 apr 2013 - 7:01

Jeej, niet bij mij in de stad maar wel waar ik werk! Super! En ze hebben ook een webshop waar ze het ook hebben Very Happy

@ Feline: Thnx voor de tip, maar ik zie dus dat de ekoplaza hier dichtbij zit :-)
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  Lady4 di 16 apr 2013 - 20:02

Ik heb even advies van jullie nodig! Ik probeer elke 2,5 uur te eten. Op deze manier blijft je stofwisseling op gang maar krijgt je lichaam ook de kans reserves te verbruiken. Bovendien eet ik daardoor nagenoeg geen onnodige tussendoortjes. Tip van mijn sportinstructeur wat me vorig jaar in combinatie met een eetschema 4 kilo gewichtsverlies opleverde.

Gister had ik een late dienst tot half twaalf en heb ik redelijk rond de 2,5 uur gegeten. Naar mijn idee ook best verantwoord en ruim voldoende. Maar ik heb over de hele avond steeds zo'n knorrende maag gehad! Wat doe ik fout?

- 10.15 O: twee meergranen boterhammen met light leverpastei en jam
- 12.45 L: een meergranen boterham met light leverpastei, een zure haring en een glas yogho
- 15.00 T: handje gemengde, ongezouten noten. (Hier van Carrie afgekeken smile)
- 17.30 D: kant en klare stoommaaltijd Mexican Chicken van de Appie (rijst, groenten, kipfilet en saus, totaal 560 cal.)
- 18.30 : knorrende maag!
- 19.30: magere yoghurt met daar doorheen een kiwi, verkruimeld beschuit en twee gemalen zoetjes
- 20.00: halve gevulde koek, enige uitspatting van de dag
- 21.30: knorrende maag!
- 22.30: kopje bouillon, twee volkoren knackebrood met pindakaas (omdat ik zo'n honger had)
- 23.30: einde dienst en knorrende maag..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 20:12

Ah verveled is dat he als je steeds trek hebt? Ik neem altijd een stuk fruit bij nootjes. Die combi vult beter. En weet je wat helpt tegen honger? Eiwitten! Dus een gekookt eitje of een gebakken ei zonder brood. Of een meergranenrijstwafel met hummus! En drink je genoeg?

Gast
Gast

Bericht  Kowalski di 16 apr 2013 - 20:13

Klein detail wat misschien niet heel veel zoden aan de dijk zet, maar je magere yoghurt vervangen voor volle/griekse yoghurt?
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 20:15

Kowalski schreef:Klein detail wat misschien niet heel veel zoden aan de dijk zet, maar je magere yoghurt vervangen voor volle/griekse yoghurt?
Oja dat is ook een goeie.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 di 16 apr 2013 - 20:19

Ik hoopte al dat jij zou reageren Carrie. smile Het is echt een knorrende maag alsof ik een halve dag niet gegeten heb. Heel irritant. Ik merk ook dat ik er soms niet lekker door word, alsof mijn bloedsuiker te laag wordt. Zou het het een snelle stofwisseling kunnen zijn? Ik heb echter niet bepaald de bouw die daar bij past.

Ik drink meer dan genoeg, zeker anderhalf tot twee liter (groene) thee per dag. Ik heb gister weinig fruit gegeten, maar kan dat weleens proberen in combinatie met noten. Gisteren moest ik toen naar mijn werk en had ik daar geen tijd meer voor. Een gekookt ei hebben mijn vriend en ik van de week 's avonds ook gegeten, omdat mijn vriend daar zo'n zin in had, haha. Ik zie mezelf niet zo snel een gekookt ei meenemen naar mijn werk, maar misschien die knop eens omzetten.

Wat betreft die yoghurt, ik ben altijd erg gericht op calorieën, dus ga ik niet juist aankomen als ik bij zo'n dagmenu ook nog volle yoghurt ga eten? Misschien is halfvolle ook wel een idee, in plaats van magere.

Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Kowalski di 16 apr 2013 - 20:28

Ik begrijp je wat betreft calorieën wel, maar ik denk persoonlijk dat je niet bang hoeft te zijn dat je daardoor aan gaat komen. Zoveel eet je niet, zeker niet als je (tot laat) werkt. En die vetten heb je juist ook heel hard nodig, óók voor een verzadigd gevoel.

En misschien helpt het om 's ochtends of rond de middag net iets meer (vullends) te eten. Ik merk aan mezelf dat, wanneer ik minder ontbijt/lunch, ik de hele dag honger blijf houden. Voor mij is het echt nodig om dan die basis te leggen, maar ik weet niet hoe dat voor jou werkt Winterkilootjes - Pagina 23 561177
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Lady4 di 16 apr 2013 - 20:32

Twee boterhammen vind ik al een vrij groot ontbijt, zeker 's ochtends vroeg. 'S middags maar weer naar twee boterhammen en fruit en eventueel wat soep, dat helpt wellicht. Thanks voor het meedenken, tips blijven welkom!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 21:25

Dat eitje meenemen zorgt misschien heel even voor gekke blikken maar iedereen hier vind het nu doodnormaal haha. "Zit Harrison weer met haar eitje". Maar inmiddels doen meer mensen het (bijv. uit mijn hockeyteam) omdat een eitje gewoon echt lekker is, eiwitten na het sporten (maar ik kan me voorstellen ook bij jouw werk) is goed en vult lekker!

Gast
Gast

Bericht  Lady4 di 16 apr 2013 - 21:29

Ik vind het wel echt een goed idee, omdat het goed vult, verantwoord is én lekker. Bovendien hebben we thuis een eierkoker en is het zo klaar. Dus, gêne overboord en ei in mijn tas. Very Happy
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 21:36

Lady4 schreef:Ik vind het wel echt een goed idee, omdat het goed vult, verantwoord is én lekker. Bovendien hebben we thuis een eierkoker en is het zo klaar. Dus, gêne overboord en ei in mijn tas. Very Happy
Precies! Haha

Gast
Gast

Bericht  litllejoy di 16 apr 2013 - 21:40

Ik neem ook elke dag een eitje mee naar m'n werk voor tussendoor en inhet begin keken mijn collega's ook raar, maar nu vinden ze het eigenlijk normaal.
Een andere collega neemt tegenwoordig ook eitjes mee.

Hier gaat het verder goed. Vanochtend weer een groene smoothie en een bak yoghurt met fruit en lijnzaad als ontbijt. Net een gekookt eitje en straks als lunch omelet met prei, wortel, champignons en kipreepjes in een zelfgemaakte zoet/zure saus.
Ik merk wel nu ik de avondvierdaagse loop en op mijn 'vrije' avond pilates heb gedaan ik veel meer last heb van een rammelende maag.
Dus na het sporten deze week neem ik ook wat te eten, terwijl ik eigenlijk normaal gesproken s'avonds na een bepaalde tijd niks meer neem.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Minx di 16 apr 2013 - 21:45

@lady probeer eens volkoren brood. En laat de light producten weg. Je lichaam kan daar niet zo veel mee.
En zo'n stoommaaltijd lijkt een gezond alternatief door het aantal kcal e.d. Maar doordat er alsnog heel veel toevoegingen in zitten kun je alsnog honger krijgen. En het is witte rijst volgens mij.
Het zou inderdaad kunnen zijn dat je een gevoelige suikerspiegel hebt en daardoor gaat stuiteren.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Lady4 di 16 apr 2013 - 21:55

Minx, het was inderdaad een maaltijd met witte rijst. Dus daar heb je wel een punt. Qua bloedsuiker, daar heb ik vaker last van. Heb regelmatig hypo's, soms zelfs rond de 2,9.

Ik moet zo naar de bakker en zal dan eens volkoren brood meenemen. Vind ik ook erg lekker. Ik merk dat ik heel veel moeite heb om de calorieën los te laten. Ik ben niet bang om rond de 1800-2000 calorieën binnen te krijgen per dag, míts het verantwoorde calorieën zijn. Maar ik ben wel bang om ongemerkt steeds boven de 2000 te komen en daardoor aan te komen. Daarom vind ik het wel eng om ineens noten, volle yoghurt, pindakaas, etc te gaan eten en light producten los te laten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Minx di 16 apr 2013 - 22:00

Juist als je zo'n gevoelige suikerspiegel hebt moet je de light producten e.d. loslaten. In de volle producten zitten alle vetten/vezels ed nog. Die heb je dan echt nodig anders heb je zo weer honger omdat je lichaam die wel verwacht en zich daar ook in stelt. Probeer het gewoon eens en kijk hoe je dan zit qua honger gevoel en suiker spiegel.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 22:11

Lady4 schreef:Minx, het was inderdaad een maaltijd met witte rijst. Dus daar heb je wel een punt. Qua bloedsuiker, daar heb ik vaker last van. Heb regelmatig hypo's, soms zelfs rond de 2,9.

Ik moet zo naar de bakker en zal dan eens volkoren brood meenemen. Vind ik ook erg lekker. Ik merk dat ik heel veel moeite heb om de calorieën los te laten. Ik ben niet bang om rond de 1800-2000 calorieën binnen te krijgen per dag, míts het verantwoorde calorieën zijn. Maar ik ben wel bang om ongemerkt steeds boven de 2000 te komen en daardoor aan te komen. Daarom vind ik het wel eng om ineens noten, volle yoghurt, pindakaas, etc te gaan eten en light producten los te laten.
Ik denk dat je er echt veel aan hebt als je het wel doet! En dat je, doordat je veel sneller verzadigd bent, misschien zelfs wel minder calorieen binnen krijgt. Probeer het eens een weekje! Als het niet voor je werkt kun je altijd nog terug gaan naar je oude gewoontes toch Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel di 16 apr 2013 - 23:01

Of probeer eens kwark ipv magere of volle yoghurt. Dat vult nog beter vind ik. En roggebrood vult ook goed, als je de donkere niet lust, je hebt ook nog een lichtere versie (brabants roggebrood).
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Lady4 di 16 apr 2013 - 23:28

Thanks voor het meedenken meiden, dat word gewaardeerd en ik neem al jullie tips mee!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 17 apr 2013 - 7:45

Ik heb vanmiddag een app geïnstalleerd waarmee je precies kunt bijhouden wat je eet, drinkt en beweegt. Vervolgens wordt direct het aamtal calorieën weergegeven van het eten en het verbranden dmv sporten. Zo heb ik vandaag 1963 calorieën gegeten en 713 calorieën verbrand met bewegen. In totaal dus 1250 calorieën.

Daarnaast zie je direct hoeveel koolhydraten, vetten, vitamines en proteïne je binnen hebt gekregen. Best leuk!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 23 van 36 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 29 ... 36  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: